مسابقات

رقابت تپه نوردی پایکس پیک با پیروزی وانت فورد به پایان رسید

تیم فورد توانست در کمتر از ۹ دقیقه، مسیر ۲۰ کیلومتری قله پایکس را طی کند.

سرانجام رویداد تپه‌نوردی پایکس‌پیک ۲۰۲۴ هم به پایان رسید و نایب قهرمان سال گذشته، «رومین دوماس»، امسال به قهرمانی رسید. خودروی امسال تیم یادشده، یک دستگاه ابروانت از شرکت فورد بود که با تقلید از سوپرون ۲.۰ تولید و آماده شده بود. این خودروی قدرتمند که از بدنه و تجهیزات کاملا جدیدی استفاده می‌کند توانست به‌لطف توانمندی‌های راننده‌اش بر ۶۰ راننده ماهر دیگر غلبه کرده و پیروز رویداد ۲۰۲۴ شود.

وانت برقی فورد 1400 اسب بخار پایکس پیک

مقالات مرتبط:

فورد سوپرتراک دمونستریتور نام این وانت عملکرد بالا است که با ۱,۶۰۰ اسب بخار قدرت خود موفق شد مسیر ۲۰ کیلومتری تا قله‌ پایکس را در عرض ۸ دقیقه و ۵۳ ثانیه طی کند. در مقایسه با سال گذشته که ون فورد در کلاس خود اول و در رده‌بندی کلی به مقام دوم دست پیدا کرد، تیم پرفورمنس این شرکت به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرده‌اند. تیم دوماس انتظار داشت که زمان بهتری را هم به ثبت برساند اما سخنگوی آن اعلام کرده که مشکلات فنی پیش آمده برای سوپرتراک دمونستریتور در همان پیچ‌های ابتدایی، آن را کندتر کرد. راننده پس از بازتنظیم خودرو در حالت متوقف‌شده، با سرعتی باورنکردنی به حرکت خود ادامه داد.

او درباره این پیروزی می‌گوید:

واقعا مفتخر هستم که در تپه‌نوردی بین‌المللی پایکس پیک به‌همراه فورد پرفورمنس به این پیروزی دست پیدا کرده‌ام. همه‌چیز این مسابقه چالش‌ برانگیز است چون شباهتی به انواع دیگر موتوراسپرت ندارد و شما هم فقط و فقط یک فرصت دارید که مسیر تعیین‌شده را طی کنید. هر چند در ابتدای مسیر با چالش روبه‌رو شدیم اما این مسئله تنها عزم من را بیشتر کرد تا زمان از دست رفته را جبران کنم.

رویداد تپه‌نوردی پایکس پیک در سال ۱۹۱۶ برای بار نخست برگزار شد تا مسابقه‌دهندگان آمریکایی بتوانند در یک مسیر طولانی، پرپیچ‌وخم و کوهستانی توانایی‌های رانندگی خود را در برابر زمان محک بزنند. ارتفاع این مسیر تا ۲,۸۶۲ متر تغییر می‌کند و شامل بیش از ۱۵۶ پیچ می‌شود. پیش از سال ۲۰۱۹، موتورسیکلت‌ها هم در این رویداد شرکت می‌کردند اما با تصادف راننده دوکاتی استریت‌فایتر V4 در پیچ آخر این مسیر، هیئت‌ برگزاری این وسایل‌نقلیه را از شرکت در رقابت‌ها منع کرد. هر ساله خودروهای زیادی در جریان این مسابقه خراب می‌شوند، با مشکلات فنی روبه‌رو می‌شوند یا در میانه راه از مسیر خارج می‌شوند.

تیم دومین دوماس در سال ۲۰۱۸ با ابرخودروی برقی فولکس‌واگن ID.R رکورد این مسیر را با اختلاف ۱۶ ثانیه از آخرین رکورد ثبت‌شده شکست و با زمان ۷ دقیقه ۵۷.۱ ثانیه نام خود را در این رویداد جاودانه کرد. نظر شما درباره تپه‌نوردی پایکس پیک چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (157 ديدگاه)

    هیوندا چیکار کرد اتیش گرفت ترکید چی شد ؟

    موافقم 9
    مخالفم 7
    1. Car love

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (636 ديدگاه)

      ولی خبر اومده ماشین دودوتا یاتاقان زد و به اخر نرسیده اصلا 😂😂

      موافقم 7
      مخالفم 9
      1. froG-driVer

        ۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (516 ديدگاه)

        فورد میگه:
        من اومدم👹

        موافقم 5
        مخالفم 1
    2. نشناسی بهتره

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (478 ديدگاه)

      مث اینکه از ماتریکس خارج شده😂

      موافقم 8
      مخالفم 2
    3. 3 چرخه

      ۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بزار دو روز از خبر انفجار تویوتا GR بگذره بعد از آتیش بگو 😆

      موافقم 5
      مخالفم 7
      1. علیرضا

        ۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (157 ديدگاه)

        بیش از ۱۵۰ تا پست دیدمت اما سوابقت کلا ۱ کامنت ، اون تویوتا صددرصد یکی از دلایل اتیش گرفتنش نادیده گرفت راننده به اختار هاست ۲۰۶ یکم دماش بالا میره چراغ استاپ روشن میشه خاموش میشه چه برسه به تویوتا اونم کرولا جی ار

        موافقم 7
        مخالفم 1
      2. froG-driVer

        ۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (516 ديدگاه)

        هر هر هر هر هر هر هر تو چقدر نمکی …

        موافقم 8
        مخالفم 0
  2. نشناسی بهتره

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (478 ديدگاه)

    عجب هیولاییه این وانت
    مث اینکه خبری از هیوندای نیس:)))

    موافقم 10
    مخالفم 4
  3. OM.01

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (447 ديدگاه)

    ون برقی پرفورمنس فورد پارسال تایم 8 دقیقه 57 ثانیه ثبت کرد و الان وانت برقی پرفورمنس فورد 8 دقیقه 53 ثانیه ثبت کرده.

    تولید 2.7 تن دانفورس در سرعت 240 کیلومتر خودش یکی از دلایل ثبت این تایم هست

    پیروزی فورد امسال تو این رقابت مشخص بود شرکت کنندگان دیگه آنچنان ماشین های عجیبی نداشتن تا جایی که شرکت کنندگان رو چک کردم

    موافقم 10
    مخالفم 1
  4. kasra

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    تنها برقی که دوست دارم😐

    موافقم 6
    مخالفم 0
  5. Car love

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (636 ديدگاه)

    ٣چرخ سازان با ٧ برند چه کردن؟ به خط پایان رسیدن اصلا؟ 😂😂

    موافقم 3
    مخالفم 5
  6. Killer

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (546 ديدگاه)

    ظاهرا جاپونیا اجازه حضور پیدا نکردن بخاطر تقلب تو تست ایمنی اگه میبودن حتما اول میشدن(البته از اخر :))) )

    موافقم 4
    مخالفم 6
  7. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    مسخره تر از این کار وجود ندارن.اگر قرار به مسابقه و تایم زدنه وانت چی میگه اگر قرار به وانت هست چرا باید این شکلی باشه که وانت بودنی ندارن.خوب همین کار رو رویه یه سدان کوپه یا مثل فولکس با هایپر کار انجام میدادم.فورد داستان برقی بازیش و حذف سدانهاش یه کار احمقانه هستش.اون فروش خوبه تاروس و فیوژن رو قشنگ تقدیم رقبا کرد که مثلا با کراس اوور جبران کنه ولی فقط سهمش رو از دست داد.جنرار موتورز هم اینکار رو پیش گرفت ولی الان فهمیدن اشتباه بوده و قراره مالیبو برگرده.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  8. حسن

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1542 ديدگاه)

    تیپش فضائیه من که خوشم اومد
    با این فیس و موتور عادی بزنن که ارزون باشه بندازن کف اسفالت به نظرم استقبال خوبی ازش میشه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. Taha Ayoobi

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2512 ديدگاه)

    عجب گولاخیه این وانت
    ماشالا به قهرمانی

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. Taha Ayoobi

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2512 ديدگاه)

    چرا ویدئوش رفت؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. محمدهادی

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2233 ديدگاه)

    یادمه قدیما سوزوکی یه ماشین داشت خوراک اینکار بود
    سوزوکی اسکودو
    یه نیم شاسی بشدت تقویت شده در قدرت و آئرودینامیک
    نمیدونم الان اون تیم کجاست و ماشین جدید دارن برای این مسابقه یانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمدهادی

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2233 ديدگاه)

    جانم به اون نام گرن توریسمو که همیشه بالای شیشه هر خودروی مسابقه یی هست
    اصن نامش تداعی کننده ی هدایت سخت و طاقت فرسا ولی لذت بخش خودروهای مسابقه ییه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا