نیسان

درگ چهار نسل‌ مختلف نیسان GT-R، نمایش تکامل گودزیلا

نیسان GT-R خودرویی سالخورده است ولی ما با این موضوع هیچ مشکلی نداریم زیرا آخرین نسخهٔ گودزیلا علیرغم سن بالا هنوز هم بسیار توانمند است و با اینکه سال‌ها است روی خط تولید قرار دارد هنوز هم می‌تواند سرها را برگرداند؛ اما نیسان GT-R کنونی با پیشینیان خود تفاوت‌های زیادی دارد. نسل کنونی این خودرو با کد R35 جهش بزرگی نسبت به نسل‌های قبلی داشت و این درگ از کارواو قصد دارد این موضوع را نشان دهد. در اینجا چهار نسل از این افسانهٔ ژاپنی که قبلاً اسکای‌لاین GT-R نام داشت یعنی از نسل R32 تا R35 در برابر هم قرار گرفته‌اند تا ببینیم گودزیلا تا به امروز چقدر پیشرفت کرده است.

R32 اولین نسل اسکای‌لاین GT-R بود که از پیشرانهٔ ۲.۶ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو استفاده کرد. از آن زمان به بعد، این نیروگاه با تغییراتی جزئی تا دو نسل بعد یعنی R34 همچنان در سینهٔ GT-R قرار می‌گرفت. روی کاغذ، سه نسل R32، R33 و R34 همگی ۲۷۶ اسب بخار قدرت داشتند که این به خاطر توافقی بین خودروسازان ژاپنی بود تا از این عدد تجاوز نکنند. بااین‌حال، در واقعیت همهٔ آن‌ها قدرت بیشتری داشتند که در هر نسل افزایش پیدا می‌کرد. در هر نسل همچنین گشتاور و وزن خودرو هم بیشتر می‌شد. نمونه‌هایی که از این سه نسل در اینجا حضور دارند همگی از گیربکس دستی استفاده می‌کنند اما R34 دو دنده بیشتر دارد.

داستان R35 اما متفاوت است. در این نسل نام اسکای‌لاین کنار رفت و خودرو صرفاً GT-R نام گرفت. این نسل به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو مجهز شده که در نسخهٔ نیسمو ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این یعنی R35 دو برابر قدرت بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی خود دارد. البته این خودرو ۱۶۰ کیلوگرم هم سنگین‌تر است. بااین‌حال، پیش‌بینی نتیجهٔ این درگ اصلاً سخت نیست زیرا قطعاً GT-R نیسمو R35 به‌راحتی پیروز می‌شود اما دیدن رقابت سه نسل اسکای‌لاین GT-R می‌تواند جذاب باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    جسارتی که نیسان تو دهه ۹۰ با ساخت کوپه های اسپرت به خرج داد دیگه تو این صنعت تکرار نمیشه.

    موافقم 36
    مخالفم 3
    1. FTB

      ۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (750 ديدگاه)

      حق پرومکس پلاس اولترا

      موافقم 10
      مخالفم 2
  2. شهر نشین

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    پدال لطفا پستی با عنوان فلسفه ی طراحی مرسیدس بنز بزار.
    حرفای گردن واگنر در مورد طراحی هم بزار.

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. FTB

      ۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (750 ديدگاه)

      با نظرت خیلی موافقم چون واگنر یه نابغه بود تو حوزه طراحی

      شدیدا ستایشش میکنم

      موافقم 5
      مخالفم 0
  3. Alan.r

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    دیگه وقتشه از نسل جدید گودزیلا رونمایی بشه

    موافقم 23
    مخالفم 1
  4. Lamborghini

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (164 ديدگاه)

    مسابقه بیشتر بین آر ۳۲و ۳۳و ۳۴ بود وگرنه هر سری آر ۳۵ عین فانتوم از بقیه دور میشد
    آره ۳۳ هم بین اون سه تا ماشین مورد علاقه خودمه

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. محمد هادی

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2142 ديدگاه)

      بنظرم زیبا ترین و خاص ترین اسکای لاین تا الان R33 بوده
      مخصوصا با این رنگش
      محشره لامصب

      موافقم 4
      مخالفم 0
  5. Hadi

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    اون R32 رو خیلی دوسش دارم 😍…
    واقعا یکی از یکی بهتر👌🏼…

    موافقم 15
    مخالفم 1
  6. TML BN

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    نتیجه بسیار منطقی بود😂😐

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. امیرمحمد

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (134 ديدگاه)

      😂😂😂😂
      خیلی خیلی😂😂

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. datsun

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3496 ديدگاه)

    نسل یک و دو رو هم میاورد جذاب تر میشد به وضوح میشه جهش gtr رو از r35 دید و حیف که بعد از r35 حداقل ۲۰۱۷ باید یک نسل جدید میداد و عامل عدم تولیدش هم کارلوس بود. این اسکای لاین ها هم میتونن با کمی تغیرات به اندازه r35 سریع بشن موتور rb انعطاف‌پذیری و تغییر پذیری زیادی داره و بدون تغیرات قطعات داخلی موتور به راحتی ۶۰۰ اسب ازش میشه گرفت البته نسخه های سریع کمپانی هم داشته مثل ۴۰۰r r33 و نسخه زد تیون نیسمو r34 که به شتاب ۳.۴ و سرعت ۳۲۰ دست پیدا میکرد یا پکیج های nur r34 .

    موافقم 22
    مخالفم 0
    1. محمد هادی

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2142 ديدگاه)

      یام GTR LM که نسخه یی محدود از R33 سلطان پهنا و عرض بود

      موافقم 5
      مخالفم 0
  8. Jdm باز

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    R34 رو که دیدم ، یاد مرحوم پائول واکر افتادم😞
    چرا رفتی
    دلمون برات تنگ شده….

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. Ahmad. Otello

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      روحش شاد ویادش در دلها باقی…!!!
      واقعاً حیف که زود رفت و ون دیزل رو تنها گذاشت!

      موافقم 4
      مخالفم 0
  9. M@M@DRZ911

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (357 ديدگاه)

    r34 عجیب گیراست .

    موافقم 11
    مخالفم 0
  10. Sina10

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    اسطوره واقعی GT-R
    من خودم دو نسل آخر رو خیلی دوست دارم
    از R33 شاید اونجوری که لازم بود تقدیر نشد توی اون دوران
    منتظر نسل بعدی هستیم

    از سایت پدال یه خواهشی دارم که مطالب مفصل درباره تاریخچه ماشینا کار کنن ، بارزش ترین مطالب سایت هستن

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا