اوپلچشم انداز

اوپل موکا 2024 در ایران؛ مشخصات و قیمت وارداتی پرشیا خودرو

کراس‌اور اوپل توسط پرشیا خودرو رونمایی شده است. این مدل، یکی از معدود محصولات وارداتی با برند اروپایی برای بازار ایران خواهد بود.

مینی‌ کراس‌اوها در ایران، پرتعداد نیستند؛ اما برای بازار اروپا و آسیا جذاب هستند. تا حدودی می‌توان چانگان CS35 و چری X22 را متعلق به این گروه دانست. واردات اوپل موکا (Opel Mokka) می‌تواند یک مینی‌کراس‌اور طراحی اروپا را در بازار ایران عرضه کند.

بیشتر بخوانید:

↵رونمایی پرشیا خودرو از ۴ محصول جدید اوپل در ایران
 هاوال H6 هیبرید بهمن موتور؛ مشخصات و قیمت در ایران
هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران

تویوتا کرولا هیبرید وارداتی معین خودرو؛ مشخصات و قیمت
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی

اوپل با قدمت ۱۶۲ سال، یک خودروساز لوکس محسوب نمی‌شود و از این نظر، تفاوتی مهم با دیگر برندهای مشهور آلمانی، مثل بنز و بی‌ام‌و، آئودی و پورشه دارد. دیگر موضوع مهم برای اوپل، فقدان مالکیت آلمانی از سال ۱۹۲۹ است. این برند طی مدتی طولانی تا سال ۲۰۱۷ تحت مالکیت جنرال موتورز امریکا بود و حالا توسط گروه استلانتیس (پژو -سیتروئن) مدیریت می‌شود. اوپل سالانه یک تا ۱/۲ میلیون خودرو تولید می‌کند و سرپرست برند واکسال (Vauxhall) محسوب است.

اوپل موکا 2024 وارداتی پرشیا خودرو نمای ترکیبی

نسل اول موکا، سال ۲۰۱۶ معرفی شد و از ۲۰۲۱ تاکنون، سری جدید را تجربه می‌کند. نسل دوم، اشتراکات فنی با پژو ۲۰۰۸ و جیپ اونجر و سیتروئن C4 دارد. دیگر نکته‌ی عجیب برای موکا، خط مونتاژ در فرانسه است که واردات این خودرو به ایران را سخت خواهد کرد. از سویی دیگر، موکا با نسخه‌های بنزینی و تمام برقی، برای بازار ایران جذابیت خواهد داشت.

طراحی بدنه و نمای ظاهری اوپل موکا پرشیا خودرو

نسخه‌ی رونمایی شده در نمایشگاه شیراز، سقف و کاپوت سیاه دارد اما برای بازار اروپا، مدل‌هایی با رنگ‌آمیزی یک‌دست نیز دیده می‌شود. مدیران استلانتیس، به خوبی توانستند طراحی موکا نسل دوم را متحول کنند و این خودروی کوچک را مدرن جلوه دهند.

اوپل موکا 2024 وارداتی پرشیا خودرو نمای اصلی جلو

چراغ‌های باریک و مخفی در قاب جلوپنجره، مهم‌ترین المان ظاهری موکا محسوب می‌شود. نشان تجاری اوپل در زمینه‌ی سیاه، کاملا واضح است و زیر کاپوت، عملا فضای خالی برای هدایت به سمت رادیاتور دیده نمی‌شود. حفره‌های داخل سپر، در محدوده‌ی نزدیک زمین، نقش جلوپنجره را بازای می‌کنند و همراه ادوات پلاستیکی سیاه، حس اسپرت موکا را نشان می‌دهند. این ترفند، البته باعث کاهش هزینه‌ی تولید و تخریب شخصیت لوکس خودرو شده است.

اوپل موکا 2024 وارداتی پرشیا خودرو نمای جانبی

در نمای جانبی، ادوات پلاستیکی توی ذوق می‌زنند و بخش بزرگی از قاب گلگیر تا  رکاب زیر درها را پوشش می‌دهند. موکا با طراحی جذاب ستون‌ها و سقف، جذاب به نظر می‌رسد. همچنین رینگ اسپرت ۱۷ و ۱۸ اینچ، برای یک کراس‌اور کوچک اقتصادی، جالب هستند. نکته‌ی عجیب برای موکا ۲۰۲۴، فقدان آنتن کوسه‌ای و نصب نمونه‌ی فلزی بزرگ در انتهای بدنه است.

اوپل موکا 2024 وارداتی پرشیا خودرو نمای پشت

حجم‌دهی درپوش صندوق و سپر عقب موکا نیز، ظرافت مورد انتظار از یک خودرو اروپایی را نشان می‌دهد. هرچند که ادوات پلاستیکی، توی ذوق می‌زنند اما فرم چراغ‌های LED و نشان تجاری اوپل، قطعا خریدار ایرانی را جذب موکا خواهد کرد. این کراس‌اور کوچک حتی در نمای پشت هم، کاملا متفاوت از مدل‌های چینی به نظر می‌رسد.

اوپل موکا ۲۰۲۴ با طول ۴,۱۵۱  و عرض ۱,۷۹۱  و ارتفاع ۱,۵۳۱  و فاصله محوری ۲,۵۵۷  میلی‌متر تولید می‌شود. این شرایط، نشان می‌دهد که خودروی مذکور، نسبت به X22 مدیران خودرو نیز کمی کوچک‌تر است.

طراحی داخلی و نمای کابین اوپل موکا پرشیا خودرو

داشبورد ساخته شده از پلاستیک سخت برای محصولی  در کلاس قیمتی موکا، عجیب نیست. از سویی دیگر، سازنده تلاش کرده است با نمایشگر لمسی بزرگ و پنل دیجیتال، ویژگی‌های مدرن این مینی‌کراس‌اور را تقویت کند. جنس فرمان، کلیدها و کنسول نیز، حس یک خودروی ارزان‌ با کمترین ادوات لوکس را به سرنشینان می‌دهد.

اوپل موکا 2024 وارداتی پرشیا خودرو نمای داشبورد

وسط داشبورد، مانیتور لمسی ۱۰ اینچ دیده می‌شود و پشت فرمان، نمایشگر رنگی ۱۲ اینچ وجود دارد. مدل وارد شده به ایران،  مشابه نسخه‌های سفارشی بازار اروپا، تزئینات اضافی و ادوات شفاف (سیاه پیانویی) دارد.

کابین اوپل موکا رونمایی شده در نمایشگاه شیراژ، با ترکیب رنگ سیاه و قرمز، اسپرت و جوان‌پسند دیده می‌شود اما برای تودری‌ها، مواد نرم و مبله ندارد. صندلی‌ها نیز ساده و کاملا معمولی به نظر می‌رسند. فاصله محوری این خودرو، مشابه X22 است و از این نظر، راحتی سرنشین مشابه مینی‌کراس‌اور مدیران خودرو فراهم می‌کند؛ اما سقف کوتاه‌تری دارد.

از شواهد موجود می‌توان نتیجه گرفت، افراد بلندقد روی صندلی‌های عقب موکا، چندان راحت نباشند و حس آزاردهنده برای نزدیکی سر به سقف را تجربه کنند. صندوق عقب، ۳۵۰ لیتر فضای حمل بار دارد که نسبت به ام‌وی‌ام X22  و رنو کپچر با ۴۲۰ لیتر، مناسب سفرهای خانوادگی محسوب نمی‌شود. البته می‌توان با جمع‌کردن صندلی‌های عقب موکا،  ۱۰۶۰ لیتر در اختیار داشت.

پیشرانه و تجهیزات فنی اوپل موکا پرشیا خودرو

در بازار جهانی، دو مدل موکا بنزینی و برقی وجود دارد. فعلا نسخه‌ی احتراقی با موتور سه سیلندر وارد ایران شده و احتمالا نسخه‌ی برقی، چند ماه بعد رونمایی خواهد شد.

اوپل موکا 2024 وارداتی پرشیا خودرو

موکا بنزینی از موتور ۱/۳ لیتر توربو، ۱۳۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور  می‌گیرد. این مدل با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و ساختار محرک جلو،  در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت موکا توربو با وزن خالص ۱۲۰۰ کیلوگرم، ۴ تا ۵  لیتر بنزین در صد کیلومتر است.

اوپل موکا 2024 وارداتی پرشیا خودرو نمای فرمان

موکا برقی، ۲ مدل با قدرت ۱۳۶ و ۱۵۶ اسب بخار، همراه گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر دارد. این خودروها، توان پیمایش ۳۲۰ و ۴۰۷ کیلومتر فراهم می‌کنند  و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ تا ۱۰ ثانیه دارند. موکا الکتریکی، از گیربکس تک سرعته استفاده می‌کند.

اوپل موکا 2024 وارداتی پرشیا خودرو نمای پنل دیجیتال

در اروپا، موکا بنزینی با موتور ۱/۲ لیتر تنفس طبیعی و گیربکس ۶ سرعته دستی نیز وجود دارد. این مدل، همراه ۱۰۰ اسب بخار و ۲۰۵ نیوتن‌متر، در زمان ۱۱ تا ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و حدود ۵ لیتر در صد کیلومتر، بنزین مصرف می‌کند.

اوپل موکا 2024 وارداتی پرشیا خودرو نمای سقف

شش کیسه هوا، کروز کنترل، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری ESP، حسگر پارک و دوربین عقب، سنسور باران، سیستم صوتی ۴ بلندگو با ۲ توییتر،   تهویه نیمه اتوماتیک، آینه‌های برقی به همراه گرمکن، نشانگر باد تایرها، چراغ‌های LED، ترمز پارک برقی (دکمه‌ای)، امکانات استاندارد اوپل موکا هستند.

قیمت اوپل موکا در بازار جهانی و هزینه خرید مدل وارداتی

مدل دنده اتوماتیک مجهز به موتور ۱/۲ لیتر توربو که توسط پرشیا خودرو رونمایی شده است، در بازار اروپا حدود ۲۰ تا ۲۲ هزار یورو قیمت دارد. با این شرایط، می‌توان قیمت نسخه‌ی نهایی را برای خریدار دسته اول ایرانی، تقریبا ۲/۵ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد. هزینه‌ی خرید نسخه‌ی برقی (Mokka-e) در اروپا ۳۰ هزار یورو است و چنانچه تخفیف عوارض گمرکی مخصوص خودروهای الکتریکی داشته باشد، حدود قیمت ۲/۵ تا ۲/۸ میلیارد تومان در ایران خواهد داشت.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    ببخشید ربطی به مطلب نداره🙏
    پدال Hagerty یه درگ فوق العاده جذاب و یکی از متفاوت ترین درگ ها رو برگزار کرده لطفاً پوشش بدید🙏

      1. ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4819 ديدگاه)

        آقا اشتری واردات ماشین کارکرده از خارج باز میشه بنظرتون یا نه ؟

        1. ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4819 ديدگاه)

          حیف شد آقا اشتری

  2. Taha Ayoobi

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4044 ديدگاه)

    خیلی اقتصادی و عالیه این ماشین.

    خوشم اومده ازش.
    مصرفش خیلی خوبه.

    انشاالله قسمت همه.

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4819 ديدگاه)

      پرشیا خودرو خیلی ماشینای خوبی میاره
      بنظر من هایما 7x وارداتی بیاره ۳ میلیارد چون مونتاژ هاش خیلی چرت درست شدن با اینکه قطعاتشون با کیفیته ولی بد مونتاژ شدن حال ادم بهم میخوره انگار داروی فیک خریدی

      مخالفم 14
      1. Arad

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (126 ديدگاه)

        هایما 7x ویدیویی که ریویوز منتشر کرده رو دیدم به شخصه ازش ناامید شدم بعدشم شما از پرشیا خودرو توقع داری خودروی چینی بیاره برندی که اوپل و بی ام و و مینی وارد میکنه؟ اگه پرشیا خودرو هایما بیاره پس ستاره ایرانم باید به زودی بزن تو کار واردات چینی که واقعا خنده داره

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4819 ديدگاه)

          عزیزم اون سالار جان همیشه رولزرویس و جی کلاس و فول ترین لکسوس و دوج و اینا رو سوار میشه طبیعیه که از همچین ماشینی بدش بیاد و نصف بدی هاش اینه چون مونتاژه
          یه جوری مونتاژ کردنش اصالتش کلا به باد رفت
          ولی وارداتیش رو بیارن چون زیر نظر مزدا ساخته شده ارزشش رو داره بنظر من
          و اگه ریویز جان وارداتیش رو سوار میشد الان دیگه جی کلاسو رولزرویس و … رو سوار نمیشد
          میدونید چرا؟
          (کیفیت و آپشن و لاکچری بودنش در حد اوناست چون وارداتی هست)

          مخالفم 13
  3. ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4819 ديدگاه)

    واکنش من به اونای که ماشین با موتور ۱.۲۰۰ لیتری رو لاکچری میکنن :

    بودی پیشم صبح و شب
    دیدم تو رو من
    رفتی کی دستورو رو زد
    کی کرد تو رو مست؟
    کی شب تو رو؟!

    موافقم 6
    مخالفم 7
    1. ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4819 ديدگاه)

      من !!!

      موافقم 3
      مخالفم 1
  4. Arad

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    اصلا دنده دکمه ای رو دوست ندارم

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. زیزیگولو

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    درسته که محصولات اوپل در حد پورشه و بنز و بی ام و نیستش ولی یکی از بزرگ ترین کمپانیای خودروسازی هستش که تو طول تاریخ کارکردش هرچی ازش دیدیم ماشینای با کیفیت بودن و تونسته تو اغلب کشورای دنیا رضایت مشتریا رو به دست بیاره و برند معتبریه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. شاهرخ شریفیان

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    جناب آقای اشتری با سلام و عرض ادب . دوست عزیز احتراماً کنسول این ماشین مشکی پیانویی است . چسب زمان حمل روش را نکنده اند تو نمایشگاه و رفت و آمد خش بر ندارد .

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2796 ديدگاه)

      بله کاملا درست گفتین

  7. اکسل

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    نکردن رنگ سبز شو بیارن
    بازم سفید _مشکی
    و باز انحصار کمونیستی سفید یخچالی

    موافقم 2
    مخالفم 3
  8. محمد

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    پرشیا خودرو یکی از بهترین شرکت های وارد کننده هست.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. اوسا

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    فروش این ماشین در حد فیات ۵۰۰ خواهد بود.
    مشتری ایرانی با وجود محدودیت های بازار و تنوع کم پول به ماشین کم قابلیت و نازک نارنجی نمیده.
    بنظر شما موتور ۳ سیلندر توربو در جایی که بنزین سوپر یافت می نشود ۶ ماه کار میکنه؟؟؟

    موافقم 7
    مخالفم 1
  10. رامتین

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3239 ديدگاه)

    طراحی خودرو واقعا خوبه. از نظر ابعاد و عملکرد فنی خیلی شبیه رنو کپچره. کلا میپسندمش.

  11. مهردادکمال

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    احتمال شکستش تو فروش زیاده چپن مردم ما با این تعداد سیلندر و حجم موتور کنار نمیان
    اپل قبلا تجربه شکست تو بازار ایران رو داشته
    شورلت ایران یا اوپل کومودور که شماری برند مختلف تو اون زمان در سراسر دنیا اونو با موفقیت نسبی در بازار عرضه کرده بودند در ایران شکست خورد.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. علی

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (796 ديدگاه)

    اوپل برند خوبی هست اگه زیاد وارد بشه با قطعات زیاد و پشتیبانی قوی ‌. قیمت رقابتی بذارن مطمنم موفق میشه و. چینی ها رو پس میزنه

  13. مهدی سلیمی طاری

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنام خدا
    سلام …
    اوپل خوب است …
    اوپل مهربان است …
    ما همگی اوپل را دوست داریم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا