اوپل

نسل جدید اوپل آسترا استیشن معرفی شد

پس از معرفی نسل جدید اوپل آسترا تحت لوای پژو-سیتروئن، حالا نسخهٔ استیشن آن‌هم رخ نشان داده است. همان‌طور که انتظار می‌رود، آسترا استیشن جدید در طراحی با نسخهٔ هاچ‌بک خود اشتراکات زیادی دارد. این یعنی در جلوی خودرو همان چراغ‌های LED تیز با دی‌لایت‌های LED دیده می‌شود که به یک ‌تریم مشکی براق متصل شده‌اند؛ اما وقتی به نمای جانبی خودرو نگاه می‌کنیم، به خاطر افزایش طول و خط سقف بدیهی است که همه‌چیز متفاوت باشد.

آسترا استیشن ۴.۶ متر طول، ۱.۸ متر عرض و ۱.۴ متر ارتفاع دارد که این افزایش طول موجب شده فضای صندوق بار آن بسیار از نسخهٔ هاچ‌بک بیشتر شود. بدین ترتیب، فضای صندوق به ۴۰۸ لیتر رسیده که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۶۳۴ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

فعلاً لیست موتورهای آسترا استیشن اعلام نشده اما انتظار می‌رود از همان پیشرانه‌های برادر هاچ‌بک خود استفاده کند. این یعنی باید انتظار پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر بنزینی در دو سطح قدرت ۱۱۰ و ۱۳۰ اسب بخار و همین‌طور یک موتور چهار سیلندر توربودیزل با ۱۳۰ اسب بخار قدرت را داشته باشیم.

احتمالاً دو نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم برای این استیشن ارائه می‌شود که هردو به پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو، یک موتور الکتریکی و پکیج باطری ۱۲.۴ کیلووات ساعتی مجهز خواهند بود و به ترتیب ۱۸۰ و ۲۲۵ اسب بخار قدرت خواهند داشت.

در نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی به خاطر وجود باطری‌ها حجم صندوق بار کمی کاهش پیدا می‌کند و به ۵۴۸ لیتر در حالت عادی و ۱۵۷۴ لیتر در صورت خواباندن صندلی‌های عقب می‌رسد. به گفتهٔ اوپل، نسخه‌های بنزنی و دیزلی این خودرو کف صندوق بار متحرکی دارند که قابلیت تغییر ارتفاع دارد.

آسترا استیشن در داخل به‌صورت استاندارد به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی و یک نمایشگر بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم مجهز است. فروش این استیشن جدید آلمانی از اوایل سال آینده آغاز شده و از اواسط ۲۰۲۲ به خریداران تحویل داده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. پرهام رهام

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (223 ديدگاه)

    اول که دیدم عکس تیترو فکر کردم کامارو استیشن هستش یه ذره ته چهره ای کامارو رو داره ولی در کل قشنگه

    موافقم 3
    مخالفم 9
  2. GT

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    خودرو های پژو_ سیتروئن ( که البته الان عضو استلانتیس هست) در این سال های اخیر ماشین های فوق العاده زیبایی معرفی کردند که هر کدوم معمولا در کلاس خودشون زیباترین هستند. 👌

    موافقم 9
    مخالفم 3
  3. میثم

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    من از دیدن ماشینای استیشن حس جالبتری بهم دست میده تا سدان
    البته میدونم که اکثرا مخالفن ولی من استیشن رو خیلی بیشتر دوست دارم

    موافقم 7
    مخالفم 1
  4. میثم

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    این ماشین بسیار زیباست
    کابینش در عین سادگی، بسیار شیکه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  5. مهردادکمال

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    طرح مینیمال و به شدت جذابی داره اصلا نمیشه ایرادی دید منتها امروز اپل بلاتکلیفترین برکمپانی المانیه که مدام از این شرکت به اون شرکت پاسکاری میشه هر دفع هم یه شرکت تملکشو به عهده داره واقعا حیفه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا