مسابقات

سخنان جنجالی ورشتاپن درباره بازگشت هوندا به فرمول یک

مکس ورشتاپن راننده جوان فرمول یک می‌گوید مشاهده قرارداد همکاری هوندا و استون مارتین در فرمول یک و بازگشت دوباره ژاپنی ها به این رقابت‌ها کمی مایه شرم ساری است! او اعتقاد دارد هوندا نباید با ردبول چنین کاری انجام می داد.

چند روز پیش بود که استون مارتین و هوندا اعلام کردند از سال ۲۰۲۶ با یکدیگر همکاری خواهند کرد و نیروگاه آهنین هوندا در سینه خودروهای مسابقه‌ای استون مارتین خواهد تپید. ژاپنی‌ها اگرچه در فصل جاری مسابقات به عنوان تأمین‌کننده پیشرانه حضور ندارند اما همچنان به حمایت‌های فنی از تیم ردبول ادامه می‌دهند. آنچه در سال‌های پیش رو برای ارتباط هوندا و ردبول رخ خواهد داد هنوز مشخص نیست و این تیم در حال همکاری با فورد برای توسعه قوای محرکه خود است.

هوندا می‌گوید تصمیمش برای تأمین دوباره پیشرانه‌ها اندکی پس از خاتمه این کار به خاطر تعهد فرمول یک برای ترسیم اهداف محیط زیستی در سال‌های پیش رو بوده است؛ اما ورشتاپن که تا چند روز دیگر در مسابقه فرمول یک موناکو حضور خواهد داشت اظهار داشت بازگشت هوندا به فرمول یک کمی مایه تأسف است. البته ورشتاپن در ادامه افزود کار کردن با هوندا را دوست داشته و این همکاری برای استون مارتین واقعاً خوب خواهد بود. راننده جوان ردبول می‌افزاید:

من از طرف خود فکر می‌کنم تغییر دیدگاه هوندا کمی مایه تأسف است زیرا چند سال پیش آن‌ها اظهار داشتند از مسابقات کنار می‌روند بنابراین ردبول بخش پیشرانه خودش را راه‌اندازی کرد و حالا آن‌ها بازگشته‌اند و می‌گویند نه ما ادامه می‌دهیم. متأسفانه زمانی که شما به مرحله‌ای فرایند توسعه پیشرانه خودتان رسیده‌اند دیگر نمی‌توانید با شرکتی دیگر همکاری کنید. این مایه شرمساری است.

ورشتاپن خاطرنشان می‌سازد:

ما همیشه همکاری واقعاً خوبی با آن‌ها (هوندا) داشته‌ایم و تماشای همکاری آن‌ها با استون مارتین مایه شرمساری خواهد بود. البته ما بسیار هیجان‌زده هستیم چراکه از سال ۲۰۲۶ به بعد با فورد همکاری خواهیم کرد. چند سال پیش ما فکر می‌کردیم آن‌ها دیگر فرمول یک را ترک خواهند کرد اما حالا می‌بینیم با استون مارتین همکاری می‌کنند. البته این همکاری برای استون مارتین واقعاً خوب است چراکه هوندا پیشرانه فوق‌العاده‌ای دارد

این راننده جوان در پایان می‌گوید:

من کار کردن با آن‌ها (هوندا) را دوست دارم و با یکدیگر موفقیت‌های زیادی داشته‌ایم بنابراین واضح است که از رسیدن آن‌ها به این نقطه ناراحتم اما چنین چیزی را انتظار داشتیم، این‌طور نیست؟ هوندا قبلاً گفت از مسابقات کنار می‌کشد اما حالا چنین چیزی را می‌بینیم. اگرچه خوشحالم که آن‌ها در فرمول یک باقی می‌مانند اما از عدم همکاری ما با آن‌ها ناراحتم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1675 ديدگاه)

    حرکت قشنگ خنجر از پشت هست.

    موافقم 17
    مخالفم 6
    1. Taha.mahdiloo

      ۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (13 ديدگاه)

      این کار هوندا بیشتر به نفع خود ردبول شد
      همه تیما ، آرزو دارن ، خودشون تامین کننده موتور باشن ، و به همین طریق ، موتور رو بر اساس شاسی و ماشین خودشون تطبیق بدن و بسازن .

      از طرفی ، تامین کننده های بیشتر ، یعنی هیجان بیشتر .

      موافقم 1
      مخالفم 11
      1. Vahidrrn

        ۸ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        عزیزم تولید موتور فرمول یک به این راحتی ها نیست .سالها باید ازمون و خطا بکنن و رفع ایراد بکنن. اگه ردبول واقعا از الان تا ۲۰۲۶ جهادی کار نکنه از لحاظ موتوری به مشکل میخوره مخصوصا در مقابله با مونور شاهکار فراری و بعد موتور خوب مرسدس. فقط موتور هوندا بود که بعد از سالها تجربه تو دنیای فرمول یک تونسته بود با این دوتا غول رقابت بکنه

        موافقم 5
        مخالفم 1
      2. کیانوش

        ۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (788 ديدگاه)

        الان مثلا ردبول خودش تامین کننده انجینشه انجینش تا سه سال دیگههمین انجین هوندای فعلیه که فقط شاید اسمش عوض بشه بشه ردبول و بعد از اون هم فورد
        ردبول در حدی نیست که خودش انجینش رو توسعه بده ه چقدرم پول خرج کنه بازم نمیتونه با انجین های مرسدس فراری یا هوندا که یک قرن تجربه و دانش مهندسی پشتوانه شونه رقابت کنه

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. Scuderia Ferrari

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    مگه هوندا باید از تو اجازه بگیره ؟؟
    بعدشم با ماشینی که تو داری نباید هیچ بهونه ای برای قهرمان نشدن داشته باشی
    مثل اینکه منچستر سیتی رو بیاری لیگ ایران و با تیم های سطح پایین و آماتور ایرانی رقابت کنه (اوضاع فعلی ردبول و سایر تیم های F1)
    نکته آخر اینکه اگر “چارلز لکلرک” جای “سرجیو پرز” بود الآن باید برای دومی می جنگیدی پس خودتو بالا نگیر

    موافقم 39
    مخالفم 19
    1. Taha.mahdiloo

      ۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (13 ديدگاه)

      ببینید . کلا بحث یک چیز دیگه‌ست
      و حتی تیتر خبر
      من خودم طرفدار همیلتونم ، ولی بنظرم اینجور کوبیدن راننده ها توی نظرات ، خوب نیست
      همین حرفای شمارو میشه ، با بیانی خیلی بهتر و تجربی تر اثبات کرد .

      من هدفم این نیست که بگم ، حرفتون درسته یا غلط ، فقط میخوام بگم فضای طرفداری تو ایران جوری شده که ، انگار هر کس محکم تر بکوبه ، برنده‌س .

      موافقم 19
      مخالفم 6
    2. ممدو

      ۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فکر میکنی چارلز راننده بهتریه؟
      از اینکه ماشین رقابتی دستش نیست ناراحتی؟
      این موارد قابل درکه ولی اینکه پای این پست راجع بهشون نظر میدی واقعا بیربطه. اگه پای پست مربوطش بود بطور کامل جوابتو میدادم. لطفا صبور باش و با مطالعه. متشکرم.

      موافقم 9
      مخالفم 3
    3. Vahidrrn

      ۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      داداش پرز باهوشترین راننده فرمول یک هست و مطمینا اگه لکلرک جای پرز بود نمیتونست بهتر از اون نتیجه بگیره. لکلرک یک یا دوسال دیگه اگه یهو افت نکنه راننده خطرناکی میشه ولی الان چون تجربش کمه مقام نمیاره.درضمن فکر نکن ماشین فراری ضعیف یا بده بهترین و قوی ترین و پربازده ترین موتور رو داره اما از لحاظ ائرودینامیک و کلی ماشین ردبول تو ده سال اخیر شاهکاره

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. کیانوش

        ۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (788 ديدگاه)

        بهترین موتور رو داره که با دی ار اس هم تاپ اسپیدش از ردبول کمتره خخخخخ شما هوادار های مکس تا قبل قهرمانیش میگقتین کل قهرمانی های همسلتون حتی قهرمانیش با مک لارن هم به خاطر ماشین برترش بود اما الن حاضر نیستید قبول کنید ردبول ماشین برتره با فاصله خیلی خیلی بیشتر از برتری مرسدس از فراری وتل

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. IMAN1199

          ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اطلاعات ندارید الکی نظر اشتباه ندهید لطفا

          کیانوش ماشین ردبول الان با ضعیفترین موتور هم تاپ اسپید بالاتری از بقیه داره
          چون برتریش خودروی ردبول الان فقط تو آیرودینامیک بهتر هست
          قوانین جدید یعنی از ۲۰۲۲ به بعد رو عمدا همینطور وضع کردن که برتری با طراحی بهتر و بهینه تر آیرودینامیکی بدست بیاد

          چون دلیل برتری خودروی ردبول الان طراحی آیرودینامیک بسیار بهتر و بهینه تر نسبت به خودروهای رقیبه با طراحی نابغه ای مثل آدرین نیوی

          که تخصص خودش گراند افکت ( مبحثی در آیرودینامیک ) هست و در این زمینه کتاب هم نوشته

          دی آر اس ردبول هم یکی دیگه از نقاط قوتش هست که طوری طراحی شده که وقتی باز میشه درگ خودرو رو بسیار پایین میاره ( اثر استال ) در عین حال داونفورس رو هم حفظ می‌کنه که این ویژگی اون رو هم متمایز میکنه نسبت به رقبا و هم اینکه باعث میشه تاپ اسپید بالایی داشته باشه کلی گفتم چون جزئیاتش خیلی پیچیدست

          درکل بحث اصلی فقط روی آیرودینامیک هستش فقط در حال حاظر نه موتور موتور ها که کلا از پارسال فریز شدن و اصلا تغییری ندارند و نخواهند داشت تا ۲۰۲۶
          الان هرچیزی که میبینید مربوط به آیرودینامیکه در حال حاظر برتری هرتیمی با آیرودینامیک بهینه و کارکردن روی آیرودینامیک بهتر بدست میاد
          قوانین جدید رو عمدا کاری کردن که همینطور باشه

          وگرنه غیر از این بود میشد مثل برتری سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ مرسدس بنز که موتور ها فریز نبودن و مرسدس با برتری تو موتور با توسعه بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت به برتری مطلق دست پیدا کرد و بقیه به گرد پاش نرسیدن و نخواهند هم رسید در حال حاظر هم بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت رو مرسدس و فراری دارن که بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت رو داشتن و دارن ولی برتری الان با قدرت موتور بالاتر بدست نمیاد چون دیگه موتور ها فریز شدن و همون موتور های قبلی هستن که گفتم و همونطور که گفتم فقط برتری الان فقط با آیرودینامیک و طراحی بهتر ماشین در قسمت های غیر از موتور غیر از بدست میاد برتری الان فقط برتری با آیرودینامیک پیشرفته و طراحی بهینه آیرودینامیک و دی آر اس و دیفیوزر و طراحی کف و پلنک و ساید پاید و… بدست میاد

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. ground zero

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (5 ديدگاه)

          اقای عزیز تو میامی مکس ۲۴۵تا رفته بود و همیلتون هم بعد تعویض تایر ک رفته بود رو مدیوم‌۲۴۳رفت ک رسید ب پیچ و البته خروجی بد همیلتونم میتونه باعث بشه ک دیرتر ب اون سرعت برسه چون همیلتون تو چندتا مسابقه اخیر خیلی بد خروجی میگیره تازه بدون دی ار اس ک اختلاف ندارن ماشینا و‌مکس باید ب راننده جلوییش برسه ک ازش استفاده کنه تاره پرز چی با همون ماشین ب گرد مکسم نمیرسه من نمیدونم چرا ما ایرانیا نمیخوایم حقیقتو ببینیم و فقط دوست داریم چیزی یا کسی که طرفداریشیم بگیم خوبه.حالا حالا تو فرمول یک کسی ب مکس نمیرسه شما الان منظورت اینه فقط بخاطر ماشینه ک مکس پیروز میشه پس ژو یا دوریس هم برن ردبول قهرمان میشن؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ground zero

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (5 ديدگاه)

          در ضمن فعلا ک دیتاها چیز دیگه میگن و تاپ اسپیت ویلیامز تو مسابقه سوم بیشتر و الپین در اندازه ردبول اما تیمی هست ک‌راننده نداره از سرعتش استفاده کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. IMAN1199

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        اطلاعات ندارید الکی نظر اشتباه ندهید لطفا

        کیانوش ماشین ردبول الان با ضعیفترین موتور هم تاپ اسپید بالاتری از بقیه داره
        چون برتریش خودروی ردبول الان فقط تو آیرودینامیک بهتر هست
        قوانین جدید یعنی از ۲۰۲۲ به بعد رو عمدا همینطور وضع کردن که برتری با طراحی بهتر و بهینه تر آیرودینامیکی بدست بیاد

        چون دلیل برتری خودروی ردبول الان طراحی آیرودینامیک بسیار بهتر و بهینه تر نسبت به خودروهای رقیبه با طراحی نابغه ای مثل آدرین نیوی

        که تخصص خودش گراند افکت ( مبحثی در آیرودینامیک ) هست و در این زمینه کتاب هم نوشته

        دی آر اس ردبول هم یکی دیگه از نقاط قوتش هست که طوری طراحی شده که وقتی باز میشه درگ خودرو رو بسیار پایین میاره ( اثر استال ) در عین حال داونفورس رو هم حفظ می‌کنه که این ویژگی اون رو هم متمایز میکنه نسبت به رقبا و هم اینکه باعث میشه تاپ اسپید بالایی داشته باشه کلی گفتم چون جزئیاتش خیلی پیچیدست

        درکل بحث اصلی فقط روی آیرودینامیک هستش فقط در حال حاظر نه موتور موتور ها که کلا از پارسال فریز شدن و اصلا تغییری ندارند و نخواهند داشت تا ۲۰۲۶
        الان هرچیزی که میبینید مربوط به آیرودینامیکه در حال حاظر برتری هرتیمی با آیرودینامیک بهبنه و کارکردن روی آیرودینامیک بهتر بدست نیاد
        قوانین جدید رو عمدا کاری کردن که همینطور باشه

        وگرنه غیر از این بود میشد مثل برتری سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ مرسدس بنز که موتور ها فریز نبودن و مرسدس با برتری تو موتور با توسعه بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت به برتری مطلق دست پیدا کرد و بقیه به گرد پاش نرسیدن و نخواهند هم رسید در حال حاظر هم بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت رو مرسدس و فراری دارن که بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت رو داشتن و دارن ولی برتری الان با قدرت موتور بالاتر بدست نمیاد چون دیگه موتور ها فریز شدن و همون موتور های قبلی هستن که گفتم و همونطور که گفتم فقط برتری الان فقط با آیرودینامیک و طراحی بهتر ماشین در قسمت های غیر از موتور غیر از بدست میاد برتری الان فقط برتری با آیرودینامیک پیشرفته و طراحی بهینه آیرودینامیک و دی آر اس و دیفیوزر و طراحی کف و پلنک و ساید پاید و… بدست میاد

        موافقم 3
        مخالفم 1
    4. کیانوش

      ۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (788 ديدگاه)

      اگه خدا هم جای پرز بود تو ردبول بازم با این سیاست ردبول مکس قهرمان میشد اصلا کل ن خود مکس هم بزارن تو ماشین دوم ردبول بازم نمیتونه حتی نزدیک مکس بشه به خاطر سیاست ردبول

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. DNA

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (291 ديدگاه)

    خیلی خوبه که به فرمول یک بیشتر اهمیت می دهید

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. سالار فصل

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (366 ديدگاه)

    هاندا بهترین کار رو کرد الان مدت طولانی زمان داره تا بهترین پیشرانه نسل جدید رو ارائه بده و مطمئن باشید گه بدون رقیب خواهد بود ، سال 2026 ساتون قهرمان خواهد شد با اختلاف

    موافقم 9
    مخالفم 39
    1. IMAN1199

      ۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      تو دوره اول هایبرید که مرسدس قویترین و بهترین پیشرانه و موتور و پاوریونیت تو فرمول یک رو ارائه داد حتی باوجود قویترین بودنش بادوام ترین هم بود این رکورد تا ابد باقی خواهد ماند و رودستش هم نخواهد آمد و یکه تاز و بیرقیب و اول۱ خواهد بود چون بعد از این یعنی دیگه موتور ها فریز شدن و
      از کسی دیگه کاری ساخته نیست از ۲۰۲۶ هم که کلا موتور های درون سوز قدرتشون به حدود ۵۰۰ اسب کاهش پیدا میکنه و حدود ۵۰۰ اسب دیگه رو هم بخش الکتریکی و هیبریدی تامین میکنه پیشرانه مرسدس از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ بدون رقیب بود با اختلاف و قدرتش به بالای ۱۰۰۰ اسب هم رسید و ۸ دوره پیاپی قهرمان سازندگان شد و بقیه فقط تماشاچی بودن جوری که با تغییر قوانین به سختی جلوش رو گرفتن
      چون از ۲۰۲۲ به بعد کلا دیگه برتری با قدرت بیشتر موتور بدست نمیاد بلکه با برتری و بهینه بودن آیرودینامیک بدست میاد
      در حال حاضر مبنای قوانین جدید رو بر اساس طراحی آیرودینامیکی و گراند افکت گذاشتن تا تیمی که میخواد به برتری دست پیدا کنه با طراحی و نبوغ طراحان اون ماشین به برتری دست پیدا کنه نه با قدرت بیشتر موتور بلکه با طراحی آیرودینامیکی بهینه و درگ کم و در عین حال داونفورس بالا و استال دیفیوزر در زمان دی آر اس و … یعنی چیزی که الان تو خودروی ردبول میبینیم آیرودینامیک و بالانس این ماشین طوری بهینه طراحی شده که با ضعیف ترین موتور هم به راحتی قهرمان میشه

      موافقم 39
      مخالفم 1
  5. Ferrari 308 GTS(1978)

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اون دوست خوبمون که لکلرک و با مکس مقایسه کرد ،این و بدون لکلرک بخاطر اشتباهاتی که همیشه ازش سر میزنه ده فیلم با ورشتفن هم تیمی باشه خواب به مانی رو هم نمی‌بینه.شما فصل ۲۰۲۱ رقابت دیوانه وار مکس و همیلتون سر قهرمانی رو دیدید؟ مکس الان بخاطر فشارهایی که تو رقابت با قهرمان هفت دوره از مسابقات فرمول یک بهش وارد شده بسیار پخته تر و راحت تر رانندگی می‌کنه تا لکلرکی که با کوچکترین فشاری تو در و دیواره.

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. کیانوش

      ۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (788 ديدگاه)

      جالبه کهاشتباهات فراری رو به پای لکلرک مینویسی لکلرک سریع ترین راانندهحال حاضره فرمول یکه و فقط نه خودروی برتری داره نه تیم با ثباتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. فقط انگلستان

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    سال بعد با رفتن همیلتون به فراری کار ورشتپن تمومه.

    موافقم 1
    مخالفم 12
  7. sepehr

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    هوندا کم به ردبول و مکس کمک نکرد هم کلی از مهندساش رو با توافق داد به ردبول پاورترین هم اینکه موتورش رو عملا فروخت به ردبول یعنی از سال ۲۰۲۶ به بعدهم به خاطر تفاوت های کم بخش درون سوز ردبول موتور آیندش رو بر اساس موتور فعلی هوندا میسازه.

    امیدوارم تا سال ۲۰۲۶ آلونسو با استون مارتین بمونه و یا بازنشسته نشه چون تنها راهی که احتمال قهرمانی داره همین استون مارتین با پاوریونیت هوندا هست .

    موافقم 2
    مخالفم 28
    1. IMAN1199

      ۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      چیزی نمیدونید الکی فکت صادر نکنید
      از الان تنها راه قهرمان شدن یک تیم رو تامین موتور از سمت یک سازنده میدونی؟
      هم خیلی خنده داره حرفت و هم خیلی اشتباهه نظرت

      چون موتور ردبول از ۲۰۲۶ کلا همه چیزش تغییر می‌کنه
      هیچ فروشی هم در کار نبوده و نیست و موتور ردبول از ۲۰۲۶ هیچ ربطی به موتور های قبلی نخواهد داشت صفر تا صد تمام مهندسی و طراحی موتور جدید ردبول از ۲۰۲۶ متعلق به ردبول پاورترین با مهندسان جذب شده خود ردبول و مهندسان فورد برای پشتیبانی توسعه و تامین سیستم های الکتریکی و هیببریدی هست موتور ها هم با سوخت مصنوعی کار میکنن و طراحی خیلی جاهاش تغییر میکنه درکل پاوریونیت آینده ردبول تماما بر اساس طراحی مهندسان جذب شده خود ردبول پاورترین ( که اینها هم اتفاقا خیلی هاش اتفاقا از مهندسان جذب شده از بخش پاوریونیت مرسدس بودن ) با سیستم هیبرید فورد که اونها هم مهندسان شرکت فورد هستن یعنی همه چیزش از طراحی صفر تا صد هم تغییر میکنه و متعلق به بخش پیشرانه خود ردبول و فورد هست و هیچ ربطی به موتور های قبلی از تامین کنندگان قبلی مثل رنو یا هوندا هیچ ربطی نخواهد داشت ردبول از الان داره با همکاری فورد خودشون موتور جدیدشون برای سال ۲۰۲۶ رو طراحی میکنن و توسعه میدن مثل بقیه تیم ها حتی جنس پیستون هم تغییر میکنه تو موتور های جدید از ۲۰۲۶

      موافقم 29
      مخالفم 0
      1. کیانوش

        ۹ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (788 ديدگاه)

        صفر تا صد طراحی انجین ردبول مال ردبوله از دو سال دیگه خخخ پس فورد چیکاره است فورد لابد فقط اسپانسرشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. IMAN1199

          ۹ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          فورد هم در توسعه و پشتیبانی موتور جدید ردبول از ۲۰۲۶ نقش اساسی داره
          طراحی و مهندسی موتور جدید ردبول مشترکا متعلق به ردبول و فورد خواهد بود
          و هیچ ربطی و رگه ای هیچ به از موتور های قبلی تامین شده از شرکت های دیگه نخواهد داشت
          فورد هم در توسعه موتور ردبول نقش داره
          تو همین بالا هم بهش اشاره کردم
          تو کارخانه جدیدی با نام «ردبول فورد پاورترینز» توسط مهندسان خود ردبول و فورد موتور پاوریونیت جدید ردبول مشترکا توسط فورد و ردبول در این کارخانه طراحی و تولید و توسعه داده خواهد شد

          موافقم 9
          مخالفم 0
  8. حسن

    ۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1335 ديدگاه)

    همین الان موتور هوندا را داره تا 2025 هم موتور هوندا زیر پاشه تو تمام گزارشات هم میگن ردبول هوندا و بعیده رقیب خاصی براش بوجود بیاد همیلتون هم هر جا بره باید برا ششمی تلاش کنه افتضاح بود تو میامی

    موافقم 5
    مخالفم 3
  9. sina

    ۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    هوندا و روبول زوج خوبی بودن واقعا
    جدا شدنشون عجیب بود

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. کیانوش

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (788 ديدگاه)

    شک ندارم مکس از همین الان به فکر رفتن ب ی تیم دیگه است چون میدونه انجین فورد حداقل سه سال زمان لازم داره که بشه بهش اطمینان کرد و شخصیت مکس حاضر نیست بعد از مزه کردن قهرمانی سه سال دوری از قهرمانی رو تحمل کنه
    و این حرف هاش درواقع ی توهین به فورد بود و موتدن ردبول چطور اجازه داده این حرف هارو بزنه هرچند مکس روابط عمومی ردبول رو به تخمش هم حساب نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 9
    1. IMAN1199

      ۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      دلیل اصلی قهرمانی الان ردبول ربطی به موتورش نداره که خواسته باشه از الان به این موضوع فکر کنه
      خودروی ردبولی که در حال حاضر میبینیم با ضعیفترین موتور هم به راحتی قهرمان میشه
      بحث یه چیز دیگست
      مثل دوره قبل هیبرید ( ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ ) نیست که با موتور قویتر بشه قهرمان شد
      قوانین جدید رو طوری وضع کردن که در حال حاضر برتری در طراحی آیرودینامیک باعث قهرمانی میشه مثل خودروی طراحی شده توسط ردبول الان با طراحی نابغه ای مثل آدرین نیوی

      موافقم 9
      مخالفم 0
  11. باهوز

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا ایمان دمت گرم بابت اطلاعات ولی چرا انقد رو دور تکراری؟ یه چیزو تو همه کامنتات فقط داری تکرار میکنی، کل کامنتات رو تو سه خط میشه خلاصه کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا