رنوصنایع هوایی

همکاری گروه رنو و ایرباس برای تولید باتری جدید خودروهای برقی

گروه رنو فرانسه به دنبال تولید سبد محصولات برقی در آینده است و به همین منظور با سازنده مشهور هواپیماها یعنی ایرباس همکاری می‌کند.

گروه خودروسازی رنو و ایرباس به توافق توسعه و تحقیق جدیدی رسیدند که هدف از آن افزایش همکاری‌های مشترک به ‌منظور تسریع تحقق اهداف برقی سازی سبد محصولات و همچنین تولید باتری‌های جدید با شعاع حرکتی بیشتر است. این همکاری به ایرباس نیز کمک خواهد کرد تا تکنولوژی‌های مرتبط با هواپیماهای هیبریدی و برقی آتی خود را بهبود بخشد. به عنوان بخشی از این همکاری، تیم‌های مهندسی رنو و ایرباس با یکدیگر تبادل‌نظر خواهند کرد تا تکنولوژی‌های مربوط به ذخیره انرژی را پیش ببرند. این بخش از تکنولوژی‌ها یکی از مهم‌ترین موانع توسعه خودروهای برقی با شعاع حرکتی بالا بوده است. توافق همکاری دو شرکت موردبحث به‌طور قابل‌توجهی شامل تکنولوژی‌های مرتبط با بهینه‌سازی مدیریت انرژی و کاهش وزن باتری‌هاست.

گروه خودروسازی رنو و ایرباس به دنبال یافتن بهترین راه‌ها به منظور عبور از باتری‌های کنونی و توسعه باتری‌های حالت‌جامد هستند. همان‌طور که می‌دانید باتری‌های حالت‌جامد می‌توانند دو برابر باتری‌های کنونی تراکم انرژی داشته باشند و این به معنی زمان شارژ کمتر و شعاع حرکتی بیشتر خواهد بود. علاوه بر موارد یاد شده، دو شرکت موردبحث روی باتری‌های آتی با طول عمر بالاتر نیز تحقیق خواهند کرد تا آماده صنعتی سازی این نوع باتری‌های جدید شده و درعین‌حال کاهش آلایندگی کربنی را رقم بزنند. یکی از مدیران ارشد رنو دراین‌باره گفته است:

برای اولین بار دو شرکت پیشرو در دو صنعت متفاوت به دنبال همکاری مشترک روی زمینه‌های مهندسی هستند تا آینده هواپیماهای هیبریدی و برقی را شکل دهند. هوانوردی از نظر ایمنی و مصرف انرژی جزو خاص‌ترین زمینه‌ها به منظور بهبود تکنولوژی‌های کنونی است و همین موضوع درباره صنعت خودرو نیز صدق می‌کند. ما در گروه رنو تجربه‌ای ۱۰ ساله در زمینه تولید خودروهای برقی داریم و بازخوردهای خوبی از عملکرد سیستم‌های مدیریت باتری به دست آورده‌ایم. تیم‌های مهندسی ما به دنبال نوآوری‌های جدید و کاهش آلایندگی کربنی هستند و می‌خواهند تکنولوژی‌هایی را توسعه دهند که در صنعت هوانوردی مهم و حیاتی خواهند بود.

مدیر فنی ارشد ایرباس نیز خاطرنشان ساخته است:

این همکاری بین صنعت خودروسازی و هوانوردی به ما کمک خواهد کرد نسل بعدی باتری‌ها را به عنوان بخشی از نقشه راه برقی سازی ایرباس توسعه دهیم. رسیدن به آلایندگی کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ چالش منحصربه‌فردی است که نیازمند همکاری در بخش‌های گوناگون خواهد بود و امروز این را شروع کرده‌ایم. اشتراک تجارب با رنو به ایرباس اجازه خواهد داد تا توسعه تکنولوژی‌های موردنیاز برای هوانوردی بدون آلایندگی را تسریع بخشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. phonix

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1797 ديدگاه)

    تحرک های جدید شرکت های فرانسوی نشون میده که دولت این کشور داره خودشو برای گرفتن المان اولین اقتصاد اتحادیه اماده میکنه
    بخصوص با تکیه بر صنعت خودرو از حرکات گروه استالینتا در احیا خودرو سازی های دیگش تا عدم حضور در بازار های ریسک دار و کم بازده براشون
    و الان هم ایجاد هماهنگی بین قدرت های علمی و اقتصادی کشور
    به نظرم فرانسه اگر میخواد اینکارو انجام بده باید اصلاحاتی رو هم در پروسه ساخت ادوات نظامیش بده تا قیمت اونها رقابطی دربیاد و بتونه در اون بخش هم اقتصادشو قوی تر کنه چون از نظر کیفیتی وقعا قوی هستن ادوات نظامیشون

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. رضا

      ۱۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (271 ديدگاه)

      قیمت ادوات نظامی فرانسوی و حتی سوئدی به دلیل کمبود مشتری خارجی هست ( نسب به آمریکا )

      شما قیمت رافال یا گریپن رو با لایتنینگ مقایسه کنید
      صد در صد لایتنینگ با ارزش تره
      کم و محدود بودن تولید قیمت تمام شده رو افزایش میده

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. phonix

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1797 ديدگاه)

        خیر بیشتر این قیمت گذاری ها به دلیل اینه که این کشور ها کاملا بومی میسازن ادوات رو
        مثلا امریکایی ها برای ساخت ادوات نظامی مثل اف35 شرکای متعدد نظامی داشتن
        هرچند که ادوات با اهمیت بالا رو خودشون تنهایی تولید میکنن
        کشور هایی مثل ژاپن فرانسه و سوئد به دلیل عدم این کمپانی مشترک قیمت تمام شده خیلی زیادی دارن که باعث میشه خریدار پیدا نکنن
        مثلا جنگنده ساب ساخت سوئد بسیار هواپیمای خوبی هست ولی قیمت بالا در برابر اف 35 که یه نسل ازش بالا تره خریدار هاشو منصرف کرده این ماجرا درباره رافائل هم هست که بسیار گران هست اما جدیدا با افزایش تیراژ فرانسه سعی در فروشش کرده موفق هم شده مصر قطر و چند کشور دیگه خردار این جنگنده شدن که نسبت به همتای اروپاییش که از کمپانی ایرباس میاد و حاصل همکاری اعضای اتحادیه یرورو هست قیمت تمام شده بیشتری داره
        شما هم اف 35 رو مثال زدید این هواپیما اتحادی بین بویینگ BAE لاکهید میتسوبیشی و چند شرکت دیگه بوده همین الان در چند کشور مختلف خط تولید داره و پول سرمایه گذاریش هم شرکا تهیه کردن .
        الان جنگنده نسل شش بجز امریکا که خودش ساخته
        خبر اومده ژاپن انگلیس سوئد و ایتالیا در حال ایجاد یک پروژه مشترک هستن
        از اون طرف جایگزین یوروفایتر که نسل 6 هست داره با همکاری المان و فرانسه و اسپانیا ساخته میشه
        اطلاعی هم درباره نسل شش چین در دست رس نیست ولی احتمال 99 درصد خودش داره تنهایی میسازه چون شریک خیلی پیشرفته ای نداره که بخواد باهاش همکاری کنه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. همایون

          ۱۷ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (567 ديدگاه)

          کاملا باهاتون موافقم که فرانسه از نفوذش تو ایرباس داره استفاده میکنه برای پیشرفت خودروسازانش کلا فرانسه تنها کشوری تو دنیای غرب هست که با وجود تحمیل هزینه های سرسام آور داره تمام جنگ افزارهاشو خودش میسازه همه جور جنگ افزاری هم توسعه داده شما ببین انگلیس با اونهمه ادعا موشکهای کروز و بالستیک قاره پیماشو مستقیم از امریکا خریده ولی فرانسه خودش موشک قاره پیمایی توسعه داد که تقریبا برابر با نمونه امریکایی بود حالا چرا اینکارو داره میکنه به نطرم به خاطر تجربه تلخ جنگ دوم هست که میخواد یه قدرت بازدارنده تمام بومی داشته باشه در صورت بروز جنگ جهانی دیگه(البته کاملا بعیده)بیشتر کشورهای غربی اگه امریکا کد راه اندازی جنگ افزارهاشونو بهشون نده نمیتونن ازش استفاده کنن مثلا آلمان بیاد اف سی و پنج بخره هر روز از آمریکا باید کد راه اندازی بگیره واسه ماموریت روزانه جنگنده هاش پس حیاتش تو این جنگ بستگی به نظر امریکا داره یعنی حتی امکان داره مثل جریان افعانستان آمریکا بخواد بخاطر مسائل پشت پرده کشور دوست و وابستسو تسلیم دشمن بکنه ولی فرانسه همچین مشکلی نداره ژاپن هم دوست داره اینکارو بکنه ولی نتونسته چون واقعا قیمتهای تموم شده جنگ افزارهاش سرسام آوره مثلا اف شونزده داخلی توسعه داد واسش گرونتر از رپتور دراومد.البته سوئد برخلاف اونچه فکر میکنید انچنان تسلیحات بومی نداره بجز آرچر و چندتا نمونه دیگه مثلا جنگنده گریپین یه جنگنده کاملا بین المللی هستش که چندین کشور تو ساختش دخیل هستن(تو سایت کمپانی بری روی تصویر جنگنده مشخص کرده هر بخش ماله کدوم کشوره)یعنی سوئد واسه کاهش هزینه ها و پایین اوردن قیمت تمام شده قطعات منفصله اورده در داخل مونتاژ کرده مثلا موتور اف هجده رو مونتاژ کرده بنام ولوو ولی در پایین اوردن قیمت موفق نبوده حتی نمونه ان جی از اف سی و پنج هم گرونتره.البته در فروش جنگنده قیمت در رده چندم قرار میگیره اول مسائل سیاسی که دولت سوئد توش ضعیفه بعد امتیازهایی که به کشور خریدار میدن مثل حق مونتاز یا انتقال فناوری بعدش قیمت آموزش خدمه جنگ افزار و قطعات یدکی به علاوه عمر مفید قطعات جنگنده و بعد عامل قیمت هر فروند

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا