تسلا

تست شتاب و سرعت تسلا مدل 3 پرفورمنس در اتوبان

هر فردی که تسلا مدل ۳ پرفورمنس را رانده باشد به شما خواهد گفت که خودروی بسیار سریعی است. قطعاً این روزها صحبت از تسلا مدل S پلاد است اما خب مدل ۳ پرفورمنس نیز عملکرد تیز و سریعی دارد و مشتریان را راضی می‌کند.

باتری ۷۵ کیلووات ساعتی این خودرو با دو پیشرانه الکتریکی که در جلو و عقب جا خوش کرده‌اند همکاری کرده و باعث ایجاد قدرت ترکیب ۴۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۴۰ نیوتون متری می‌شود. این خروجی خیلی با قدرت ب ام و M3 و مرسدس-ای ام جی C63 S کنونی فاصله ندارد. اخیراً کانال AutoTopNL با این خودروی الکتریکی سری به اتوبان‌های آلمان زده تا نگاهی به مشخصات عملکردی آن داشته باشد.

مدل ۳ پرفورمنس تنها به ۳.۴ ثانیه زمان نیاز داشته تا از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. البته همان‌گونه که در این ویدئو دیده می‌شود محصول بدون صدای تسلا در رسیدن به سرعت‌های بالا نیز مشکلی نداشته و این کار را به راحتی انجام می‌دهد.

شتاب واقعی خودرو در ۳.۴۶ ثانیه ثبت می‌شود که دقیقاً مشابه ادعای تسلا می‌باشد. این سدان الکتریکی به سرعت‌گیری احساس‌برانگیز خود ادامه داده و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز تنها در ۱۰.۱۲ ثانیه ثبت می‌شود. نهایتاً هم مسافت ۴۰۰ متر در زمان ۱۱.۵۲ ثانیه و با سرعت ۲۶۲ کیلومتر در ساعت پشت سر گذاشته می‌شود. البته باید گفت راندن خودروهای الکتریکی با چنین سرعت‌هایی به سرعت باعث خالی شدن باتری می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    ((البته باید گفت راندن خودروهای الکتریکی با چنین سرعت‌هایی به سرعت باعث خالی شدن باتری می‌شود.))
    بهتر بود به جای خودرو های الکتریکی بنویسید
    (( جاروبرقی)) 🙃

    موافقم 15
    مخالفم 41
    1. AMIR / ARMI

      ۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      این که چیزی نیست باک خودرو های بنزینی هم با چنین سرعت هایی خالی میشه
      تا حدی که با یه ماشین هشت سیلندر میشه صدی ۱۸ تا ۲۰ لیتر بنزین مصرف کرد

      موافقم 34
      مخالفم 5
  2. محمد امین

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    داخل یوتیوب یه نفر یه مدل 2020 رو داشت برسی می‌کرد، هم نکات مثبت زیاد داشت و هم نکات منفی…
    یکی از چیز های عجیبش این بود که وقتی بدنش رو فشار می‌داد، مثل بدنه ی پراید ، فرو می رفت .. و ضربه که میزد ، صدایی مثل صدای مخزن های آهنی قدیمی که داخلشون آب نیست می‌داد , و خودش میگفت که از نظر رنگ شاید به نظر برسه که کیفیت بالایی داره ، اما در عمل به کوچک ترین ضربه ها ، حتی با فشار زیاد کارواش آب، خط میفته روش و میگفت که نور چراغ ها مناسب نیستن …
    نکات مثبتش ، این بود که فضای داخلی و بار خوبی داره ، صندلی هاش راحته ، دید خوبی به اطراف وجود داره، عملکرد باطری ها عالی هستن و تعلیق نسبتا نرم و مناسب شهر رو داره

    موافقم 9
    مخالفم 15
    1. AMIR / ARMI

      ۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      ((بدنش رو فشار می‌داد، مثل بدنه ی پراید ، فرو می رفت .. و ضربه که میزد ، صدایی مثل صدای مخزن های آهنی قدیمی که داخلشون آب نیست می‌داد))
      چقدر بد !! من میگم این همه موسسات ستاره ایمنی میدن به ماشین ها الکیه
      هی شما ها بگید نه واقعیه
      همین مدل سه چقدر بابت ایمنی ستاره فیک که بهش ندادن !
      ممنون که اطلاع دادی و اگاهمون کردی

      موافقم 24
      مخالفم 5
      1. یک کاربر

        ۵ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (148 ديدگاه)

        فناوری بدنه خودروهای برقی در آینده تغییر خواهند کرد ، برنامه هست از الیاژ فولاد پیشرفته استفاده کنند که سبک و محکم تره ، اما در دهه های پیش شکست خورد. الان برای سبکی و کاهش وزن بیشتر از الومینیم و فیبر کربن و بعضی قسمت ها فولاد استفاده میکنند ، چرا فولاد معمولی محبوبه ؟ هزینه ان بسیار کمتر از الومینیم ، فولاد پیشرفته ، هست.

        شما پورشه ببینید بعضی محصولات کلا بدنه از فیبر کربن هست توی تصادفات اغلب صدمه میبینند اما بخاطر همین سبکی شتاب و قدرت بالاتر دارند

        تجاری سازی و تولید انبوه فولاد پیشرفته شاید در اینده تغییر در صنعت خودروسازی ایجاد کرد.

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. محمد امین

        ۵ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (2168 ديدگاه)

        داداش چیزیه که اون طرف میگفت ، و طبق تصویر قابل مشاهده بود ، من بیشتر از این نمیدومم
        حداقل الان همه میدونن که کیفیت تسلا نقطه ی ضعف اش هست و نه نقطه ی قوتش ، پس نیاری به تعریف و تمجید در این زمینه وجود نداره

        موافقم 6
        مخالفم 11
  3. AMIR / ARMI

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    این برسی و مقایسه لوسید ایر و بنز eqs ترجمه کنید ممنون میشیم

    موافقم 15
    مخالفم 0
  4. Silent

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    خوبه که توو تصاویر انتخابی تون از مدل های 2021 استفاده کردین چیزی که توو بعضی پست ها از تصاویر y x , 3 سال های 2019 کار شده بود.

    موافقم 5
    مخالفم 2
  5. امین

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (578 ديدگاه)

    خدا آلمان از تست کننده های سرعت و عاشقان شتاب نگیره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. Joseph

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (135 ديدگاه)

    بسیار پرفورمنس خوب و در عین حال مسلط رو جاده که از این بهتر تو این کلاس چی میخواد
    خوابشو کسی نمی دیدکه یه روزی با این قیمت همچین ماشینی سوار بشی

    موافقم 10
    مخالفم 1
  7. جناب ایکس

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    گشتاور آنی واقعا زیاد هست برای همین از سرعتای 200 به بعد جون میکنه تا 10 کیلمتر بر ساعت بیشتر شه. برای همین فراری اس اف 90 سریعتر میره.(حداکثر سرعت) (البته وزن فراری هم تاثیر داره). البته شاید بگید تسلا با این وزن زیاد تونسته فراری رو شکست بده شاخ قول شکونده و کل فراری رو با سوابق و پیروزی هایش قورت داده حتی روح انزو رو از اون دنیا کشیده پایین و نبش قبرش کرده و… اولا باید گفت فراری تو سرعت های بالاتر و مسافت های طولانی تر تسلا رو میزنه. دوما اینکه وزن تسلا بیشتره نقطه ضعفش هست. این خب هنر فراری هست که با وزن خیلی کمتر تونسته هزار اسب بگیره. اگه تسلا هم میخواست وزنش قد فراری باشه اسب بخارش نصف میشد پس اینکه میگید فلان ماشین وزنش بیشتر یا تک محوره هست یا موتور جلو هست و بهش تخفیف میدید مث اینه که تو مدرسه یه بچه درسش ضعیف تر باشه بعد معلم بگه چون نمرش کمتر از همون دانش آموز نمره اول ولی یه مقدار هردوشون درس خوندن منم بهش نمره 20 میدم (شاید اون دانش آموز نمره اول مفید خونده باشه یا … میدونم الان بخاطر این مثالم ممکنه مود انتقاد و اینا قرار بگیرم ولی بنظرم خیلی نزدیکه به این قضایا)

    موافقم 3
    مخالفم 14
    1. عرفان

      ۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (229 ديدگاه)

      مقایسه کردن فراری با تسلا کار بیخودیه
      ابهت فراری رو پایین نیار

      موافقم 4
      مخالفم 8
      1. جناب ایکس

        ۶ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        اخه کلافه شدیم از دست طرفدارای تسلا…😔😔😔

        موافقم 0
        مخالفم 3
  8. Elmiraj

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    رقیب الکتریکی که هیچ…….بعد چهار سال حضور در بازار هنوز یک درونسوز هم نتونسته به اعداد و ارقامش برسه…

    موافقم 15
    مخالفم 7
    1. abdi_mahdi

      ۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (496 ديدگاه)

      اول اینکه خب چیکار کنیم؟ دوم اینکه تو رنج قیمت خودش رقیب نداره

      موافقم 1
      مخالفم 7
    2. AMIN (M.A.S)

      ۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (815 ديدگاه)

      چلنجر اسکات پک 1320 مدل 3 رو در همون درگ تایمز برد
      البته وقتی تسلا مدل3 پرفورمنس از 1320 شکست خورد بروکس برای کم کردن فشار شکست مدل X پرفورمنس رو جلوی اسکات پک گذاشت تا بالاخره تسلا هم برده باشه

      موافقم 2
      مخالفم 4
    3. Sina10

      ۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      به کدوم اعدادش؟؟
      اگه شتابشو میگی هزاران سدان داریم که از مدل ۳ پرفورمنس سریعترن این یک
      اگه میگی سریعترین سدان کامپکت بازاره
      باید بگم M3 کامپتیشن چهارچرخ متحرک میتونه ازش سریعتر بره ، زمان رسمیش رو ب‌ام‌‌‌و همیشه ضعیف تر از واقعیت اعلام میکنه
      توی پیست هم انچنان مهارتی نداره
      ولی در کل خیلی ماشین خوبیه
      از کمتر برقیایی که به نظرم جالب اومده
      یکم مشکل کیفیتی داره و قیافشم زشته ولی خب ارزونه و سریعه و پر از تکنولوژی

      موافقم 0
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا