پژو

عملکرد تحسین‌برانگیز پژو 408 جدید در تست ایمنی گوزن

پژو ۴۰۸ به عنوان یکی از جدیدترین محصولات این خودروساز فرانسوی راهی بازار اروپا شده است. قدبلند جدید پژو از طراحی فست بک مانند و جالب سود می‌برد و ترکیبی از خودروهای سواری و کراس اوور است. ۴۰۸ هم‌اکنون در تست ایمنی گوزن توانایی‌های خود را به نمایش گذاشته است.

همان‌طور که در تصاویر دیده می‌شود پژو ۴۰۸ جدید ارتفاع قابل‌توجهی از سطح زمین دارد و همین موضوع می‌تواند روی هندلینگ آن تأثیر بگذارد. مجله km77 نیز با توجه به طراحی ۴۰۸ به دنبال بررسی عملکرد آن در تست گوزن بوده است. خودروی موردبحث با پیشرانه‌های متنوعی عرضه می‌شود. فرانسوی‌ها دو مدل پلاگین هیبرید با قدرت ۱۵۰ و ۱۸۰ اسب بخار را در نظر گرفته‌اند. پژو همچنین نسخه پایه ۴۰۸ را با پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری که ۱۳۰ اسب بخار قدرت دارد عرضه می‌کند. همین پیشرانه در خودروی حاضر در تست وجود داشته و با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند.

اولین تست پژو ۴۰۸ جدید به اسلالوم اختصاص دارد که در ۲۵.۹ ثانیه تکمیل می‌شود و ۴۰۸ را در جایگاهی بین رنجروور اتوبیوگرافی و نیسان آریا و ایکس تریل قرار می‌دهد. این خودروها به ترتیب ۲۶.۱ و ۲۵.۵ ثانیه را در تست اسلالوم ثبت کرده بودند. بهترین عملکرد این خودرو در تست گوزن با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت ثبت شده و سرعت‌های بالاتر باعث برخورد ۴۰۸ با مخروط‌ها شده‌اند. km77 قبلاً آلپین A110 را نیز تست کرده بود و این خودرو با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت توانسته بود عملکرد قابل‌توجهی را نشان دهد. آلپین همچنین تست اسلالوم را با زمان ۲۱.۶ ثانیه طی کرد و رکورد جدیدی بر جای گذاشت.

شایان ذکر است پژو ۴۰۸ جدید در این تست‌ها با لاستیک‌های کم‌عرض میشلن e-Primacy که مشخصات ۲۰۵/۵۵ R19 دارند حضور پیدا کرده بود و در صورت استفاده از لاستیک‌های پهن‌تر و اسپرت تر شاید عملکرد بهتری داشت. البته همین سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت نیز از نظر km77 کاملاً رضایت‌بخش بوده است. ما مشتاقیم عملکرد ۴۰۸ با قوای محرکه هیبریدی را نیز در تست گوزن ببینیم. قطعاً پیشرانه برقی و باتری باعث افزایش وزن خودرو می‌شود و روی هندلینگ آن تأثیر می‌گذارد. پژو همچنین در حال کار روی نسخه تمام برقی ۴۰۸ نیز هست، خودرویی که در ماه‌های آینده معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. یه بنده ی خدا

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    اصلا لوگوی جدید پژو جالب نیست اما زبان طراحی‌ جدیدش واقعا خوبه

    موافقم 14
    مخالفم 58
  2. sina

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    فک کردم چینیه اول که قیافه اش رو دیدم

    نه به این خاطری که پژو پسرفت کرده، بلکه به این دلیلی که چینی ها تو طراحی پیشرفت کردن

    موافقم 37
    مخالفم 7
    1. HesamS500

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (123 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 4
      مخالفم 2
  3. ARIAN

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    پژویی که کسل کننده ترین محصولات اروپا رو تولید میکرد قبلا الآن کولاک کرده با این زبان طراحی جدیدش! اینا پژو هستن نه اونایی که تو ایران هرروز میبینید با قطعات چینیه درجه 7

    موافقم 47
    مخالفم 3
    1. امیر ارسلان

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      خوب بود واقعا پژو خوب پیشرفت کرده و واقعا این ماشین طراحیش مد روزه و جذاب بود
      از این نگذریم که فرانسوی ها در بخش هندلینگ و تعادل همیشه خوب بودن که بهترینشون سیتروئن زانتیا هست که همه میشانسیمش که توانسته با سرعت 85km/hاین این رو بزنه و واقعا خیلی جالبه که ماشین های امروزی که خیلی پر ادعا هستن بعد 30سال نتونستن به رکورد دست پیدا کنن.

      موافقم 13
      مخالفم 3
  4. امیرحسین

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    واقعا فرانسوی ها و به ویژه پژو تو هندلینگ و ترمز و شاسی خوب عمل می کنند.

    موافقم 26
    مخالفم 1
  5. پوریا چالش

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (254 ديدگاه)

    اخه پژو چیه خدایی ارزش و.اعتبار این برند در حد ایران خودروعه

    موافقم 6
    مخالفم 51
    1. amir

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (522 ديدگاه)

      خسته نمیشید از این حرفا!!!

      موافقم 28
      مخالفم 1
    2. (Saeed (peugeot

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (239 ديدگاه)

      آخی …. واقعا خیلی تاثیر گذار بود

      موافقم 13
      مخالفم 2
  6. آرش

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    الان یه گروهک جدیدی شکل میگیره به اسم پژو فن ها حرف منو به یاد داشته باشید

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. JaMsHiD

      ۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (959 ديدگاه)

      آلمانی فن اشکال نداره آمریکایی فن ها قابل احترام هستن و ژاپنی فن ها هم حق دارن
      فقط فرانسوی فن ها خار دارن
      فقط هم بخاطر خودرویی منفور به اسم پارس ELX…

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا