رنو ۴ ساوان، کانسپت چهارچرخ محرک الکتریکی با تعلیق مرتفع، لاستیکهای آفرود و طراحی جسورانه، روح ماجراجویانهای به کراساوور جمعوجور رنو میبخشد.
پس از ۳۰ سال غیبت، رنو ۴ در اواخر ۲۰۲۴ احیا شد و از یک خودروی اقتصادی بنزینی به یک کراساوور الکتریکی کوچک تبدیل شد. این کراساوور جمعوجور که درواقع نسخهای بلندتر از رنو ۵ جدید است، نام دیگری را هم زنده کرده است: ساوان. برخلاف مدل تولیدی که فقط دیفرانسیل جلو است، کانسپت جدید رنو ۴ ساوان با افزودن یک موتور در عقب، به سیستم چهارچرخ محرک مجهز شده است. این کانسپت فراتر از قوای محرکه دوموتوره، با رنگ سبز یشمی جدید و سقف پارچهای پیکسلی خودنمایی میکند.
تعلیق مرتفعتر، فاصله از زمین را ۱۵ میلیمتر افزایش داده و اگرچه نمیتوان آن را یک آفرودر تمامعیار نامید اما قطعاً از مدل استاندارد در مسیرهای ناهموار توانمندتر است. رنو ۴ ساوان همچنان روی رینگهای ۱۸ اینچی حرکت میکند، اما این بار با طراحی جدید و لاستیکهای گودیر اولتراگریپ در اندازه ۲۲۵/۵۵ که برای عملکرد بهتر در شرایط سخت ساخته شدهاند. مهندسان رنو همچنین فاصله عرضی بین چرخهای جلو و عقب را ۱۰ میلیمتر افزایش دادهاند تا پایداری بیشتری فراهم کنند.
قدرت خروجی این کانسپت اعلام نشده، اما با توجه به پیشرانه دوموتوره، قطعاً از قوای محرکه تکموتورهٔ محرک جلوی مدل استاندارد با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور قویتر است. اندازه باتری مشخص نیست اما ممکن است از باتری ۵۲ کیلووات ساعتی بزرگتر بهجای باتری ۴۰ کیلووات ساعتی استاندارد استفاده کند. با باتری بزرگتر، رنو ۴ تولیدی برد ۴۰۰ کیلومتری ارائه میدهد.
این کانسپت، مانند نسخه تولیدی، روی معماری AmpR Small ساخته شده که با مدلهای دیگری مثل توینگو، رنو ۵، نیسان میکرا جدید و هاچبک اسپرت آلپین A290 مشترک است. همه این مدلها فقط دیفرانسیل جلو هستند، اما کانسپت ساوان نشان میدهد افزودن موتور عقب برای سیستم چهارچرخ محرک امکانپذیر است. البته رنو هنوز تولید نسخه ساوان را تأیید نکرده اما با توجه به تولید مدل وحشی رنو ۵ توربو 3E، احتمال تولید این کانسپت هم وجود دارد.
Kamran Aghaei
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴از نمای عقب خیلی شبیه مینی هست
ولی کلا از اون خوشگل تره
Mohammad
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴عالیه خیلی خفنه
Ar..
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اسم واژه 4×4 که میاد ذوق می کنم
رنو هم که باشه دیگه عالیه
این ماشینیه که مناسب بازار ایران هستش