پورشهسایر خودروهای اروپایی

درگی جذاب میان پورشه ۹۱۸ و سوپراسپرت تمام الکتریکی ریماک

چندی پیش سوپراسپرت تمام الکتریکی ریماک Concept One در مسابقهٔ درگی رودرروی فراری لافراری قرار گرفت. حالا وقت آن است که ببینیم این سوپرکار برقی در برابر یکی از سه پادشاه هایپرکارهای هیبریدی دنیا یعنی پورشه ۹۱۸ در مسافت ۴۰۰ متر چه می‌کند.

drag-7

با توجه به آزمون‌های مستقل مختلف، پورشه ۹۱۸ به همراه بوگاتی ویرون سوپراسپرت سریع‌ترین شتاب را در بین خودروهای تولیدی دنیا دارد. رکورد ۹۱۸ در این زمینه در شرایط مناسب می‌تواند حتی سریع‌تر هم بشود به‌گونه‌ای که این خودرو در آزمون کارانددرایور توانست شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر خارق‌العادهٔ ۲.۲ ثانیه را ثبت کند درحالی‌که مسافت ۴۰۰ متر را نیز در تنها ۹.۸ ثانیه پیمود.

حالا گروهی این هایپراسپرت خارق‌العادهٔ آلمانی را در یک مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر رودرروی سوپراسپرت تمام الکتریکی ریماک کانسپت وان قرار داده‌اند که نتیجهٔ آن باورکردنی نیست چراکه در کمال تعجب و شگفتی، ریماک کانسپت وان توانست در مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر پورشه ۹۱۸ افسانه‌ای را شکست دهد. البته این دو سوپراسپرت در این مسابقه بسیار نزدیک به هم عمل کردند و این تعجبی ندارد چراکه هر دو قادرند مسافت ۴۰۰ متر را در کمتر از ۹ ثانیه طی کنند.

هرچند اختلاف این دو خودرو در خط پایان ۴۰۰ متر بسیار جزئی بود اما شکست دادن ۹۱۸ به‌هیچ‌عنوان کار آسانی نیست. همان‌طور که گفته شد، ریماک کانسپت وان سوپراسپرتی تمام الکتریکی است که نیروی آن توسط موتورهای الکتریکی تأمین می‌گردد. خروجی کل این موتورها برابر با ۱۰۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور است. نسخهٔ نهایی کانسپت وان که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ معرفی شد شتاب صفرتاصدی معادل فقط ۲.۶ ثانیه داشت و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر در ساعت را دارد.

در ادامه نیز دعوت می‌کنیم در کلیپ زیر بینندهٔ درگ جذاب میان پورشه ۹۱۸ و ریماک کانسپت وان باشید. [دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    wow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!واقعا چه چیزایی که آدم فکرشو نمیکنه ولی میشه!!!!!!!!!خیلی عجیب بود!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ferrari Zonda SV

      ۲۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      ۹۱۸ باید نقره ای یخی باشه تا آدم حال کنه.
      با این رنگ سبز فقط بزکش کردن.
      ریماک هم خیلی خوشگله خیلی خطوط روان و الاستیک خوبی داره.
      به نظر من یه هایپرکار باید حداقل های فنی هایپرکارها رو رعایت کنه.
      ۱-طراحی
      ۲-لذت رانندگی
      ۳-صدای اگزوز
      ۴-ارزش کلکسیونی
      .
      مهمتر هستند.
      در نتیجه مجید جان من فرراری رو بهترین اسپرت ساز میدونم.
      .
      .
      اوووووف فقط شتاب ۱۰۰-۲۵۰مهمه^_^
      اینم نظر منه.
      فرراری بهترینه.^_^

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

        ۲۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11412 ديدگاه)

        .
        نظر شما محترم.
        هر کس سلیقه ای داره. به نظر من همه ی معیار هایی که گفتی در ۹۱۸ هم هستن. خیلی خوب هم هستن. حالا شما هر جور فکر کنی باعث خوشحالیه که بین ما هستی و کامنت میذاری. من تا حالا خیلی استفاده کردم از نظراتت یاد گرفتم.
        ما فقط نظر میدیم و حرف میزنیم. اولویت هامون فرق داره. شما ۰ تا ۲۵۰. من ۱/۴ مایل. یکی دیگه ۰ تا ۱۰۰. هر ماشینی یک سری برتری ها داره. ۹۱۸ یا P1 یا Laferrari یا Rimac هر کدوم یک خوبی هایی دارن.
        .
        .
        نظر شما و new great و من و کربونادو همه فقط ” نظر ” هستن. همه محترمن.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دقیقا همین که گفتی اقا مجید
      خیلی چیزها خارج از تصورات ذهنی ادم هاست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. ...::: فقط لمبورگینی :::...

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11412 ديدگاه)

    خیلی عالی بود.
    آلخاندرو سولومون مجری خوبیه. دوستش دارم.
    ۹۱۸ همیشه King918 خواهد موند.
    اما با این سرعت بالای پیشرفت علم نمیشه ازش انتظار داشت همیشه در اوج بمونه.
    مک لارن پی وان و لافراری که رقیب های اصلیش بودن در برابرش حرف زیادی برای گفتن نداشتن. و دست و پا بسته بودن
    اما در آینده رکورد هاش توسط هایپرکار مرسدس و جانشین خودش شکسته خواهند شد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

      ۲۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11412 ديدگاه)

      حتی به نظر من در همین درگ هم ۹۱۸ برنده ی اصلیه. این ماشین نه حریف ۹۱۸ هست نه حریف هایپرکار مرسدس. Rimac concept one حریف تسلا SP 100D هست.
      Rimac concept one یک سوپراسپرت الکتریکیه که از ویژگی گشتاور آنی و موتور الکتریکی سود میبره.
      تمام این گشتاور و قدرت و شتاب و … فقط برای وقتی هست که باتری شارژ کامل داشته باشه.
      حداکثر ۱ یا ۲ بار میتونه اینطور شتاب بگیره.
      بعد باید دوباره بزنیش به پریز برق.
      در حالی که ۹۱۸ صد بار هم میتونه.
      اینه که ارزش داره.
      اگر ۹۱۸ میخواست تمام الکتریکی باشه جوری میکوبوندش که هیچی ازش نمیموند. لهش میکرد. مثل همون بلایی که سر مک لارن P1 میاورد.
      .
      .
      در ضمن.
      ماشین برقی مثل ربات میمونه. ماشین بنزینی مثل انسان.
      .
      .
      .
      ماشین برقی زنده نیست. ماشین برقی روح نداره.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Carbonado Aventador

        ۲۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4137 ديدگاه)

        داداش عاشق خودتو کامتاتم…
        تا یه جایی خوب میایی و آدم کیف میکنه با تک تک کلماتت , بعد حالا که دارم به جمله هات حال میکنم یهو میزنی تو در و دیوار و جمله هایی میگی که به مزاج خیلی ها خوش نمیاد…
        به نظر من بهترین ماشین های خانواده , ماشین های برقی و یا پلاگین هیبرید هستن!
        مثلا همین تسلای خودمون , یه ماشین بی سر و صدای خانوادگیه ولی خب بعضیا میان واسه مسابقه استفاده میکننش!
        هیچی لذت غرش موتور بنزینی رو نداره ولی خب برقی ها هم خداییش بی روح نیستن!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. خسته شده

          ۲۲ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (623 ديدگاه)

          دوست عزیز نظرشو میگه مگه قراره به مزاج خیلی ها خوش باید پس لایک و دیس لایک برای چیه برای اینکه اگر کسی حرفه بی منطق زد یادش باشه کاربرها خوششون نمیاد و برای بار بعد تکراش نکنه همونایی که به مزاجشون خوش نمیاد تا حالا فکر کنم دیس لایکهاشون چندین برابر لایکهاشونه ولی شما بگو کوچیکترین اصلاح در حرف زدنها و تعصبشون و مغلطشون جالب اینکه دانشه فراوونی هم ندارن دوست من کاربرهای پدال میفهمن همه چیزو

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. ...::: فقط لمبورگینی :::...

          ۲۲ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11412 ديدگاه)

          .
          سلام.
          محمد حسین منم عاشق خودتو کامنتات و مقاله ای که در مورد کانتاچ توئین توربو نوشتی هستم. هنوزم که هنوزه بعضی وقت ها میرم میخونمش تا به عظمت لامبورگینی در مقابل مک لارن پی ببرم !
          .
          در مورد کامنتت هم بگم من واقعیت ها رو میگم. ممکنه به مذاق خیلی از دوستان خوش نیاد. فدای سر تو و همون دوستان !. من که مسئول شاد کردن دل مردم نیستم ؛ هستم ؟؟ رسالت من گفتن حقایقه.
          .
          واقعیت اینه که ۳ شرکت فراری ؛ لامبورگینی و پورشه بهترین خودروسازان عالم هستن. این حقیقت انکار ناپذیره. من مطمئنم ۹۰ درصد کاربران پدال هم با این حرف من موافقن. چون الحمد لله کاربران این سایت اطلاعات خیلی بالایی دارن. میمونن یک عده ی قلیل که ان شا الله با مطالعه و تحقیق مثل اون ۹۰ درصد به حرف من خواهند رسید !
          .
          .
          عرض ارادت به همه ی دوستان پدالی.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. ...::: فقط لمبورگینی :::...

          ۲۲ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11412 ديدگاه)

          .
          خسته شده جان
          دوست عزیز
          اول بگم من با حالت Save Data و Picture OFF وارد پدال میشم . وگرنه ماهی ۱۰ گیگ باید اینترنت فقط واسه پدال خرج کنم !!
          از نرم افزار Apus Browser استفاده میکنم.
          واسه همین میتونم فرت و فرت کامنت بذارم !! خیلی وقت کمی میگیره.
          سرعتش خیلی بالاست
          ولی عیبش اینه که عکس ها برام لود نمیشن. اصلا نمیفهمم کامنت ها چقدر لایک و دیسلایک خوردن!! اگرم بدونم هم مهم نیست. چون میدونم دوستان پدالی فهمیده و با سواد هستن. میدونم کامنت های درست و منطقی خود به خود لایک میگیرن.

          . به نظرم وظیفه ی اینه که با بحث و نه دعوا اطلاعات خودمون رو افزایش بدیم.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. new great britain

        ۲۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (2477 ديدگاه)

        مجید دیگه نشد……………………
        پورشه چه بلایی سر مک لارن اورده؟
        والا ما هرچی درگ دیدیم اکثرش مک لارن پیروز بوده بر پورشه.
        مخصوصا پی ۱.
        مجید جان حتما میدونی مک لارن پی ۱ یه دکمه تویه فرمانش داره به اسم ((ipas))
        فقط کافیه تاکید میکنم فقط کافیه کسی که پشته فرمون پی ۱ نشسته این دکمه رو فشار بده تا یهو از موتور الکتریکیش ۱۷۷ بخار آنی بهش تحویل بده(یه چیزی شبیه نیترو تو نیدفور اسپید که وقتی دکمه رو میزنی یهو از زمین کنده میشی).
        حالا فرقی نمیکنه ۹۱۸ جلوت باشه(که بعید میدونم. مگر تو شتاب اولیه) یا هر هایپرکار دیگه ماشینه بقلیت سه تا دور میزنه دور خودش آخر سر که ثابت شد تو جاده میبینه پی۱ از خط پایان گذشته.(گفته شده رانندگان پی ۱ تو اکثره درگ ها مخصوصا تو رقابت با ۹۱۸این دکمه رو فشار ندادن .برای اینکه دلشون سوخته به حال این ماشین .)قطعا مک لارن بدون این دکمه هم پیروزه.(یکی از رانندگان پی۱)
        ((:
        مجید جان نزن این حرفا رو درباره ی پی۱ نزن.
        بازم میام و درباره ی دکمه های بیشمار مک لارن و قابلیت های بیشمار پی۱ میگم.
        تذکر:کسانی که یک دستگاه پی ۱دارن و سابقه بیماریه قلبی یا سکته رو دارن از زدن دکمه(ipas) شدیدا خودداری کنند.
        با تشکر.(شرکت مک لارن.ابر خودرو ساز زمین و زمان)
        در آخر هم سخنی از پری ویلیامز:((ما دیگر علاقه ای به حداکثر سرعت نداریم و به جای آن توجه اصلی ما به شتاب و هندلینگ P1 بوده است))
        ناکردارا سرعته زیاد دیگه شده براشون خاطره.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. king 918

          ۲۲ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          این ماشین با فاصله خیلی زیاد لافراری و تسلا رو دود کرده////
          هر جور فیلم رو نگاه کنی پورشه بردنده تو قسمتی که از بالا نشون میده خواهشا دوستان نگاه کنن پورشه جلو بود ترو خدا نگاه کنید بعد دیس بدین //////
          در ضمن ۹۱۸ شاهه
          king 918/////

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. ...::: فقط لمبورگینی :::...

          ۲۲ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11412 ديدگاه)

          .
          New great britainجان.
          فکر نکنی باهم دشمنی داریم یا من خدای نکرده ازت بدم میاد..
          قبلا هم چندین بار گفتم شما از دوستان خوب من در پدال هستی.
          به انگلستان و صنعت خودروسازی پر افتخارش هم احترام میذارم.
          به خیلی از ماشین های انگلیسی بسیار علاقه دارم. مثل بنتلی ، جگوار ، رولز، …. حتی مک لارن.
          ولی خوب کاری که پورشه با مک لارن کرد رو همه یادمونه. یادآوریش میشه تکرار مکررات که باعث خستگی میشه. ولی فکر کنم شما یادت رفته. اگه اینطوره بهت پیشنهاد میکنم در آینده ببینی هایپرکار مرسدس چطور هایپرکار استون مارتین رو شَل و پَل میکنه و مثل آدامس میجوش میندازدش روی آسفالت بعد هم از روش رد میشه تا جزئی از آسفالت خیابون بشه. این میتونه در یادآوری کاری که ۹۱۸ ، اونتادور و لافراری با مکلارن P1 کردن خیلی بهت کمک کنه.
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          عرض ارادت به دوست خوبم new great britain.

          هدفم فقط بحث کردن با شما دوست خوبم و افزایش اطلاعاتت و یاد دادن یک سری نکات هست.
          ما با هم بحث میکنیم. دعوا نمیکنیم. شما خودت میدونی. این رو برای دوستانی گفتم که از بیرون به بحث ما نگاه میکنن.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. ...::: فقط لمبورگینی :::...

          ۲۲ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11412 ديدگاه)

          دیگه حرفی ندارم.
          رفقا فعلا ….

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. رضا

          ۲۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (90 ديدگاه)

          اگر در مورد ریماک مطالعه کرده باشید میدونید که صفر تا ۲۰۰ زیر ۶.۵ ثانیه و صفر تا ۳۰۰ هم زیر ۱۵ ثانیه هستش،یعنی ویرون سوپر اسپرت هم احتمالا مقابلش کم میاره.البته تا ۳۰۰

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        5. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          داستان شروع شد

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        6. Monster_ALM

          ۲۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (1017 ديدگاه)

          با همه ی احترام به دوست داران ۹۱۸ و علایقشون و در اینکه ۹۱۸ هیولایی هست شکی ندارم.
          ولی من دقیقا نمیدونم کدوم شکست ها رو میگن!!!
          این یک شکست پورشه و لافراری از پی ۱ در تست ۰-۲۰۰
          youtube.com/watch?v=VryV2thfXI8
          اینم دومیش که درگ دوکاتی و ۹۱۸ و پی ۱
          youtube.com/watch?v=bfLqa4vlmFI
          اینم سومیش که درگ لافراری و ۹۱۸ و پی ۱
          http://www.youtube.com/watch?v=H43_lkBkGkg
          البته یک برد هم ۹۱۸ داره اونم بخاطر اینکه ببینین :))
          پی ۱ بعد از ۲ ثانیه حرکت کرد و سرعتی که پایان پیست بدست آوردنم جالبه
          http://www.youtube.com/watch?v=CRxmq-fpdj0

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      3. علیرضا

        ۲۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (723 ديدگاه)

        اولا دنیای رقابته هر روز یه نفر اوله و این چیز عجیبی نیست و هیچ چیز از ارزش پورشه و…هرماشین دیگه ای جای پورشه بود کم نمیشه حالا خب این قویتر بوده این برده پس فردا یکی میاد اینو میبره من واقعا این تعصبات بیجا که واقعیت رو بخوایم انکار کنیم رو درک نمیکنم بحث طرفداری جداست یکی طرفدار پورشست دوست داره پورشه اول شه اگه پولم داشته باشه میره پورشه میخره ولی وقتی پورشه باخت باید قبول کنه هیچ اشکالی هم نداره آسمون به زمین نیومده که!!!در ضمن اونی که زندست اسب و الاغه نه ماشین بنزینی من صدای عرعر الاغو له صدتا غرش موتور وی ۸ ترجیح میدم چون طبیعی تره!!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

          ۲۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11412 ديدگاه)

          .
          ببخشید یعنی الان باید بریم الاغ سوار بشیم ؟؟
          این دیگه چه فرم بحث کردنه !!!
          .
          من نسبی گفتم.
          تنفس طبیعی از سوپرشارژ زنده تره.
          سوپرشارژ از توربو زنده تره
          توربو از الکتریکی زنده تره.
          .
          .
          اینا مقایسن … اینا نسبین.
          .
          .
          مثل اینکه من میگم بنز از پراید سریع تره. بعد یکی میاد میگه جنگنده ی F14 هم از بنز سریع تره !! پس ما باید بگیم بنز دیگه سریع نیست ؟!؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. ...::: فقط لمبورگینی :::...

          ۲۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11412 ديدگاه)

          من ننوشتم رکورد های ۹۱۸ توسط هایپرکار مرسدس شکسته خواهند شد ؟؟؟!
          باور کنید نوشتم.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. Daniel

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (935 ديدگاه)

      مجریه شبیه سامی بیگیه!!!!!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. اروين

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واااى خدا پورشه چقدر خوشگله
    حیف شد باخت من واقعا طرفدارشم حتى اگه…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

      ۲۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11412 ديدگاه)

      .
      با اون رنگ سبز زیبا.❤❤❤
      راستش این ویدئو با کیفیت ۴k در یوتیوب هست.
      من اینترنت مجانی داشتم دانلودش کردم. ۱.۲ GB بود.!!
      در اونجا با دقت که نگاه میکنی آثار عدم مراقبت و توجه کافی روی بدنه ی این جواهر یعنی ۹۱۸ دیده میشه. حتی روی گلگیر کمی فرورفتست. رنگ بعضی جاها پریده.
      معلومه از ماشین خیلی کار کشیدن. خیلی مراقب این نازنین نبودن.
      شاید اگر یک نمونه ی سالم تر میبود رکورد بهتری میداشت.
      .
      .
      در کل حیفه به نظرم به گیربکس و موتور ماشینی مثل ۹۱۸ برای کار بی ارزشی مثل درگ فشار الکی آورد. استهلاک درگ برای ماشین به شدت بالاست. از دوستان خیلی دورم پورشه ی پانامرا خریده ( دوستانم اکثرا پراید سوارن ) . محض کنجکاوی و علاقه و تمرین زبان آلمانی دفترچه ی ماشینش رو گرفتم خوندم و ترجمه کردم. نوشته بود سعی کنید تا حد امکان با دور موتور بالای ۵۰۰۰ rpm شروع به حرکت نکنین.””
      درگ برای با کیفیت ترین ماشین ها هم مشکل ساز و خسارت آوره.
      من خیلی حیفم میاد وقتی صدای زور زدن بیخودی پیشرانه رو میشنوم. حس میکنم چه عذابی میکشه !!

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  4. حامد

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (188 ديدگاه)

    به نظر من هیچی نمی تونه جای صدای انجین پیستونی که زوزه میکشه رو بگیره. فکرشو بکنین : صدای انجین v12 تنفس طبیعی ، صدای یه وی۸ آمریکایی یا یه ۶سیلندر تویین توربو…
    با رو کار اومدن این بابا برقیا همشون به خاک سپرده میشن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Bloodhound SSC

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    به نظر من مهارت خود راننده هم تو پیروزی دخیله و نمیشه به طور ۱۰۰% گفت ۹۱۸ شکست خورد !!!!
    به هر حال ما همه ۹۱۸ رو قبول داریم و امتحانشو تو دنیا پس داده.
    نمیخام ادم متعصبی باشم ولی ۹۱۸ یه چیز دیگس .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. ehsan

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    دوست عزیزی در بالا گفته بود خودرو الکتریکی فقط یکی دو بار میتونه شتاب بگیره ولی ۹۱۸ تا صد بار هم میتونه. دوست گرامی قبل از اینکه کامنت بزاری یه کم مطالعه کن تا اطلاعات اشتباه ندی. ۹۱۸ یک خودرو هیبریدی است و بر خلاف خودروهای الکتریکی باتری خودروهای هیبریدی کوچک بوده و ظرفیت پایینی دارد. ۹۱۸ تنها زمانی می تواند به شتاب حداکثر دست یابد که همزمان هم موتور بنزینی و هم موتور الکتریکی با حداکثر توان کار کنند. بنابراین زمانی که باتری خالی شد عملا تنها وزن اضافه آن برای خودرو باقی می مونه که با توجه به ظرفیت کم باتری خیلی زود این اتفاق رخ می دهد و بعد یا باید خودرو شارژ بشه و یا باید با سرعت کم و یا به حالت در جا کار کنه تا باتری شارژ بشه. در مورد خودرو ها ی الکتریکی مانند ریماک یا تسلا ظرفیت باتری بسیار زیاد و به ترتیب ۸۲ و ۱۰۰ کیلووات ساعت می باشد که در مورد تسلا در حالت تخته گاز ۵۰۰ کیلووات انرژی از باتری مصرف می شود. بافرض اینکه یک درگ ۴۰۰ متر ۱۱ ثانیه طول بکشه تسلا مدل p100d در یک درگ ۴۰۰ متر ۱.۵ کیلو وات ساعت از باتری مصرف می کنه که با توجه به ظرفیت ۱۰۰ کیلو وات ساعتی باتری ناچیز می باشد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Carbonado Aventador

      ۲۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4137 ديدگاه)

      نه عزیز من…
      تو تمام مقاله هایی که از تسلا خوندم نوشته شده:
      شتاب تسلا برابر ۲.۸ثانیه می باشد که تنها در صورتی این عدد به دست میاد که شارژ ماشین ۱۰۰ درصد باشه!!
      و بعدشم باتری ماشین های هیبریدی توسط موتور و در هر دورموتور و در هر سرعتی تامین و شارژ میشه…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ehsan

        ۲۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (43 ديدگاه)

        بله از نظر تئوری باتری در هر سرعتی می تونه شارژ بشه اما شارژ باتری مستلزم گرفتن توان از موتور بنزینی و در نتیجه کاهش شتاب و سرعت ماشین است و مطمئناً در این حالت خودرو به شتاب اسمی دست پیدا نمی کند.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. ...::: فقط لمبورگینی :::...

        ۲۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11412 ديدگاه)

        محمد حسین جان بعد از این که کامنت رو نوشتم ویدئو رو دوباره کامل نگاه کردم.
        .
        فهمیدم یک جا خیلی بد سوتی دادم !
        .
        دعا کردم کسی نفهمه که خدا رو شکر نفهمید !
        خودم اعتراف میکنم !
        .
        در این ویدئو آلخاندرو سالمون میگه ما ۶ بار رکورد گرفتیم.
        ریمک هر ۶ بار بدون مشکل رکورد عالی ثبت کرد ( ۶ بار پشت سر هم ). به قول آلخاندرو I was surprised by its stability ولی ۹۱۸ در این بین overheat شد. یعنی جوش آورد.
        .
        مثل اینکه Rimac با وجود اینکه یک شرکت از کرواسی هست ولی مهندسی بالایی داره. طرف گفت در ساخت koenigsegg regera همکاری کرده.
        .
        .
        ببینید. من اگر اشتباه کنم اصلا تعصب ندارم و اعتراف میکنم.
        در مورد مک لارن هم اگر میدونستم یک درصد احتمال اشتباه هست اینقدر قاطع حرف نمیزدم. مک لارن در مقابل پورشه و لامبورگینی و فراری هیچ چی نیست. ممکنه من دیگه نتونم کما فی السابق در پدال فعال باشم. دلم میخواد دوستان این نکته رو از من همیشه داشته باشن که همه چیز فقط درگ و ثبت رکورد و اعداد حیرت آور نیست. باید مستند نگاه کنین. باید همه ی فیلم های یوتوب رو نگاه کنین. باید در چندین سایت معتبر غیر از پدال عضو باشین تا بتونین نظر درست و کارشناسی بدین. من این کار هارو تا حدودی کردم و با قاطعیت میگم لامبورگینی به تنهایی جوری مک لارن رو زیر پاش خرد میکنه که بچسپه به زمین و جدا نشه. مک لارن در مقابل لامبورگینی و فراری و پورشه هیچ حرفی نداره که بزنه.حتی یک واج هم نمیتونه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

          ۲۲ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11412 ديدگاه)

          حتی یک واج هم نمیتونه بگه.
          مک لارن هر چی داره تو پیست رو میکنه. اما این ۳ هیولایی که گفتم مزیت های دیگه ای دارن که جز با همون راه هایی که گفتم ت
          نمیشه فهمیدِ
          .
          سلامت و موفق باشید.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Carbonado Aventador

          ۲۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4137 ديدگاه)

          درود بر تو
          مکلارن ماشین هاش به درد پیست میخوره ولی لامبو فراری و پورشه ماشین هاشون چند منظوره هست…
          لامبورگینی ۵ تا دوربین دور تا دور بدنه داره
          سیستم استارت اپ استارت دان داره
          پارک خودکار داره
          سیستم اعلام خواب الودگی راننده داره
          سیستم هشدار تصادف از جلو داره
          و…
          همینطور فراری f12 از همین سیستم ها استفاده میکنه که موجب میشه تو فضای شهری هم کاملا قابل استفاده باشن!!!!
          ولی خب مکلارن ماشین هاشو خیلی خشک و مسابقه ای میسازه!!!!
          لامبورگینی یبار ثابت کرد که اگه بخواد به سبک مکلارن ماشین بسازه هیشکی حریفش نست!
          سستو المنتو
          ۹۹۸ کیلو
          صفر تا صد ۲.۵
          ۵۷۰ اسب
          سرعت ۳۵۰

          حالا اینجارو
          مکلارن p1
          ۱۶۰۰ کیلو
          صفر تا صد ۲.۷
          ۹۰۰ اسب
          حداکثر سرعت ۳۴۰
          _____________________________
          حالا سستو ای که سال ۲۰۰۸ اومد بهتره
          یا مکلارنی که سال ۲۰۱۳
          ؟؟؟؟
          لامبو اگه بخواد اینجوری ماشین بسازه همه باید جلوش لنگ بندازن!!!
          دراخر من مکلارن رو خیلی دوست دارم و اگه یه روزی به من بگن واسه خودت یه اسم انتخاب کن اسممو میزارم..
          جاناتان مکلارن
          ______________________________
          کلا از اسم مکلارن خیلی خوشم میاد.
          مگه میشه ماشین باز باشی و مکلارن رو دوست نداشته باشی!!!!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. ...::: فقط لمبورگینی :::...

          ۲۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11412 ديدگاه)

          .
          درسته
          منم مک لارن دوست دارم.
          اما لامبورگینی خیلی بزرگتر از مک لارن هست.
          مک لارن یک پیشرانه ی توئین توربو استفاده میکنه.
          امکاناتش هم در حد لامبورگینی نیست.
          سوپراسپرت فقط ایتالیایی و آلمانی.
          همین مک لارن F1 که دوستان اینقدر میگن فلان و فلان به قول ریچارد هموند یک ماشین لخت و برهنه هست. حتی نسل اولش ترمز ضد قفل ABS نداشت ! خب معلومه وقتی از همه ی چیز ها بزنی و وزن رو کم کنی شتاب و سرعت میره بالا.
          شاید مهم ترین نقطه ی قوت ۶۷۵ LT و ۶۵۰ S نسبت قدرت به وزن بالا باشه.
          مثلا هموند میگفت بدنه ی اوراکان سگمانته سوارشده. یعنی اگه خدای نکرده تصادف کنی میری همون تیکه رو عوض میکنی. ولی مک لارن فیبر کربن یک دست میذاره تا سبک بشه. ولی اگر تصادف کنی باید ۱۰۰۰۰۰ دلار بدی همه ی بدنه رو دوباره نصب کنی. یا با همون بدنه سر کنی !!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. ...::: فقط لمبورگینی :::...

          ۲۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11412 ديدگاه)

          .
          در مورد اسم مک لارن هم جالب گفتی.
          ولی من همین اسمم برام خوبه. !! ?

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        5. Monster_ALM

          ۲۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (1017 ديدگاه)

          Carbonado Aventador
          دوست عزیز همیشه سعی کن حق بگی
          اولا کلا هدف ساخت پی ۱ به رخ کشیدن شتاب اولیه و ثانویه و هندلینگ بوده و اگر قرار بود انقدر آپشن داشته باشه مطمئنا قیمتش سه برابر اینی هست که قیمت گذاری شده … همونطور که میبینین لافراری قیمت ۳۰۰ هزار دلار بالاتری نسبت به پی ۱ داره واقعا انتظار دارین با ۳۰۰ هزار دلار بیشتر آپشن هم نداشته باشه؟ و دیدین که هیچوقت پی ۱ از لافراری شکست نخورده.
          ۱. چون برندش مکلارن و به مراتب خیلی بالاتر از لامبورگینی هست
          ۲. چون انگلیسی هست و به مراتب تکنولوژی انگلستان با ایتالیا در یه حد نیس و خیلی بالاتره.
          ۳.طراحی با آیرودینامیک فوق العاده که داره باعث شده قیمتش خیلی بالاتربره ( از قدیم گفتن هر چقدر پول بدی همون قدر آش میخوری)
          و اینم بگم حداکثر سرعت پی ۱ به ۳۸۰ کیلومتر در ساعت میرسه ولی روی ۳۵۰ کیلومتر محدود شده که شما زدی تو سرش و کردیش ۳۴۰ که برند مورد علاقتو بزرگ جلوه بدی…
          مکلارن خودرویی تولید میکنه که سال های سال امثال لامبورگینی نمیتونن رکورد هاشو جا به جا کنن.
          و اگر خودروی با آپشن بیشتر از مکلارن میخوای مدل ۵۷۰ اس و به زودی مدل های بیشتری رونمایی میشه.
          جوری صحبت میکنن که انگار بقیه از پشت کوه اومدن و شما سال های سال لامبورگینی سوار بودین.
          جدیدا هم مکلارن شده سوژه کوچیک شمردن شما…جدا میگم برید این کامنت هاتون رو توی سایت های خارجی بگین خوده ایتالیایی ها هم شاخ در میارن.
          موفق اشین

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        6. Monster_ALM

          ۲۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (1017 ديدگاه)

          در جواب …::: فقط لمبورگینی :::…

          در مورد اف۱
          دوست عزیز همون اف ۱ که میبینی اون رکورد ها رو داره خیلیاشم هنوز شکسته نشده شرکت فراری با مدل لخت اف ایکس ایکس نتونست رکورد سرعتشو بزنه حتی صندلی شاگرد نداشت پس اول مطالعه کن بعد ایراد بگیر…

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  7. GOD BLESS AMERICA

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    بله
    تکنولوژی.
    اما یه چیزی نظرم رو جلب کرده چطور یه مؤسس و مدیر عامل به این جوونی داره موفقیتش رو جشن میگیره؟
    اگه ما بودیم تا بیایم صلاحیت خودمون رو ثابت کنیم و بودجه و اسپانسر جذب کنیم ، موها مون رنگ دندانهای نداشته مون میشد.
    پس احتمالا سرمایه عظیمی پشتوانه اش بوده.
    به هر حال مبارک باشه، من که بخیل نیستم.
    (شنونده باید عاقل باشه)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. احمد باقری

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    بسیار عالی.آفرین به ریماک.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رضا

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (90 ديدگاه)

      با اون همه قدرت و مخصوصا گشتاور عظیمی که به چهار چرخش منتقل میشه باید هم اینطوری شتاب بگیره،البته اصلا اصلا کار شاخی نکرده،اختلافشون۰.۱ثانیه بود

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. TTRS

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مقایسه خودرو برقی و بنزینی از پایه اشتباه است

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Justice

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    عجیبه طرفدارا و اونایی که سنگ پورشه رو به سینه میزدن پیداشون نیست
    همین کافیه??
    بعد تعصبو ببین احمد باقری گفته بسیار عالی افرین به ریماک ۶تا دیسلایک گرفته تازه اون اصل کاریا نیومدن وگرنه میرفت تا ۱۰۰تا?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11412 ديدگاه)

      .
      توی پدال اگر باسواد ترین افراد بیان درست ترین حرف ها رو در بهترین زمان و شرایط ممکن ( دقت کن ۳ تا شرط گذاشتم :: با سوادترین، بهترین کامنت، مناسبترین زمان) هم بگن هر کامنتشون ۵ یا ۶ تا دیسلایک میخوره.
      .
      آقای احمد باقری که دیگه جای خود داره.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Archi KHAN

        ۲۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (2085 ديدگاه)

        یعنی می فرمایید احمِد واجد سه شرط فوق الذکر نیست ؟!!
        🙂 🙂 🙂

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  11. رضا

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (90 ديدگاه)

    اونایی که میگن پورشه ال و پورشه بل،برید مشخصات هر دو رو خوب نگاه کنید بعد بگید پورشه ضعیفه،در ضمن لافراری که با اختلاف بیشتری باخت.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. آیدین

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستانی که میگن ریماک کلا دو بار میتونه درگ بزنه توجه کنن,این تست رو صاحب این ۹۱۸ سبز انجام داده.طبق گفته ی خودش بعد از ۶ درگی که بین هم زدن هیچ مشکلی تو شارژ ریماک نبود ولی ۹۱۸ خودش برای بار دوم اورهیت کرد و به مشکل برخورد!همچنین این ریماک از بهترین تایم ۹۱۸ تو اون روز ۳ تا تیم بهتر ثبت کرد و اینی که اینجا دیدید که نزدیک به هم بودن به خاطر اینه که نزدیک ترین مسابقه بینشون رو گزاشتن وگرنه تو ۵ تای دیگه ۹۱۸ با فاصله ی خیلی بیشتری عقب موند.
    نکته ی بعدی هم اینه که با این که خودم از لافراری خوشم میاد اما باید اعتراف کرد که بین این ۳ تا p1 از همه بهتره.تو همه ی پیست ها به غیر از نوربرگ رینگ p1 همیشه تایم های بهتری رو از ۹۱۸ ثبت کرده و دلیل این که هم زورش تو رینگ نرسیده به ۹۱۸ این بوده که برخلاف ۹۱۸,نمیتونه باتری خودش تو تو ۷ دقیقه تایم رینگ به صورت کامل نگه داره.
    یه چیزی رو هم بگم اونم اینه که ریماک کلا کارش درسته,باتری های کونیگزگ رگرا رو ریماک برای کونیکزگ ساخته!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. Peiman

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (135 ديدگاه)

    ٩١٨ یه خودرو فوق العاده است که کاملا مهندسى ساز و با این وجود هیچ رقیبى نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. Siavash

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا کامنت من نمیاد؟

    درود

    دوستان هوادار مک لارن کدوم تکنولوژی انگلستان آخه؟
    مک لارن که موتور بی ام و استفاده می کرد. (مستند اف۱ خود کارخونه میگفت).
    نیمه عمر کربنی اش هم دست به دامن بنز شد تا براش کمی بفروشه و سرنگون نشه شرکت.
    دیگه لندرور و مینی هم که دست بی ام و بود به شکل مستقیم.
    رنجرور سالهای اخیر رو روشن کنی نمایشگر با ارم بی ام و بالا میاد.
    سهام لامبورگینی دست آئودی است و …
    شرکت عظیم جنرال موتورز به قصد بهره گرفتن از های تکنولوژی ژرمن و دوری از ساخت خودروهایی با صرفه پایین رفت اپل رو خرید درون خاک آلمان.
    تویوتا لکسوس رو برای چی درون آلمان می سازه یا فورد فوکوس آمریکایی ساخت اونجاست؟

    بیرون از تعصب برند ببینید.

    در پایان حتی ریس جمهور ریگان از آلمانی ها در برلین می خواهد تکنولوژی های جدید به صنعت خودرو بیاورند و خودروهای آینده را به صرفه تولید کنند.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. Roozbeh

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (459 ديدگاه)

    همه دارن از رو تعصب حرف میزنن ۹۱۸ درسته شاهکاره ولی تک نیست.چیش ازهمه سرتره؟یدونه شتابش که تاالان اول بود و دیگرنیست!!! مطمعنا ماشینی میسازن که ۹۱۸ رو هم تو شتاب میبره و ساختن!!! و مطمعنا ماشینی خواهند ساخت که همین ریماک رو هم شکست خواهد دادو این داستان ادامه دارد…جمله های بی معنی مثل کینگ و کویین و شاهزاده وغیره هیچکدوم درموردماشیناصادق نیست و موقتیست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا