پورشهشورولت

مقایسهٔ جذاب‌ترین سوپرکارهای پیست محور، کوروت Z06 یا ۹۱۱ GT3؟

هرچند نسل جدید کوروت Z06 (با تلفظ درست زد او سیکس!) به‌تازگی معرفی شده است اما به این زودی‌ها نمی‌توانیم مقایسه واقعی آن‌را با رقبا ببینیم زیرا قرار است تولید این سوپرکار جدید از تابستان ۲۰۲۲ آغاز شود. بااین‌حال، هم‌اکنون می‌توانیم روی کاغذ Z06 جدید را با رقبای نزدیک آن مقایسه کنیم. برای اینکه ببینیم بهتر است کوروت Z06 را در برابر چه خودرویی قرار دهیم خیلی فکر کردیم. سوپرکارهای ایتالیایی می‌توانند برجسته‌ترین رقبای این ماشین باشند اما وقتی به بخش قیمت می‌رسیم، کوروت فوراً پیروز می‌شود؛ بنابراین ازآنجایی‌که Z06 بیشتر برای استفاده در پیست طراحی شده، تصمیم گرفتیم آن‌را در برابر ستارهٔ پیست‌های سراسر جهان یعنی پورشه ۹۱۱ GT3 قرار دهیم.

طراحی بیرونی: تیز و تهاجمی یا نرم و آرام؟

در مورد طراحی کوروت C8 حرف‌وحدیث زیاد است. برخی آن‌را می‌پسندند و برخی از آن متنفرند. صادقانه بگوییم از دید ما طراحی این خودرو جذابیت فوق‌العاده‌ای ندارد. البته C8 مشابه همان چیزی به نظر می‌رسد که یک سوپرکار موتور وسط باید باشد اما از دید خیلی‌ها، طراحی C7 به‌مراتب جذاب‌تر بود. بااین‌حال، طراحان شورلت تمام تلاش خود را کرده‌اند تا در نسخهٔ Z06 طراحی این ماشین را جذاب‌تر کنند که تا حدودی هم موفق بوده‌اند. طراحی ظاهری این ماشین تهاجمی، کاربردی و جنگجویانه است و ازجملهٔ یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های آن می‌توان به رینگ‌های چشمگیری اشاره کرد که به‌صورت استاندارد در جلو ۲۰ اینچی و در عقب ۲۱ اینچی هستند. پنج پکیج رینگ هم برای Z06 قابل سفارش خواهد بود که شامل نمونه‌های آلومینیومی فورج‌کاری شده و فیبر کربنی می‌شود.

ازآنجایی‌که Z06 قدرت بیشتری دارد، ویژگی‌های آئرودینامیکی زیادی برای آن در نظر گرفته شده است اما نکتهٔ برجسته آن سر اگزوزهای چهارتایی و طراحی جذاب اسپویلر عقب است. این طراحی کوروت باعث می‌شود ۹۱۱ GT3 خیلی معمولی جلوه کند و هرچند خیلی این خودرو را دوست داریم اما باید صادقانه اعتراف کرد که طراحی آن مشابه دیگر ۹۱۱ها است که تعداد زیادی از آن‌ها را در خیابان‌ها می‌بینیم؛ به‌عبارت‌دیگر، برای تشخیص این خودرو باید شخصی علاقه‌مند به خودرو باشید زیرا افراد غیر ماشینی نمی‌توانند بفهمند که این یک ابزار تخصصی برای پیست است. همچنین خودروهایی ازاین‌دست به دنبال جلب‌توجه هستند و GT3 چون هیجان‌انگیزتر از دیگر نسخه‌های ۹۱۱ نیست، خیلی نگاه‌ها را به سمت خود نمی‌کشد اما بااین‌حال، حرفه‌ای‌ها بیشتر GT3 را خواهند پسندید.

پیشرانه: شکوهی به وسعت ۹ هزار rpm

در اینجا انتخاب دشوار است زیرا ما عاشق پیشرانه‌های تنفس طبیعی هستیم که هردو خودرو دارند. کوروت به یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 مجهز است که تا ۸,۶۰۰ rpm دور می‌گیرد درحالی‌که GT3 از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت با ردلاین ۹,۱۰۰ rpm بهره می‌برد. موتور شورلت اما قدرت بسیار بیشتری دارد و ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که تمام این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. Z06 به‌صورت استاندارد با لانچ کنترل و تایرهای عقب پهن‌تر و چسبنده‌تر عرضه می‌شود که این یعنی حتی یک رانندهٔ آماتور هم می‌تواند با آن شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲.۶ ثانیه‌ای ثبت کند. شورلت اما هنوز حرفی در مورد حداکثر سرعت این خودرو نزده است.

اما آیا شورلت فقط به لطف قدرت بیشتر پیروز می‌شود؟ متأسفانه باید گفت نه. مدل‌های GT3 پورشه بیش از یک دهه است که در اطراف مرز ۵۰۰ اسب بخار قدرت داشته‌اند (در این نسل ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور) زیرا به قدرتی بیش از این نیازی ندارند. این ۹۱۱ به‌ظاهر کم‌قدرت خودروهای زیادی را در نوربرگ‌رینگ شرمنده کرده است و پیشرانهٔ تنفس طبیعی شش سیلندر آن در دور ۹ هزار rpm صدایی تولید می‌کند که روح هر راننده‌ای را ارضاء می‌کند. البته Z06 ممکن است تجربهٔ هیجان‌انگیزتری نسبت به GT3 ارائه کند اما تا زمانی که در دنیای واقعی آزمایش نشده، باید ۴ لیتری شش سیلندر تخت پورشه را خارق‌العاده‌ترین پیشرانه‌ای دانست که تاکنون ساخته شده است. همچنین نکتهٔ جذاب‌تر اینکه می‌توان برای این موتور علاوه بر گیربکس دوکلاچه، نمونهٔ دستی را هم سفارش داد. البته در خط مستقیم پورشه کُندتر است زیرا با گیربکس دوکلاچه ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

سیستم تعلیق و ترمز: آماده برای پیست

GT3 سیستم تعلیق جلوی خود را از مدل‌های مسابقه‌ای پورشه قرض گرفته که این یعنی مثل یک هشت‌پا به آسفالت پیست می‌چسبد. البته همین تعلیق موجب شده سواری خودرو روی جاده کمی ناراحت شود اما این موضوع آن‌قدر جدی نیست که از جذابیت GT3 کم کند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های این ماشین هم می‌توان به برخورداری از بهترین فرمان برقی دنیا و ترمزهای قدرتمند اشاره کرد. از سوی دیگر، Z06 هم به لاستیک‌های پهن‌تر، سیستم تعلیق مغناطیسی نسل چهارم جنرال موتورز و کالیپرهای ترمز شش پیستونه در هر چهارچرخ مجهز است. به گفتهٔ شورلت، زمانی که Z06 به همهٔ قطعات آئرودینامیکی مجهز باشد می‌تواند شتاب جانبی ۱.۲۲ جی را ثبت کند. برای هردو خودرو ترمزهای کربن سرامیکی هم قابل سفارش است. خب با این اوصاف، کدام‌یک در پیست سریع‌تر خواهد بود؟ GT3 در نوربرگ‌رینگ تایم ۶ دقیقه و ۵۵.۳۴ ثانیه را ثبت کرده اما شورلت هنوز تایم Z06 در این پیست را اعلام نکرده است. شورلت احتمالاً در مسیرهای مستقیم پورشه را مغلوب خواهد کرد اما تعلیق جلوی برگرفته از مسابقات به GT3 در پیچ‌ها برتری می‌دهد؛ بنابراین، فعلاً نمی‌توان پیش‌بینی کرد که کدام‌یک از این دو ماشین در پیست سریع‌تر خواهد بود.

داخل: آنالوگ در برابر دیجیتال

در داخل هردو خودرو، همه‌چیز روی راننده تمرکز دارد. بااین‌حال، کابین پورشه سنتی‌تر است و در کنسول میانی آن یک نمایشگر لمسی ۱۰.۹ اینچی به چشم می‌خورد. در صفحه آمپر GT3 هم طبق سنت دیرینه، سرعت‌سنج در وسط قرار دارد که این سرعت‌سنج هنوز هم آنالوگ است ولی بااین‌حال کابین خودرو دوست‌داشتنی است. از سوی دیگر، داخل کوروت با صفحه آمپر دیجیتالی، مثل کابین هواپیما احساس می‌شود. نمایشگر لمسی هشت اینچی مرکزی هم که به سمت راننده زاویه دارد، فوق‌العاده است و ردیف نازکی از دکمه‌ها روی کنسول مرکزی نیز راننده را از سرنشین جدا می‌کند. شاید کابین کوروت بیش‌ازاندازه راننده محور باشد ولی داخل این خودرو هم دوست‌داشتنی احساس می‌شود.

قیمت و نتیجه‌گیری: تجربه در برابر اولین تلاش

هنوز قیمت دقیق کوروت Z06 اعلام نشده اما طبق پیش‌بینی‌ها باید چیزی بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار دلار باشد. این قیمت فوق‌العاده، Z06 را به قهرمان قرن در بین سوپرکارها تبدیل خواهد کرد. شورلت قصد دارد با این قیمت‌گذاری، به سوپراسپرت‌سازان ایتالیایی در بازار آمریکا یک درس درست‌وحسابی بدهد. قیمت GT3 اما از حدود ۱۶۰ هزار دلار آغاز می‌شود که اختلاف قابل‌توجهی با کوروت دارد اما پورشه ارزش پرداخت هر سنت از این مبلغ را دارد. همچنین در طولانی‌مدت هم این خودرو ارزش خود را نسبت به کوروت بهتر حفظ خواهد کرد. علاوه بر این، پشت GT3 میراثی نزدیک به دو دهه‌ای قرار دارد درحالی‌که این Z06 اولین سوپرکار موتور وسط شورلت محسوب می‌شود؛ بنابراین آیا GT3 ارزش ۶۰ هزار دلار قیمت بیشتر نسبت به Z06 را دارد؟ فعلاً مشخص نیست زیرا شاید این ماشین هم مثل استینگری شگفتی‌ساز شود. بااین‌حال، شکست دادن GT3 هم بسیار سخت است و بنابراین، حتی فکر انتخاب از بین این دو سوپراسپرت هم ضربان قلب را افزایش می‌دهد.

مقایسه مشخصات فنی

 

شورلت کوروت Z06

پورشه ۹۱۱ GT3

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 ۴.۰ لیتری H6
قدرت ۶۷۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۴ نیوتن متر ۴۷۰ نیوتن متر
ردلاین ۸,۶۰۰ rpm ۹,۱۰۰ rpm
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۶ ثانیه ۳.۲ ثانیه
وزن ۱۵۶۰ کیلوگرم ۱۴۳۵ کیلوگرم
قیمت حدود ۱۰۰ هزار دلار ۱۶۲ هزار دلار
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (848 ديدگاه)

    Z06 جدید از هر لحاظ پیشرفت بنظر میرسه اما در سوی دیگه یه GT3 هست که مبنا و تعریف موتوراسپرته
    و از همه اینها که بگذریم سلیقه هست که منجر به انتخاب میشه و در رای گیری هم تعداد فن ها
    امیدوارم هرچه زودتر تایم رسمی نوردشلیف هر دو مدل اعلام بشه

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۳
    1. ممد ژانگولر

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2179 ديدگاه)

      من رای دادم به پورشه

      اوایل فکر میکردم کوروت تو طراحی داشبورد خیلی عالی کار کرده
      ولی الان دقت میکنم میفهمم انگاری با بیل آپشن ریختن توش و کاملا کج و کوله میزنه طراحیش

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۳۳
  2. عرفان

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (214 ديدگاه)

    با اینکه کوروت قوی تر
    تیز تر
    ارزون تر
    حتی چشمگیر تر از لحاظ جلب توجه تو خیابون
    ولی پورشه جی تی تری عجیب تو دلمه
    شخصا فکر میکنم خیلی بهم میاد 😁
    یعنی اگه من قرار بود تبدیل به یه ماشین سوپر اسپورت بشم بر اساس شخصیتم
    قطعا تبدیل به جی تی تری میشدم 😂
    در کل به پورشه رای دادم اما چیزی از ارزشمندی کوروت در دلم کم نمیکنه
    واااقعا ماشین ارزنده ای هست 👏

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۱۱
  3. مهراد

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما که دستمون به این ها نمیرسه نظری هم دربارشون ندارم فقط میتونم بگم هردو خیلی دلبری میکنن!

    دوستان عزیز یه سوال.
    با ۲۸۵ میلیون پژو ۴۰۵ slx پژو پارس و ۲۰۶ تیپ ۲ بگریم یا بیوک اسکای لارک جیپ آهو ؟! ای کاش میشد با ۳۰۰ تومن کامارو نسل دو گرفت ولی نمیشه 🙁

    دقیقا ۳ هفتس دارم هعی این ور اون ور میرم برای خرید خودرو هرکی هرچی عشقش کشید قیمت میده! اخه لامصب ۲۰۶ تیپ ۲ با ۹۰ اسب قدرت فضای تنگ عقب ۲۷۰ تومن بهش بدم؟😭 ماشین های کلاسیک دنگ فنگشون بالاس استهلاکشون بالاس خودم میدونم ولی از اون ور بیوک اسکای لارک جیپ آهو قیمت بالایی ندارن بازسازی شدشون رو میدن ۱۵۰ الی ۲۰۰ تومن. ماشین های پر تیتراژ ایران بودن مشکلات قطعات هم فعلا ندارن و راحت خودمم میتونم با صرف هزینه و زمان یه ۹۰ تومن خودم خرجشون کنم و فکر کنم مثل ساعت کار کنن.

    حالا تا ۲۸۵ تومن خودرو داخلی بخرم یا برم خودرو کلاسیک بیوک اسکای لارک جیپ آهو بخرم؟ تو این رنج قیمت رنجرور هم هست میدونم خیلی ماشین خوبیه ولی قطعاتش خیلی تو ایران کمه. حالا در کل نظرتون چیه؟ برای استفاده روزانه میخوام. البته استفاده روزانه آنچنانی نیست هفته ۲ بار بیشتر نمیرم بیرون. خدارا شکر سر کارم به محل زندیگم نزدیکه. حالا پیشنهاداتون نظراتتون چیه؟

    ماشین ژاپنی ها هم سگ جونن. گالانت کمری لنسر و…مدل ۱۳۷۰ تو این رنج قیمت میشه پیدا کرد ؟ درکل نظراتتون رو بگید. ۲۰۶ پارس و ۴۰۵slx بگیریم یا خودرو های قدیمی ژاپنی آمریکایی؟ کسی تجربه سواری و داشتن جیپ آهو یا اسکای لارک رو داشته؟ گالانت کمری لنسر چی؟ راهنمایی کنید سپاس

    موافقم ۳
    مخالفم ۵
    1. شاهرخ

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (200 ديدگاه)

      یه ژاپنی دهه نودی بگیر ترجیحا گالانت سوپر سالن یا تویوتا کریسیدا
      با صد تومن هم میتونی یه تمیزش رو بگیری
      بقیه پولتم نگه دار یا هم میتونی خرج ماشین کنی

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۶
    2. مازیار

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (848 ديدگاه)

      دوست عزیز
      اگه اتومبیل اولتون هست و اگه تو شهرستان زندگی میکنید _ کاش می گفتید کجا هستید _ به هیچ وجه رنجروور رو توصیه نمیکنم خصوصا که تو چند سال اخیر تهیه لوازمش بسیار سخت شده در کنار اینکه مشکل مکانیک آشنا بهش همیشه وجود داشته
      در مورد سایر کلاسیک ها هم جیپ آهو از این لحاظ بهتره نوا هم از بیوک بهتره اما در مجموع انتخاب کلاسیک مخصوصا به عنوان اتومبیل اول یه ریسک نسبتا بزرگ هست و باید جواب رو توی خودتون ببینید که به اصطلاح تا چه حد حاضرید پاش وایسید
      من خودم بعد سالها داشتن رنجروور کلاسیک و بنز ۱۲۳ و ۱۲۴ الان ماشین روز دارم و در یک جمله خلاصه:
      خانواده ام بعد از اینکه برای اولین بار سوارش شدن گفتن نمردیم و یه ماشین نو سوار شدیم😂😂
      امیدوارم که تونسته باشم مطلبو بخوبی منتقل کنم

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱
      1. مهراد

        ۱۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اقای مازیار بنده تهران هستم. ماشین اولم هست میخوام بخرم.موضوع اینجاس منطقی ندارم که بخوام ۲۸۵ میلیون بدم به ۴۰۵ یا پارس و ۲۰۶.اگه هم ماشین نخرم پولم هرروز بی ارزشو بی ارزش تر میشه.

        ماشین انگلیسی تو ایران خیلی کمه دنگ فنگشون هم بالاس خودم هم میدونم منطقم میگه خرید بیوک اسکای لارک و جیپ آهو و بازسازی اونا برای استفاده روزانه مناسبه و مشکلات آنچنانی نداره. ماشین ژاپنی هم خیلی دوست دارم.گالانت لنسر دهه ۹۰ میلادی تمیز تمیز با کاکرد ۱۰۰ الی ۱۵۰هزار بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ تومنه خودمم میتونم ۷۰ یا ۸۰ تومن خرج داخل ماشین و موتورش کنم.

        منم بدم نمیاد ماشین نو دنا پلاس یا تارا یا حتی بهتر ماشین چینی سوار شم ولی خب ۴۰۰ الی ۵۰۰ تومن پول میخواد که من متاسفانه ندارم. در بحث ماشین نو که فرمودید بنده مجرد هستم هنوز ازدواج نکردم ولی مشکل خودروهای قدیمی اینکه بروز نیستن ولی درهمون زمان خودشون از زمان خودشون خیلی جلوتر بود. مثلا بیوک اسکای لارک B6 که ورژن فول بیوک هست دنده اتومات شیشه بالابر برقی تنظیم ۲حالته دستی فرمون. چرم صندلی و فرمون هیدرولیکی کمربند ایمنی داره ۴ تا دیسک ترمز میشه گذاشت. و چیزی از همین ۲۰۶ و ۴۰۵slx کم نداره شاید حتی بیشتر هم داره! گالانت و لنسر هم همینطور. جیپ آهو لعنتی خیلی گندس بعید میدونم از کوچمون رد بشه!😂 ولی اولویت من سدان هستش اسکای لارک گالانت لنسر. کمری یا کرولا دهه ۹۰ پیدا زیاد نکردم تو آگهی ها ولی فکر کنم اونا هم خوب باشن. فقط اصلی ترین مشکلم موتوراشون هست اگه بدونم قطعات موتورشون هست بدون شک میخرم. فقط راهنمایی میخوام.

        از چند نفر مشورت گرفتم چندتاشون گفتن نخر ارزش نداره چندتاشون گفتن نسب به ۲۰۶ و ۴۰۵ ارزش داره حالا از امروز شاید هم فردا برم دنبالش از نزدیک برسی کنم. آگهی های مختلف تماس بگیریم برم بازدید چون هیچی بازدید نزدیک نمیشه.

        ممنون از راهنمایی تون. کسی اطلاعات جامع تری داره بگه ممنون میشم

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
        1. kamy

          ۱۲ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (341 ديدگاه)

          به نظرم واسه استفاده تو شهر یه پراید حالا هر مدلش در حد صد تومن بخر با بقیه ش هم یه جیپ اهو یا بیوک یا هر چی تو این سبکا دوست داری بخر

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        2. امین

          ۱۲ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (274 ديدگاه)

          اگر تمام پولی که داری حوالی ۳۰۰ تومن هست سراغ قدیمی نرو. باید همیشه واسه اتفاق غیرمنتظره و تعمیرات خارج از برنامه پول کناره داشته باشی.
          چون بیمه بدنه نمی‌شن و اگر حادثه ای اتفاق بیوفته. نه فقط پول که کلی زمان و جستجو برای تعمیر و قطعه و … میخواد.
          برای تعمیرات هم همینطوره.
          یه تعمیرکار معمولی نمیتونه برق و موتور و زیر بندی این قبیل ماشین‌ها رو مطمئن و تمیز جمع کنه.

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
    3. TOM KRISTENSEN

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (98 ديدگاه)

      خرید خودروی ‌کلاسیک زیر ۶۰۰ میلیون یعنی سرطان

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
    4. Hamid

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1932 ديدگاه)

      هر چی میگیری ماشین صفر بگیر …
      جدی میگم …
      یا داخلی کم کارکرد …
      اون ماشینا از هر صد تا یدونش بدرد میخورن !
      در کل خرید اونا = هزینه های سرسام آور!

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  4. •Mohamad•

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (176 ديدگاه)

    رقابت رقبای دیرینه😍
    من GT3 رو انتخاب می‌کنم البته کوروت مشخصات بهتری ارائه میکنه و قیمت کمتری هم داره ولی باید دید کدوم تو پیست سریع تره

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۴
  5. Enzo

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3495 ديدگاه)

    دوتاشون محشرن ….
    گزینه هر دو مورد باید باشه در این مقایسه

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰
    1. محمدرضا

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (526 ديدگاه)

      دقیقا هر۲تاش عشقن

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
  6. محمدرضا

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (526 ديدگاه)

    ۲خودروی هم قیمت باید باهم مقایسه بشه. پس فول ترین نسخه کروت با ۱۰۵هزار دلار باید با ۹۱۱ کررا هم قیمت مقایسه بشن.وگرنه ۹۱۸ خیلی خودروی بهتریه ولی خب قیمتش هم خیلی بالاتره.

    موافقم ۷
    مخالفم ۷
    1. مازیار

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (848 ديدگاه)

      معمولا دو خودروی هم مشخصات با هم مقایسه میشن و اگه اونی که ارزونتر بود بهتر شد اونوقت میگن پس از هر لحاظ اتومبیل بهتری هست
      و اگه اونی که گرونتر بود بهتر شد اونوقت بحث باقی می‌مونه که آیا ارزشش رو داره یا نه؟

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
      1. محمدرضا

        ۱۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (526 ديدگاه)

        تو دنیای واقعی موقع خرید ۲ خودروی هم قیمت با هم مقایسه میشن .

        موافقم ۲
        مخالفم ۶
    2. TOM KRISTENSEN

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (98 ديدگاه)

      خودرو های هم مشخصات

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  7. viper

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (206 ديدگاه)

    واقعا انتخاب سختیه دوتا ماشین واقعا عالین ولی با اینکه امریکایی فن هستم اینجا پورشه رو انتخاب میکنم

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۶
  8. Arman

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (155 ديدگاه)

    بنظرم بحث قیمت بیشتر برای خودروهای اقتصادی اهمیت داره و کسی که میخواد سوپراسپورت بخره به قیمت اهمیت خاصی نمیده چون اولویتاش و سطح مالیش با کسی که میخواد تویوتا و هیوندا و فولکس بخره فرق میکنه
    هر دو ماشین واقعا فوق العاده هستن،طراحی داخلی و خارجی کوروت رو خیلی دوست دارم بخصوص کابین،پورشه هم که ثابت شدس
    پورشه رو انتخاب میکنم که یه طورایی سنگ محکه و بقول متن ارزش هر سنت رو داره و فنی بی نظیری داره تو پیست

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1234 ديدگاه)

      بحث قیمت مهم نیست چه آدم هایی که پورشه رو با وام بانکی میخرن
      هر کی که ماشین گرونی سوار میشه که میلیونر نیست
      با پول ۹۱۱ پایه میشه کوروت z06 خرید
      واقعیت از فیلم های یوتویوب فرق داره

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۹
      1. TOM KRISTENSEN

        ۱۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (98 ديدگاه)

        کسی مجبورشون نکرده،خودشون میرن میخرن

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۵
      2. Arman

        ۱۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (155 ديدگاه)

        شما خبر داری که با وام بانکی میخرن؟!

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
    2. M.K

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (659 ديدگاه)

      ۶۰ هزار دلار در این رنج قیمتی قطعا خریداران رو از لحاظ مالی به دو دسته تقسیم میکنه ! شما نمیتونید با قاطعیت بگید کسی که کوروت میگیره الزاما توان خرید پورشه رو هم داشته ! این مورد دقیقا برای نسخه های فول ماسل کار ها هم صدق میکنه ، مثل GT500 ، سوپر استوک یا کامارو ZL1 T قطعا جدای از بحث عشق و علاقه باید بپذیریم معمولا خریداران این خودرو ها توان پرداخت برای خودرو هایی با این مشخصات اما ده ها هزار دلار گرون تر رو قاعدتا نداشتند و خب یکی از فاکتور هایی که باعث جذب به این مدل ها شدن بحث قیمت اون ها بوده !

      موافقم ۶
      مخالفم ۳
  9. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    هر چی نگاه میکنم دلیل مقایسه پورشه با کوروت رو متوجه نمیشم.ظاهر که از وقتی بر اساس فولکس بیتل ساخته شد همینه پس پورشه سالهاست هیچ هزینه ای برای طراحی ماشین نکرده داخلش هم همنطور.موتور گیرلکس هم که سالهاست در اختیارشه و کمی بروز شده پس چرا انقدر گرونه.تو تمام رقابتها هم که فرسنگها از کوروت عقبه.نقطه مقابل شورولت همه چی رو از صفر ساخته قطعه قطعه ماشین باز طراحی شده.انجینی رو ماشین ارائه داده که تو دنیا هیچ مشابهی نداره جز تو خود آمریکا.نمای داخل و کیفیت که نفر اول تو دنیا هست.جالبه تو متن به ظاهر وحشی کوروت گیر داده و گفته زشته اونوقت پورشه رو چیزی نگفته در حالی که پورشه تنها اسپرتی هست که وقتی تو خیابون میبیتی هیچ هیجانی برات ایجاد نمیکنه حتی وقتی تو خیابون گه گاهی میبینم اصلا توجه منو جلب نمیکنه.یعنی اگر یه بیوئیک یا نوا لا زرورقی هم زمان رد بشه به هیچ عنوان منظره دیدم رو با پورشه خراب نمیکنم و ترجیح میدم محو تماشای بیوئیک بشم.بزودی که کوروت جدید بیاد بقبه باید ماستها رو کیسه کنن.وای به zr1 وای به زورا.تنها راه مقایسه این پورشه با افسانه کوروت اینه که قیمت ۶۰ چوب برلش در نظر بگیرن.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۳۰
    1. TOM KRISTENSEN

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (98 ديدگاه)

      (پس چرا انقدر گرونه؟)

      چون مردم آمریکا خ*ر*ن میرن میخرن

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۶
    2. GT

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (935 ديدگاه)

      جناب یانکی شما میتونی موارد مورد علاقه خودت را بیان کنی ولی به هیچ وجه حق توهین به بقیه خودرو ها را نداری! واقعا عجیبه که پدال چنین کامنت بی محتوا و توهین آمیزی را منتشر میکنه.

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۸
    3. [email protected]@DRZ

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (205 ديدگاه)

      بحث کردن با همچین فردی حماقت محضه .
      چون نه حرف حساب سرش میشه هم تعصب داره شدید .
      بحث کردنم با کسی مثل ایشون که خدای تعصب امریکایی هاست کار بی فایده ایه .

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۷
    4. شاعر

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (93 ديدگاه)

      پورشه کلی هزینه برای تکنولوژیهای جدید میکنه واسه همین گرونه
      در ضمن سبک کار کمپانی ها با هم فرق داره
      خیلی از کمپانی ها هر رخ ماشین رو عوض میکنن ولی یک سری از بزرگان به ظاهر کلاسیک تولیداتشون پایبندن مثل پورشه، داج، رولزرویس
      رای خودم کوروت بود چون قیمت فاکتور مهمیه اگه قرار بود قیمت رو در نظر نگیریم قطعا GT3 انتخابم بود
      چون ظاهر کلاسیکش رو دوس دارم و البته مهندسی پورشه رو سرتر میدونم

      موافقم ۶
      مخالفم ۷
    5. kamy

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (341 ديدگاه)

      خلاصه شو واست بگم که سازندگان کوروت ۹۱۱ رو سنگ محک خودشون قرار دادن ..مطلبش هم توی پدال منتشر شد

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۸
    6. 1123

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (134 ديدگاه)

      خود مدیران جنرال موتورز گفتن که از موتور فراری ۴۵۸ الهام گرفتن
      ازون طرف انجین تخت ۶ سیلندر فقط تو پورشه دیده میشه
      توی رینگ هم ۹۱۱ حدود ۱۲ ثانیه سریعتر از کوروت بوده
      توی بحث شتاب، بنظر میرسه کوروت بهتره ( با اینکه درمورد استینگری کمی بهتر از واقعیت رو گفت) ولی افراد مختلفی با ۹۱۱ شتاب های ۲.۸ الی ۲.۹ هم گرفتند، پس اختلافشون توی شتاب خیلی نیست.
      اگر هم میخواید بحث قیمت رو پیش بکشید باید بگم که تو اروپا مقررات و تعرفه هایی تصویب شده که باعث افزایش قیمت خودرو و گاها کاهش قدرت یا گشتاور میشه، اگر این فاکتور هارو حساب قیمت پایه دو خودرو خیلی به هم نزدیک میشه و نمیتونیم برتری بدیم( فعلا)
      تو بحث پرستیژ و ذهن سایر مردم هم پورشه جلو تره. چرا؟ چون و ذهن مردم پورشه لاکچری تر از شوی هست و اینکه کوروت معروفه به خودروی مردمی بودن نتیجه میگیریم که ارزش یک پورشه تو ذهن بیشتر افراد بیشتر از کوروت هست.
      در کل میخوام بگم این دو خودرو تقریبا برابر هستن و در شان و منزلت من و شما نیست که بخاطرشون خودمون و دیگران رو آزار بدیم

      موافقم ۵
      مخالفم ۸
    7. Hamid

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1932 ديدگاه)

      نمیدونم این بشر چرا بلاک نمیشه …
      قشنگ وقتی میاد کامنت کنه مغزش رو میزاره رو حالت Power saving …
      کمترین مصرف انرژی که فقط بازبودن چشم ها هست!!!! نه چیز دیگه ای!

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲
  10. امیرحسین

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (200 ديدگاه)

    واقعاً ضربان قلب رو افزایش میده
    مغز قادر به انتخاب نیس که کدوم بهتر
    بلکه قلب که دستور میده
    هر دو به قول رفقای پدالی عشقن
    من خودم عاشق کوروت هستم و فن آمریکا هستم ولی از پورش هیچ وقت نمی تونم چشم پوشی کنم
    طراحی ظریف ولی قلبی جنگو و جسور با خودش حمل میکنه

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  11. سهند

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (584 ديدگاه)

    انتخاب من پورشه gt3 است. اگرچه قدرت و گشتاور کمی دارد ولی پیشرانه اش با مهندسی زیادی ساخته شده و دارای پیشرفته ترین تکنولوژی ها است.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۶
  12. GT

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (935 ديدگاه)

    مشخصات هر دو عالی هست ولی به خاطر اختلاف قیمت قابل توجه کوروت گزینه معقول تری هست ولی من ٩١١ را بیشتر دوست دارم

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  13. TOM KRISTENSEN

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (98 ديدگاه)

    ۱۰۰درصد سلیقه ایه

    من با کوروت رانندگی نکردم،اما با ۹۱۱ رانندگی کردم،واقعا فوق العاده بود.
    بر اساس اینکه آئودی و آلمان فنم انتخابم پورشست

    موافقم ۹
    مخالفم ۵
  14. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1234 ديدگاه)

    ۹۱۱ هیچ وقت ماشین زیبایی نبوده
    ممکن از پشت گوشی و مانیتور و جلوه های عکاسی زیبا به نظر بیاد ولی اصلا اینجوری نیست
    تو هر مطلب در مورد زشت ترین های هر دهه
    تو سایت پدال یکی از عضو های ثابت ۹۱۱ بوده
    نسل هشت کوروت زیارت نتونستم بکنم تا الان
    ولی نسل ۷ و ۶ و ۵ هرکی ببینه می‌دونه حتی با نگاه کردن به یه کوروت چه حس اعتماد بنفس و قدرتی در آدم به وجود میاد انگار که ساخته شده تا سریع برونیش

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲۱
    1. TOM KRISTENSEN

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (98 ديدگاه)

      (۹۱۱ هیچوقت ماشین زیبایی نبوده)

      همونه پورشه هر سال تو آمریکا فروشش رشد میکنه و مردم به جای دیمن میرن تایکان میخرن😭🤣

      (ممکن از پشت گوشی و مانیتور و جلوه های عکاسی زیبا به نظر بیاد ولی اصلا اینجوری نیست
      تو هر مطلب در مورد زشت ترین های هر دهه
      تو سایت پدال یکی از عضو های ثابت ۹۱۱ بوده)

      والا من که از نزدیک دیدم خوشگل بود،مثل یه اشراف زاده

      از اون مطالب سایت پدال هم کلا یه نسل زشت بود(که اونم زشت نبود فقط جدید بود)که اونم بیشتر از همه خرج طراحیش شده بود

      (نسل هشت کوروت زیارت نتونستم بکنم تا الان
      ولی نسل ۷ و ۶ و ۵ هرکی ببینه می‌دونه حتی با نگاه کردن به یه کوروت چه حس اعتماد بنفس و قدرتی در آدم به وجود میاد انگار که ساخته شده تا سریع برونیش)

      انگار ساخته شده تا سریع برونیش…
      اره،ظاهرش این شکلی بود ولی یه مشکل داشت،اونم این بود که نمیشد سریع برونیش🤣🤣🤣😭

      مگه این که همین کوروت بیاد و آبروی آمریکارو بخره تا آمریکا رتبش تو نورنبرگ رینگ از ۱۳هم ارتقا پیدا کنه

      (من با طرفداری از یه خودرو مشکل ندارم ولی این تعصبی که میگه آمریکایی همیشه بهتره و آلمانی همیشه بدتره رو نمیتونم تحمل کنم مخصوصا که به علایق دیگران بی احترامی میشه)

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱۱
    2. Moon

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      اتفاقا تو همون پست که پدال کار کرد پورشه و فراری زیباترین ماشین هایی بودند که می‌شد پیدا کرد من از نزدیک یه ۹۱۱ GT3 نسل قبل و یه ۹۱۱ turbo S نسل جدید رو تو دبی دیدم اتفاقا بسیار هم زیبا به نظر میرسیدند من به شخصه حس خوبی به این کوروت ندارم به نظرم یه پسرفت بد برای جنرال موتور تو نسل جدید بوده حال بحث کیفیت و مهندسی بی نظیر پورشه که همیشه یه سر و گردن از بقیه ی آلمانی ها بالاتر بود به کنار ( کوروت 😒 )

      موافقم ۶
      مخالفم ۷
    3. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      دقیقا همینه.بارها تو مسابقات درگ انواع پورشه رو دیدم و هیچ وقت ندیدم تماشاچی هیجان زده بشه.ولی وای به اون لحظه که آمریکایبها وارد میشن باید باشی تا ببینی.تنها آلمانی که تو مسابقات درگ و سرعت تو ایران تونست طرفدار جمع کنه بیمر سری۳ با انجین ۱۰ سیلندر تویبن توربو بود که تو مسابقات درگ نمیتونست نتیجه بگیره و تو بهترین فرمش که بود دف خورد کرد مجبور شد از دف فورد بهره ببره.افسانه مسابقات ایران هم تقابل کوگار ۸لیتری با ۸ دهنه کاربراتور منیفولدهای تال و اون هیبت عجیبش با همین بیمر ۱۰ سیلندر تو قلعه مرغی به چشم بلند شدن چرخهای مرکوری رو دیدم و پوست بیمر رو کند.بله دوستان آمریکایی یعنی هیجان قلدری بی کله بودن.تو همین اینستا بارها تحقیر انواع۹۱۱ رو تو اتوبان صدر توسط کوروت کامارو چارجر اونم مدلهای قدیمی دیدیم.منتظر میمونیم تا الهیه کوروت با جرزومه فساد پورشه کل کنن و تحقیر پورشه رو دوباره شاهد باشیم.هر کی میگه پورشه خوشگله شک نکنید با خودش لج کرده.ماشین باید از روز بنا بر اساس هویت باشه نه فولسک قورباگه

      موافقم ۸
      مخالفم ۱۷
      1. [email protected]@DRZ

        ۱۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (205 ديدگاه)

        بی صبرانه منتظر اون مقاله ای هستم که زیرش یکی تو کامنت بدی زیر تو هم جوکر 😂😂
        خیلی دوست دارم بدونم چی تو اون کامنت های هردوتون رد و بدل میشه 😂
        و قطعا چرت ترین کامنت هارو در اون پست خواهیم دید 🤛🤜

        موافقم ۹
        مخالفم ۵
      2. 1123

        ۱۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (134 ديدگاه)

        هویت؟ هویت پورشه هفتاد ساله به همین شکله و همیشه هم عالی بوده
        ولی جنرال موتورز چون دید نمیتونه پلتفرم موتور جلوشو بدون افزایش قیمت بهتر کنه سریعا تغییر هویت داد
        ( که از نظر من بهترین تصمیم کل اریخ جی ام هست)
        ازون طرف پورشه با وجود فاجعه بودن فرم موتور وسط نسل به نسل داره بهترش میکنه چون اصالتش رو دوست داره

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۵
        1. 1123

          ۱۲ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (134 ديدگاه)

          عذر خواهی میکنم فرم موتور عقب فاجعه ست نه فرم موتورمیانی

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
  15. GT

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (935 ديدگاه)

    هرچند نسل جدید کوروت Z06 (با تلفظ درست زد او سیکس!) نیش و کنایه ای ریز به اون دوستمون که بشدت به پدال توهین کردند🙂🙂🙂

    موافقم ۹
    مخالفم ۷
    1. Moon

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      فکر کنم بعد از گذاشتن پرانتز یادت رفت جملت رو کامل کنی !

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. GT

        ۱۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (935 ديدگاه)

        نه منظور این بود:
        «هرچند نسل جدید کوروت Z06 (با تلفظ درست زد او سیکس!)» ( این را آقای دهقان نوشتند)
        نیش و کنایه ای ریز به اون دوستمون که بشدت به پدال توهین کردند🙂🙂🙂

        فکر کنم منظورم را کامل نرسوندم

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  16. Moon

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    پورشه یه چیز دیگه ای ❤️ .
    ۱. پورشه باکیفیت تر
    ۲. پورشه مهندسیش پیچیده تر
    ۳. پورشه پورشس
    ( کلا تو این کلاس ماشین زیاد نه با فورد جی تی نه با شوی کوروت و داج وایپر ( مرحوم ) کنار نمیام یه ۹۱۱ پایه یا ۷۱۸ GT4 رو به همشون ترجیح میدم

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۹
  17. GT

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (935 ديدگاه)

    فکر میکنم در نوشتن مشخصات پورشه اشتباه تایپی هست چون پیشرانه را نوشتید ۴ لیتری H4 ولی پیشرانه GT3 شش سیلندر هست

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. امیر دهقان

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (523 ديدگاه)

      ممنون از تذکر شما، اصلاح شد

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  18. kamy

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    کیفیت و طراحی خارجی (سلیقه من ) :gt3
    قیمت و قدرت ( تنفس طبیعی و حجیم ): کوروت
    انتخابم اول gt3 بعد کوروت

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  19. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (525 ديدگاه)

    هردو عشقن… ولی… لامصب خوش قیمته کوروت، خیلی هم
    ولی پول مهم نباشه برند گل گلاب پورشه رو می پسندم

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
  20. sobhaaaaaaan

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    چیزی که برای یه چنین ماشینی مهمه هندلینگ و شتابه. که از اونجایی که زد او ۶ هنوز زیاد اطلاعات و تایم پیستی ازش موجود نیست، نمیتونیم هندلینگ رو مقایسه کنیم. ولی مشخصه که شتابش از جی تی ۳ بهتره.

    از نظر طراحی داخلی هم جی تی ۳ از نظر من بهتره و احتمالا کیفیتش هم بهتره.

    هر کدوم رو‌ بخرید بردید، اگر زد او ۶ قیمتش صد و سی هزار تا یا کمتر باشه بنظرم بیشتر از جی تی ۳ ارزش داره.

    چیزی که درباره ی جی تی ۳ خیلی خوبه که زد او ۶ نداره، جعبه دنده دستیه که اگر کسی بخوادش، حاضره ده ها هزار تا بیشتر پاش بده.

    سر قیمت هم باید صبر کنیم ببینیم مثل استینگری زد او ۶ هم گرون تر از چیزیه که جی ام گفته یا نه. ولی مطمئن باشید کمتر از صد و شصت هزار دلار آب میخوره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
  21. Achtung

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (381 ديدگاه)

    شورلت راه شرکت‌های چینی رو در پیش گرفته کوروت رو که میبینی تو نگاه اول فکر میکنی فراریه تو ایران هم کوپا رو میبینی فکر میکنی پورشه ماکانه .

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  22. پورشه❤️

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    شما نمی تونی بگی پورشه بدتره یا کوروت
    سبک این دوتا با هم فرق داره
    پورشه لوکس
    کوروت وحشی یعنی منظورم قوی
    من به شخصه پورشه رو دوست دارم ولی به نظر کسی توهین نمی کنم و یانکی حرفت کامل اشتباه هست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا