مسابقات

پیروزی فراری در پیست ردبول رینگ، گزارش گرندپری فرمول یک اتریش ۲۰۲۲

در مسابقهٔ فرمول یک اتریش ۲۰۲۲ در پیست ردبول رینگ چارلز لکلرک رانندهٔ تیم فراری با داشتن مشکل فنی در خودروی خود موفق به کسب پیروزی در مسابقهٔ خانگی ردبول شد. مکس ورستپن رانندهٔ تیم ردبول دوم شد و لوئیس همیلتون در جایگاه سوم قرار گرفت.
ورستپن که در مسابقهٔ اسپرینت روز شنبه اول شده بود مسابقه را از ردهٔ اول شروع کرد. در استارت وی توانست جایگاه خود را حفظ کند. لکلرک نیز در ردهٔ دوم قرار می‌گیرد. پشت سر دو پیشتاز مسابقه راسل و ساینز برای کسب ردهٔ سومی با یکدیگر رقابت می‌کنند. درنهایت راسل نمی‌تواند از سد ساینز گذر کند. پرز به راسل می‌رسد و زمانی که قصد دارد از وی عبور کند با راسل برخورد می‌کند و از پیست خارج می‌شود. پرز به دلیل برخورد با راسل مجبور به پیت استاپ زودهنگام می‌شود و در ردهٔ آخر به پیست باز می‌گردد. راسل با اینکه در این تصادف خوش‌شانس بود و آسیب زیادی ندید ولی ۵ ثانیه پنالتی دریافت می‌کند.


سه دور از مسابقه گذشته است و شاهد درگیر شدن دوبارهٔ شوماخر و همیلتون مانند روز گذشته هستیم با این تفاوت که این بار همیلتون در ردهٔ هفتم است و شوماخر از وی سبقت می‌گیرد.
لکلرک هرلحظه در حال نزدیک شدن و کم کردن فاصلهٔ خود با ورستپن است به‌خصوص در پیچ‌ها بسیار به رانندهٔ ردبول نزدیک می‌شود. در پیچ سوم لکلرک تلاش می‌کند از ورستپن سبقت بگیرد اما نمی‌تواند سبقت خود را کامل کند. دور ۱۲ لکلرک به زیبایی از ورستپن سبقت می‌گیرد و پیشتاز مسابقهٔ فرمول یک ۲۰۲۲ اتریش می‌شود.
ظاهراً استراتژی فراری و ردبول با یکدیگر بسیار متفاوت است. دور بعد ورستپن به پیت می‌آید و در جایگاه هشتم به پیست باز می‌گردد و با لاستیک هارد پشت لندو نوریس به پیست باز می‌گردد.
در ادامه همیلتون از شوماخر سبقت می‌گیرد و پنجم می‌شود. همیلتون دور بعدی از دیگر رانندهٔ هاس مگنوسن هم سبقت می‌گیرد و به جایگاه چهارم می‌رسد.
در رادیو دائماً به لکلرک به دلیل رعایت نکردن track limit اخطار داده می‌شود و مهندس وی می‌گوید استوارت‌ها خیلی حساس هستند و مراقب باش تا از دریافت پنالتی جلوگیری کنیم.

مکس ورستپن از پشت به شوماخر رسید و پیش از پیچ ۲ از او رد شد. ورستپن به پشت همیلتون در ردهٔ چهارم می‌رسد. همیلتون در رادیو به تیم اعلام می‌کند که وضعیت تایرهای وی مناسب است. در پیچ چهارم ورستپن که لاستیک‌های نو دارد از همیلتون سبقت می‌گیرد.
آلونسو که از ردهٔ آخر مسابقه را شروع کرده بود، هنوز پیت نرفته است ولی به جایگاه هشتم مسابقه اتریش رسیده است و با گوانیو ژو وارد رقابت می‌شود. دراین‌بین اوکون دیگر رانندهٔ تیم آلپین از آلونسو و گوانیو ژو که با یکدیگر در حال رقابت بودند سبقت می‌گیرد و هفتم می‌شود.
فراری بالاخره چارلز لکلرک را به پیت فرا می‌خواند و این راننده با لاستیک‌های هارد و در ردهٔ سوم به پیست باز می‌گردد. ساینز دیگر رانندهٔ فراری نیز به پیت می‌آید و در جایگاه چهارم و پشت سر لوئیس همیلتون که هنوز به پیت نرفته است به پیست باز می‌گردد.

دور ۲۹ همیلتون بالاخره برای تعویض لاستیک‌های خود اقدام می‌کند و طی یک پیت استاپ طولانی به مدت ۴/۱ ثانیه پشت سر اکون و در جایگاه ششم به پیست باز می‌گردد. در این زمان لنس استرول که هنوز پیت نرفته است، در جایگاه چهارم مسابقه قرار دارد.
لکلرک هر دور در حال ثبت سریع‌ترین دور مسابقه و کاهش فاصله با ورستپن است. دور ۳۲ لکلرک به راحتی از مکس سبقت می‌گیرد و بازهم پیشتاز می‌شود.
سرجیو پرز نیز به دلیل برخورد در اول مسابقه و آسیب خودروی خود مجبور به ترک مسابقه می‌شود.
گسلی هم بابت عدم رعایت محدوده پیست (track limit) 5 ثانیه پنالتی دریافت می‌کند.
ورستپن که ظاهراً با خودروی خود راحت نیست و مشکلی دارد در رادیو اعلام می‌کند که یک دور در جلوی ماشین چسبندگی دارم و یک دور ندارم. ماشین خیلی غیر قابل پیش‌بینی شده است و این برای من دیوانه کننده است.

شوماخر که در مسابقهٔ اخیر اولین امتیازهای خود را در فرمول یک کسب کرده بود در این مسابقه نیز بسیار عالی عمل می‌کند و از هم‌تیمی خود مگنوسن سبقت می‌گیرد و به ردهٔ ششم می‌رسد.
لندو نوریس رانندهٔ تیم مکلارن نیز به دلیل رعایت نکردن محدودهٔ پیست ۵ ثانیه پنالتی دریافت می‌کند.
دور ۳۷ ورستپن برای بار دوم به پیت فراخوانده می‌شود و با لاستیک‌های هارد و در جایگاه سوم به پیست باز می‌گردد.
دور ۴۰ و در پیچ ۴ سباستین فتل که در حال رقابت با پیر گسلی بود با ولی برخورد می‌کند و اسپین می‌شود.
گسلی در این برخورد مقصر شناخته می‌شود و ۵ ثانیه پنالتی دریافت می‌کند.
فراری‌ها به پیت می‌آیند و ورستپن بار دیگر لیدر مسابقه می‌شود. لکلرک هر دور ۱/۲ ثانیه از ورستپن سریع‌تر است. دور ۵۳ لکلرک در پیچ ۳ باز هم از ورستپن سبقت می‌گیرد و پیشتازی مسابقه را به دست می‌آورد.

دور ۵۷ زمانی که ساینز دیگر رانندهٔ فراری در حال نزدیک شدن و اقدام برای سبقت گرفتن از ورستپن است، ناگهان خودروی وی دچار مشکل می‌شود. این رانندهٔ اسپانیایی به خارج از پیست می‌رود. ظاهراً خودروی وی در بخش موتور مشکل دارد و شعله‌ور می‌شود. مارشال‌ها به سرعت وارد عمل می‌شوند و ساینز از خودرو خارج می‌شود درنتیجه وضعیت سیفتی کار مجازی اعلام می‌شود.
در حال حاضر لکلرک اول، مکس دوم و همیلتون سوم هستند. جرج راسل نیز پس از رقابتی سخت همراه با دریافت پنالتی خود را به ردهٔ چهارم مسابقه می‌رساند.
در انتهای مسابقه و فقط چند دور به پایان مسابقه مانده است، لکلرک در رادیو اعلام می‌کند که با خودروی خود مشکل دارد و پدال گاز وی مشکل دارد. تا پایان مسابقه مشکل وی حل نمی‌شود و وی با تلاش فراوان در حفظ جایگاه خود درنهایت پیروز گرندپری فرمول یک ۲۰۲۲ اتریش می‌شود. ورستپن و همیلتون نیز به ترتیب دوم و سوم می‌شوند.
راسل نیز چهارم می‌شود اما بی‌شک رانندهٔ روز این مسابقه شوماخر است که با رانندگی درخشان موفق به کسب ردهٔ ششم می‌شود. آلونسو نیز که مسابقه را از انتهای گرید شروع کرده بود درنهایت آخرین امتیاز مسابقهٔ اتریش را از آن خود می‌کند و دهم می‌شود. یک امتیاز سریع‌ترین دور هم به ورستپن می‌رسد.


مسابقهٔ بعدی رقابت‌های فرمول یک ۲۰۲۲ دو هفتهٔ آینده و در فرانسه برگزار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. phonix

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    یه پیام دارم برای شانس فراری

    موافقم 8
    مخالفم 15
  2. بهزاد

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2554 ديدگاه)

    خارج از مسابقه ی خوب بنظرم شانس ردبول و مرسدس که با خروج فراری ها رده کسب میکنن.
    این ماشین که ستاپ درست را پیدا کرده اگر دچار مشکل فنی نشه بقیه برای سوم به بعد باید تلاش کنند و از مسابقه ی کانادا مشخص بود ردبول با وجود آپدیت های زیاد نمیتونه با فراری رقابت کنه و فقط امیدواریم در فرانسه و مجارستان فراری جریمه ی تعویض قطعات و موتور نداشته باشه که احتمالا ساینز در فرانسه از آخر شروع کنه و مشکلی برای لکرک پیش نیاد تا امتیازات زیادی از دست نره و از بلژیک به بعد نوبت درو کردن هست.
    این پیست جایی نبود که فراری ها بتونن با ردبول رقابت کنند اما با این اختلافی که مشاهده شد تیم های دیگه روزهای سختی پیش رو دارن.
    مرسدس هم بعد از سیلوراستون که امیدواری زیادی داشت به کل طبق پیش بینی ها از گود خارج شد و …

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. akrh78

      ۲۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      از من به تو نصیحت، اینطوری به فراری دل نبند. اخرش حالت گرفته میشه
      فراریا تقریبا دو بار دیگه جریمه موتور خواهند گرفت در ادامه فصل و استراتژی های فراری هم که معلوم الحاله
      امروز هم بخاطر دمای هوای کمتر ریس پیس فراری بهتر بود. دیروز توی تمرین و اسپرینت که هوا گرمتر بود ردبول سریعتر بود

      موافقم 5
      مخالفم 13
      1. phonix

        ۲۰ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        عزیز ما بخاطر جایزه فراری رو دنبال نمی کنیم عشقه عشق
        هر کی هم می تونه تیم مورد علاقه خودشو دنبال کنه
        فراری دو هزار بار دیگه هم بدشانسی بیاره باز هم من مسابقه بعد حواسم بهشه و دوست دارم برنده شه

        موافقم 12
        مخالفم 1
    2. LH44

      ۲۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (179 ديدگاه)

      ردبولا رو دست کم نگیر. ورستپن حدودن دوری چند دهم ثانیه از لکرک سریع تر بود. اینکه اینجوری عقب افتادن به خاطر لاستیک خوری خیلی زیادشون بود وگرنه دورهای اول ورستپن با لاستیک هاش وحشتناک سریع بود.

      موافقم 6
      مخالفم 13
      1. Amin

        ۲۰ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2186 ديدگاه)

        اتفاقا لکلرک از همون چند دور اول اومد توی دی ار اس مکس

        موافقم 14
        مخالفم 1
      2. بهزاد

        ۲۰ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2554 ديدگاه)

        حداقل یک چیزی بگید قابل قبول باشه.
        از همون اول لکرک داشت مکس را دنبال میکرد و در DRS قرار داشت.
        سه بار در یک مسابقه سبقت گرفت و نمیدونم چجوری میگید مکس وحشتناک سریعه!
        حتی دورهای پایانی هم نمیتونست ملاک باشه چون ماشین لکرک مشکل داشت و نمیتونست بیش از حد فشار بیاره.

        موافقم 13
        مخالفم 3
        1. LH44

          ۲۰ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (179 ديدگاه)

          چون اول مسابقه وزن ماشین خیلی بیشتر از اخر مسابقست.
          هرچی وزن بیشتر باشه به لاستیک فشار بیشتری میاد.
          برای همین بود ورستپن روی دو ست اول لاستیکش اصلن خوب نبود. از هارد دوم یکم بهتر شد ولی بازم مشکل لاستیک خوری شدیدی داشت. اما برای اینکه ببینیم ردبول بدون لاستیک خوری چه تایمی میزد، باید بریم ببینیم سرعت تک دور این ماشین چی بوده. برید زمان های ورستپن رو ببینید! اینم باید بگم که روند ردبول در طول این فصل اینطوری بوده که به غیر از موناکو، ماشین ریس بهتری ستاپ میکرده تا کوالیفایینگ.
          البته یکی از دوستان گفتن مدیریت لاستیک جزو مسابقه هست که کاملن هم حرفشون درسته. یکی از مهم ترین دلایل سه و چهار مرسدس(جدا از دی ان اف شدن ساینز و پرز) مصرف لاستیکشون بود وگرنه بعید نبود اوکن سوم بشه. لانگ ران الپین اندازه مرسدس خوب نبود اما تک دور هاشون خیلی به هم نزدیک بود که یکی از دلایلش مصرف لاستیک مرسدس بود.
          البته لزومی نداره من چیزی بگم که مورد قبول شما باشه. کامنت یعنی نظر شخصی
          شما آزادید قبولش داشته باشید یا مخالفش باشید.

        2. بهزاد

          ۲۰ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (2554 ديدگاه)

          ماشین خوب فقط به یکسری تنظیمات نیاز داره تا به حداکثر پتانسیل خودش برسه و در طول رقابت مشخص میشه که کدام خودروها بالانس بهتری دارن‌ و میشه روند رقابت رو در چند مسابقه ی اخیر دنبال کرد تا معلوم بشه اوضاع از چه قراره.
          دلیل این برداشت که ردبول در مسابقه بهتر عمل کرده فکر کنم ناشی از مشکلات مکانیکی فراری بوده و اگر هر دوی فراری ها میتونستن تا آخر پایدار بمونن احتمالا برداشت شما کاملا تغییر میکرد.
          از کانادا به بعد کاملا روشنه هیچ تیمی نمیتونه مثل فراری تایر حفظ کنه و این مورد اتفاقی نیست و سرعت تک دور در یک مسابقه اصلا چه معنی خاصی داره معلوم نیست و وقتی راننده به همراه ماشینش یک ریتم برای دور زدن داره که در میانگین کلی سریعتر هست ملاک ارزیابیه.

          موافقم 6
          مخالفم 1
      3. phonix

        ۲۰ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        اقای lh44 بالاخره کنترل میزان مصرف لاستیک هم از نکات مهم بازیه اگه کسی حواسش نباشه هم می تونه خطر ناک باشه هم میتونه رتبشو از بین ببره

        موافقم 4
        مخالفم 3
  3. حسین

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (784 ديدگاه)

    سلام
    دوستان پدال
    لطف کنید ساعت
    شروع مسابقات فرمول یک
    و تاریخشو از قبل اعلام کنید تا بقیه
    دوستان عقب نمونن
    نمیدونم چرا شبکه ورزش پخش زنده
    فرمول یک رو نداشت
    بیننده های فرمول یک واقعا
    به یه تاریخ دقیق پخش نیاز دارن :((

    موافقم 10
  4. ماشین دوست

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    این شوماخر چه نسبتی با مایکل و رالف شوماخر داره؟

    1. LH44

      ۲۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (179 ديدگاه)

      پسر مایکل شوماخره

      موافقم 2
      مخالفم 1
  5. rocket bunny

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ماشین ردبول ماشینی با درگ پایینه ماهیت این پیست جوری نبود که ردبول بتونه از این برتریشون استفاده کنن کلن به نظر میاد وقتی ماشینا رو لود آیرودینامیک کمترین ماشین فراری گریپ مکانیکی بهتری داره مخصوصا این پیست به تغییر ارتفاع که تو پبچ ها داشت گریپ مکانیکی خیلی مهم بود ماشین هایی مثل ماشین ردبول می تونستن به اندازه فراری سریع باشن ولی فشار بیشتری به لاستیک ها می اوردن داخل سیلور استون ماشین ردبول ماشین بهتری از فراری بود فرانسه احتمالا بازم به نفع فراری باشه مجارستان ردبول -بلژیک ردبول-هلند فراری -مونزا ردبول-سنگاپور ردبول-سوزوکی فراری – آمریکا ردبول -مکزیک فراری -برزیل فراری-امارات ردبول

    1. Hamed

      ۲۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (219 ديدگاه)

      اتفاقا ردبول رینگ خوراک همیشگی ردبول بوده و یکی از لو درگ ترین پیستای تقویمه
      قبل ریس فکر میکردم مکس با 25 30 ثانیه اختلاف ببره ولی فراری شارل از همون دور اول چسبیده بود به مکس
      دشمن اصلی فراری این فصل فقط مشکل پایداری و استراتژی های گاها بی منطقشون هست از امتیاز دورشون میکنه
      وگرنه ماشین به شدت بهینه و ایرودینامیکی امسال روونه مسابقات کردن

      1. rocket bunny

        ۲۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (14 ديدگاه)

        خوب وقتی یه پیست لو درگه واسه همه لو درگ میشه بعدشم فلسفه ماشین امسال با سال قبل کلی فرق داره ماشینایی مثل ماشین هاس آلفا فراری بیشتر شبیه ماشین پارسال ردبولن کلن ماشین های امسال بک اند قویتری دارن ولی ماشین فراری از بقیه بالانس تره تو اکثر پیستایی که تا مسابقه بوده ماشینا زمان بشتری تو بازده بالای 300 کیلومتر بودن معمولا ماشین رد بول زمان زیادی اونجا اجبران میکرد ولی داخل این پیست ماشین ویلیمز از همه تاپ اسپید بیشتری داشت

  6. rocket bunny

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خوب وقتی یه پیست لو درگه واسه همه لو درگ میشه بعدشم فلسفه ماشین امسال با سال قبل کلی فرق داره ماشینایی مثل ماشین هاس آلفا فراری بیشتر شبیه ماشین پارسال ردبولن کلن ماشین های امسال بک اند قویتری دارن ولی ماشین فراری از بقیه بالانس تره تو اکثر پیستایی که تا مسابقه بوده ماشینا زمان بشتری تو بازده بالای 300 کیلومتر بودن معمولا ماشین رد بول زمان زیادی اونجا جبران میکرد ولی داخل این پیست ماشین ویلیمز از همه تاپ اسپید بیشتری داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا