مسابقات

غوغای فراری در فرمول یک بحرین: یک و دوی لکلرک و ساینز

گرندپری بحرین، افتتاحیه فرمول یک این فصل با یک و دوی تماشایی و جذاب رانندگان فراری همراه بود. چارلز لکلرک سکوی نخست را از آن خود کرد و کارلوس ساینز هم به مقام دوم رسید. لوئیس همیلتون هم بعد از ناکامی رقبای ردبولی خود، روی سکوی سوم ایستاد.

گزارش مسابقه

همانند تعیین خط، استارت مسابقه با پیشتازی لکلرک و تعقیب او توسط ورشتاپن همراه بود. کمی که از مسابقه سپری شد قدرت و سرعت فراری‌ها بر همگان آشکار شد. البته خودروهای ردبول هم پابه‌پای فراری پیش می‌آمدند. اما تا نیمه مسابقه هم کسی نمی‌توانست سرنوشت آن را پیش‌بینی کند. مهم‌ترین نکته و تردید، تعیین استراتژی اشتباه یا درست توسط تیم‌ها بود که می‌توانست قهرمانی را از یک راننده گرفته و به دیگری بدهد.

در دورهای ۱۷ و ۱۸ صحنه های زیبایی از رقابت رقم خورد. مکس دو بار توانست از چارلز سبقت بگیرد که به سرعت دوباره در سبقت‌های زیبای لکلرک این رتبه را از دست داد.

در دور ۴۶ خودروی پیر گسلی از تیم آلفا تائوری دچار نقص فنی و آتش‌سوزی شد. موضوعی که باعث ورود سیفتی کار قرمز رنگ و زیبای مرسدس به جریان مسابقه شد. شروع دوباره مسابقه در دور ۵۱ هنوز تغییری در چینش پیشتازان ایجاد نکرده بود و همچنان لکلرک پیشتاز بود و پشت سر او ورشتاپن، ساینز و پرز قرار داشتند. همیلتون هم در رده پنجم قرار داشت.

بااین‌وجود دورهای پایانی مسابقه، لحظات تراژیکی برای تیم ردبول رقم زد. مکس ورشتاپن در دور ۵۵ با مشکل باتری مواجه شد و قدرت خودروی خود را از دست داد و ناچار شد به پیت لین رفته و از مسابقه خارج شود. دور آخر حتی دراماتیک‌تر بود و دیگر راننده ردبول یعنی سرجیو پرز هم در پیچ یک، اسپین شد و تمامی آنچه اندوخته بود را از دست داد.

برنده این وقایع، با خوش‌شانسی تمام، لوئیس همیلتون بود که با دو رتبه صعود به سکوی سوم رسید. کوین مگنوسن هم که به طور ناگهانی به جای راننده روسی تیم هاس، به فرمول یک برگشت توانست رتبه ارزشمند پنجمی را به دست آورد. بدین ترتیب، فراری توانست هر دو سکوی اول و دوم را از آن خود کند. اتفاقی که سالهاست ندیده بودیم و این برای طرفداران فراری و مسابقات فرمول یک که به دنبال هیجان و رقابت بیشتری بودند، بسیار دلپذیر و جذاب است.

این سومین قهرمانی لکلرک هم محسوب می‌شود. او در این مسابقه به‌عنوان راننده برگزیده تماشاگران نیز انتخاب شد.

جدول رده بندی مسابقه فرمول یک بحرین 2022

رده بندی رانندگان مسابقات فرمول یک (۲۰۲۲)

رتبهنام رانندهملیتتیمامتیاز
۱مکس ورشتاپنهلندردبول ریسینگ۴۵۴
۲چارلز لکلرکموناکوفراری۳۰۸
۳سرجیو پرزمکزیکردبول ریسینگ۳۰۵
۴جورج راسلبریتانیامرسدس۲۷۵
۵کارلوس ساینزاسپانیافراری۲۴۶
۶لوئیس همیلتونبریتانیامرسدس۲۴۰
۷لندو نوریسبریتانیامکلارن-مرسدس۱۲۲
۸استبان اکونفرانسهآلپاین-رنو۹۲
۹فرناندو آلونسواسپانیاآلپاین-رنو۸۱
۱۰والتری بوتاسفنلاندآلفارومئو-فراری۴۹
۱۱دنیل ریکاردواسترالیامکلارن-مرسدس۳۷
۱۲سباستین فتلآلمانآستون مارتین-مرسدس۳۷
۱۳کوین مگنوسندانمارکهاس-فراری۲۵
۱۴پیر گسلیفرانسهآلفاتائوری۲۳
۱۵لنس استرولکاناداآستون مارتین-مرسدس۱۸
۱۶میک شوماخرآلمانهاس-فراری۱۲
۱۷یوکی سونوداژاپنآلفاتائوری۱۲
۱۸ژو گوانیوچینآلفارومئو-فراری۶
۱۹الکساندر آلبونتایلندویلیامز-مرسدس۴
۲۰نیکولاس لطیفیکاناداویلیامز-مرسدس۲
۲۱نیک دِ وریسهلندویلیامز-مرسدس۲
۲۲نیکو هالکنبرگآلمانآستون مارتین (راننده ذخیره)۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. DNA

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (294 ديدگاه)

    بوتاس 💪

    موافقم 9
    مخالفم 22
  2. R@m!n

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    مثله اینکه جدی جدی فراری برگشته، ماشینشون خیلی رو فرم نشون داد ببینیم تو این فصل چه می کنه.

    موافقم 38
    مخالفم 6
    1. محمد امین

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2185 ديدگاه)

      اول از همه تبریک به فراری فن ها بابت این برد شایسته
      خیلی ناراحت شدم برای ردبول ، ولی تقصیر خودشون بود ، مود موتور رو خیلی بالابردن و معلوم هست آتش میگیرن
      ردبول اصلا شانس برد نداشت ، با ولی استراتژی خودش رو نگه داشت ، استینت اول لکلرک ۴ ثانیه گپ باز کرد ، استینت دوم هم ۴ ثانیه،  استینت سوم روی مدیوم فراری هر لپ حدود نیم ثانیه سریع تر بود
      اگر استراتژی و اون اندر کات ها نبود ، فراری حدود ۲۵ ثانیه گپ باز میکرد  تا آخر ریس  بدون در نظر گرفتن سیفتی کار
      مرسدس خوش‌شانس ترین تیم دنیا ، اگر این شرایط پیش نمیومد حدود ۵ ثانیه آخر ریس عقب بود …
      پیت استاپ های فراری خدا بود، قشنگ نیم ثانیه سریع تر از همه
      چارلز عالی بود ، بهترین رانند ه ی  روز ، یه بدون کوچک ترین اشتباه ….
      آفرین هاس و بوتاس

      موافقم 20
      مخالفم 5
      1. R@m!n

        ۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        ردبول و مرسدس با این وضع هیچ شانسی ندارن.

        ردبول اگر بخواد ۳ ۴ تا مسابقه اینطوری فشار بیاره قطعا به نیمه هم نمی رسه. مرسدس هم که اصلا فاجعه بود.

      2. R@m!n

        ۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        با این وضع ردبول و مرسدس امسال هم یه فصل یه طرفه در پیشه.

        واقعا حیف حالا که فراری بعد چند سال برگشته مرسدس افت کرده و زور ردبول هم نمیرسه که متاسفانه تو مسابقه اول از حرصشون کل مسابقه رو رو بیشترین فشار رو موتور اوردن بازم به فراری نرسیدن و آخر سر هم جفتشون خراب شدن.

  3. محمد امین

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2185 ديدگاه)

    بنده خدا مکلارن روند رو به پیشرفتش خراب شد ، همش به خاطر موتور مرسدس امسال ، موتور مرسدس مثل اینکه خیلی جالب نیست، هم آستون مارتین و هم مکلارن و هم ویلیامز تیم های ته جدولی شدن حتی خود مرسدس هم مشکل داشت ، از اون سمت هاس و آلفا با موتور فراری اومدن توی پنج تیم برتر … موتور هوندا هم خیلی خوبه
    ببینیم چی میشه مسابقه
    بوتاس عالی بود ، راسل مزخرف ، فراری نزدیک ترین و بهترین راننده هارو داره و اگر ساینز دور آخرش رو زده بود عملا مچ می‌کرد با لکلرک ، مقایسه کنید با اختلاف راننده های مرسدس و ردبول و ….
    دوست دارم فراری ببره ، چون بردن ردبول رو زیاد دیدم فصل قبل …

    موافقم 17
    مخالفم 9
    1. Iman99

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      ربطی به موتور مرسدس نداره
      اتفاقا بهترین و قوی ترین موتور و پاوریونیت رو مرسدس داره و داشته
      از اول دوران هایبرید یعنی ۲۰۱۴
      حتی با دوام ترین موتور رو مرسدس داشته و همچنین رکورد بالاترین بازده حرارتی هم مرسدس داره
      قضیه امسال همش برمیگرده به تطبیق تیم ها و طراحان و مهندسان با قوانین جدید
      که تو این مورد هم اتفاقا مرسدس چون بلند پروازی کرده و یک طراحی رادیکال داشته که بدون سایدپاد با بالچه زیر آینه هست که همون جزئی از سازه تصادف هم هست که این طراحی متفاوت و بهتر از هر تیمی بر نمیاد و همین بلند پروازی باعث شده که مقداری روند تطبیق پذیریشون کند شه و پروپوزینگ و پانچینگ مرسدس w13 هنوز رفع نشده باشه
      ولی اکه به حالت مطلوب خودشون برسن حتی خود تیم های رقیب هم گفتن از زبان خودشون که بازم مرسدس غیر قابل مهار میشه که فقط لازمه اون پیش رفتن کار ها طبق برنامه خودشونه در این صورت بازم با همون مرسدس غیر قابل مهار روبرو میشیم که کسی نمیتونه باهاش رقابت کنه

      موافقم 19
      مخالفم 17
      1. Iman99

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        نکته دیگه هم اینکه اگه توجه کرده باشید مگنوسون که آوردنش جای مازپین فقط چند روز قبل از شروع فصل بهش اطلاع داده شد تو میم های اخبار فرمولا وان گفته بودن که یارو از روی مبل خونش بلند شده رفته نشته پشت فرمون ماشین فرمول یک حتی دو روز قبل شروع فصل از همه چی بی خبر بوده
        نکته این حرف اینجاست که همین راننده که دو روز قبل شروع مسابقات مدت زیادی از مسابقات دور بوده با ماشین ته جدولی هاس که ضعیف ترین تیم حاضر هم هست یعنی با ضعیف ترین ماشین و راننده گرید چندم یعنی میتونیم بگیم کلا شوت بوده بعد میاد تو تایم گیری تایمی برابر با همیلتون با بیش از ۱۰۰ پل پوزیشن میزنه نشون دهنده اینه که مرسدس در شرایط ایده آل خودش نیست که اونم همش برمیگرده به دست و پنجه نرم کردن با طراحی بلند پروازانه ماشین جدیدشون که میتونیم بگیم وقتی که اصلاحات اون انجام بشه بهترین آیرودینامیک و عملکرد رو هم میتونه داشته باشه جایی که کل مشکل از اونجا نشات گرفته بود

        موافقم 13
        مخالفم 8
        1. بهزاد

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (2531 ديدگاه)

          ایمان جان مسابقه که تمام شد اما دوران مرسدس حداقل برای ۴ سال دیگه تمام شده و همراهش مکلارن و ویلیامز و استون هم با همه ی امیدهایی که داشتن هم سقوط کردند.
          اگر همین نوآوری های امسال مرسدس نبود حتی جزو ده نفر اول هم نبودن و متاسفانه با چشم اندازی که پیش رو داریم و الگوبرداری سایر تیم ها در سال آینده تیم های دارنده ی انجین مرسدس وضعیت بدتری هم خواهند داشت‌.

          موافقم 8
          مخالفم 15
        2. Hamed

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (215 ديدگاه)

          شما انگار سوزنت گیر کرده رو فصل قبل یه f5 بزن آپدیت بشی
          قوانین عوض شده هاس هم پارسال ضعیف ترین تیم بوده نه امسال یه سناریو هم هرسال قرار نیست تکرار بشه
          حالا مرسدس سالهای قبل قوی بوده موتورش ولی این دلیل نمیشه دیگه تا ابد بقیه تیمها نتونن به تیم پیشتاز برسن و ازش جلو نزنن

          موافقم 4
          مخالفم 10
        3. Iman99

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          وقتی یکی مثل شما اونقدر آشناییت با تیم ها ندارید که تیم هاس رو هم تراز با تیم مرسدس قرار میدی پس با همین فرمون بری میرسی به ته دره چرا کامنت میزاری
          آی کیو تیم هاس قوی نشده
          تیم مرسدس به ستاپ برنامه ریزی شده خودش نرسیده
          تیم هاس نسبت به تیم های هم رده خودش ممکنه بهتر بشه ولی نسبت به تیم مرسدس خیلی پایین تره اصلا این دو تیم در یک لول نیستن که با هم مقایسشون کنی
          این موضوع افتاد واست یا بیشتر توضیح میخوای
          ربطی هم به موتور نداره مرسدس بهترین و قوی ترین موتور رو داشته مشکل جایی دیگه بوده همه تیم ها درگیریشون سر ستاپ و آیرودینامیک و تطبیق با قوانین جدید بوده نه فقط مرسدس
          پس شما کلا ویندوزت باید عوض شه چون با این وضعت کلا بایوس و ویندوز و درایور ها و و رجیستری کلا همه ترکیده یکی بیاد تورو از برق بکشه بابا

          موافقم 10
          مخالفم 9
      2. محمد امین

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2185 ديدگاه)

        داداش ریس رو دیدی ، دیدی که چه‌طور مرسدس تا قبل از سیفتی کار ۴۰ ثانیه عقب بود و با دی ار اس به ماشین های موتور فراری نمی‌رسید، دیدی که تمام اونایی که موتور فراری داشتن امتیاز گرفتن و اونایی که نوتور مرسدس داشتن به آخر جدول رفتن
        چی میگی ..؟

        موافقم 12
        مخالفم 12
        1. Iman99

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          چی میگم ؟ همونی که بالاتر نوشتم میتونی دوباره بخونی
          مشکل مرسدس شاسی و آیرودینامیکه بحث موتور نیست
          مرسدس از اول دوران هایبرید بهترین و قوی ترین موتور و پاوریونیت رو داشته
          الان مشکلشون تنظیم شاسی و آیرودینامیکه
          وقتی این مسئله رو حل کنن دوباره به صدر برمیگردن
          طراحی رادیکال مرسدس بلند پروازانه بوده هیچوقت تیمی مثل هاس سراغ همچین کاری نمیره و نخواهد رفت چون میدونن از مشکلات پس از اون بر نمیان
          ولی مرسدس رفت سراغش
          الان هم فقط یکی مثل خود مرسدس میتونه این طراحی رو به بلوغ برسونه
          و اگر طبق همون برنامه و طرحی که داشتن برنامه هاشون پیش بره قطعا نتیجه اون با برتری همراه میشه
          مطمئن هم باشید نمیزارن مدت زیادی تو این وضعیت باقی بمونن

          موافقم 12
          مخالفم 6
        2. بهزاد

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2531 ديدگاه)

          برای یک بار به این پیست نگاه کنید، ۴ تا مستقیمی و ۶ پیچ کند!
          دوران مرسدس تمامه و در پیست های فنی تر که نیاز به چسبندگی بیشتری هست اوضاع خراب این تیم نمایان تر میشه به خصوص سه تیم مشتری پاور مرسدس.
          اگه یادت باشه یه زمانی مدیران فراری میگفتن مشکل درگ داریم ، تونل باد خطا داره و کالیبره نبوده ، ضعف شاسی داریم ، تایرها به دما نمیرسن ، تایرها اوورهیت میشن و کلی بهانه که به شخصه صدها بار گفتم وقتی مشکل قدرت وجود داشته باشه به هیچ عنوان کار به درستی پیش نمیره و بالانس بین چسبندگی و سرعت مستقیمی در اون خودرو مشکله.

          موافقم 6
          مخالفم 8
        3. Iman99

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          از وضعت کامنتت معلومه تعصبت سر به فلک میکشه
          اونم فقط بخاطر مخالفتی که با مرسدس داری
          یا تعصبی که سر یه چیز دیگه داری که به این مورد مربوط میشه حتی حاضری حرف نادرستت رو بعنوان نظر و تحلیل غلط خودت به خورد ما بدی
          پاوریونیت من اگه روشن شه اون وقت تازه میگم که چی به چیه
          پس بهزاد متعصب گاز ورمه بابا گاز ورمه بابا گااااز ورمه
          تابلوعی عزیز پس لطفا بیا پایین بابا سرمون درد گرفت
          بالابری پایین بیای نمیتونی حرف غلط خودت رو با توجیهات غلط خودت به خورد ما بدی

          چون مرسدس از اول دوران هایبرید از سال ۲۰۱۴ بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت رو ساخته چیزی که دیگران نتونستن مرسدس تونست و ۸ سال قهرمان شد که حقش هم بود این سال آخری هم که دیگه کاملا تابلو خواستن جلوشو با هر راهی بگیرن با بهونه افزایش هیجان و … ولی نتونستن و قهرمانی سازندگان بازم مال مرسدس شد
          گرندپری ابوظبی هم گزارشش همین دیروز اومد بیرون که گفتن خطای انسانی تو مسابقه آخر محرز بوده و خودشون ضایع شدن که دیگه اینم ثبت شد برای اینکه نزارن مرسدس قهرمان شه قانون رو زیر پا گذاشتن دیگه ابر و باد مه و خورشید دست به دست هم دادن تا جام رو دو دستی تقدیم رقیب کنن از این واضح دیگه چی …
          امسالم که کلا قوانین رو عوض کردن اینها همه برنامه ریزه شده از قبل بود
          عظمت مرسدس با حرف شما پایین نمیاد چون مرسدس تو این سال ها با چیت بالا نیومد با نبوغ و هوش برتر مهندسانش برتریش رو به دست آورد چیزی که بعضیا چشم دیدنش رو ندارن
          از اون بد تر چیزیه که تو ایران زیاد پیدا میشه اینه که خیلی ها تو چیزی که هیچ سررشته ای ندارن میان نظر تخصصی میدن که این تز دادن ها غیر از این که باعث شه خودشون رو ضایع کنن و از چشم دیگران بندازن نتیجه دیگری نداره
          پس سعی کنید از این سال نویی عقل خودتون رو بیشتر بکار بندازید

          موافقم 9
          مخالفم 8
        4. Ferrari

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1944 ديدگاه)

          Iman
          چرا قبول نمیکنی؟ یعنی تو بیشتر از بقیه دوستان فرمول یک دنبال میکنی؟ چرا چندتا کاربر تو این سایت انقدر گارد میگیرن و قبول نمیکنن که نظراتشون اشتباهه؟ اون از کاربری به اسم Ramin که برای یه موضوع واضحی مثل مصرف سوخت افتضاح فورد جی تی دلایل غیر منطقی مثل کوتاه بودن اگزوز ارائه میده و از ادعای مهندس فورد برای ما میگه ولی دوتا لینک برای اثباتش ارائه نمیکنه اینهم از شما که هنوز نمیدونی همون ایرودینامیک مرسدس بخاطر این موضوع ناکارامد شده که مرسدس برای جبران قدرت موتورش مجبور شده از کانسپت درگ پایین و گیربکس با ضرایب کوتاه دنده ها استفاده کرده که به شتابگیری و حداکثر سرعت ماشین لطمه کمتری بخوره. و این ایرودینامیکی که ازش حرف میزنی بخاطر پیشرانه ضعیفتر نسبت به فراری به راحتی قابل ارتقا نیست

          موافقم 7
          مخالفم 7
        5. R@m!n

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          وب سایته absuryauto، حرفه مهندسای فورد هم تو یوتیوب هست می تونی بری ببینی.

          The GT has a standard cap-less fueling system. The fuel filler is automatically opened when the fuel nozzle is inserted and automatically closed when it’s removed. This eliminates the need to unscrew and replace the cap and it reduces fuel evaporation, which causes pollution.

          سیستم سوخت رسانی بدون درپوش که قطعا نمی دونی یعنی چی. خب اینم میگم که دیگه اینجا نبافی. این سیستم تو ماشین های مسابقه ای استفاده میشه تا سوخت بدون تاخیر و با سرعت به موتور برسه و طول اگزوز کوتاه میشه تا گاز سریع تر خالی شه. می دونم بازم نمی فهمی ولی خب دیگه خواستم بگم دیگه اینجا نبینم این حرفارو.

          موافقم 6
          مخالفم 7
        6. Iman99

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          Ferrari
          چرا شما روی موضوعی که اشتباهه اصرار میکنید
          شما که از خود تیم های فرمولا وان که بیشتر نمیدونید
          شما براساس نظر خودتون نظر میدید بعد به زعم خودتون تحلیلتون هم درسته درصورتی که اشتباه میکنید
          اگه من چیزی میگم تماما با استناد به حرفای خود تیم ها و مهندسان خودشون بوده
          اخبار فرمول یک رو اگه دنبال کرده باشید نه اینکه چند جمله رو از رو هوا دیده باشید و اون رو باور کنید نه. تمام حرف ها رو اگه کنار هم بزارید این حرفتون رو پس میگیرید
          ما کارمون به کجا کشیده که حرفای متخصصان تو فرمول یک رو بزاریم کنار و بعد بیایم حرف همه چیز دان های هیچ دان و مدعی رو بشنویم
          این چیزی که ادعا کردید معلوم نیست از ترسی بوده که از مرسدس داشتید یا هیت اون هست یا فن متعصب بودنه هرچی هست نباید باعث شه که واقعیت رو زیر پا بزارید و ادعای الکی کنید یا بیخودی هیت کنید تا الانم که مرسدس هنوز درگیر تطبیق ماشینش با فصل جدید هست جشن گرفتید واسه خوتون و مرسدس رو همتراز با هاس قرار دادید زود رنگ عوض کردید مثل آفتاب پرستید اگه مخالف مرسدس هستید یا فن چیزی دیگه هستید دلیل نمیشه که بیخودی هیت کنید جمع کنید لطفا.
          خود تیم های رقیب همین الان از مرسدس میترسن و به این موضوع اشاره کردن که نگرانن که مرسدس به شرایط مورد نظر برسه گفتن مرسدس زمانی که به شرایط مورد نظرش برسه یا اندازه ما هست یا سریعتر
          این رو تیم های رقیب گفتن خود مرسدس نگفته که بخوایم بگیم بازیه و یا جنگ روانیه اونها دیگه در این موارد دروغ نمیگن
          بعد از تو ایران یه عده مدعی متخصص در همه چی میان تز میدن واسه ما
          اینجا هم ما نگفتیم مرسدس همیشه باید اول باشه
          گفتیم ادعای قطعی و با اطمینان از چیزی که خودتون نمیدونید نکنید
          یه جمله شنیدید زودباور نکنید
          ساده نباشید
          مرسدس از سال ۲۰۱۴ ۸ ساله بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت رو داشته
          و بیشتر علت قهرمانی هاش همین موتورش بوده بعد میاید از رو هوا حرف از چی میزنید
          عجیبه از شما که فن فراری بودی و قبولت هم داشتم و دارم
          ولی خواهشا شما دیگه زودباور نباشید
          پاوریونیت ها اتفاقا تنها قسمتی هستن که کمترین تغییر رو نسبت به سال های قبل داشتن این تغییرات در حدی نبوده که قرار باشه ناگهانی چیزی تغییر کنه
          بیشترین تغییرات مربوط با شاسی و آیرودینامیک بوده
          رادیکال ترین طراحی رو هم مرسدس داشته مسلما بیشترین مشکلات و تلاش برای تطبیق پذیری هم مرسدس داره
          از اون طرف هم کار نابغه هایی مثل آدرین نیوی و ماتیا بینوتو خیلی خوب بوده و زود تونستن اشکالات ماشین هاشون رو اصلاح کنن
          یادمون نرفته روز های اولی که فراری با پانچینگ دست و پنجه نرم میکرد تو فاصله بین تمرین ها تا مسابقه اول پیشرفتشون از همه سریعتر بود فراری بیشتر این عملکرد رو مدیون کار کردن رو شاسی و آیرودینامیک و تطبیق اون هست نه موتور تو این چند هفته اصلا رو پاوریونیت کارنکردن اصلا عملکرد اون تو این فاصله مطرح نبود بحث اصلی شاسی و آیرودینامیک بوده و هست و موتور ها هم که کلا فریزر شدن از قبل
          برای مرسدس هم همین داستانه تا خودشون رو به تطبیق برسونن
          منم فراری رو به اندازه مرسدس دوست دارم ولی باید بدونید از چی حرف میزنید
          نباید چیزی بگید که بعدا دوباره همون حرف خودتون رد شه

          موافقم 8
          مخالفم 2
        7. Ferrari

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1944 ديدگاه)

          دوست عزیز شما نمیخوای باور کنی اصلا ایرادی نداره ولی بعدا میای میگی که اشتباه میکردی من فقط باید صبر کنم.
          حرفی که من زدم نه بخاطر دشمنی و نه ترس هست دوست عزیز طبق تلمتری ها و نمودار هایی که از تعویض دندها و رانندگی رانندهای مرسدس منتشر شده اینطور تحلیل شد که مرسدس مشکلی در بخش پاوریونیت داره. به دو دلیل این نتیجه گیری انجام شده اول اینکه مرسدس دنبال جعبه دنده با ضرایب بسیار کوتاه رفته که شتابگیری رو بالا نگه داره اما ضرایب کوتاه جعبه دنده ایراد بزرگی هم داره و اون فدا شدن حداکثر سرعت هست که در پیستهای سرعتی از مرسدس یک سیبل بی دفاع میسازه مثل فراری ۲۰۲۰.
          مرسدس برای اینکه حداکثر سرعت هم فدا نشه مجبور شد سراغ طرح درگ پایین بره همین طرحی که مشاهده میکنید.
          این انالیز من نیست همون کارشناسانی که میفرمایید این تحلیل رو ارائه دادن. تیمهای فرمول یک حق دارن احتیاط رو رعایت کنن و مرسدس رو داخل رقابت بدونن ماهم حرفی نزدیم ولی مرسدس برای برطرف کردن این مشکل راه سختی در پیش داره
          باید دید در ادامه چه اتفاقی میفته.
          درمورد موتور هم باید بدونید فراری بهترین انجین ساز دنیاست. تو این مدت هم fia محدودش کرده بود
          تشریف ببرید نظرات والتری بوتاس راننده تیم الفارومئو و گونتراستاینر مدیر تیم هاس درمورد موتور فراری رو بخونید
          استاینر گفت موتور فراری قویترین در گرید هست
          مسابقه بحرین والتری بوتاس در استارت کلی رده از دست داد همون دور اول به رده ۱۵ سقوط کرد اما اخر مسابقه رده ۶ رو کسب کرد
          در تعیین خط هم بوتاس فقط ۰٫۴ ثانیه با همیلتون فاصله داشت و پشت همیلتون بود

          موافقم 3
          مخالفم 6
        8. بهزاد

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2531 ديدگاه)

          مهندس ایمان ۹۹ مثل اینکه تو باغ نیست.
          قویترین پاور یونیت مرسدس یا کل دوران فرمول وان در دو فصل اخیر ساخته شد اما اواسط سال گذشته اعتراض و شکایتی از سایرین صورت گرفت مبنی بر ورود غیر قانونی هوای بیشتر برای خنک سازی و احتراق و با بررسی فیا مشخص شد نحوه ی تعبیه یک سنسور در مرسدس با قانون هم خوانی نداره اما با توجه به خلع قوانین غیر قانونی هم نیست اما برای فصل ۲۰۲۲ اون سنسور باید در جای درست قرار بگیره.
          در این مدت کم و هزینه های کنترل شده امکان ساخت پاور یونیت جدید که بتونه مثل قبل باشه عملا غیر ممکنه و این کاهش توان قابل پیش بینی بود.
          فکر نکنم با توجه به ادبیات شما چیزی به اسم عذرخواهی یا ندامتی وجود داشته باشه اما بسیاری از طرفداران که ادای مهندسان را در این سالها درآوردن و صدها مطلب راجب ساید پاد و بال عقب و جلو و نحوه ی خروج هوا از فلان جا و صدها جفنگ دیگر برای نشان دادن برتری تیم مرسدس ، امسال سال خوبیه برای اثبات حرف های ما و برخی طرفداران که ببینند بدون قدرت موتور عملا دست تیم ها برای ساخت یک خودروی خوب بسته ست.
          چیزی که مثل روز روشنه و تیم های دارای انجین مرسدس اون ته جدول مشاهده میشه با انواع طراحی های رایج عملا ناقض حرف ایمان هست که فکر کنم تا مسابقه ی ۲۰ این فصل بگه تیم درگیر مشکلات طرح نوآورانه ی خودش هست و خیلی از طرفداران که مجبورا وداع تلخی با اسامی ۴۴ و سیلور آرو و HAM و …داشته باشند و فکر کنم با توجه به اتفاقات مکس و همیلتون مودبانه بیان تو سنگر فراری و با اسامی LEC و ۱۶ و RED و… آروم آروم به دوران جدید خو بگیرند.

          موافقم 2
          مخالفم 4
        9. Iman99

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          ببینید قسمت دوم حرفتون رو قبول دارم یعنی جایی که گفتی انجین فراری خوبه
          این درسته تو انجین ها فراری رقیب واقعی مرسدس هست
          فراری و مرسدس هردوشون بهترین و قوی ترین موتور و پاوریونیت رو ساختن
          ولی تیم های دیگه کم و بیش با مشکلات پاوریونیت دست و پنجه نرم کردن و یا موتور ضعیف ترین نسبت به این دو داشتن بطور کلی ( از بحث مشکل اخیر فراری در دو سال قبل فاکتور میگیریم )
          ولی درمورد اطلاعات تله متری و گزارش ها
          سوء تفاهم اینجاست
          داداش همین مسئله پانچینگ آیرودینامیک باعث این این اتفاقات شده که مربوط میشه به حد اکثر سرعت و درگ بیشتر که از اول مشکل همین بوده که بعد منجر به کاهش حد اکثر سرعت و در ادامه بقیه مشکلات شده و در ادامه ضریب گیربکس تغییر کنه و …
          از اول مشکل همین شاسی و آیرودینامیک بوده که باعث کاهش عملکرد شده درگ که بالا بره و درنتیجه اون حد اکثر سرعت پایین میاد
          که در آخر شما در تله متری ها و گراف ها
          رو دیدی و نتیجه اون رو دیدی و به اون اشاره کردی
          مرسدس اتفاقا از اول که از همه چی خبر نداشته که بعد بیاد از طرح درگ پایین استفاده کنه
          موتور مرسدس هم که سرجاش بوده و برتری و قویتر بودنش رو داره و داشته
          ولی بحث اصلی سر همینه که اینجا شما رو به اشتباه انداخته اینه که مرسدس بخاطر طولانی تر شدن روند تطبیق شاسی و آیرو دینامیک و درگ بالاتر که در نتیجه اون باعث کاهش حداکثر سرعت میشه
          طرح درگ پایین تر و ضریب دنده کوتاه تر رو استفاده کرده
          مشکل پانچینگ و درگ بالاتر ( که خود پانچینگ هم بیشتر دامن می‌زنه بهش )
          که نشه از حد اکثر سرعت استفاده کنن
          بحث اصلی سر همینه
          حد اکثر سرعت کمتر دلیلش همینه شاسی و آیرودینامیک تا بهینه نشن نمیشه به حد اکثر سرعت و عملکرد بهینه برسن علت این عملکرد همینه دلیلش تو موتور نیست به همین دلیله که هرتیمی که این مشکل رو بیشتر داره سرعت کمتر و درک بیشتری داره
          اینجوری هم میتونید متوجه شید که مثلا تیم هاس با موتور فراری که موتوری قوی تری از موتور ردبول داره دلیل میشه که عملکرد بهتری از ردبول داشته باشه نه پس دلیل بهتر بودن ردبول چیه دلیلش بهینه کردن و رسیدن به نقطه بهتر آیرودینامیکی و طراحی بهتر شاسی کفی و درگ کمتر در عین داونفورس بیشتره بوده حتی اگه موتور ضعیف تری هم داشته باشه
          حالا این رو کنار این حرف قرار بدین که مرسدس که قوی ترین و بهترین موتور و پاوریونیت رو داره اگه به نقطه آیرودینامیکی بهینه برسه و درگ کمتر رو در عین داون فورس بیشتر بدست بیاره ترکیب موتور قوی تر و آیرودینامیک بهتر میتونه اون رو دوباره به صدر جدول برگردونه
          حالا برید ببینید کی این حرف ثابت میشه که حرف منم نیست حرف متخصصان این زمینه هست بعد به حرف من میرسید و به اشتباه خودتون اصرار نمیکنید و متوجه اشتباه خودتون میشید و حرفتون رو پس میگیرید
          امیدوارم که متوجه شده باشید که حرف مسئله اصلی برعکس اون چیزی که فکر میکردین بوده
          مرسدس ۸ دوره پیاپی قهرمان شد نصفش بواسطه همین موتور و پاوریونیتش بوده که بهترین و قوی ترین موتور و پاور یونیت رو مرسدس داشته و داره
          از خود تیم ها که بیشتر نمیدونید
          خود تیم های رقیب مثل فراری گفتن مرسدس عملکرد شاسی و آیرودینامیکش بهینه شه دوباره به رقابت با ما برمیگرده و نگرانی خودشون رو هم ابراز کردن نسبت به این موضوع
          اونوقت وقتی این اتفاق افتاد که دیگه بحث موتور که وسط نیست و اگه اینجوری بود که مرسدس بهینه هم بشه و آیرو دینامکش رو تطبیق هم بده که باز هیچ فرقی به حالش نمیکنه
          این حرف شماست که اشتباهه
          چون متخصصان و کارشناسان این زمینه خودشون با قاطعیت گفتن مرسدس دیر یا زود شاسی و آیرودینامیک رو که بهینه سازی کنه و تطبیق پذیر بشه و پانچینگ رو رفع کنه برمیگرده به گرید یک
          حالا باز هی شما از رو سلیقه خودت نظر بده
          مهم نیست چون دیگه ثابت شده بحث موتور نیست چون مرسدس بهترین و قوی ترین موتور و پاوریونیت رو داشته و فقط فراری میتونه باهاش رقابت کنه
          تمام مسئله ای که بحث اصلی حول محور اون میچرخه و درموردش بحث میکنن رفع مشکل آیرودینامیکی مرسدسه که اینکه درگ و داونفورس ماشین مرسدس برسه به نزدیک ماشین فراری و در عین حال پانچینگ اونم رفع شه
          که اونم زمانی اتفاق میوفته که مرسدس مسئله درگ و پانچینگ و شاسی رو حلش کنه

          موافقم 8
          مخالفم 2
        10. Ferrari

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1944 ديدگاه)

          Ramin
          خیلی فانی رفیق😂😂😂 یعنی انقدر سطح شما پایینه که نمیتونی ۴ خط مطلب رو بخونی و بعد توهین هم میکنی؟
          سیستم سوخت رسانی بدون درپوش دقیقا مربوط به درب باک خودروهاست. یعنی بدون نیاز به باز کردن درب باک بصورت دستی، با وارد کردن نازل سوخت درب باک باز میشه، سوختگیری انجام میشه و با بیرون کشیدن نازل سوخت، درب باک بسته میشه
          در مسابقات اتومبیل رانی از این سیستم استفاده میکنن که زمان صرف باز و بسته کردن درب باک نشه
          https://youtu.be/1lqavBnTHhY
          این هم لینک یوتیوب از شرکت فورد ، در توضیح این سیستم.
          اصلا ربطی به مصرف سوخت نداره استاد.
          دوما اگزوز کوتاه هیچ ارتباطی با میزان مصرف سوخت نداره انقدر از تخیلاتت فکت صادر نکن. فورد GTموتور وسطه مثل ۴۸۸ و مکلارن ۷۲۰. طول اگزوز این ماشینها تقریبا برابره چرا با دو سیلندر بیشتر حجم بیشتر و قدرت بالاتر، مصرف سوخت این ماشینها ۵ لیتر کمتره؟
          پورشه ۹۱۱ توربو اس و gt2rs که موتور عقب هستن و طول اگزوز کوتاه‌تری دارن چرا مصرف سوخت اونها هم ۵ لیتر از GT کمتره؟
          انقدر ادعا نکن، ۴تا مطلب رو یاد بگیر بعد بیا اینجا سر ما رو درد بیار

          موافقم 4
          مخالفم 2
        11. Iman99

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          کامنت بالایی روی صحبتم با Ferrari بود که ایشون رو قبول هم دارم از قبل
          ولی در ادامه این جواب به
          کاربر بهزاد پهست که تعصبش سر به فلک میکشه حتی حاضره استناد کنه به کوچکترین و بی اهمیت ترین مسائل که نه تنها ربطی به موضوع اصلی نداره بلکه توجیه غلطی هست که فقط دل خودش رو خوش میکنه

          چون نمیخوان بدونن مرسدس از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۲۱ چطور قهرمان شد
          از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۹ کجا بودین که فراری که غیر قانونی قدرتش رو افزایش داده بود با مرسدس قانونی رقابت میکرد ولی بازم مرسدس بهتر بود
          مرسدس از سال ۲۰۲۰ زیر آبی بره
          از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۹ چطور؟
          این همه سال با هوا حرکت میکرده یا با سنسور سوخت؟
          این موضوع حتی ارزش گفتن هم نداره
          مگر تو ایران متخصصان همه چی دان مدعی متعصبی مثل شما بیان خودشون رو گول بزنن

          شما به خودتون فشار نیارید نمیتونید حرفاتون رو توجیه کنید
          مرسدس از سال ۲۰۱۴ بهترین و قوی ترین موتور و پاوریونیت رو داشته و داره
          جایی که اوایل دوران هایبرید بعضی تیم ها دائم موتور میسوزوندن و ضعیف بودن مرسدس بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت رو ساخت
          درحال حاضر هم مشکل آیرودینامیکی و شاسی مرسدس به دلیل طراحی بلندپروازانه اون هنوز رفع نشده
          مرسدس زمانی که به ستاپ برنامه ریزی خودش برسه
          برمیگردن به گرید یک و فقط تیمی مثل فراری میتونه باهاش رقابت کنه

          موافقم 5
          مخالفم 1
        12. بهزاد

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2531 ديدگاه)

          مهندس مگه ما در دوران هیبرید چیزی غیر از برتری پاوریونیت مرسدس چیزی گفتیم؟
          این پاوریونیت تا سال گذشته بدون هیچ بحثی برترین بود اما حالا با رفع خلع قوانین مربوط قدرتشو از دست داده.
          مهندس به جای لفاظی به حرف خودت استناد کن که میگی کار غیرقانونی فراری برای موتورش در ۲۰۱۹ و حداقل به سه تیم انتهای جدول نگاه کن که چقدر عقب افتادن و دیگه تیمی مثل مکلارن از لحاظ سایر قسمت ها به غیر از موتور از هاس بهترن ولی اوضاع براشون اسفناک شده.
          توضیح بیشتر کارساز نیست و فقط بشینید ببینید در مسابقات بعدی چه اتفاقی میوفته و زمان به لفاظی و روده درازی شما پاسخ خواهد داد.

          موافقم 3
          مخالفم 3
        13. Hamed

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (215 ديدگاه)

          Iman99
          من اندازه جد و آبادت آپدیتم کوچولو اتفاقا تو جهل مرکبت رو هی هم میزنی بوش بلند شده
          ادعاتم که ….

          موافقم 2
          مخالفم 4
        14. Iman99

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          این کامنت رو با دقت بخونید…
          تا حساب بیاد دستتون و ببینید که حق با کیه چون دیگه جای هیچ حرفی رو باقی نمیزاره
          خب ببینید اینجا صحبت دونفر رو داریم یکی صحبت یک نفر متعصب به همراه یکی دیگه که در جهل مرکب به سر میبره و تعصب از سر و روش میباره و به دیگران توهین هم میکنه
          و یه جای دیگه هم
          صحبتی دقیقا مشابه این افراد از یکی از کاربران در زیر آخرین پست علیرضا صباغ که یک متخصص و با اطلاع در زمینه موتور اسپرت هستن که در جواب به کامنت اون شخص ببینید چی گفت
          کامنت اون شخص دقیقا مترادف با صحبت های بهزاد که مثل اون شخص متعصب بودن هست
          حالا در ادامه میبینیم اون حرف و جواب علیرضا صباغ عزیز که میتونیم بگیم یکی از متخصصان در این زمینه هست
          و به راحتی با اطلاعاتی که داره می‌تونه تو فیا اپلای شه چیه
          اول صحبت اون کاربر که حرفش مثل حرف این بهزاد و چندتای دیگه هست رو واو به واو مینویسم : ( توی پست عکسی از خوشحالی افراد گاراژ تیم هاس هست )
          کامنت کاربر متعصب یا نادان یا کسی که نظرش مشابه بهزاد و چند نفر دیگه هست : «موتور فراری باعث این لبخنده وگرنه هااااس همون هااااسه»
          جواب علیرضا صباغ به اون کاربر : «و مغز شما هم همون مغزه»
          این شخص تو ریپلای های خودش دقیقا همین حرف های ساده انگارانه افرادی مثل بهزاد رو میزد و دقیقا مثل شما بازم میگفت اونایی که موتور مرسدس دارن وضعشون اینه و اونایی که موتور فراری دارن وضعشون خوبه
          با قاطعیت هم این حرف رو میزد و میگفت فکرش درسته و درست فهمیده
          و تاکید میکرد هاس همون هاسه فقط موتور فراری باعث نتیجه خوب اون شده و ونظرش هم درمورد موتور مرسدس مثل شما بود و از نظرش عقب نشینی نمی‌کرد
          که در ادامه جواب علیرصا صباغ جواب داد بهش و گفت که « و مغز شما هم همون مغزه »
          فقط برید در افققققققق محو شید دیگه نبینم بیاین اینطرفا
          عرض نکردم که جواب شما ها رو باید داد ؟ عرض نکردم که حرف الکی میزنید
          من بیخودی جواب کسی رو نمیدم
          مگر اینکه حس کنم که داره حرفی رو که میزنه باعث انحراف و گمراهی دیگران میشه چون نه تنها خودشون شوتن بلکه دیگران رو هم به اشتباه میندازن مجبور که نیستین که نظر بدین چرا میاین نظر میدین چرا بیخودی کامنت غلط میزارین و به اینکارتون ادامه هم میدین اگه یکی بیاد بگه حرفتون اشتباهه چرا باید مثل کبک سرتون رو کنید زیر برف بازم حرف خودتون رو بزنید؟ شاه که نیستید حرفتون اشتباهه دیگه از این به بعد یاد بگیرید اشتباه خودتون رو قبول کنید و حرف خودتون رو اصلاح کنید
          بهترین متخصصان در این زمینه هم با قاطعیت نمیان اینطوری مثل شما نظر بدن بعد شما کی هستین که بیاین اینطور با قاطعیت نظر بدین
          بنده هم که درجواب به شما فقط از مرسدس دفاع کردم که بازم قاطعانه و مطلق چیزی نگفتم مگر اینکه چیزی واضح و مشخص شده بوده از قبل بوده باشه
          پس متخصصان پوچ برید لذت ببرید و حرف های تهی خودتون رو دوباره توجیه کنید
          فقط برید در افققق محو شید
          حق همیشه بر باطل پیروزه چه بخواهید چه نخواهید
          موتور مرسدس از سال ۲۰۱۴ بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت بوده
          حالا هم مشکلش در زمینه آیرودینامیک و شاسی دیر یا زود حل میشه و برمیگرده به گرید یک و فقط تیمی مثل فراری میتونه باهاش رقابت کنه همین جمله رو هم بازم من نگفتم همون متخصصان این زمینه با قاطعیت گفتن که قطعا وقتی این حرف از متخصصان این زمینه باشه میتونیم بگیم که قابل قبول هست

          موافقم 2
          مخالفم 4
        15. Iman99

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          این کامنت رو با دقت بخونید…
          تا حساب بیاد دستتون و ببینید که حق با کیه چون دیگه جای هیچ حرفی رو باقی نمیزاره
          خب ببینید اینجا صحبت دونفر رو داریم یکی صحبت یک نفر متعصب به همراه یکی دیگه که در جهل مرکب به سر میبره و تعصب از سر و روش میباره و به دیگران توهین هم میکنه
          و یه جای دیگه هم
          صحبتی دقیقا مشابه این افراد از یکی از کاربران در زیر آخرین پست علیرضا صباغ که یک متخصص و با اطلاع در زمینه موتور اسپرت هستن که در جواب به کامنت اون شخص ببینید چی گفت
          کامنت اون شخص دقیقا مترادف با صحبت های بهزاد که مثل اون شخص متعصب بودن هست
          حالا در ادامه میبینیم اون حرف و جواب علیرضا صباغ عزیز که میتونیم بگیم یکی از متخصصان در این زمینه هست
          و به راحتی با اطلاعاتی که داره می‌تونه تو فیا اپلای شه چیه
          اول صحبت اون کاربر که حرفش مثل حرف این بهزاد و چندتای دیگه هست رو واو به واو مینویسم : ( توی پست عکسی از خوشحالی افراد گاراژ تیم هاس هست )
          کامنت کاربر متعصب یا کسی که نظرش مشابه بهزاد و چند نفر دیگه هست : «موتور فراری باعث این لبخنده وگرنه هااااس همون هااااسه»
          جواب علیرضا صباغ به اون کاربر : «و مغز شما هم همون مغزه»
          این شخص تو ریپلای های خودش دقیقا همین حرف های ساده انگارانه افرادی مثل بهزاد رو میزد و دقیقا مثل شما بازم میگفت اونایی که موتور مرسدس دارن وضعشون اینه و اونایی که موتور فراری دارن وضعشون خوبه
          با قاطعیت هم این حرف رو میزد و میگفت فکرش درسته و درست فهمیده
          و تاکید میکرد هاس همون هاسه فقط موتور فراری باعث نتیجه خوب اون شده و ونظرش هم درمورد موتور مرسدس مثل شما بود و از نظرش عقب نشینی نمی‌کرد
          که در ادامه جواب علیرصا صباغ جواب داد بهش و گفت که « و مغز شما هم همون مغزه »
          فقط برید در افققققققق محو شید دیگه نبینم بیاین اینطرفا
          عرض نکردم که جواب شما ها رو باید داد ؟ عرض نکردم که حرف الکی میزنید
          من بیخودی جواب کسی رو نمیدم
          مگر اینکه حس کنم که داره حرفی رو که میزنه باعث انحراف و گمراهی دیگران میشه چون نه تنها خودشون شوتن بلکه دیگران رو هم به اشتباه میندازن مجبور که نیستین که نظر بدین چرا میاین نظر میدین چرا بیخودی کامنت غلط میزارین و به اینکارتون ادامه هم میدین اگه یکی بیاد بگه حرفتون اشتباهه چرا باید مثل کبک سرتون رو کنید زیر برف بازم حرف خودتون رو بزنید؟ شاه که نیستید حرفتون اشتباهه دیگه از این به بعد یاد بگیرید اشتباه خودتون رو قبول کنید و حرف خودتون رو اصلاح کنید
          بهترین متخصصان در این زمینه هم با قاطعیت نمیان اینطوری مثل شما نظر بدن بعد شما کی هستین که بیاین اینطور با قاطعیت نظر بدین
          بنده هم که درجواب به شما فقط از مرسدس دفاع کردم که بازم قاطعانه و مطلق چیزی نگفتم مگر اینکه چیزی واضح و مشخص شده بوده از قبل بوده باشه
          پس متخصصان برید لذت ببرید و حرف های تهی خودتون رو دوباره توجیه کنید
          فقط برید در افققق محو شید
          حق همیشه بر باطل پیروزه چه بخواهید چه نخواهید
          موتور مرسدس از سال ۲۰۱۴ بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت بوده
          حالا هم مشکلش در زمینه آیرودینامیک و شاسی دیر یا زود حل میشه و برمیگرده به گرید یک و فقط تیمی مثل فراری میتونه باهاش رقابت کنه همین جمله رو هم بازم من نگفتم همون متخصصان این زمینه با قاطعیت گفتن که قطعا وقتی این حرف از متخصصان این زمینه باشه میتونیم بگیم که قابل قبول هست.

          موافقم 5
          مخالفم 6
        16. بهزاد

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2531 ديدگاه)

          مغز همون مغز نیست چون موتور همان موتور نیست!
          انسان همواره در تلاش برای موفقیت هست و تو این راه قبل از موفقیت ممکنه بارها شکست بخوره.
          این توجیهات جایی در دنیای مدرن نداره و همان کسانی که روزی موفق بودن ممکنه بر اثر تلاش رقیبان عقب بیوفتن و شما نمونه ی زنده ی یک فردی که نمیخواد باور کنه شکست خورده هستید.
          مسابقه ی بعدی هفته ی آینده ست و کافیه یک شنبه شب برای جواب حاضر باشید تا ببینید آیا مغز همان مغزه یا خیر.
          ادبیات شما جایی برای صحبت فنی نمیزاره و جوری از حق و باطل میگید که انگار بحث فلسفی و اعتقادی در جریانه و فکر کنم ۲۱ مسابقه ی باقی مانده پایانش جواب همه ی لفاظی هاتون باشه و یک شنبه شب هفته ی بعد منتظر حضورتون هستیم.

          موافقم 3
          مخالفم 3
        17. Iman99

          ۲ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          من دیگه حرفی ندارم فقط همینو میخواستم
          که ثابت کنم که حرف های بهزاد نادرسته و فقط برای تعصب خودش داره توجیه نادرست میاره که ثابت شد
          و از قبل هم ثابت شده بود که مرسدس بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت رو از ۲۰۱۴ داشته و داره
          و در آخر ههم که ثابت شد که ایشون و افرادی مثل ایشون حتی حاضر برای توجیهات غلط خودشون حتی حرف های یک متخصص در این زمینه یعنی علیرضا صباغ رو که بعنوان یکی از متخصصان در این زمینه هستن رو نقض کنه و بحاش حرفای غلط خودشو بزنه
          فقط امیدوارم موفق باشن و از این به بعد خودشون رو اصلاح کنن
          شب و روزگار خوش

          موافقم 3
          مخالفم 4
  4. Amir Benz

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    به امید فصلی جذاب و عالی

    موافقم 10
    مخالفم 2
  5. 2311

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    مرسدس برای اینکه بتونه برگرده به رقابت قهرمانی کار بسیااار سختی داره، پکیج آئروداینامیکی ردبول وحشتناک عالیه و داونفورس ازش میباره و با ضرایب دنده شون هم به بالاترین تاپ اسپید رسیدن
    پیشبینیم برد قاطعانه مکس ورشتپن برای فرداست.

    موافقم 7
    مخالفم 18
  6. MJD

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مگنوسن و بوتاس عالی بودن

    موافقم 5
    مخالفم 2
  7. Hamid

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2462 ديدگاه)

    به به انتظار همچین نتیجه ای میرفت تا حدودی …
    فراری عالی عمل کرد …
    مک لارن هم باس از انجین مرسدس بکشه بیرون یا اصلا اف وان رو ببوسه بزاره کنار …

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. 2311

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      ربطی نداره، فصول قبل بهترین پاوریونیت رو مرسدس داشت منطقی بود که ازش استفاده بشه.
      همین الان هم مشخص شده مشکل مرسدس شاسی ش و مسائل آئروداینامیک هست نه موتورش

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. محمد امین

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2185 ديدگاه)

        پس بقیه تیم های که موتور مرسدس داشتن چرا توی آخر جدول بودن …

        موافقم 10
        مخالفم 5
        1. Iman99

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          از خودشون بپرس ولی چیزی که مشخصه اینه که ربطی به موتور مرسدس نداره موتور مرسدس بهترین و قوی ترین موتور هست

          موافقم 5
          مخالفم 14
        2. Ferrari

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1944 ديدگاه)

          موتور مرسدس با ادعای شماها بهترین و قویترین نمیشه برید ۴تا تلمتری از موتورهای فراری و مرسدس ببینید بعد نظر بدید.
          موتور مرسدس الان از فراری و هوندا عقب‌تر هست و مرسدس هم تا سال ۲۰۲۶ نمیتونه روی قدرت موتور کار کنه فقط روی دوام موتور اونهم با شرایط سخت که فیا تعیین کرده میتونن کار کنن و برطرف کنن

        3. Iman99

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          موتور مرسدس از ۲۰۱۴ تا الان بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت بوده
          بخصوص نسبت هوندا که خیلی جلوتر و بهتر و قوی تر بوده
          و فقط تنها فراری هست که میتونه با مرسدس رقابت کنه

          موافقم 3
          مخالفم 2
  8. GMA

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    چ بر سر مرسدس آمده؟! 😱😐
    چرا باید این اتفاقات بیوفته

    موافقم 6
    مخالفم 2
  9. GMA

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    فردا مسابقه ساعت چنده؟ آیا شبکه ورزش پخش میکنه؟ میشه از طریق کانال رسمی نتفلیکس یا F1 به صورت زنده تماشا کرد؟ آیا سایت F1 ایران هم مسابقات رو به صورت زنده پوشش میده؟

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. جواد عقیلی

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (761 ديدگاه)

      فردا نیست و امشب مصادف با لحظات تحویل سال. گزارش مسابقه هم سریعا در همین صفحه پدال منتشر خواهد شد.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. ماکسیمیلیان

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (646 ديدگاه)

        جناب عقیلی‌ گل کاشتید🌻
        درود بر شما🌷!

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. GMA

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        ممنون

    2. ماکسیمیلیان

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      مزاح بود عزیزان😅
      ⚠️ جلوگیری از سوء تفاهم⚠️

      موافقم 1
      مخالفم 2
  10. ماکسیمیلیان

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    پیشاپیش عید نوروز و قرن جدید همگی مبارک🙃🌸
    پدال عزیز و گرامی
    مقاله مربوط به تبریک سال نو را
    یا ۳۰ دقیقه پیش از لحظه دعا بگذارید یا ۵ دقیقه الی ۱ ساعت پس از نوروز ،
    تا ما هم از دعا غافل نشده و توانسته به موقع و به وقت عید را خدمت کاربران عزیز پدالی
    تبریک عرض کنیم 🙂.
    با سپاس ، یا علی🌷

    موافقم 3
    مخالفم 2
  11. amir

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    فراری دوس داشتنی داره برمیگرده ❤

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. seyedjavad.mercedesbenz

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    خداکنه ماشینای مرسدس به بدی تعیین خط نباشن

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. GMA

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      میزنم خودمو، مرسدس چه مرگش شده؟ 😡
      اگه ردبولی ها حذف نمیشدن مرسدس هیچ شانسی نداشت، باید این مشکلات رفع بشه، با وجود مشکلات فنی بنظرم همیلتون عالی بود و البته خوش شانس

      موافقم 2
      مخالفم 1
  13. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (156 ديدگاه)

    به به چه خبر خوبی خوندم در آغاز سال جدید
    انشالله بهترین ها باشد برای همه و ما و شما عزیزان عاشق دنیای خودرو فرقیم نمیکنه کدوم برند همیشه عاشق رویاهاتون و چیزهای مورد علاقه خود باشید و تعصبم نداشته باشید بگید من این برندو دوست دارم چون با دیدنش خوشحال میشم.
    انشالله سال خوب برای فراری و همچنین پر از انیمیشن و انیمه های جذاب😅😅😅😅
    ❤❤❤
    سال نو مباررررررررررررررررررررررررک

    موافقم 3
    مخالفم 1
  14. ح. ع

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (241 ديدگاه)

    تبریک به فراری..تبریک به لکلرک و ساینز
    خوشحال شدم از شنیدن خبرش.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  15. متین

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    فراری فن ها زیاد شاد نباشید
    پک باتری جدید ردبول جواب نمیداد وتیم ردبول مشکل اون را هم پمپ سوخت اعلام کردن ،
    مکس دیروز با خودرو مشکل دار هم عالی بود.
    ردبول برمیگرده.

    موافقم 4
    مخالفم 5
  16. Scuderia Ferrari

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4023 ديدگاه)

    Iman99
    وارد جزئیات و بحث پاوریونیت ، آیرودینامیک ، شاسی و …. نمیشم
    فقط میخوام بگم زمانی که فراری در F1 پادشاهی میکرد و با تغییر قوانین از تخت پادشاهی به زیر کشیده شد و مرسدس بنز با شروع دوره هیبریدی یکه تازی می کرد مشکلی پیش نیومد ؛ حالا که فراری داره به شکوه گذشته بر میگرده حرف و حدیث ها و بهانه ها شروع شده

    موافقم 7
    مخالفم 3
  17. مهدی

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1710 ديدگاه)

    هر زمان فراری رو فرم باشه فرمول وان جذابیت داره چون این فراری هست که به فرمول وان اعتبار میده

    موافقم 2
    مخالفم 4
  18. Muty

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    کجان اونایی که در مورد تیم فراری شکرخوری میکردن هی هی …
    :-)

    موافقم 2
    مخالفم 1
  19. UNAS

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    کجان اونایی که در مورد تیم فراری شکرخوری میکردن هی هی …
    :-)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا