یک خودروی مسابقهای همچون پورشه ۹۶۲C در حالت عادی مجوز تردد در معابر عمومی را ندارد اما قطعاً راندن چنین خودرویی در آن جو عادی خیابانها و جلبتوجهی که میکند لذت خاصی خواهد داشت.
عبارت “خودروی مسابقهای برای جاده” در سالهای اخیر به نوعی تبدیل به کلیشه شده است اما این پورشه ۹۶۲C به خوبی عبارت یاد شده را به نمایش میگذارد. خودروی موردبحث ما در ابتدا به عنوان یکی از مدلهای شخصی ۹۶۲s گروه C مسابقات توسعه یافته بود و بهطور خاص جزو ۱۱ خودرو با شاسی کرمر ریسینگ است. محصول مسابقهای پورشه هماکنون مجوز تردد در خیابانها را دارد و پلاک شده زیرا بدون اینکه جذابیتهای بصری مدل استاندارد را از دست بدهد مناسب کاربری جادهای است. پیشرانه ۶ سیلندر تخت با خروجیهای اگزوز جانبی نیز صدایی فوقالعاده تولید میکند.
در قلب پورشه ۹۶۲CK6 کرمر جادهای پیشرانه ۳ لیتری با یک جفت توربو قرار دارد و ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. اگرچه خودروی یاد شده در مقایسه با هایپرکارهای ۲۰۰۰ اسب بخاری امروزی چندان به چشم نمیآید اما وزن خودرو فقط ۱۰۰۰ کیلوگرم است. به همین خاطر است که خودروی مسابقهای گروه C لمان در سال ۱۹۸۷ میتواند حداکثر سرعت رسمی ۳۵۰ کیلومتر در ساعت را ثبت نماید. کانال سوپرکار درایور فرصت رانندگی با پورشه ۹۶۲C مسابقهای را در دمای زیر صفر درجه سلسیوس بریتانیا را داشته است. خودروی موردبحث یکی از ۹۱ دستگاه ۹۶۲s تولیدی بین سالهای ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۱ به شمار میرود. بد نیست بدانید در دهه ۹۰ میلادی خودروی مسابقهای زیادی به نمونههای جادهای تبدیل شدند که از جمله مشهورترین آنها میتوان به ۹۶۲CR، DP62s و… اشاره کرد. خودروی موردبحث ما نیز توسط شرکت BBM اسپرت آماده حضور در معابر عمومی شده است.
پورشه ۹۶۲C حاضر در ویدئو مقام هشتمی مسابقات لمان سال ۱۹۸۸ را کسب کرده و در پیستهای مهمی همچون هاکنهایم آلمان و هونگارو رینگ مجارستان حضور داشته است. از آنجایی که با یک خودروی مسابقهای طرف هستیم بنابراین راندن آن در شهر سختیهای خاص خودش را دارد. مجری برنامه میگوید فرمان خودرو سنگین است و شعاع گردش افتضاحی دارد و همچنین خبری از میدان دید عقب نیست. BBM اسپرت سیستم کنترل کشش را به پورشه افزوده است تا راندن آن راحتتر باشد. البته انتقال قدرت ۷۵۰ اسب بخار به چرخ های عقب خودرویی با وزن مشابه مزدا میاتا باعث میشود کوچکترین اشتباه به معنی تصادفی سنگین باشد!
R/T
۱۶ اسفند ۱۴۰۱به به عجب چیزیه
محمدهادی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱یه مسابقه یی تمام عیار
اصن خفن ترین استایل مسابقه یی ها همین گروه سی و لمانز ها هستن
مزدا ۷۸۷b هم همین استایله
البته وحشی ترین صدای مسابقه یی ها تعلق میگیره به مزدا ۷۸۷b ۱۹۹۲
اصن اینارو میبینم غوطه ور میشم تو مفهوم ریسینگ کارها
محمدهادی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱پدال ازت خواهش میکنم یه مطلب حرفه یی هم در مورد هیولای مرسدس در اون سالها ینی سائوبر گروه سی C11 برو خواهشا
اون هم مسابقه یی بود که مقام هارو درو کرد
و البته نیسان R92 اسطوره
زیزیگولو
۱۶ اسفند ۱۴۰۱نشستن پشت فرمون یه ماشین مخصوص پیست و تجربه ی هیجان مسابقات و حس سرعت تو پیست آرزوی خیلیاست و چیزیه که نسیب هر کسی نمیشه و حتی خارج از پیست هم مثل این پورشه ۹۲۶C نسیب هر کسی نمیشه
AMD
۱۶ اسفند ۱۴۰۱امیدوارم همه برو بچه های پدال هر ماشینی رو که ارزوشونه اگر حتی نتونن بخرن حداقل یک بار پشت فرمونش بشینن