مقایسه و تفاوت انواع مدل‌ های کوییک؛ بهترین مدل کوییک کدام است؟

سه‌شنبه 6 آذر 1403 - 08:30
مطالعه 9 دقیقه
all-quick-prices
اگر به دنبال خرید کوییک هستید و از تنوع بالای مدل های مختلف کوییک گیج شده‌اید، این مطلب را مطالعه کنید تا با ویژگی‌ها و تفاوت‌های انواع کوییک آشنا...
تبلیغات

اگر به دنبال خرید کوییک هستید و از تنوع بالای مدل های مختلف کوییک گیج شده‌اید، این مطلب را مطالعه کنید تا با ویژگی‌ها و تفاوت‌های انواع کوییک آشنا شوید و بتوانید بهترین مدل کوییک را برای خود انتخاب کنید..

در اواخر سال 1395، سایپا با حضور وزیر صنعت و رئیس مجلس، محصول جدید خود را با نام کوییک معرفی کرد. این خودرو اما اساساً فیس‌لیفتی روی تیبا 2 محسوب می‌شد که با ویژگی‌هایی مثل ریل‌های روی سقف و روکش‌های پلاستیکی دهانهٔ گلگیرها، حال و هوایی کراس مانند به خود گرفته بود. کوییک به لطف بازار انحصاری، ظاهر نسبتاً جوان‌پسند و قیمت ارزان‌تر از دیگر خودروهای داخلی، خیلی زود موردتوجه خریداران قرار گرفت و به پرفروش‌ترین خودروی بازار ایران تبدیل شد. سایپا نیز طی سال‌ها تیپ‌های بسیار مختلفی از این خودرو را با پسوندهایی مثل R، S و GX به بازار عرضه کرد که هرکدام صرفاً تفاوت‌هایی جزئی باهم دارند. عرضه این‌همه تیپ و مدل مختلف بشدت گیج‌کننده شده و انتخاب تیپ مناسب برای خریداران را دشوار می‌کند. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم به معرفی و مقایسه تمام تیپ‌های کوییک بپردازیم تا شاید برای خریداران این خودرو راهگشا باشد.

کپی لینک

مشخصات فنی کوییک

کوییک از همان پیشرانه 1.5 لیتری هشت سوپاپ آشنای سایپا استفاده می‌کند که با نام M15 شناخته می‌شود و نسخه ارتقاءیافته موتور پراید به‌حساب می‌آید. این موتور 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس پنج سرعته دستی متصل می‌شود. البته سایپا نسخه اتوماتیک این خودرو را هم با گیربکس CVT تولید می‌کند. این شرکت همچنین در تیپ‌های جدیدتر کوییک که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، نسخه ارتقاءیافته این پیشرانه را ارائه کرده که با نام M15i شناخته می‌شود و بهبودهایی شامل تغییر زاویهٔ پاشش انژکتورها، افزایش نسبت تراکم، تغییر میل‌سوپاپ و پیستون‌ها، بازطراحی خروجی هوا و تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ را تجربه کرده است. به لطف این تغییرات، خروجی موتور به ۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور رسیده است. همچنین حداکثر قدرت و گشتاور این موتور نیز در دور کمی پایین‌تری تولید می‌شود. علاوه بر این، به گفتهٔ سایپا، مصرف سوخت این موتور هم کمتر شده و به ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است درحالی‌که این رقم در نسخهٔ قبلی ۷.۲ لیتر بود.

همچنین بخوانید: معرفی پیشرانه جدید سایپا M15i؛ ساینا GX و کوییک GX با موتور ارتقا یافته

کپی لینک

آشنایی با انواع تیپ‌های کوییک

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، سایپا طی سال‌ها تیپ‌ها و مدل‌های مختلفی از کوییک را به بازار عرضه کرده که هرکدام تفاوت‌هایی جزئی باهم دارند. در ادامه به معرفی همهٔ این تیپ‌ها و بررسی ویژگی‌ها و تفاوت‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

این اولین مدل کوییک بود که در سال 1397 به بازار عرضه شد. در این تیپ شاهد امکانات معمولی مثل پنجره‌های برقی، دو ایربگ، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک، سنسورهای پارک عقب، دماسنج و ترمز ABS بودیم. این کوییک با گیربکس پنج سرعته دستی تولید و عرضه شد.

کپی لینک

کوییک اتوماتیک و اتوماتیک پلاس

مدت کوتاهی پس از عرضه کوییک به بازار، سایپا نسخه اتوماتیک آن را هم به بازار فرستاد. همان‌طور که گفتیم، کوییک اتوماتیک از گیربکس CVT استفاده می‌کند که ساخت شرکت بلژیکی پانچ است. کوییک اتوماتیک از امکانات بیشتری هم نسبت به نسخهٔ دستی بهره می‌برد که ازجملهٔ مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نمایشگر لمسی 7 اینچی، دوربین دنده عقب، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، رینگ آلومینیومی، فرمان برقی با غربیلک D شکل و دکمه‌های کنترلی، دی‌لایت و شیشه‌های دودی عقب اشاره کرد. کوییک اتوماتیک ابتدا در دو تیپ معمولی و پلاس عرضه می‌شد که تیپ پلاس از امکانات بیشتر و کاملی بهره می‌برد ولی سایپا خیلی زود به عرضهٔ تیپ پلاس پایان داد و کوییک اتوماتیک فقط در تیپ پلاس به بازار عرضه شد.

کپی لینک

کوییک R

سایپا با الهام از طرح دورنگ بدنهٔ سیتروئن C3 که در سال‌های 1397 و 1398 مونتاژ می‌کرد، در سال 1398 نسخهٔ دورنگ کوییک را با پسوند R به بازار عرضه کرد. این نسخه که با ترکیب رنگ‌هایی مثل سفید و قرمز و مشکی و قرمز عرضه شد، در بیرون از سقف، قاب آینه‌های جانبی، قاب مه شکن‌های جلو، صفحات محافظ زیر سپرها و برچسب‌های جانبی قرمزرنگ بهره می‌برد. در داخل کوییک R نیز قاب دریچه‌های تهویه، قاب ضبط و کنترل‌های سیستم تهویه و دستگیرهٔ درها قرمزرنگ هستند. کوییک R از لحاظ امکانات تفاوتی با کوییک معمولی ندارد و تنها آپشن اضافی آن رینگ آلومینیومی است.

کپی لینک

کوییک S

سایپا در سال 1399 فیس‌لیفتی جزئی روی کوییک انجام داد و آن را با پسوند S به بازار عرضه کرد. در این فیس‌لیفت، در طراحی جلوی کوییک با سپر و جلوپنجرهٔ جدید و خطوطی که از زیر چراغ‌ها به قاب مه شکن‌ها متصل شده کمی تغییر کرده است. کوییک S غیرازاین، در دیگر قسمت‌های طراحی بیرونی تفاوتی با کوییک معمولی ندارد. کوییک S در داخل از همان داشبورد کوییک معمولی استفاده می‌کند ولی به غربیلک فرمان D شکل مشابه کوییک اتوماتیک و صفحه آمپر جدید با کامپیوتر سفری مجهز است. البته فرمان کوییک S فاقد دکمه‌های کنترلی است. در ابن تیپ در پانل دکمه‌های سمت چپ فرمان هم تغییراتی ایجاد شده و پنج دکمه شامل تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، برف‌پاک‌کن عقب، آب‌پاش برف‌پاک‌کن عقب، قفل شیشه‌های عقب و صندوق پران در آن تعبیه شده است. کوییک S به‌جز برخورداری از کامپیوتر سفری با نمایش وضعیت سنسورهای دنده‌عقب و وضعیت دنده و سوئیچ تاشو در امکانات تفاوت دیگری با کوییک معمولی ندارد.

کپی لینک

کوییک SR

این تیپ درواقع نسخهٔ دورنگ کوییک S محسوب می‌شود که از همان ویژگی‌های کوییک R به همراه رینگ آلومینیومی بهره می‌برد.

کپی لینک

کوییک R اتوماتیک پلاس

این تیپ هم نسخهٔ دورنگ کوییک اتوماتیک پلاس محسوب می‌شود و همان تریم دورنگ کوییک R را در کنار گیربکس CVT ارائه می‌کند.

کپی لینک

کوییک GX L

سایپا در پاییز 1402 تیپ جدیدی از کوییک را با نام GX معرفی کرد که در اصل نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ کوییک S محسوب می‌شود. مهم‌ترین ویژگی کوییک GX برخورداری از پیشرانهٔ ارتقاءیافتهٔ M15i است که در ابتدا ویژگی‌های آن را توضیح دادیم. کوییک GX در دو تیپ مختلف با نام‌های GX L و GX H تولید می‌شود که تیپ L به معنای لو آپشن است و به‌جز برخورداری از دی‌لایت، چراغ‌های خودکار و سیستم پایش باد تایرها، از لحاظ امکانات تفاوت دیگری با کوییک S ندارد.البته تیپ دو رنگ همین خودرو با نام کوییک GXR عرضه میشود.

کپی لینک

کوییک GX H

GX H نسخهٔ فول آپشن کوییک GX محسوب می‌شود. در این تیپ، امکانات بیشتری شامل دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، صندلی‌های چرم و پارچه، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین دید عقب، شیشه‌های دودی عقب و رینگ آلومینیومی ارائه می‌شود. علاوه بر این، سایپا برای GX H اقدام به طراحی پانل میانی جدیدی هم برای داشبورد کرده که با تریم مشکی براق، دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای و نمایشگر ایستاده در بالا، کمی فضای تکراری و خسته‌کنندهٔ کابین کوییک را بروزتر و بهتر کرده است.

کپی لینک

کوییک GXR-L و GXR-H

همان‌طور که حرف R در نام این تیپ‌ها نشان می‌دهد، این دو تیپ در اصل نسخهٔ دورنگ کوییک GX L و GX H محسوب می‌شود و با ترکیب رنگ‌هایی مثل سفید و قرمز و سفید و مشکی عرضه می‌شوند.

کپی لینک

تفاوت آپشن مدل های مختلف کوییک

تيپ

S

S (۸۵ گانه)

S آپشنال

GX-Low

GX-High

تجهيزات ايمني

مجهز به سیستم ترمز ABS

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

کیسه هوای راننده و سرنشین

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

سیستم ضد سرقت (Immobilizer)

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

سیستم هشداردهنده امنیتی

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

امکانات رفاهی

نمايش دمای هوای بیرون

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

سيستم تهويه مطبوع نيمه اتوماتيک

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

نشانگر تعویض دنده GSI

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

آینه جانبی برقی

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

سنسور پارک دنده‌عقب

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

سیستم محاسبه سفر

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

صندلی راننده ۶ حالت دستی

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

صندلی سرنشین جلو ۴ حالت دستی

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

صندلی عقب مجهز به نگه‌دارنده صندلی کودک (Iso Fix)

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

مه شکن عقب و جلو

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

چراغ‌های جلو همراهی کننده

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

چراغ روشنایی روز (Day Light)

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

روف رک

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

دستگیره آسان‌بازشو

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

کلید تاشونده

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

صندلی عقب تاشو

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

شیشه‌بالابر برقی

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

شارژ موبایل USB

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

هشدار دهنده دیداری و شنیداری بستن کمربند ایمنی

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

امکانات اختصاصی

چراغ‌های اتوماتیک (Auto Light)

ندارد

دارد

دارد

دارد

دارد

کنترل صدا از روی فرمان

ندارد

ندارد

دارد

ندارد

دارد

صندلی با روکش چرم

ندارد

ندارد

دارد

ندارد

دارد

نمایشگر سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS)

ندارد

دارد

دارد

دارد

دارد

مولتی‌مدیا با نمایشگر ۷ اینچ

ندارد

ندارد

دارد

ندارد

دارد

دوربین عقب

ندارد

ندارد

دارد

ندارد

دارد

سیستم ناوبری GPS

ندارد

ندارد

دارد

ندارد

دارد

شیشه دودی درب پنجم و درب‌های عقب

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

دارد

کپی لینک

مشخصات فنی انواع تیپ های کوییک

تيپ

S

S (۸۵ گانه)

S آپشنال

GX-Low

GX-High

ابعاد خودرو

طول (mm)

۴۰۰۵

عرض (بدون در نظر گرفتن آيينه‌ها) (mm)

۱۶۷۸

ارتفاع (mm)

۱۵۳۲

فاصله دو محور جلو و عقب (mm)

۲۴۱۴

حجم صندوق‌عقب (Lit)

۲۲۵

وزن

وزن خالص (kg)

۱۰۶۵

تيپ

S

S (۸۵ گانه)

S آپشنال

GX-Low

GX-High

گيربكس

نوع گيربكس

۵ سرعته معمولی

موتور

تعداد سیلندر / تیپ

4 عدد / M15

4 عدد / M15i

دریچه گاز

الکتریکی

حجم موتور

۱۵۰۳ cc

۱۴۹۷ cc

حداكثر قدرت

86.5hp/5400rpm

90hp/5250rpm

حداکثر گشتاور

130Nm/4250rpm

137Nm/4000rpm

فرمان

نوع فرمان

هیدرولیک

غربیلک فرمان

D-TYPE

سيستم تعليق

سيستم تعليق جلو

مک فرسون

سيستم تعليق عقب

یکپارچه تیر پیچشی

رینگ و تایر

سایز رینگ

۱۴ اینچ فولادی

۱۴ اینچ آلومینیومی

سایز تاير

185/65R14

ترمز

ترمز جلو

دیسکی

ترمز عقب

کاسه‌ای

مصرف سوخت

مصرف سوخت تركيبي

۷/۲۲ (Lit/۱۰۰Km)

۶/۷۷ (Lit/۱۰۰Km)

ظرفیت باک

۴۱ Lit

استاندارد

استاندارد آلايندگي

يورو ۵

برای اطلاع از آخرین قیمت های انواع کوییک در بازار ایران به این صفحه از پدال مراجعه کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.