پورشه

پورشه GT3 RS رکورد سریع‌ترین خودروی تنفس طبیعی نوربرگ‌رینگ را شکست

پورشه ۹۱۱ GT3 RS جدید رکورد چشمگیری در نوربرگ‌رینگ ثبت کرده و سریع‌ترین خودروی تنفس طبیعی این پیست لقب گرفته است. این خودرو در نسخهٔ ۲۰.۸ کیلومتری نوربرگ‌رینگ تایم ۶ دقیقه و ۴۹.۳ ثانیه را ثبت کرده که ۱۰.۶ ثانیه از GT3 معمولی سریع‌تر است. با این زمان، GT3 RS تنها حدود یک ثانیه از مرسدس AMG GT بلک سریز کندتر بوده که قبلاً تایم ۶ دقیقه و ۴۸.۰ ثانیه را ثبت کرده بود.

هرچند این پورشه جدید همچنان ۶ ثانیه با GT2 RS مجهز به کیت منثی فاصله دارد اما از نسخهٔ استاندارد این خودرو سریع‌تر بوده که موضوع بسیار قابل‌توجهی است زیرا هم بلک سریز و هم GT2 RS هردو به پیشرانه‌های توربوشارژ بسیار قدرتمندی مجهز هستند. GT3 RS در نسخهٔ قدیمی و ۲۰.۶ کیلومتر نوربرگ‌رینگ نیز تایم ۶ دقیقه و ۴۴.۸ ثانیه را ثبت کرده است. در حال حاضر استاندارد رسمی برای تایم‌های نوربرگ‌رینگ نسخهٔ طولانی‌تر آن است اما اکثر لپ تایم‌های رسمی از دههٔ ۹۰ تا همین چند سال پیش در نسخهٔ کوتاه‌تر این پیست ثبت شده‌اند.

به‌عنوان‌مثال، پورشه ۹۱۸ اسپایدر مسیر کوتاه‌تر را ظرف ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه طی کرده است که این نشان می‌دهد شاسی و پکیج آئرودینامیک GT3 RS جدید چقدر هوشمندانه و پیشرفته طراحی شده‌اند. به گفتهٔ پورشه، بال بزرگ عقب و دیگر قطعات آئرودینامیکی این خودرو در سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت ۸۶۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کنند. خودروی رکوردشکن همچنین به پکیج سفارشی وایساخ هم مجهز بوده که شامل رینگ‌های منیزیومی سبک‌وزن و لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲R می‌شود.

«یورگ برگمایستر» کسی که در این رکورد زنی پشت فرمان GT3 RS بوده و در توسعهٔ آن‌هم نقش داشته دراین‌باره گفته است:

ما به دلیل وزش باد شدید کمی داون‌فورس از دست دادیم ولی من همچنان از این دور زنی بسیار راضی هستم

خودرو

تایم (مسیر کوتاه ۲۰.۶ کیلومتری)

پورشه ۹۱۱ GT2 RS منثی ۶:۳۸.۸
مرسدس AMG GT بلک سریز ۶:۴۳.۶
پورشه ۹۱۱ GT3 RS ۶:۴۴.۸
لامبورگینی اونتادور SVJ ۶:۴۴.۹
پورشه ۹۱۱ GT2 RS ۶:۴۷.۲

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    واقعا هیولاست و فکر نکنم ماشینی بتونه در پیست باهاش رقابت کنه.
    الان داستان جالب شده چون فرق GT3 و GT3RS پانزده اسب بخار و پکیچ آیرودینامیکی بهتره هست و تونسته 10 ثانیه سریعتر بره.
    پس میشه امیدوار بود که GT2RS که میاد بتونه زمان زیر 6:40 رو ثبت کنه و اگه واقعا چنین زمانی ثبت کنه، کار برای رقبا سخت و تا حدی غیر ممکن میشه.

    موافقم 59
    مخالفم 7
    1. ❤BMW❤

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      توی پیست نوربرگ رینگ ، خیلی از اوقات ، پورشه پیشتاز و قوی تر از بقه خودرو ساز ها بوده

      موافقم 48
      مخالفم 2
      1. Reza Waffen SS

        ۲۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        3 ثانیه سریعتر از هوراکان پرفورمانته
        8 ثانیه سریعتر از پورش 918 اسپایدر
        11 ثانیه سریعتر از فراری 488 پیستا

        درود بر پورش کبیر

        موافقم 58
        مخالفم 8
      2. محمدهادی

        ۲۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2106 ديدگاه)

        ناااام لامبورگینی
        لای اون همه آلمانی خالص
        مثل ستاره یی پرنور میدرخشه
        چقد خوبه این اونتادور!

        موافقم 10
        مخالفم 7
    2. viper2

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      دوستان ببخشید میدونم بی ربطه ). کسی لکسوس ls400 برای فروش سراغ نداره؟

      موافقم 15
      مخالفم 4
      1. d1123

        ۲۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (100 ديدگاه)

        فکر نمیکنم توی ایران باشه، اگه هم یکی دوتا باشه؛ کسی نمیاد بهترین سدان لکسس رو بفروشه( یا حداقل با قیمت مناسب)

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. viper2

          ۲۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          درسته . منم به خاطر همین پرسیدم که ببینم کسی اسثناا سراغ داشته باشه.
          اون زمان ایران خیلی وارداتش کم بود و کلا ماشینای دهه نود تا ۲۰۰۵ خیلی کم وارد شد و ماشینی مثل لکسوسم ته پولداری بوده دیگه . . به نظرم لکسوس هیچ وقت نمیتونه سدانی مثل اون بسازه

          موافقم 3
          مخالفم 2
  2. امیرحسین

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    پورشه خیلی جیگر شده

    موافقم 21
    مخالفم 2
  3. Sobhan

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (414 ديدگاه)

    لامبور گینی اسنزا رو نبردن تو پیست هنوز ؟

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. GMA

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (727 ديدگاه)

      اسنزا حتی اگه تایم هم بزنه با اینا مقایسه نمیشه چون اسنزا خودرو کاملا مسابقه ای هست و اجازه تردد در جاده نداره.

      موافقم 36
      مخالفم 1
      1. Sobhan

        ۲۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (414 ديدگاه)

        کلا تایمی‌ ازش بیرون نیومده ؟ نمیخوام با این مقایسه اش کنم سواله برام

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. مازیار

          ۲۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          خیر تایمی ازش بیرون نیومده
          معدود اتومبیل هایی هستن که بدون حاشیه به نوربرگ رینگ برده میشن و تایم اعلام میکنن
          برای اونایی که اهلش نیستن دلایل مختلف مطرح میشه که البته برای قانع کردن همه کافی نیست (منظورم نه لامبو هست نه هیچ برند دیگه) چون موتوراسپرت یک آزمون داره اونم پیست ولاغیر

          موافقم 7
          مخالفم 0
  4. مازیار

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    خیلی هم خوب
    اتومبیل تازه معرفی شده بدون هایپ و حاشیه خیلی زود تایم پیستش مشخص بشه

    موافقم 22
    مخالفم 1
  5. Hadi

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (579 ديدگاه)

    GT2RS جدید چی قراره بشه…

    موافقم 21
    مخالفم 0
  6. امیررضا

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (263 ديدگاه)

    فکر میکردم تایم بلک سریز رو بزنه ولی همینشم کافیه، عشقه ♥️🌹

    موافقم 18
    مخالفم 1
  7. GMA

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (727 ديدگاه)

    تایمش فراتر از انتظاره،اما داون فورسش خیلی فراتر از انتظاره!
    کوروت Z06 در بالاترین حدش،در پکیج Z07 در سرعت ٣٠٠ کیلومتر بر ساعت تنها ٣٣٣ کیلوگرم داون فورس تولید میکنه و پورشه تو سرعت ٢٨۵ کیلومتر بر ساعت ٨۶٠ کیلو گرم داون فورس تولید میکنه! یعنی بیش از ٢.۵ برابر!

    موافقم 29
    مخالفم 4
    1. MOHAMMAD.Z06

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (420 ديدگاه)

      این ماشین یه اسپویلر داره که در ارتفاعی نزدیک به سقف ماشین نصب شده برای استفاده هر چه بیشتر از جریان هوا و عرضی نزدیک به خود ماشین داره این اسپویلر رو روی هر خودرویی نصب بکنید ۳ برابر حالت عادی میتونید نیروی داون فورس به وجود بیارید

      موافقم 15
      مخالفم 34
      1. d1123

        ۲۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (100 ديدگاه)

        جناب وینگ رو با اسپویلر اشتباه گرفتید، اسپویلر این ماشین همون داک تیل هست که اندازه ش نرماله.
        اون 3 برابر حالت عادی چیه باز؟
        مثلا روی والکری همچین وینگی بذاری بجای 1800 کیلوگرم 5400 کیلوگرم داون فورس میده؟
        وینگ بزرگ فقط بخشی از پکیج ایرو این ماشینه

        موافقم 30
        مخالفم 5
        1. MOHAMMAD.Z06

          ۲۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (420 ديدگاه)

          هر جایی اصطلاحات فرق داره شما وینگ میتونید بگید
          بلی اگه چنین اسپویلری رو روی والکری نصب بکنی و درست تنظیم بشه روی اون منطقه چنین داونفورسی به وجود میاد حالا ممکنه برات سوال بشه چرا چنین کاری نمیکنن برای اون خودرو چون به چنین نیرویی نیاز نداره
          آخرین باری که دیدم چنین اسپویلری در چنین ارتفاعی روی یه خودرو نصب بشه وایپر acr بود که اون هم بیش از ۸۰۰ کیلو داونفورس ایجاد میکرد و ترکشن زیاد ایجاد میکرد

          موافقم 7
          مخالفم 19
        2. Payfast

          ۲۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (807 ديدگاه)

          الان بیشترین داون فورس واسه کدوم ماشیناس

          موافقم 6
          مخالفم 0
        3. d1123

          ۲۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (100 ديدگاه)

          عزیزم، وینگ و اسپویلر تعاریف کاملا جدا و کاربرد های جدایی دارن، برای همینه که همزمان دوتاشون استفاده میشن.
          اسپویلر جهت کاهش درگ به کار میره؛ در صورتی وینگ هنگام تولید مقدار عظیمی از داون فورس خودش مقدار زیادی درگ تولید میکنه، برای همین DRS همیشه روی وینگ هستش.
          وایپر هم مثل این ماشین پکیج ایرو عجیبی داشت؛نه فقط وینگ بلکه اسپلیتر جلو،دفیوزر عقب، هود مخصوص اس آر تی و…
          در مورد والکری، وینگی نذاشتن چون بیشتر داون فورس رو از گروند افکت میگیرن و در اینصورت تاثیر وینگ کمرنگ میشه( لزوما داون فورس رو 3 برابر نمیکنه، انصافا اینو از کجا آوردی؟)
          در کل، یه وینگ خالی نمیتونه چنین داون فورسی رو ایجاد کنه

          موافقم 24
          مخالفم 1
      2. بی خیال اسم

        ۲۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        داداشم وایپر acr هم یک اسپویلر گنده داشت که باعث این همه دانفورس می شد

        این همه بهونه چرا؟!

        موافقم 15
        مخالفم 0
      3. Reza Waffen SS

        ۲۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        جناب MOHAMMAD.ZO6 لطفاً قبل از کامنت کمی مطالعه بفرمایید بد نیست

        موافقم 19
        مخالفم 1
        1. MOHAMMAD.Z06

          ۲۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (420 ديدگاه)

          چرا گیر سه پیچ میدید کلمه اسپویلر رو به فارسی توی اینترنت سرج بکنید متوجه میشید در ایران به همون وینگ میگن اسپویلر
          حتی به اینگلیسی هم سرج بکنید spoiler متوجه میشید به همون وینگ هم میگن اسپویلر چرا اصل مطلب ول کردید به فرعش چسبیدید

          موافقم 2
          مخالفم 20
    2. سوشیانت

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1781 ديدگاه)

      ولی خب پورشه gt3 rs هم تو شتاب هم تو قدرت هم تو تاپ اسپید در برابر کوروت c8 z06 کم میاره

      موافقم 4
      مخالفم 19
      1. GMA

        ۲۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (727 ديدگاه)

        خوشحالم کوروت این قدرت و شتاب و تاپ اسپید بیشتر رو داره که دل شما باهاش خوش بشه😂😂😂
        حالا فعلا نظاره‌گر بر هنرنمایی پورشه باشید، عنوان «سریعترین خودرو تنفس طبیعی نوربرگ رینگ» فعلا که متعلق به ٩١١ GT3 RS هست،مهم ترین ملاک واسه خودرو هایی مثل GT3 RS و Z06 پیست هست و باید اینجا خودشون رو اثبات بکنند نه تو خط مستقیم.

        موافقم 19
        مخالفم 2
      2. Reza Waffen SS

        ۲۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        معلومه چون یکم مطالعه کنی متوجه میشی که GT3 RS مختص فقط و فقط پیست هستش، اگه تاپ اسپید و شتاب میخوای GT2 RS یا توربو S رو بهت معرفی میکنم که رودست ندارن

        موافقم 10
        مخالفم 1
  8. mehran911

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    طبق معمول …

    خیلی حرف دارم بزنم اما همین نکته برای همه کافیه فقط منتظرم ببینم کی میتونه با همچنین نسبت قدرت به وزنی رکورد مشابه بزنه …
    .
    Ever ahead

    موافقم 49
    مخالفم 7
    1. بی خیال اسم

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      مهران جان لطفا بیشتر کامنت بزار

      از خوندن کامنت هات لذت می برم

      موافقم 13
      مخالفم 5
    2. ماکسیمیلیان

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (646 ديدگاه)

      دروووووووود آفریدگار یکتا بر شما!
      چشم انتظار شما از زمانی که گذشته‌ی پدال را در زمان حال مطالعه می‌کردم، بودم.
      نیکو بازگشتید. :)))

      موافقم 11
      مخالفم 4
    3. GMA

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (727 ديدگاه)

      سلام
      لطفا بیشتر کامنت بزارید،در روزگاری که پدال را چند تا ترول به دست گرفتند،کامنت های شما میتونه سطح علمی سایت رو بالاتر ببره….

      موافقم 13
      مخالفم 4
    4. RezaRs

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (278 ديدگاه)

      اقا مهران شیر که نباشه قورباغه سلطان جنگله کم سر میزنی وضع کامنتا همین میشه

      موافقم 11
      مخالفم 5
    5. Royal Driver UK 70

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1291 ديدگاه)

      دلم برات تنگ شده بود مهران… قبلا خیلی فعال تر بودی امیدوارم فعالیتت ادامه پیدا کنه و بیشتر بشه.

      موافقم 7
      مخالفم 2
    6. mehran911

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      مرسی از همه رفقای درجه یک
      خیلی خیلی لطف دارید حقیقتا
      یکم سرم شلوغه اما چشم فرصت کنم حتما بیشتر سر میزنم

      موافقم 18
      مخالفم 2
  9. بی خیال اسم

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    فوق العاده است
    انتظار نداشتم ماشالله
    سلطان

    حالا باید دید کوروت z06(یا z07) می تونن رکوردش رو بزنن یا خیر

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. d1123

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      عزیزم این یچیز مشخصه.
      نوردشلایف پیستی نیست که صرفا با سرعت زیاد توی کفی بتونی تایم خوب و مناسبی بزنی(مدل اس پلد که بهترین شتاب توی مسیر های مستقیم رو داره؛ ولی هیچ چیزی برای زیاد کردن نیروی رو به پایین نداره. برای همین ماشینی مثل جگوار پراجکت 8 ازش سریعتره)
      کوروت Z06 هم در مقابل GT3 RS همین وضعو داره 150 اسب بخار توان بیشتر داره ولی ازون طرف وزن و تجهیزات ایرو 911 بهتره
      بشخصه برای کوروت بازه 6:57 تا 7:03 رو محتمل تر میبینم

      موافقم 20
      مخالفم 4
      1. بی خیال اسم

        ۲۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        هر ماشینی یک چیز مختص داره
        و این ماشین هم ثابت کرد قدرت زیاد هم نیاز نیست

        موافقم 6
        مخالفم 2
  10. بی خیال اسم

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    ولی چرا هنوز کوروت c8
    (Zo7 یا zo6) هیچی تایمی نمی زنن ؟!

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. مازیار

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      شاید این جمعه

      موافقم 19
      مخالفم 1
      1. بی خیال اسم

        ۲۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        😂😂😂😂

        موافقم 10
        مخالفم 1
  11. d1123

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    با اون میزان از داون فورس دور از انتظار هم نبود همچین رکوردی.
    با اینحال این فلسفه شون همیشه به نفعشون نخواهد بود؛ توی بعضی پیستا(مثلا مونزا یا لاسارت) این داون فورس باعث میشه تایم از دست بدن

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. F

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (223 ديدگاه)

      سلام

      نه کاربر عزیز، این همه دانفورس که تولید میشه توسط اون باله عقب قابل کنترل هست، یعنی شما با یک دکمه اون باله رو به حالت تقریبا خنثی درمیاری، فکر کنم یه چیزی مثل همون DRS فرمول یک هست، حتی توی ویدئو هم معلومه ، راننده دکمه ای روی شاخه چپ فرمون رو میزنه و بعد باله راست و موازی با زمین میشه، قطعا پورشه به این موضوعات فکر کرده و راه حل هاشو پیدا کرده، من عناصر آیرودینامیک مکلارن سنا رو که دیدم خیلی حال کردم، دوتا بالچه جلوی چرخ های جلو داره توی سپر که هوا از اون دریچه ها بهش وارد میشه و اونا از حالت کاملا موازی تا حالت کاملا عمود و دیواره ای تغییر زاویه میدن و بسته به نیاز بسیار کاربرد دارن

      خلاصه که آره، اونا قابل تنظیم هست و مشکل ساز نیست.

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. d1123

        ۲۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (100 ديدگاه)

        جناب، اون سیستم کاهش درگ، اثرش رو فقط روی بخشی از وینگ میذاره.
        و با تمام اثر بخشیش حداکثر سرعت این ماشین شده 294 کیلومتر بر ساعت
        توی جایی مثل مونزا که ماشینا به تاپ اسپید خودشون نزدیک میشن، 911GT3RS زمان از دست میده و در مقابل رقبایی مثل Z06 یا 296GTB و مکلارن آرتورا عقب میمونه.

        موافقم 6
        مخالفم 2
  12. R@min

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1623 ديدگاه)

    خیلی با ثبات بود تو پیچ ها واقعا شاسی ماشین توی یه دنیای دیگه هست.

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. RezaRs

      ۲۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (278 ديدگاه)

      پورشه بود دیگه

      موافقم 2
      مخالفم 1
  13. RezaRs

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (278 ديدگاه)

    فقط باید پورشه باشی gt3rs نسل بعد با ۲۰۰ اسب کمتر از gt2rs نسل قبلت ۳ ثانیه تموم سریعتر باشه ( با gt2 rs استانداردم

    موافقم 8
    مخالفم 1
  14. SRT

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    عالیی،منتظر جی تی تو ار اس جدیدم.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  15. خان

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    ۹۱۱ هروز داره یه چیز به خوبی هاش اضافه می کنه 👌آفرین بر پورشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  16. خان

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    آفرین بر پورشهGT3👌

    موافقم 4
    مخالفم 0
  17. weinstein

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    حس خوبِ تنفس طبیعی…
    و صد البته ریشه هایی که پورش برخلاف “بنز” و “ب ام و” همچنان بهشون پایبنده!
    ژرمن های چابکِ دوستداشتنی 😊

    موافقم 9
    مخالفم 1
  18. ehsan

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (172 ديدگاه)

    6:32 واسه gt2rs 😜

    موافقم 7
    مخالفم 0
  19. مهدی

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    فراری هیچوقت خودرو نمیبره برای تست رسمی وگرنه ۴۸۸ پیستا رقیب جدی هست واسه این پورشه تو خیلی پیست ها که از خانواده RS سریعتر بوده

    موافقم 10
    مخالفم 21
  20. Porsche 911

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    از فوق العاده بودن این ماشین هرچی بگم کم گفتم
    بی نظیر مسیر پیست رو طی کرد
    چیزی که بعضی راجع بهش بحث کردن بحث تاپ اسپید این ماشین بود
    خب دو حالت داره یا مثل گذشته عدد اعلامی رو کمتر از حد واقعی اعلام میکنن یا واقعا به دلیل داونفورس بالا نمیتونه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر برسه
    که دلیل اول محتمل تر هست چون این عادت پورشه هست که اعداد رو ضعیف تر اعلام میکنه و در واقعیت بشدت بهتر هستن
    در کل عاشق این ماشین شدم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا