پورشه

فرایند بازسازی و احیای بسیار جذاب پورشه 959 را تماشا کنید!

پورشه ۹۵۹ نماد محصولات اسپرت این خودروساز در دهه ۸۰ میلادی بود و هم‌اکنون یکی از نسخه‌های کارکرده آن فرایند بازسازی و احیای جذابی را پشت سر گذاشته است تا به نمونه‌ای بسیار زیبا تبدیل شود.

اگرچه در آن دوران نسخه‌های خاص و پرفورمنس ۹۱۱ نیز تولید شد اما آن‌ها نتوانستند جایگاه الهام‌بخش ۹۵۹ به عنوان خودرویی پیشرفته و چهار چرخ محرک را تصاحب نمایند. در ویدئوی پیش رو فرایند بازسازی یا همان دیتیلینگ جذاب خودروی موردبحث را تماشا خواهید کرد. این پورشه ۹۵۹ قبل از بازسازی نیز وضعیت خوبی دارد و اگرچه نشانه‌های استهلاک در آن دیده می‌شوند اما از همان نگاه اول نمی‌توان ۹۵۹ را خودرویی فرسوده دانست.

کار با اسپری کردن آب روی بدنه شروع شده و سپس با استفاده از صابون برای شست و سو ادامه می‌یابد. حتی در همین مرحله نیز پورشه بسیار خوب به نظر می‌رسد اما هنوز کارهای زیادی باقی مانده است. تمامی تریم های بدنه باز شده و بخش‌های پیچیده‌ای همچون ورودی‌های جانبی نیازمند ابزار متفاوتی برای تکمیل کار هستند. رکاب‌های دو طرف پیشرانه نیز نیازمند توجه و احیا بوده‌اند. کابین نیز همانند بدنه در وضعیت مناسبی به سر می‌برد. البته همیشه فضا برای بهبود وجود داشته و برای احیای پورشه ۹۵۹ موردبحث از برس، صابون و فرچه استفاده می‌شود تا بخش داخلی خودرو بهبود یابد. حتی کیف‌های نگه‌دارنده جعبه‌ابزار و دیگر وسایل نیز نیازمند بررسی و تمیزکاری بوده‌اند. در ادامه بخش‌های زیرین بدنه و چرخ ها با یخ خشک تمیز می‌شوند و این فرایند باعث جدا شدن تمامی ذره‌های روغنی و گریس از بدنه می‌شود.

نسخه تولیدی ۹۵۹ در نمایشگاه فرانکفورت ۱۹۸۵ معرفی شد و اولین نمونه‌های آن به عنوان مدل سال ۱۹۸۶ به دست مشتریان رسیدند. در آن زمان تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای برای ۹۵۹ در نظر گرفته شده بودند. نیروبخش این خودرو نیز پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۸۵ لیتری توئین توربو با بلوک هوا خنک بود هرچند سر سیلندر با مایع خنک می‌شد. نیروی تولیدی پیشرانه نیز به ۴۴۴ اسب بخار می‌رسید. سیستم چهار چرخ محرک خودروی موردبحث که پورشه از آن به عنوان Steuer Kupplung نام می‌برد توانایی ارسال ۸۰ درصد قدرت به اکسل عقب را داشت. رانندگان می‌توانستند تنظیمات مربوط به جاده‌های خشک، خیس، یخ و برف و توزیع ۵۰/۵۰ فول تایم را انتخاب کنند. سیستم تعلیق این خودرو نیز از دو دامپر در هر چرخ سود می‌برد و البته این دامپرها از نوع تطبیقی و با قابلیت تنظیم ارتفاع بودند.

به عنوان سخن پایانی باید گفت ظاهراً پورشه در نظر دارد سوپرکار جدیدی تولید کند اما این کار به زودی انجام نخواهد شد. خودروی یاد شده شاید از سلول‌های باتری جدیدی استفاده کند تا کارایی بهتری داشته باشد. البته هنوز هم نمی‌دانیم که چنین خودرویی از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهد کرد یا اینکه به پیشرانه تمام برقی مجهز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Daruosh

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    روح و روانم تسکین پیدا کرد😍

    موافقم 34
    مخالفم 2
    1. حمید

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (370 ديدگاه)

      steuer Kupplung به المانی میشه تقریبا : کلاچ هدایت پذیر !

      موافقم 11
      مخالفم 2
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2176 ديدگاه)

      برای من هم سواله
      چرا این ویدئوهای تمیزکاری ماشین، حس خوبی داره؟
      از درگ بهتره :)

      موافقم 49
      مخالفم 2
      1. پدرام

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        چون یه جورایی ASMR هست

        موافقم 10
        مخالفم 2
  2. محمد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    قسمت نشد یه همچین چیزی احیا کنم
    ولی تو کارنامم….احیای صفر تا صد یه سوزوکی هایابوسارو دارم

    موافقم 7
    مخالفم 0
  3. R/T

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    معرکه بود

    موافقم 10
    مخالفم 1
  4. Kamy

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (686 ديدگاه)

    فرهاد اگه اینو میدید به جای شیرین کوهو واسه این میکند⁦:'(⁩⁦(•‿•)⁩

    موافقم 21
    مخالفم 2
  5. Ramtin

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    همه ی پورشه ها زیبان ولی ۹۱۱ و ۹۵۹ یچیز دیگه ان

    موافقم 17
    مخالفم 2
  6. Amir

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    انگار روح داره 🤤

    موافقم 17
    مخالفم 2
  7. محمد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    بازسازی فرایند بسیار جذابیه
    خصوصا چالش‌هایی که برای تهیه بعضی قطعات ایجاد میشه و مجبوری بسازی
    خودم تجربه بازسازی چندین دستگاه موتور سیکلت رو دارم
    اخرینش یه سوزوکی هایابوسای تصادفی مدل ۱۹۹۹ بود
    بعد تحویل به مالکش،،،،به قیمت بالایی فروخت به بچه های تهران
    اونا هم با یه قیمت بسیار بالاتر تو دیوار گذاشتن فروش
    نکته جالب این بود که رنگ و استیکرهای بدنه که کاملا دستساز بود و کار خودم….زده بودن کار دوبی!!!

    موافقم 12
    مخالفم 2
  8. فرشاد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (902 ديدگاه)

    پورشه ینی این

    موافقم 7
    مخالفم 2
  9. Reza Waffen SS

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (5308 ديدگاه)

    بازی با روح و روان 🤤

    موافقم 11
    مخالفم 2
  10. Royal Driver

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1266 ديدگاه)

    وای خدا این ماشین مانند یک فرشتست… ترکیبی از زیبایی، شکوه، قدرت، وقار و تکنولوژی. ۹۵۹ همیشه در یک سطح متفاوت بوده برای من ❤️❤️❤️❤️

    موافقم 8
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا