نیسان

نیسان ماکسیما در سال ۲۰۲۳ با خط تولید خداحافظی می‌کند

نیسان ژاپن با انتشار بیانیه‌ای تائید کرد سدان دوست‌داشتنی نیسان ماکسیما همانند بسیاری از سدان های مشهور دیگر با خط تولید خداحافظی خواهد کرد. این برند می‌گوید با پایان تولید نسل فعلی ماکسیما در اواسط سال ۲۰۲۳ شاهد بازنشستگی یکی از جذاب‌ترین محصولات نیسان خواهیم بود.

به گزارش اتوبلاگ، اگرچه خبر موردبحث خیلی سورپرایز کننده نیست اما طرفداران نیسان هنوز هم فرصت خواهند داشت پشت فرمان سدانی بنشینند که مرزهای بین محصولات لوکس و اسپرت را تا حدی کمرنگ کرده بود. نیسان ماکسیما نیز به سرنوشت برندهایی همچون پونتیاک و الدزموبیل و خودروهایی همچون شورولت ایمپالا و بیوک رگال مبتلا می‌شود. این خودروها به همراه آکورا RLX و لکسوس GS شاهد افت فروش مداوم بوده‌اند که یکی از دلایل اصلی آن محبوبیت روزافزون شاسی بلندها و همچنین تولید خودروهای الکتریکی است.

نیسان با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید اولویت اصلی‌اش تولید خودروهای الکتریکی و تکنولوژی‌های پیشرفته است. این برند ژاپنی اوایل سال جاری نیز گفته بود دو محصول تمام الکتریکی جدید را در کارخانه خود در می‌سی‌سی‌پی تولید خواهد کرد. فروش نیسان ماکسیما در نیمه اول سال جاری میلادی برابر با ۳۷۵۳ دستگاه بوده که کاهش بیش از ۶۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال پیش نشان می‌دهد. این میزان فروش نشان دهنده کاهش شدید محبوبیت سدان ژاپنی‌ها نسبت به ‌روزهای خوش دهه ۹۰ میلادی و سال‌های بعد از آن است. در واقع باید گفت بازار خوبی برای سدان های ۶ سیلندر دیفرانسیل جلو و با گیربکس CVT وجود ندارد و مشتریان هم بیشتر به سمت خودروهای شاسی‌بلند، وانت‌ها و محصولات الکتریکی حرکت می‌کنند.

اما شاید این به معنی پایان رسمی نام نیسان ماکسیما نباشد. بیانیه این خودروساز احتمال بازگشت یک سدان بزرگ در آینده را رد نمی‌کند. ژاپنی‌ها می‌گویند:

لطفاً منتظر اخبار بیشتر از نیسان ماکسیما در آینده باشید زیرا ما سفری هیجان‌انگیز را برای تولید خودروهای جذاب و خلاقیت‌های تکنولوژیک شروع کرده‌ایم.

این گفته‌ها باعث می‌شوند فکر کنیم احتمال بازگشت ماکسیما به‌صورت الکتریکی یا هیبریدی در آینده وجود خواهد داشت.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. کرگدن باواریا

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    خبر بدیه ، احتمالا مثل جگوار xj یه مدت غایب بشه و بعد ها با موتور الکتریکی معرفی بشه

    موافقم ۵۷
    مخالفم ۲
    1. کیان

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (983 ديدگاه)

      تنها چیزی ک در موردش میشه گفت، هزار بار حیف هم این هم اوالون و امثالهم

      نگاه استیل گنگ نگاه …

      موافقم ۴۴
      مخالفم ۱
  2. جنوب

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (193 ديدگاه)

    واقعا حیف.عجبببببب خودروییه ماکسیما

    موافقم ۵۹
    مخالفم ۱
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (7428 ديدگاه)

      باید خون گِریست🖤😢
      ماکسیما را با هیچ خودرویی نمیشه مقایسه کرد و به نسبت همکلاسان خودش وقار خاصی داشته و دارد .
      عامل مرگ ماکسیما اون گیربکس مضخرف cvt بود ، خدا لعنت کنه مسئولی را که قبول کرد چنین گیربکسی سوار ماکسیما بشه 😔 !
      ماکسیما باید تیپ‌ترونیک میماند و تمام .

      هنوز که هنوزِ وقتی داخل ماکسیما پارس‌خودرویی میشینم لذت میبرم و خوش به سعادت هرکسی که ماکسیما داره و لذت سواریش را میبرد .
      ماکسیماها همه یه بویی خاص در اتاقشون دارند .
      جنس صندلی‌ها و رودری‌ها خاص خود ماکسیماست .
      اون شتاب کاذب که به صندلی میچسبونه بینظیره .
      اون سواری نرم با نعره‌های موتور ۳ هزار .
      جنس دکمه‌ها و لمس‌کردنشان دسته کمی از محصولات لکسوس نداره .
      پیچاندن فرمان هیدرولیکش بسیار نرم و لذت‌بخشِ .
      پدال گاز بسیار سریع عمل میکُنه و ماشین را از جا میکنه .
      راندن ماکسیما یه احساس سَبُکی با راننده منتقل میکنه که به سبب همین موتور چالاک و گیربکس مَچ با موتور بود با اینکه گیربکس ۴سرعته هستش اما هیچگاه کمبود دنده در این خودرو احساس نمیکنید .
      سیستم تهویه به شدت قدرتمند چه در گرما چه در سرما .
      این روزها پیدا کردن یه ماکسیما تمیز شده دُری گران !
      ماکسیما حتی اِسمِش هم در دهان زیبا میچرخد و از ماکسیما ماکسیما گفتنش هم آدم لذت میبرد چه برسه به داشتن و سوار شدنش .

      موافقم ۵۰
      مخالفم ۱۸
      1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (219 ديدگاه)

        فک کنم سوار رولزرویس شدی

        موافقم ۲۵
        مخالفم ۱۲
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (7428 ديدگاه)

          نه
          سوار رولزرویس نشدم !
          سوار ماکسیما شدم !
          همان خودرویی که شما سوار نشدی و مزه میپرانی !
          اما اون‌هایی که داشتند و سوار شدن میتونن تائید کنند درست میگویم یا نه !

          همینه دیگه ، مثل قارچ ترول سبز میشه و این میشه که تو هر مقاله و کامنت‌ها جهت تخریب کامنت دیگران پیدایتان میشود و جالب‌تر اینکه پدال هم هیچ واکنشی ندارد با اینکه مشخص هست کی ترول هست و کی مخاطب واقعی !

          موافقم ۱۹
          مخالفم ۷
      2. محمد

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (23 ديدگاه)

        چی میگی واسه خودت..یه لحظه فکر کردم یکی از محصولات رولزرویس را داری توصیف میکنی . ماکسیما با اکسل یکپارچه مثل پرایدش، هندلینگ مزخرف،گیربکس چهار دنده عهد دقیانوس،فرمون بزرگ و نچسب، شتاب ضعیف،ارگونومی صندلی بد، ایمنی ضعیف، کیفیت رنگ افتضاح،عدم برخوردار ی از آپشن های مناسب و اون جامدارکی داستان دارش که اینقدر به به و چه چه نداره.

        موافقم ۶
        مخالفم ۱۱
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (7428 ديدگاه)

          مشکلی نداره !
          تمام این‌ها که گفتی ختم میشه به آشغال‌های چینی و کره‌ای با انبوهی از آپشن و هندلینگی در حد bmw😂👋🏻 !
          شما چین و کره را بِپَرَست !
          ماکسیما و بدی‌هاش هم بگذار برای ما بی‌سوادها !

          موافقم ۸
          مخالفم ۱
  3. یوسف

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (567 ديدگاه)

    این نسل ماکسیما از ۲۰۱۶ تو بازاره ولی انصافا هنوز طراحی بدنه ش چشمگیر و جذابه، تو متن به درستی نوشته شده: ماکسیما مرز بین سدان های لوکس و اسپرت رو برداشت. و حیف که چنین سدان جذاب با چنین قیمت عالی رو دیگه نمی بینیم.

    موافقم ۵۴
    مخالفم ۱
  4. بهنام

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (225 ديدگاه)

    یه نمونه رنگ آبی گذر موقت دیدم واقعا خیلی زیباست. حیف شد

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۰
  5. كارevol

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (71 ديدگاه)

    بای بای :)

    موافقم ۸
    مخالفم ۲۲
  6. مهدی

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (424 ديدگاه)

    داشتم پولم جمع میکردم از اینا یا اگه پولم رسید بی ام و ام ۵ بگیرم حالم گرفته شد
    برجام و گذر زمان زد همه چیو خراب کرد

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۶
  7. aMiRsHaYaN

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (269 ديدگاه)

    من تو میدون آزادی یه سفید گذر موقتش رو دیدم لامصب خیلی خوشگل بود.
    حیف واقعا ماکسیما اسطوره بود

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۲
  8. محمد

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (669 ديدگاه)

    تقصیر خود نیسان بود این ماشین قابلیت رقابتش رو از دست داده بود و بین کلاس های مختلف سرگردان بود ،احتمالا بعدا در غالب یه ماشین الکتریکی برمیگرده

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۲
  9. aliakbarkhoei

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (96 ديدگاه)

    دوسش داشتم و دارم.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
  10. JDM lover

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (595 ديدگاه)

    واقعا حیف شد
    همش بخاطر اون گیربکس cvt هست
    یه سدان دوس داشتنی دیگه هم رفت از بینمون 😞

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱
  11. دکتر ع

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (165 ديدگاه)

    ماکسیما برای ایرانیا مثل یک اسطورست،کاش نسل اخر وارد میشد.‌

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۲
  12. امین

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (277 ديدگاه)

    خداحافظ اسطوره

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
  13. Afg

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (234 ديدگاه)

    واقعا ماکسیما چیزی کم نداره جز فروش هرباری که این ماشینو میبینم لذت میبرم

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  14. رامتین

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2512 ديدگاه)

    چرا اخه نیسان از این گیربکس بیخود دست بر نمیداری؟ الان هیوندا داره روی ۸سرعته دوکلاجه کار میکنه. البته فروش ماکسیما خیلی کم شده بود. کیا k5 بسیار بیشتر فروخت. حال دلیلش چیه باید بررسی کرد!

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  15. عرفان

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنظرم ایران اینو مثل نیسان وانت بخره بیاره پنجاه سال ازش بزنه ماشین های نیسان تو ایران واقعا خوب جواب میدن مثلاً نیسان گاوی پاترول ماکسیما و…

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  16. Enayat

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    ماکسیما🥺

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  17. Mustang shelby gt 350

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    اومدم پدال یکم اخبار خوب بخونم حالم عوض شه … شد به اعصابم، آخه مثلا فکر کن فردا فورد بگه تولید موستانگ متوقف خواهد شد، بعد باید خودکشی کرد؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  18. سید پویا

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    انقدر عقبیم نمی‌فهمیم وقتی میگه مردم دارن میرن سمت برقی ها و شاسی بلند ها یعنی چی. ما هنوز تو کف همین کم فروش هاییم😄

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا