پورشه

اوومکس خالق پورشه 964 مدنظر شما خواهد بود

با کمپانی نسبتاً تازه‌کار اوومکس آشنا شوید. فلسفه کاری این شرکت مشابه سینگر است و به کار ارتقا و مدرنیزه کردن نسخه‌های متنوع پورشه ۹۶۴ توربو می‌پردازد. این کمپانی آلمانی چند وقتی است که مدل‌های مکس ۱۱، مکس ۱۱ توربو و مکس کلاسیک را تولید می‌کند و اخیراً نیز مدل جدید تارگا را معرفی کرده است. همه این مدل‌ها کاملاً دگرگون شده‌اند و توانایی‌های نسل ۹۶۴ پورشه ۹۱۱ را نشان می‌دهند.

اولین محصولی که اوومکس تولید کرد مکس ۱۱ بود. این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس ۶ سرعته دستی ۹۱۱ کاپ ۹۹۷ را قرض گرفت. این پیشرانه قدرت ۴۶۰ اسب بخاری تولید می‌کند و ردلاین آن به ۸۷۶۰ می‌رسد. اوومکس همچنین این خودرو را به فنرهای پیچشی کاملاً تنظیم شونده و ترمزهای قوی‌تر مجهز کرده است.

سپس نوبت به بدنه می‌رسد. بدنه ۹۶۴ اصلی جای خود را به پانل‌های فیبر کربنی و کولار داده است. این متریال نه تنها باعث کاهش وزن می‌شوند بلکه ایمنی خودرو را نیز افزایش می‌دهند. یک سیستم اگزوز تیتانیومی سبک‌وزن نیز بکار رفته است.

مدل‌های مکس ۱۱ توربو و مکس کلاسیک نیز بعداً و با همان فلسفه تولید شدند. البته مکس ۱۱ توربو به پیشرانه ۳.۶ لیتری توربوی نسل ۹۹۶ مجهز شده است و قدرت ۶۲۰ اسب بخاری تولید می‌کند. این خودرو فقط با گیربکس ۶ سرعته دستی در دسترس بوده است.

مدل مکس کلاسیک نیز برای افرادی است که پرفورمنس بسیار بالایی را نمی‌خواهند. پیشرانه ۳.۸ لیتری این مدل قدرت ۳۳۰ اسب بخاری تولید می‌کند و با گیربکس ۵ سرعته دستی همکاری دارد. هر دو مدل مکس ۱۱ توربو و مکس کلاسیک دارای بدنه‌های کربنی و کولار، اگزوز تیتانیوم، ترمزهای ارتقا یافته و فنرهای پیچشی قابل تنظیم هستند.

نهایتاً به مدل اوومکس تارگا می‌رسیم که همانند مکس ۱۱ استاندارد از پیشرانه ۹۹۷ کاپ استفاده کرده است و قدرت ۴۶۰ اسب بخاری دارد. البته خریداران می‌توانند پیشرانه ۶۲۰ اسبی مکس ۱۱ توربو یا ۳۳۰ اسبی مکس کلاسیک را نیز سفارش دهند.

هر خودرو در بخش کابین نیز کاملاً دگرگون شده است و مشتریان می‌توانند به‌صورت کامل آن را شخصی‌سازی کنند. به نظر می‌رسد تنها ۹۹ دستگاه از هر مدل تولید خواهد شد هرچند جزئیات قیمت‌گذاری آن‌ها مشخص نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Philipp

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    به این میگن پتانسیل پیشرفت
    نسل 964 هنوز زندست

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. ماکسیمیلیان

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (646 ديدگاه)

      درود بر شما!
      مهندسی برتر آلمان ها در دنیای تکنولوژی هم به چشم می‌خورد؛ پیشنهاد میکنم در مورد سیستم عامل اوپن سوزه تحقیق کنید.
      از پایدارترین، ساده ترین و زیباترین توزیع های لینوکسیست.
      یا علی🌷

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. Николай

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ابهت و زیبایی این اتومبیل ستودنی‌ست!

    موافقم 3
    مخالفم 1
  3. ARMAN

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (325 ديدگاه)

    چیه این 911 که قدیمیشم قدیمی نمیشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  4. کیانوش

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    واقعا زیبا ترین نسل 911 این اتاق بود کاش همین رو بدون هیچ تغییری تو طراحی خارجی تولید میکردن نه مثل الان چراغ عقب رو ی خط باریک پیوسته زده عقبش رو خراب کرد این نسل

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا