تویوتامسابقات

رالی قهرمانی سوئد به پایان رسید، پیروزی شیرین تویوتا با رانندگی کاله رووانپرا

راننده تیم رالی قهرمانی تویوتا، «کاله رووانپرا» (Kalle Rovanpera)،در رالی سوئد به سومین قهرمانی این مسابقات در طول عمر حرفه‌ای خود دست یافت. این راننده با پشت سر گذاشتن «تیِری نوویل»، راننده تیم هیوندای، با ۲۲ ثانیه اختلاف به این مقام رسید. دیگر راننده تیم شرکت تویوتا «اساپکا لاپی» هم به در نهایت سوم شد.

رووانپرا پس از بخش (استیج) سوم جایگاه نخست را به خود اختصاص داد اما برای حفظ این جایگاه در روز جمعه درگیر کشمکش شد؛ چراکه پس از بخش پنجم اختلاف زمانی او با خودروی بعدی تنها ۸.۹ ثانیه بود. این راننده فنلاندی موفق شد تا برتری ۴.۳ ثانیه‌ای نوویل را که در شنبه‌شب و در جریان بخش یکم به دست آورده بود، جبران کند.

رووانپرا پس از رسیدن به جایگاه نخست، توسط «اوانز»، راننده دیگر تیم تویوتا، تحت فشار بود. رقابت بر سر جایگاه نخست بسیار تنگاتنگ بود تا جایی که اوانز در پیچ آخر مرتکب اشتباه می‌شود و در رسیدن به جایگاه یکم ناکام می‌ماند. این پایان نامتعارف باعث ثبت پنالتی ۱۰ ثانیه‌ای برای این راننده اهل ولز (انگلستان) شد. او سپس در صبح یکشنبه و در بخش نخست مسابقه به‌خاطر تصادفی دیگر و مشکل سیستم هیبرید خودروی خود از رقابت کنار رفت.

رووانپرا که تا آنجا موفق به پیروزی در ۶ بخش شده بود، توانست به‌راحتی و با آرامش خیال برای رسیدن به عنوان قهرمانی رانندگی کند. او این قهرمانی را در جایی کسب کرد که پدرش تنها پیروزی WRC خود را در ۲۰۱۱ در آنجا کسب کرده بود. نوویل هم با رسیدن به جایگاه سوم توانست ۳ امتیاز بیشتر کسب کند و در رده‌بندی کلی به مقام دوم دست یابد. لاپی با بازگشت قوی خود به WRC و پیروزی در یک بخش در روز جمعه، نهایتا با ۳۰.۶ ثانیه اختلاف به مقام سوم دست یافت. دیگر راننده تیم تویوتا، «تاکاموتو کاتسوتا»، نیز با یاریس خود موفق به کسب عنوان چهارم شد. برخورد اون با یک تل برفی باعث ایجاد ۳۹ ثانیه وقفه در عملکرد او شد.

پس از مسابقه مونته کارلو، تیم M-Sport به لطف راننده این تیم، «گاس گرین‌اسمیث»، توانست به رتبه پنجم برسد. هم«کریگ برین» نیز دو بار با وقفه روبه‌رو شد؛ اول در بخش سوم مسابقه به‌خاطر یک مشکل فنی تصادف کرد که باعث کنار رفتن او از مسابقه روز شنبه شد. او شنبه به میدان برگشت تا در بخش نهایی (Power Stage) بتواند امتیاز ار دست رفته‌اش را جبران کند. هم‌تیمی او «آدرین فورماکس» که در جایگاه ششم قرار داشت، شنبه شب به‌خاطر مشکل برق خودروی خود از مسابقه کنار رفت.

«اولیور سولبرگ» راننده سوئدی تیم هیوندای، جمعه با خودروی i20 N در مقام دوم بود اما روز شنبه، اعتمادبه‌نفس خود را از دست داد. او سپس به‌خاطر مشکل بخش پیشرانه خود در مسیر بخش نهایی رالی شنبه شب، ۲ دقیقه و ۴۰ ثانیه پنالتی دریافت کرد. هم‌تیمی او، «تاناک»، شانس رقابت بر سر جایگاه نخست را داشت، تا آنجا که پس از بخش پنجم رالی روز جمعه، به‌خاطر نقص سیستم هیبرید خودروی خود از رقابت کنار رفت. این راننده که در سال ۲۰۱۹ به عنوان قهرمانی رسیده بود، با ثبت پنج امتیاز بیشتر به‌خاطر برتری ۱.۹ ثانیه‌ای بر رووانپرا در بخش نهایی به میدان بازگشت.

مسابقات رالی قهرمانی تا زمان سفر به کروآسی برای برگزاری دور سوم مسابقات از ۲۱ تا ۲۴ آوریل ۲۰۲۲، وقفه خواهد داشت. در زیر می‌توانید جدول رده‌بندی ۱۰ راننده برتر مسابقات را مشاهده کنید. برای مشاهده لیست کامل، اینجا کلیک کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. آرش+وان

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (307 ديدگاه)

    یادش به خیر سباستین لوب ، حاکم بلا منازع رالی WRC با ۹ بار قهرمانی پشت سر هم از ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. Hami

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (169 ديدگاه)

      سباستین لوب اولین مرحله رالی ۲۰۲۲ را در مونت کارلو برد و رقابت جالبی با سباستین اوژیه داشت.

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. Sam

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (22 ديدگاه)

    چرا پدال هیچ وقت ویدیو یی از مسابقات رالی نمیزاره🤔🤔🤔

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2326 ديدگاه)

      از این به بعد می گذاریم
      الان من ویدئو اضافه کردم :)

      موافقم 4
      مخالفم 0
  3. Amir

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    دوستان اخبار رالی رو از کجا میشه دنبال کرد؟

    موافقم 6
    مخالفم 0
  4. محمد امین

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    فعلا در wrc و wec تویوتا روز های خوبی داره
    هیوندایی هم تقریبا مشابه فورد هست توی wrc

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. slatanat JDM

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    و افتخار آفرینی دیگر از سامورایی ها

    موافقم 9
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا