پورشهتسلامک لارن

سرشاخ شدن پورشه 918 با مک‌لارن و تسلا!

در شرایط فوق‌العاده عالی، مک لارن ۷۲۰S تقریباً تمامی خودروهای چهار چرخ دیگر را از نظر شتاب شرمنده کرده است. آیا می‌توان پورشه ۹۱۸ اسپایدر را نیز به این لیست اضافه کرد؟!


اخیراً دست‌اندرکاران DragTimes مک لارن ۷۲۰S نارنجی رنگ خود را به رویداد درگی در فلوریدا برده‌اند تا ببینند که آیا این سوپرکار بریتانیایی می‌تواند در مسابقه ۸۰۰ متر پورشه ۹۱۸ اسپایدر را شکست دهد یا خیر.


اگرچه در خط استارت این مسابقه شاهد رد لاستیک زیادی هستیم اما پیست فلوریدا نسبت به مسیر درگ عادی چسبندگی کمتری دارد. در حقیقت مک لارن در اولین تست خود شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۱ ثانیه‌ای را ثبت کرده که به خاطر هرزگردی چرخ‌ها بوده است.


زمانی که سوپر اسپورت مک لارن قرار بوده در مقابل هایپرکار چهار چرخ محرک ژرمن‌ها قرار گیرد، راننده لانچ فوق‌العاده‌ای با ۷۲۰S داشته اما هنوز هم فرستادن حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت به چرخ‌های عقب همیشه با محدودیت‌های خاص خود همراه بوده است.


متعاقب این امر، این ۹۱۸ است که زودتر از ۷۲۰S خط پایان را رد می‌کند. موضوع جالب اینکه فاصله سرعت هر دو خودرو بسیار کم بوده و این امر نشان دهنده توانایی‌های بسیار بالای مک لارن در ساخت خودروهایی است که مدل‌های رده‌بالاتر را به چالش می‌کشد. در نهایت تسلا مدل S P100D نیز باید با دشمنانش سرشاخ شود. یک خودروی تمام الکتریکی که البته قدرت ۵۸۸ اسب بخاری آن چندان جلب توجه نمی‌کند اما وقتی بدانیم که گشتاور ۱۲۴۷ نیوتن متری و انتقال نیرو به هرچهار چرخ دارد، این سدان قابل احترام را جدی‌تر خواهیم گرفت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    بنظر من لاستیک مکلارن مناسب نبود!
    باید لاستیک با چسبندگی بیشتر روش نصب میشد

    موافقم 0
    مخالفم 4
    1. F۲۲RAPTOR

      ۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2599 ديدگاه)

      از کجا میدونی لاستیکاشون هماهنگ نبوده؟

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. mehran911

      ۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      چند نکته درباره ی پیشرانه احتراقی پورشه ۹۱۸
      .
      پورشه از پیشرانه ی مدل افسانه ای rs spyder که قهرمان مسابقات استقامتی و لمانز بود در توسعه ی پیشرانه ۹۱۸ استفاده کرد
      پیشرلنه ۹۱۸ اولین پیشرانه اتمسفریک تولید انبوه جان بود که به نسبت قدرت به حجم ۱۳۲.۱ دست پیدا کرد به دلیل دقت ساخت بینظیر در حالت آزمایشی به عدد دور موتور ۱۱۰۰۰ rpm دست پیدا کرد و در مدل تولید انبوه جاده ای این پیشرانه توانایی رسیدن به دور موتور ۹۱۵۰ rpm رو داشت
      پورشه در توسعه ۹۱۸ از یک موتور V شکل بازاویه ۹۰ درجه و از میل لنگ تخت ( معروف به میل لنگ هواپیما ) با آرایش DUDU استفاده کرد
      به دلیل وجود زاویه ۹۰ درجه و سیستم میل لنگ تخت هیچ گاه ۲ سیلندر همزمان در حال انفجار نیستند که این موضوع باعث کاهش ترافیک گاز های خروجی از اگزوز خواهد شد از طرفی پورشه با استفاده از سیستم اگزوز Top Exit برای اولین بار در موتور های تولید انبوه و قرار گیری منیفولد اگزوز در داخل قسمت V موتور باعث خروج سریع گازها و کاهش شدید دما در موتور شد
      در موتور ۹۱۸ به دلیل افزایش قابلیت اطمینان هیچ گونه تسمه ای بکار نرفته
      موتور اتمسفریک ۹۱۸ با وزن فقط ۱۳۵ کیلو گرم سبک وزن ترین پیشرانه V8 تولید انبوه تاریخ خودروسازی بود
      به دلیل استفاده از سیستم طراحی سیلندر deck-palne و دقت ساخت و مهندسی خارق العاده پورشه سرعت پیستون در موتور ۹۱۸ به عدد خارق العاده ی ۲۴.۷ متر بر ثانیه می رسید و در مقام مقایسه این عدد برای موتور های فرمول یک برابر ۲۵ متر بر ثانیه است و برای برترین سوپراسپرت های دیگه معادل ۲۰ متر برثانیه افرادی که از موتور سر در میارن میدونن این عدد یعنی چی
      .
      همه ی چیز هایی که نوشتم فقط وفقط مربوط پیشرانه ۹۱۸ بود و نه تکنولوژی های دیگه این خودرو
      ۹۱۸ اوج مهندسی در زمان خودش بود

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۹ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        البته لینک حرفات یادت رفت بزاری مهران جان!!!!!
        اینجا دوستانی که خواستن نسل های مختلف 8 سیلندرهای پورشه و موردهای استفادشون و….. هست.((خیلی کامله تقریبا، حتما مطالعه کنید))
        https://newsroom.porsche.com/en/company/porsche-eight-cylinder-engines-history-12690.html
        ……………………
        من کلیپ رو به طور کامل ندیدم،ولی هرزگردی چرخ ها یکی از عاملین اصلی نرسیدن 720s به حداکثر توانایی بود.((و شاید تایرها))
        اگه آخرهای کلیپ رو نگاه میکردین بروکس نشون میده که مک لارن 720s مسیر 400 متر رو تو 10.2 ثانیه رفته،که با 9.8 و حتی رکورد 9.7 ثانیه خیلی فاصله داره.
        مک لارن 720s خیلی راحت میتونه زیر 10 ثانیه بره.
        حتی رود اند ترک هم 9.9 ثبت کرده.
        فاصله ی شکست 720s با 918 قطعا این نیست.
        بروکس به زودی از اون کلیپ های معروف درگ تایمزی با همین 918 انجام میده.((هم درگ هم رول)) اون موقع واقعیت آشکار میشه.
        چندتا از درگ های مک لارن رو ببنید تا ببیندی چی میگم.
        https://www.aparat.com/kingmclaren

        موافقم 0
        مخالفم 3
        1. mehran911

          ۹ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          دانیال جان
          مطلب از سایت porsche newsroom

          Its primary source of power was a tamed race engine. At 132 hp/litre displacement, it had the world’s highest specific power of a street-legal naturally-aspirated engine, and at the same time it was the lightest production naturally-aspirated V8 engine, weighing 135 kilograms. Rotating inside the eight-cylinder engine with its usual bank angle of 90 degrees was a flat-plane crankshaft with 180 degree offset crank throws for the connecting rods.
          .
          مطلب از سایت driving.ca
          Nonetheless, the 4.6L V8 is a remarkable little beast, tracing its lineage, says Porsche, all the way back to Porsche’s 2005 RS Spyder 3.4L race car, hence its remarkable 133 hp/litre power density and perhaps even more remarkable all-up weight of just 135 kilos (hardly more than the four-cylinder motorcycle engine I just lifted out of my old Honda superbike, by way of comparison).

          And thanks to that racing heritage — oversquare 95-millimetre by 81-mm bore and stroke dimensions (almost identical to the Ferrari 458), dry sump oiling system, titanium connecting rods and a forged steel crankshaft — the big V8 spins up to an incredible 9,150 rpm. Techno-wonks will recognize that spinning an engine that big that high results in incredible stresses. Indeed the 918’s maximum piston speed — a whopping 24.7 metres per second — challenges the long-held notion that 20 m/s was the absolute limit for production cars and even high-tech Formula One cars generally limit their pistons to 25 m/s (with 26.5 m/s being the highest recorded for any race engine).
          .
          After reaching a very high level with the previous engine we raced, we had to put considerable efforts into the development of the direct fuel injection unit in order to significantly improve performance and efficiency,” says Thomas Laudenbach, Head of Motorsport Development/Power Train. “In order to achieve revs of up to 11,000 with DFI technology it meant stepping into totally new territory.” During the design and development of the engine, synergies of product areas and motorsport departments were utilized to a large extent. “Right from the beginning there was a lively exchange,” reminisces Thomas Laudenbach. “We had already recognized the advantages of this technology at the start of the RS Spyder project and adapted them to the very special requirements of motorsport, always in close consultation with our colleagues in the standard development department. The methods and insights we obtained from our co-operation are of considerable value for future development projects involving DFI technology.”
          .
          مطلب از سایت stuttcars
          In contrary to the 2010 concept car where the exhaust pipes exited in the sides, the pipes of the production model exit just above the engine. The top pipes’ greatest benefit is that the hot exhaust gases are evacuated as quickly as possible and the exhaust gas back pressure remains low. This design required a new, thermodynamic air channelling concept: the exhaust manifolds are located inside in the cylinder V and the intake tracts are outside. There’s a further benefit: the engine compartment remains cooler. Just that when filling the car at the gas station, extra care has to be taken into account as the fuel filler neck is not too far from the hot exhaust pipes.
          و مشخصات دقیق مربوط به موتور درکتاب Porsche 918 Spyder از Delius Klasing
          مطالبی رو که از سایتها کپی کردم حتما بخونید

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۹ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2779 ديدگاه)

          بس دیگه……..
          ما خسته شدیم دیگه……?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mehran911

          ۹ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          عزیزی دانیال جان
          من درس پس میدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. فرشاد

          ۲ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (932 ديدگاه)

          918متعلق به سال2014هس مکلارن چی؟😂
          الکی نیاز به اینهمه دیکته نیس که خودتو توجیح کنی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. vahid 956

        ۹ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (474 ديدگاه)

        کلاس درس

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. mehran (fox)

        ۹ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (214 ديدگاه)

        مهران جان تکی به خدا…تنها کسی هستی تو این سایت که 100% مطالبش علمی و بدرد بخوره البته اعضای با سواد تو این سایت زیاد داریم ولی داش مهران کلا داستانش فرق میکنه…

        موافقم 2
        مخالفم 0
      4. mehran911

        ۹ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2028 ديدگاه)

        وحید جان و مهران عزیز لطف دارید
        راستش شخصا همیشه گفتم من چیز زیادی بلد نیستم
        اگر اون مکانیکی رو در شرکت پورشه و فراری و …کار میکنه رو ۱۰۰ در نظر بگیریم من ی آدم ساده تو کشور جهان سومی مثل ایران دقیقا صفر مطلقم یعنی دقیقا ۲۷۳- در این سایت هم شک نکنید افراد بسیار باسوادتری از من هستندشک نکنید اما متاسفانه رو نمیکنن !

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. Ferrari

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          مهران عزیز سرعت پیستون فراری 458 اسپشیال 24/3 متر بر ثانیه هستش و سرعت پیستون 918 همونطور که شما فرمودی 24/7 در دور 9150 و 23/4 در دور8700 هستش. بین فراری 458 اسپشیال و پورشه 918 فقط 0/4 متر برثانیه اختلاف وجود داره که بخاطر 150 دور در دقیقه دوران بیشتره 918 هستش و از نظر قدرت اسپشیال با 132/6 اسب بخار به ازای هر لیتر بیشترین قدرت رو به ازای هر لیتر تولید میکنه هر دو اتومبیل هم سال 2013 بطور رسمی معرفی شدن موتور اسپشیال ضریب کمپرس 14:1 داشت درمقابل 13/5:1 پورشه. با اینکه 458 اسپشیال کمتر از نصف پورشه قیمت داشت اما موتورش نه تنها چیز کمتری نسبت به پورشه918 نداره بلکه بهترهم بوده و جایزه بهترین موتور بالای 4 هزار و بهترین موتور پرفورمنس دنیا رو گرفته. تنها برتری پورشه وزن موتور هستش که بخاطر استفاده از الیاژهای خاص و سبکتر وزن موتور پایین اومده درعوض قیمت بالاتر رفته ضمنا سرعت پیستون معیار مناسبی برای پیشرفته بودن یه موتور نیست لامبورگینی هوراکان سرعت پیستون 25/5 متر بر ثانیه ای داره اما سال 2015 بازم فراری جایزه برترین پیشرانه پرفورمنس و برترین پیشرانه بالای 4 لیتر رو گرفت

          موافقم 1
          مخالفم 2
        2. mehrna911

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          ferrari عزیز
          قبل از این شروع کنم فقط اینو بگم من قصد مقایسه پیشرانه ۹۱۸ رو پیشرانه دیگه ای نداشتم همینطور که در کامنت اولم هم میبینی همه چیز فقط در مورد ۹۱۸ هستش اگر قصدم این بود ۱۰ برابر این رو در دوئل لافراری با ۹۱۸ مینوشتم
          .
          خب ببین دوست عزیز اینجا چند تا نکته وجود داره نکته اول اینکه با توجه به حجم موتور و تعداد سیلندر ها تنش و لگ موتور افزایش پیدا میکنه و به همین دلیل رسوندن موتور های با حجم بالا (‌ با در نظر گرفتن تعداد سیلندر ) به دور موتور ۹۰۰۰ کار خارق العاده ایست اینو میتونی در موتور لافراری ببینی
          در موتورهای باطول کورس بالا با دلیل افزایش اصطکاک پیستون به دیواره سیلندر و افزایش تنش در سیستم شاتون و میل لنگ رسیدن به دور بالا مشکل خواهدبود ( ی نگاه به موتور های قدیمی آمریکایی بنداز ) پس موتوری که با این خصوصیات بتونه به دور بالا برسه موفقیت بزرگی کسب کرده این موضوع رو ما میتونیم با پارامترسرعت پیستون که حاصلضرب حداکثر دور در طول کورس هستش نتیجه بگیریم پس این اشتباه است که بگیم سرعت موتور معیاری از پیشرفته بودن موتور نیست
          .
          در مورد انتخاب موتور برتر سال غیر از قدرت و گشتاور و میزان مصرف و بهره وری پارامتر هایی مثل nvh و درموجوع بالانس کلی موتورو … رو اندازه میگیرن که در مجموع همه ی این عوامل فراری در چند سال اخیر به حق برتر بود
          .
          چیز هایی که شما نوشتی رو من قبلا بارها خوندم و هیچ مشکلی ندارم که بگم فراری در بین اسپرت سازها برترین پیشرانه رو میسازه مشکل من اون شخصی بود که پایین کامنت گذاشته نه موتور فراری
          .
          (( در دور 9150 و 23/4 در دور8700 هستش ))
          در مورد این هم بگم که اگر از حداکثر دور استفاده نشه کل مفهوم سرعت پیستون بی معنی میشه فارق از هر چیزی اینو جدا میگم
          .
          موفق باشی

          موافقم 1
          مخالفم 0
      5. کوروش

        ۹ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        ????
        عالی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. بهزاد

        ۹ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2413 ديدگاه)

        با احتساب ردلاین 8700 دوری اعلامی پورشه برای 918 سرعت پیستون 23.4 هست.
        البته اون سایت ها همینجوری یک چیزهایی ممکنه بگن ولی فارق از مطالب برخی سایتها که میگن دیگران در 20 موندن عارضم؛
        فراری 458 سرعت پیستونش 24.3
        لافراری 23.1
        لکسوس ال اف ای 23.7
        فراری سوپر فست 22.1
        و آئودی r8 هم بنا بر اعلام 26.9

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          (((( با احتساب ردلاین 8700 دوری اعلامی پورشه برای 918 سرعت پیستون 23.4 هست ))
          نگفتم هیچی نمیدونی ؟!؟؟!
          پسر خوب بین این دور موتور روی حداکثر اسب بخاره نه حداکثر دور موتور
          ??? این حداقل انتظاری بود که از کسی وارد سایت خودرو میشه دارم
          عدد ۹۱۵۰ rpm در سایت رسمی پورشه و در سایت رسمی خبری پورشه press porsche سایت کار اند درایور و موتورترند به عنوان حداکثر دور موتور هست
          پسر خوب منبع شما کجاست ؟؟؟
          (((( البته اون سایت ها همینجوری یک چیزهایی ممکنه بگن )))
          پس غیر از اونها سایت ها driving.ca هم اشتباهه ???
          اینایی که گفتی رو برو به مدیر همون سایتها بگو چون من هر چی نوشتم کپی هموناست ???
          دمت گرم کلی خندیدیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          فارق از همه اینهایی نوشتی عدد ۲۳.۴ خیلی جالب بود

          حداقل انتظاری که داشتم اینو بلد بودی و حساب میکردی
          24.7 = 6/( ۹۱۵۰×3.188 )
          .
          ۹۱۸ خودرویی بود که استارت توسعه اش از ۲۰۱۰ خورد و جالبه که هنوز بعد سالها سنگ محکه
          سرعت پیستون نسل جدید ۹۱۱ gt3 و نه نسخه rs برابر ۲۴.۴ هستش
          و جالبه که هم ۹۱۸ که سالها پیش توسعه پیدا کرده و هم ۹۱۱ از این نظر از فراری ها برتر بودن و به نظر میرسه این موضوع برای تو خیلی خیلی سخت بوده و خواهد بود خلاصه ببخشید اگه نتونستید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Meysam..LaFerrari

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          مهران جان پیاده شو با هم بریم برادر

          اونی که 6-7 ساله داره جوایز انجین رو در بخش پرفورمنس میگیره فراریه، فعلا اون پشت مشتاس پورشه
          وقتی داری در مورد انجین ماشین صحبت میکنی نمیخواد انجین های پورشه رو به رخ فراری بکشی دوست گرامی چون کار غلطیه

          با توجه به شناختی که از تو دارم ممکنه بیای اینجا و بگی International engine of the year معتبر نیست و از این داستانا ولی چون قبلا در موردش تاکید داشتی و ما هم خوب یادمونه فکر نکنم بتونی اینکارو بکنی

          راستی آئودی R8 هم سرعت پیستونش رو 26.9 اعلام کرده !!!! چی شد رفیق بقیه تو 20 گیر کرده بودن که؟!

          دو نفر اینجا ازت تعریف میکنن نیاز نیست اینجور جو زده بشی و به این و اون تیکه بندازی که تو هیچی نمیدونی و حالیت نیست

          یه نگاه به جدول سری GT مسابقات WEC هم بنداز که فراری چجوری پورشه رو له کرده تو این سال ها

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mehran911

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          میثم عزیز
          قبل از هر چیزی بیشتر به طرز صحبت کردنت دقت کن
          مگه من گفتم فراری جایزه انجین نگرفته و نمیگیره
          تو هیچ جای این سایت و یا هر جای دیگه هیچ کامنتی از من برای زیر سوال بردن موتور فراری پیدا نمیکنی به هیچ وجه
          شما فکر کردی من نمیدونم چه خبره
          .
          این دوستون با هر چیزی جز فراری مشکل داره اینم جوابش بود
          .
          (((( دو نفر اینجا ازت تعریف میکنن نیاز نیست اینجور جو زده بشی و به این و اون تیکه بندازی که تو هیچی نمیدونی و حالیت نیست)))
          هیچ علاقه ای به جواب دادن به کامنتت و توضیح نداشتم به قرآن قسم به هیچ وجه اهل تیکه انداختن و… نیستم ونبودم هر چی گفتم عین حقیقته
          .
          (((( یه نگاه به جدول سری GT مسابقات WEC هم بنداز که فراری چجوری پورشه رو له کرده تو این سال ها )))
          هیچ علاقه ای به بحث دوباره در این مورد ندارم و قول میدم اگه بخواهم شروع کنم در مورد تاریخ مسابقات استقامتی شما بیشتر ضرر میکنی شک نکن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. بهزاد

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2413 ديدگاه)

          مجید جان قبل از اینکه یکسری تخیلات یا بلوف ها را بدون در نظر گرفتن شرایط سایر خودروسازان را مطرح کنی حداقل یک کوچولو مطالعه کن نه اینکه منابعت بشه سایتهایی که باب میلتون بلوف میزنن!
          حداکثر گشتاور یا قدرت طبق اعلام خود پورشه در دور موتور 8500 بدست میاد اونوقت شما چسبیدی به 9150!
          ما اون عدد را در 8700 دور حساب کردیم و فقط خواستیم بگیم قبل از بلوف شما سایرین هم به سرعت پیستون بالای 20 رسیدن!
          ما که خوب میدونیم مجید جون خودت با اکانت های دیگه میای از خودت تعریف و تمجید میکنی گل من!
          داستان تسمه هم جای خود داره و واقعا نمیدونم اون منابعی که شما بهشون تکیه کردی چطور نمیفهمن چرا این خودرو چند تسمه رایج در خودروها را حذف کرده مثل کاری که nsx انجام داده.
          اونقدر در تخیل پورشه پرستی گرفتار شدید که کافیه یک سایت مثلا بگه زاویه دستگیره درها در نوع خودش بی همتاست و اولین باره استفاده شده و چند سال از زمان خودش جلوتره و باعث شده نوربرگ رینگ را چند ثانیه زودتر طی کنه تا شما به وجد اومده و اینجا شروع به رمان نویسی کنید! قبلها با اکانت میلاد شروع به رمان نویسی کردید الان هم با سایر اکانت ها!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. mehran911

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          بازم که سوتی دادی بهزاد عزیز ???
          خدایش این بار چندمه ؟!؟!??
          .
          پسر خوب برای بار هزارم اگر چیزی رو نمیدونی خب بپرس انقدر سخته !؟!؟؟!؟
          نوشتی :
          ((((( حداکثر گشتاور یا قدرت طبق اعلام خود پورشه در دور موتور 8500 بدست میاد اونوقت شما چسبیدی به 9150!
          ما اون عدد را در 8700 دور حساب کردیم )))
          اینم ی سوتی دیگه
          به نظر شما دور موتوری که حداکثر گشتاور به بدست میاد همون دور موتوریه که حداکثر قدرت به دست میاد ؟؟؟ شما چیزی از تحلیل این دوتا میدونی ؟؟؟
          خدایش این چی بود گفتی ؟؟؟
          .
          محض اطلاع حداکثر گشتاور ۹۱۸ روی دور موتوره ۶۷۰۰ rpm و حداکثر قدرت روی دور موتور ۸۷۰۰ rpm
          و حداکثر دور موتور ۹۱۵۰
          .
          نکته آموزشی : برای بدست آوردن حداکثر سرعت پیستون در داخل سیلندر حداکثر دور موتوری که پیشرانه قبل از cut off کردن به اون میرسه رو در طول stork ضرب کرده و بر عدد ۶ به عنوان ثابت تقسیم میکنیم ? ی چیزم یاد گرفتی
          ولی جدا ی سوال عدد دور موتور ۸۵۰۰ از کجا آوردی ؟؟؟
          .
          در مورد تسمه هم من متن رو از همین سایت خودمون کپی کردم و در کامنت بعدی تمام متن رو کپی میکنم لینکش رو هم میذارم
          قبل از این که ۹۱۸ رو با هر چیزی مقایسه کنی دقت کن که پورشه از سال ۲۰۱۰ بعد از معرفی کانسپت شروع به توسعه این خودرو کرده نه ۲۰۱۷ ??? این رکورد ها برای سالها پیشه ?
          .
          نگفتم چیزی نمیدونی ؟؟??

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. mehran911

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          قبل هر چیزی از اونایی که این کامنت رو میخونن میخواهم برید در وب سایت های خبری رسمی porsche newsroom و press porsche رو ببینن برید سایت کاراند درایور و موتورترند و یا هر وب سایتی که قبول دارن ببینید حداکثر دور موتور پورشه ۹۱۸ که میتونه بهش دست پیدا کنه چنده ؟؟؟؟؟ اگر عدد ۹۱۵۰ رو پیدا نکردید بعد قضاوت کنید
          .
          بریم سراغ بهزاد !
          قبل از هر چیزی اینو در سایت پدال سرچ کن (8 نکته در مورد پورشه 918 اسپایدر )
          متن همین پست رو کپی میکنم (((( بنا به گفته یکی از مهندسان پورشه سرویس‌های جزئی را بدون انجام این کار می‌توانید اجرا کنید. ولی در واقع، سرویس جزئی فقط به تعویض شمع‌های موتور خلاصه می‌شود. ( توجه داشته باشید که این خودرو هیچ گونه تسمه ای ندارد)‌، و میل بادامک‌های آن توسط زنجیرها چرخانده می‌شوند، بنابراین نیازی به تعویض تسمه دینام یا تسمه تایم نخواهد بود. این موضوع بسیار خوب است زیرا برای انجام آن کارها ممکن بود مجبور به جدا کردن موتور شوید.))))
          این هم ادعای بهزاد عزیز
          فقط بازم دقت کن که توسعه این ماشین در سال ۲۰۱۰ شروع شده اما NSX …
          پسر خوب چیزی هایی رو که تو الان میخونی برای من خاطره هم نیست
          .
          اولش به من میگی مجید و بعد میلاد و … هر چند من افتخار میکنم با این افراد مقایسه بشم
          پسر خوب هیچ پیش خودت فکر کردی که این چیزی که میگی رو حداقل سردبیر عزیز پدال میخونه و ایشان قطعا میفهمه که داری دروغ میگی ؟؟؟
          طبق معموله همیشه عاشق این به صرافت افتادنت هستم
          .
          در آخر به طرفداری فراری هم بگم لطفا کامنت من رو به منظور نگیرید فراری برای من همیشه اون بالا بالاها هست و خواهد بود اینو قبلا گفتم و باز هم میگم

          موافقم 1
          مخالفم 0
        8. بهزاد

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2413 ديدگاه)

          مهندس ببین نوشتم گشتاور یا قدرت یعنی یکی از اون دوتا!
          8700 ردلاین 918 هست و مثل خیلی از خودروهای اسپرت ممکنه چند صد دور بیشتر هم بزنه.
          آی کیو مگه 458 ولکسوس lfa بعد از 918 تولید شدن!
          داداش شما نیازی نیست آموزش سرعت پیستون برگذار کنی ما برای شما در دور 8700 حساب کردیم!
          شما اول تصمیم بگیر با یک شخصیت وارد پدال بشید بعدش 90 درصد مشکلات مهدکودکی اینجا که شما راه انداختی حل و فصل خواهد شد وگرنه با بودن شما این جو غیر دوستانه پایان نداره…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. سردبیر

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (764 ديدگاه)

          درود. بهزاد و مهران عزیز، اول اینکه امیدوارم شما دو بزرگوار در دام کل کل های غیر مفید و بیهوده نشوید چون از اطلاعات خوب شما همه ما می توانیم استفاده کنیم. موضوعی که باعث شده تا به جای پیغام خصوصی در همینجا پاسخ بگذارم، روند نامیمونی هست که توسط برخی کاربران با سابقه دیگر هم دیده می شود و آن تهمت چندکاربره بودن هست. من بارها روی همین تهمت ناچار به جستجو و بررسی دقیق آی پی، ایمیل و سوابق ورود و خروج کاربر شده ام و خوشبختانه در هیچ کدام از این موارد مشکلی پیدا نکرده ام. البته سابقه کاربران با نام های مختلف و چندین اکانت هم داشته ایم که یا از طرف شرکت های خودروسازی بوده اند و در حال تبلیغ یا کاربرانی مشکل دار بوده اند که همگی مسدود شده اند. امیدوارم در فضای اخلاقی تر و صمیمانه تری به بحث و تبادل اطلاعات بپردازیم تا سایر کاربران و بازدیدکنندگان فعلی و آنها که در آینده نظرات ما را مطالعه می کنند، بهره ببرند. ممنون از درک والای شما
          ارادتمند

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. mehran911

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          کامنت بعدی رفت برای تایید
          ((حداکثر گشتاور یا قدرت طبق اعلام خود پورشه در دور موتور 8500 بدست میاد ))
          این یعنی چی ؟؟؟؟
          بازم میگم شما هنوز نمی دونی چه خبره شما تفاوت اسب بخار و گشتاور رو نمیدونی هنوز مفهوم دور موتور رو دراین نقاط بلد نیستی و درک نکردی
          جالبه بازم مینویسی (((مهندس ببین نوشتم گشتاور یا قدرت یعنی یکی از اون دوتا! ))) و رو اشتباهت پا فشاری میکنی
          و تازه بدتر از اون میگی من با عدد ۸۷۰۰ حساب کردم خب شما خیلی اشتباه کردی
          عدد ۸۵۰۰ رو از کجا آوردی ؟؟؟
          .
          این رو برای افرادی میگم که این کامنت رو میخونن
          اگر خواستین سرعت پیستون رو بدست بیارید باید فارغ از هر چیزی بیشنیه دور موتور قبل از cut off رو بنویسید

          .
          نمی خواستم به رو بیارم اما حرف دروغ شما جایی اثبات میشه که شما عدد دور موتور لافراری رو روی ۹۲۵۰ میگیری و به دست آوردی ۲۳.۱ در حالی که حداکثر اسب بخار لافراری رو دور موتور ۹۰۰۰ rpm به دست میاد اما با تمام وجودت به دروغ پافشاری میکنی عدد دور موتور پورشه ۸۷۰۰ هستش
          با این دروغ ها می خواهی به چی برسی
          .
          حیف این سایت که کسی اینجوری در اون روی دروغش پافشاری میکنه
          .
          خوب شناختمت پسر خوب

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. mehran911

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          من به شخصه حقیقتا عذر می خواهم از سردبیر عزیز
          و تمام افرادی این کامنتها موجب ناراحتی اونها شده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        12. بهزاد

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2413 ديدگاه)

          سردبیر محترم به خاطر این مباحث حوصله سر بر که به وجود اومده عذرخواهی میکنم ، همینطور از عزیزان و کاربران گرامی.
          اما مبحث چند اکانت بودن!
          شما باید در جریان باشید وقتی این کاربر با اسم میلاد حضور داشت بارها اعلام کرد که یک کافی نت دارند و مشغول خدمات کامپیوتری که به احتمال غریب به یقین ایشان میتونن از چندین و چند کانال و تونل با اسامی و اکانت های مختلف حضور پیدا کنند.
          سردبیر محترم سیستم شما بارها اسامی و اکانت هارا تغییر داده و بارها مثلا و با یقین 100 درصدی احمد و مرتضی و zhenvo یا همچین چیزی و … را تبدیل به مجید با چندین هزار نظر کرده و انتظار میره حداقل شما یک اخطار کوچک صادر میکردید که تا به حال مشاهده نشده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. F۲۲RAPTOR

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    ۹۱۸ خیلی خوب شروع و به پایان رسوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Kamran

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    مکلارن مکلارن که میگفتن این بود 😃
    ـ
    میخام به اونایی هم که میان میگن این دو ماشین در یک رده نیستند هم بگـم که گنده مـکلارن کـه میشه P1 هم نتونست از پسِ King 918 بر بیاد چه برسـه به این فسقلی !

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      با چ دلیل و مدرکی همچین حرفی میزنی ؟!!! تو درگ هایی ک بین پی وان و 918و لافراری انجام شد برنده مشخصی وجود نداشت و تو درگ های مختلف متفاوت بود ،تقریبا هرسه تاشون در یک سطح قرار داشتن.
      درمورد درگ بالا هم بهتره یکم متنو بخونی !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. الف.ی

      ۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1643 ديدگاه)

      داداش p1 400 متر رو 9.8 ثانیه طی میکنه لافراری در 9.69 ثانیه و 918 در 10 ثانیه
      اگه تست لافراری توسط موتور ترند رو ویدئوش رو دیده باشید اونجا می بینید که منحنی شتاب 918 هم پایین تر از لافراری و P1 که به نظرم بخاطر وزن بالاتر و قدرت کمترشه که البته در اول منحنی پورشه بالاتر از بقیه است که احتمالا بخاطر AWD
      ضعیف کشی نکنیم
      معلومه که720s از پس 918 برنمیاد
      چی شون به هم میخوره دوستان عزیز؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
      کلاسشون؟؟؟؟؟؟؟؟
      قیمتشون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      هدف ساختشون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      نیروبخششون( یکی بنزینی و دیگری هیبریدیه)؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (90 ديدگاه)

        918اسپایدر تایم 400مترش 9.796هم شده.اینم کلیپش.https://www.aparat.com/v/IGQYC

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. الف.ی

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1643 ديدگاه)

    انصافا 720 اس به 918 نمیخوره
    موتور برقی 918 که اگه اشتباه نکنم 267 اسب بخار قدرت داره که بیشترین قدرت موتور برقی بین سه هایپر کار هیبریدیه و خیلی کمکش میکنه
    به نظرم اصلا با هم همکلاس نیستن ولی درگ جالبی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. King 918

      ۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      دوست عزیز این همون کلیپیه که گفتم خدمتتون ..همه میدونن این دو ماشین به هم نمیخورن از نظر قدرت اما بحث سر اینه که چند وقت پیش جوی راه افتاده بود که 720 شیرون رو هم میگیره اون فیلمو که قطعا دیدید و الان با توجه به احترامی خاصی که برای خودرو های انگلیسی دارم و مخصوصا مکلارن یکم این مدت بزرگ نمایی کرده بودند هر چند 720 بسیار خودروی قابلی هستش. ارادت ویژه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الف.ی

        ۹ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1643 ديدگاه)

        درست میگید
        من خودم وقتی اون درگ رو اولین بار‌‌ تو پدال دیدم واقعا نتونستم باور کنم اصلا نفهمیدم چرا اونجوری شد
        ولی از این بازیای رسانه ای زیاده باید وایسیم تا تست رسمیشون رو ببینیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Just bentley continental

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (540 ديدگاه)

    درگ خیلی خوبی بود و به نظرم دقیق ولی مکلارن واقعا هیولای وحشیه و از همه سوپر اسپرتا سریع تره
    در اینجا هم معلوم بود که پورشه ۹۱۸ مکلارنو می زنه ۹۱۸ هایپر کار دست و پا بسته ای نیست.ولی اگه دقت کرده باشید انتهای ۸۰۰ متر سرعتا برابره و مال مک لارن بیشتره یه زره به همین دلیل اگه درگ رو هزار متر یا مایل بود مطمئنم مکلارن ۹۱۸ رو می زد مطمئنم اینم بخاطر اینه که سیستم هیبریدی زیا د تو سرعتا بالا کشش نداره.
    عاشق ۷۲۰ شدم جدا???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (90 ديدگاه)

      با اینکه نسبت قدرت به وزن مکلارن توی هر تن 40اسب بیشتره نسبت به پورشه اما بازم نتونست فاصله رو حفظ کنه.سرعت پایان مسیر 800 متر هم پورشه 1وخورده.ای مایل سریعتر بود نه مکلارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ماتئوس

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (687 ديدگاه)

    ٩١٨ دوست داشتنی ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mehran911

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    نتیجه ی این درگ معلوم بود
    اما مکلارن سوپراسپرت بینظیری ساخته که خیلی خیلی سخت میشه ازش ایراد گرفت حداقل من که خیلی قبولش دارم نظر بقیه هم محترم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    ۷۲۰ شتاب عجیبی داره البته قدرت خروجی انجین این ماشین بالای ۸۰۰ اسب هست و مکلارن تو اعلام اعداد و ارقام فکر میکنم شیطنت کرده. تست داینو این ماشین تو اینترنت هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ارش

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    این دوستان مهران 911 و king 918 ,و وحید 956 تکن یه دونن به خدا یعنی ته ماشین بازان.البته پلوان مک لارن هم آدم جالبیه ولی از یه ماشینی طرفداری میکنه که زیادی داره شاخ میشه برای ما آلمانی بازها زیاد جالب نیست جدا از این بحث ها مک لارن خیلی سریع داره پیشرفت میکنه یاد پاگانی زوندا می افتم واقعا چالشی بود برای فراری و پورشه و لامبورگینی اما چند سالیه خوب رقابت نمیکنه امیدوارم مک لارن به سرنوشت پاگانی دچار نشه هرچه رقابت فشرده تر جذاب تر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2779 ديدگاه)

      آرش جان اصلا فلسفه ی پاگانی با مک لارن فرق داره.
      کسی از پاگانی انتظار نداره ماشینی برای رقابت با توربو اس یا 488 و……بسازه.
      هر چند سال یک بار ما شاهد اثر هنری از این هنرمندان و صنعت گران باید باشیم.
      …………………..
      راستی چند روز پیش بود که فورد جی زمانی رو در پیست Willow Springs ثبت کرد.((البته بد نیست پدال مقاله ای درباره ی عملکردش بزاره که انجام شده))
      تایم ها:
      2018 McLaren 720S 1:21.75 sec
      ..
      2018 Lamborghini Huracán Performante (Euro-spec) 1:22.53 sec
      ..
      2015 Porsche 918 Spyder 1:23.54 sec
      ..
      2017 Ford GT 1:23.69 sec
      ..
      2017 Porsche 911 Turbo S 1:24.26 sec
      ..
      2016 McLaren 675LT 1:24.29 sec
      ..
      2015 Chevrolet Corvette Z06 (Z07, 6M) 1:25.00 sec
      ..
      2014 Lamborghini Huracán LP 610-4 1:25.17 sec
      ..
      2016 Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce 1:25.42 sec
      ..
      2015 Nissan GT-R NISMO 1:25.70 sec
      ..
      2015 Chevrolet Corvette Z06 (Z07, 8A) 1:25.76 sec
      ..
      2015 McLaren 650S Spyder 1:25.88 sec
      …………………….
      این عملکرد 720s نسبت به رقباش حیرت انگیزه.
      راننده ی تمام این خودروها Randy Pobst هستش.
      البته دوج وایپر ACR زمان 1:21.24ثبت کرده ولی با توجه به اینکه به طور مشخص برای پیست توسعه پیدا کرده تو این لیست نیست.
      ولی بازم با تایم مک لارن چند دهم ثانیه اختلاف داره!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارش

        ۹ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        بله اتفاقا دوسه روز پیش تو پدال منم این زمانو روگفتم وقتی میگم پیشرفت مک لارن سریع بوده در واقع باید بگم خیلی سریع به خاطر اینکه از سال 2011 که مدل mp4 12c رو ساخت تا الان چهار مدل دیگه رو روانه بازار کرده یک از یک بهتر فقط پورشه میتونه با این سرعت کار کنه مثلا نیسان جی تی ار نزدیک یه دهه هست که داره رو محصول جدیدش کار میکنه یا فورد جی تی ده سال رو مدل جدید کار کرد اما مک لارن و پورشه هردووسال یه دفعه یه محصول خارق العاده بیرون میدن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Meysam..LaFerrari

        ۹ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        دانیال جان تو اکثر پیست ها 720S از فورد GT و پرفورمانته کندتر بوده منتها شما با زیرکی خاصی رفتی یکی از معدود تست هایی که 720S از پرفورمانته و GT سریعتر بوده رو برداشتی آوردی اینجا لیست کردی!!

        این لیست هم کاملا شک برانگیزه تقریبا محاله 720S که یه خودروی Track Focused نیست بتونه 2 ثانیه از فورد GT بهتر عمل کنه!!

        شما که میخوای عملکرد 720S رو در مقابل رقبا به نمایش بذاری زحمت بکش چندتا تایم دیگه از پیست های مختلف هم بذار جناب

        اگه یادم باشه تو تست معتبر گرندتور 720S بیش از 1 ثانیه از پرفورمانته کندتر بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. KING 918

      ۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      ارش جان ممنون رفیق
      ¶¶¶ . . ¶¶¶.¶ .¶¶
      . . . . . . .¶¶¶.¶. .¶¶¶. . .¶¶
      . . . . . . ¶¶¶¶. . . ¶¶¶ . . .¶¶¶
      . . . . . .¶¶¶¶¶ . . ¶¶¶¶.¶¶ .¶¶
      . . . . . ¶¶¶¶. . . . ¶¶¶¶. . . ¶¶
      . . . . ¶¶¶¶¶¶¶. . . . .¶¶. . . ¶¶
      . . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶. . . . ¶¶. . ¶¶
      . . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶ . . ¶¶. . ¶¶
      . . . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ¶.¶¶
      .¶¶. . . . .¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶.¶¶
      .¶¶¶¶¶ . . . . . ¶¶.´´´´¶¶¶¶¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶
      .¶¶¶¶¶¶¶. . . .¶¶. ´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
      . ¶¶¶¶¶¶¶ . . ¶¶. .´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶¶
      . .¶¶¶¶¶¶¶ . ¶¶. . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶¶
      . . .¶¶¶¶¶¶. ¶¶. . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶
      . . . .¶¶¶¶¶¶¶. . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ´¶¶¶¶
      . . . . . . . .¶¶. .´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
      . . . . . . . ¶¶. . ´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
      . . . . . . .¶¶. . .´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
      . . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
      . . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶
      . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´´´´´´¶¶¶¶
      @……………@……….@…………@@@@@………@

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. سورنا

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    جفتشون عالی هستن و غیر قابل دستیابی :(

    برای من به شخصه هیچ فرقی نداره مثلا ١ ثانیه کدوم سریعتره یا کندتره از هر کدوم که لذت ببرم اون مهمه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Khosrow

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چقدر 918 زیباست / یک اثر هنری ه / حتی تماشا کردنش مثل داشتنش هیجان میده / مشکی ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدی

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    آرش جان من معتقد به پیشرفت خیلی سریع مکلارن در اون حدی که شما گفتین نیستم. مطمعنا پیرفت بوده اما ایرادی که به مکلارن میشه گرفت اینکه تقریبا بیس تمام محصولاتش از زمان mp4 یکی هست. از موتور و گیربکس گرفته تا شاسی. الان من واقعا نمیدونم مکلارن غیر از ۵۷۰ و ۷۲۰ تو سبد محصولات ماشینی ارائه میده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Behrouz anzali

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    918 شاهکار مهندسی هست .ای کاش جایگزین 918 میساختن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. Ali

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تو برنامه تخت گاز یه مسابقه ای گذاشتن تو پیست بین پورشه 918ولافراری ومکلارن
    که نتیجه اون شد اول918و آخر مکلارن

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا