ایستگاه خبرسایپا

تحویل اولین سری کوییک GX-H/ کوییک فول آپشن چه امکانات جدیدی دارد؟

صبح امروز نخستین سری از خودروهای کوییک GX-H تحویل خریداران شد. کوییک GX-H یا همان فول آپشن، کامل ترین نسخه تولید شده از کوییک دند‌ه‌ای محسوب می‌شود. نوبرانه بودن محصول اقتصادی سایپا در بازار باعث شده تا قیمت‌های بالایی برای این مدل از کوییک اعلام شود.

به گزارش پدال، کوییک GX-H به عنوان نهمین تیپ کوییک دستی با هدف کسب استانداردهای ۸۵ گانه، اصلاح ایرادات گذشته و افزایش قیمت کارخانه‌ای این خودرو توسعه پیدا کرده است. کوییک GX-H در درب کارخانه در مدل تک رنگ ۳۸۵ میلیون تومان و در مدل R (دو رنگ) پارس خودرویی ۳۹۷ میلیون تومان قیمت دارد.

هنوز قیمت دقیقی برای کوییک GX-H در بازار کشف نشده و اعداد اعلامی خارج از عرف هستند. با نگاه به قیمت سایر مدل‌های کوییک و اطلس، به نظر می‌رسد در وضعیت ثبات، کوییک فول آپشن دستی در محدوده ۴۶۰ تا ۴۷۰ میلیون تومان قیمت بخورد.

مشخصات فنی سایپا کوییک GX-H

کوییک دستی فول آپشن با موتور ارتقا یافته M15i عرضه می‌شود. این پیشرانه با هدف کاهش مصرف سوخت و آلایندگی توسعه پیدا کرده است تا بتواند استاندارد یورو ۵ را پاس کند. پیشرانه ۸ سوپاپه جدید به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ، هدرز به جای منیفولد معمولی و بالانسر شفت مجهز است. این سه تغییر مهم در کنار تغییر نسبت تراکم و بهبود روغن کاری باعث شده تا موتور ضعیف سایپا در حدود ۱۰ درصد بازدهی بهتری نسبت به قبل داشته باشد.

موتور
تعداد سیلندر / تیپ ۴ عدد / M15 ۴ عدد / M15i
دریچه گاز الکتریکی
حجم موتور ۱۵۰۳ cc ۱۴۹۷ cc
حداکثر قدرت ۸۷.۵hp/5400rpm ۹۱hp/5250rpm
حداکثر گشتاور ۱۲۸Nm/4250rpm ۱۳۷Nm/4000rpm

تجربه رانندگی با اطلس و کوییک GX (مجهز به موتور جدید) نشان می‌دهد که این افزایش اعداد برای یک رانندگی معمولی ملموس نیستند؛ صرفا در هنگام اوج بار و فشار، موتور جدید رفتار بهتری نسبت به قبل از خود نشان می‌دهد. در مورد صدا و لرزش هم همین ماجرا صدق می‌کند، وضعیت کلی تغییری نکرده و تنها در بعضی از دورها نویز و لرزش آزار دهنده کمتر شده است.

آنچه که در جدول فوق مشاهده می‌کنید نهایت تلاش سایپا برای ارتقای بازدهی این موتور قدیمی محسوب می‌شود؛ درست است که این خانواده موتور با تکنولوژی فورد و مزدا سال‌های زیادی بدون خرج و دردسر کار می‌کنند، اما در اوج بلوغ صنعت خودرو در دنیا این یک توقع به حق از سوی مشتری سایپا است که خودروی تولیدی این شرکت ایرانی متناسب با اقلیم کشور از توانمندی حداقلی برای حرکت و تهویه کابین برخوردار باشد.

متأسفانه جدای از کیفیت پایین تولیدات سایپا، پلتفرم ایکس دویست در جزئیات فنی با دنیایی از مشکلات روبرو است؛ ارگونومی ضعیف و موقعیت بد نشستن راننده و سرنشین، جلوبندی بسیار ضعیف و حجم زیاد نویز، لرزش و تکان‌های خودرو باعث شده تا در سال ۲۰۲۴، رانندگی با ساینا، کوییک و مدل‌های جدید اطلس و سهند سخت و مشقت بار باشد!

امکانات جدید کوییک GX-H

کوییک GX-H نسبت به کوییک‌ S و GX-L به ۴ آپشن جدید مجهز است:

  • مالتی مدیا مجهز به دوربین دید عقب و مسیریاب
  • دکمه‌های کنترل صدا بر روی فرمان
  • صندلی با روکش چرم و پارچه
  • رینگ آلومینیومی ۱۴ اینچی

سایپا برای نصب مالتی مدیا بر روی داشبورد کوییک GX-H بر خلاف کوییک اتوماتیک، پنل میانی داشبورد را تغییر داده و این طراحی جدید موجب شده تا محل قرار گیری مانیتور و پنل تنطیمات تهویه بهتر شوند. علاوه بر این با تغییر فرم دریچه‌های تهویه، میزان پرتاب باد در کوییک جدید بسیار بهتر از قبل شده است. مالتی مدیای نصب شده بر روی کوییک GX-H مشابه اطلس و شاهین دنده‌ای، از نوع اندروید است و امکان نصب اپلیکیشن بر روی آن وجود دارد.

این خودرو علاوه بر موارد فوق به دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور، سنسور پایش فشار باد تایرها، فرمان هیدرولیک، تهویه الکتریکی دستی، نشانگر تعویض دنده GSI، شیشه و آینه‌های برقی و سنسور پارک عقب مجهز است.

در نهایت به نظر می‌رسد موتور ارتقایافته M15i و امکانات رفاهی جدید مسکنی کم اثر برای کوییک ضعیف و بی کیفیت سایپا باشند و تنها بتواند مشتریان خودروهای قبلی سایپا را مجاب به خرید این مدل جدید کند؛ اطلس نیز با طراحی جدید و نسبتا جذاب نتوانسته مشتریان محصولات ایران خودرو را به سمت خود بکشاند چرا که پلتفرم ایکس ۲۰۰ سایپا در لذت و کیفیت سواری فاصله معناداری با خودروهای قدیمی پژو دارد. در نهایت این انتظار از سایپا می‌رود که با عرضه پرتیراژ نسخه‌های اتوماتیک اطلس و کوییک جدید، حداقل تلاشی را برای کسب رضایت مشتریان خود انجام دهد!

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸۰ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    انگار نه انگار که داره تو سال ۲۰۲۴ تولید میشه

    موافقم 22
    مخالفم 2
  2. علی جردن

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1389 ديدگاه)

    مثل پژو پارس میخان هزار مدل داشبورد بزارن روش و صد تا نسخه از یک ماشین تولید کنند… تنها ارتقاع مفیدی که میشد روی این خودرو انجام داد نصب سانروف کارخونه ایی بود که اونم نزاشتین…

    الان مدل پارس خودرویی دو رنگ کدوم قسمت کابین قرمزه 🤔

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. net

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3156 ديدگاه)

      اگر اطراف صفحه نمایش ساینا اس و زیر صفحه نمایش ساینا اس خاکستری اس نبود و یکپارچه مشکی بود قشنگتر میشد. اطراحی چراغ عقب ب و چراغ جلو گر چراغ عقب کامل قرمز زرشکی باریک ساینا اس خوبه اگر چراغ عقب ساینا اس کامل قرمز بود قشنگتر میشد

      موافقم 2
      مخالفم 8
      1. omqali

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (46 ديدگاه)

        مهم اینه کلا ماشین قشنگی نیست

        موافقم 10
        مخالفم 8
  3. احمد

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تعصب روی ارم فیک (منظور پژو هست) نمیدونم چه دلیلی داره توسط ایرانیا که پارس و ۲۰۷ با اون ایمنی پایین و استهلاک بالا قیمت بالاتری دارن تا این کوییک بی ازار با کولر بهتر و استهلاک کمتر و ایمنی بالاتر . ده سال ۲۰۶ و ۲۰۷ داشتم تا سال ۹۸ که بیچارم کرد. بعدش با کوییک عوض کردم و نمیدونم با چی عوضش کنم وقتی انتخاب بهتری زیر ۸۰۰ براش نیست… و هنوز هیچ خرجی رو دستم نذاشته

    موافقم 9
    مخالفم 8
    1. Amir Noori

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ۲۰۶ و ۲۰۷ رو دادی کوییک گرفتی ؟!

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. احمد

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        بله چون برای چشم مردم زندگی نمیکنم و تعمیرگاه رفتنو دوست ندارم و راحتی توی شهر برام مهمتره. تو جاده باهاش نمیرم. با هیچ ماشین ایرانی نباید تو جاده رفت با این کیفیت مونتاژ و ایمنی ها.

        موافقم 14
        مخالفم 1
    2. حسین

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2874 ديدگاه)

      یک ۲۰۷ سالم فرانسوی می‌خریدی ، خیلی بهتر بود .
      تعصب بیجا هم کسی نداره ، مهندسی دقیق تر پژو علت اعتماد بیشتر مردم هست .
      البته من خودم تیبا ۲ و کوییک داشتم ، بنظرم کوییک از تیپ ۲ بهتره اما از تیپ پنج ، نوچ!

      موافقم 8
      مخالفم 8
      1. نویدی

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (330 ديدگاه)

        207 فرانسوی؟!!!خود مدیر عامل ایران خودرو هم از همچین محصولی خبر نداره!
        اونی که شما بهش میگید ۲۰۷ همون ۲۰۶ هستش با آرایش غلیظ.
        ۲۰۶ هم تا قبل از سال ۹۰ دارای قطعات اصلی بود.

        موافقم 16
        مخالفم 0
        1. حسین

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2874 ديدگاه)

          اونی که ما بهش میگیم ۲۰۷ فرانسوی همونی هست که خود پژو طراحی اش کرد و اولین بار در برزیل با همین اسم ۲۰۷ عرضه اش کرد و بعدا در اروپا با اسم ۲۰۶ پلاس عرضش کرد!
          پس ما هم از همون اسم اولش که ۲۰۷ بود و در جامعه رایج هست استفاده میکنیم!
          همون ۲۰۷ مدل ۸۹ الی ۹۱ که از چراغ جلوش تا موتور برف پاک کن صندوق عقبش ساخت ایتالیا و فرانسه و … بود .
          کمی جو گیر نباش دوست عزیز .

          موافقم 2
          مخالفم 0
    3. امید باخته

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      داداش کاملا شانسیه ‌. من یدونه تحویل گرفتم سال ۹۹ لحظه تحویل چراغ چک روشن بود و تا الان هم سوارم انواع و اقسام ایرادات رو پیدا کرد و تو گارانتی و غیر گارانتی دهنم صاف شد . درسته انتخابی نیست و مجبوریه ولی حد اقل تو گارانتی اگر درست رفع عیب کنند باز ادم انقد فشار بهش نمیاد . موتور tu5 خیلی بهتر از این موتور هست فقط مشکل ۲۰۶ و ۲۰۷ اصطهلاک و برقه وگرنه موتوری خیلی از این سر تره

      موافقم 1
      مخالفم 4
      1. ابوالفضل

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        حاجی چراغ چک خانواده تیبا مشکل از ایسیو هست.عوض کن اگه با هیچ یک از پژو ها عوضش کردی….
        میشه یه ماشین دیگه
        من تیبا دارم،با هدرز و ایسیو جدید ۱۲۰ اسب بخار روی چرخ گرفتم.
        میدونی یعنی چی؟
        Tu5 اونم روی چرخ نه به گفته کارخانه ۱۰۵ اسب داره با هدرز میشه ۱۱۰ اونم روی چرخ نه…

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. حسین

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2874 ديدگاه)

          Tu5 با یک هدرز و یک میل سوپاپ هپرنت سر چرخ ۱۳۰ اسب میده! بدون نیاز به تعویض کامپیوتر و هزینه های فضایی!

          موافقم 1
          مخالفم 1
  4. genius

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1264 ديدگاه)

    صندلیهای اطلس + دریچه کولر پراید 131 شده کوئیک GX-H آقا اینطوری که داره پیش میره حروف انگلیسی کم میارید برای تمیز دادن مدلها بهتره بیاید بگید کوئیک مدل خرداد 1403 مدل تیر 1403 و…… الا ماشاا…!!

    موافقم 13
    مخالفم 1
  5. علیرضا

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بازم خوبه اونا تعصب روی پارس و ۲۰۷ تعصب دارند بهتره تا پراید اسم عوض یا همون کیوک

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. میتر

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (53 ديدگاه)

      بعله دیگه به مرگ گرفتن که به تب راضی بشیم

      موافقم 5
      مخالفم 0
  6. نویدی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (330 ديدگاه)

    ایران خودرو و سایپا بعد از این همه سال هنوز نتونستن یه ماشین در حد و اندازه زانتیای منسوخ از رده خارج و قدیمی تولید کنن…اوج هنرشون عوض کردن داشبورده و نصب یه مانیتور و عوض کردن اسم ماشین.

    موافقم 9
    مخالفم 0
  7. زیزیگولو

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5686 ديدگاه)

    فقط تغیر دریچه کولر وسط روی داشبورد و دیگه هیچی🤦

    موافقم 10
    مخالفم 0
  8. Matin

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (377 ديدگاه)

    چقدر تاثیر گذار😂

    موافقم 6
    مخالفم 1
  9. ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4253 ديدگاه)

    کامل ترین نسخه این ماشین باید لاقل یه سانروف داشت و طراحیش یکم قدیمی شد

    موافقم 6
    مخالفم 1
  10. Hesi

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه چرخ ریو رو نمی‌دن آشغال سوار بشم بعد از هفده سال هنوزم مثل ساعت کار میکنه زیر کولر یخ فابریکش دارم نظر میدم

    موافقم 9
    مخالفم 2
  11. امیرمسعود

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    برای داخل شهرمناسبه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداوکیلی دست ازاین عوام فریبی برداریدخودروسازهای انحصاری میتونند رقابت کنند ورشد کنند این جوک موتور ۸ سوپاپ😂😂خودروها دارندبرقی میشن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. سهیل

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    حالا درسته کوییک این مشکلاتی که گفتید را داره اما اون بخش که نوشتید سواریش اختلاف معناداری با پژو داره انگار داری به جای آشغالهای پژو نشان ایران خودرو از بنز تعریف میکنی اتفاقا این مشکلاتی که برای کوییک گفتید صد برابرش برا انواع پژو های حلبی ایران خودرو هست

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      جالب اینجاست سواریش نرم تر و بهتر از پژوعه البته تحفه ای نیست ولی خب کمی بهتره

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا