تسلا

رکورد تازه برای کامیون تسلا؛ حمل 37 تن بار تا مسافت 800 کیلومتر

جدیدترین آزمایش فنی از کامیون برقی تسلا در شرایط واقعی، قابلیت‌های بسیار خوب این محصول را نشان می‌دهد. بنابر اعلام رسمی شرکت سازنده، تسلا سمی توانسته است با یک مرتبه  شارژ باتری، مسیر ۸۰۰ کیلومتر را همراه ۳۶۷۰۰ کیلوگرم بار، بپیماید.

کمتر از ۷ روز به تحویل اولین نمونه‌های تسلا سمی به خریداران باقی مانده است. موفقیت برای این رویداد تاریخی، احتمالا تاثیری چشمگیر بر صنعت حمل و نقل جهان خواهد داشت. استفاده از کامیون‌های برقی، حتی در کشورهای متمول دنیا، مرسوم نیست اما چنانچه تسلا سمی عملکرد مورد انتظار را برآورده کند؛ توسعه‌ی خودروهای تجاری الکتریکی مورد توجه برندهای مشهور، قرار خواهد گرفت.

تسلا سمی

دو نوع تسلا سمی، پس از بارگیری توان پیمایش ۴۸۰ و ۸۰۰ کیلومتر دارند. پنج سال پیش، طرح اولیه از کامیون برقی تسلا به رسانه‌های خبری ارائه شد. تولید انبوه این مدل برای سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده بود. براساس اعلام رسمی ایلان ماسک، مدیر عالم تسلا، مونتاژ نهایی تسلا سمی از ماه اکتبر (آبان ماه) آغاز شده است.

علاوه‌بر تسلا، شرکت‌های مرسدس، ولوو، رنو و نیکولا نیز پروژه‌ی تولید کشنده‌های برقی را دنبال می‌کنند. نکته‌ی جالب، ادعای تسلا مبنی بر حمل بار ۳۷ تن تا مسافت ۸۰۰ کیلومتر است که فعلا فراتر از رقبا به نظر می‌رسد. همچنین، تسلا سمی در دو حالت بی‌بار و بارگیری شده، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵ و ۲۰ ثانیه خواد داشت.

تسلا سمی تراک

برای تسلا سمی، قیمت ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار دلاری در مدل‌های مختلف وجود دارد. این کشنده‌ی برقی با توان پیمایش جالب توجه و شتاب‌گیری بسیار خوب، گران‌تر از نمونه‌های دیزلی است اما از نظر هزینه‌ی شارژ (سوخت گیری) و استهلاک و نگه‌داری در درازمدت، برتری خواهد داشت. چنانچه عملکرد فنی تسلا سمی، مطابق انتظار پیش رود و به خوبی ارائه شود، تولید ۱۰۰ هزار دستگاه در سال، آغاز خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. ناشناس

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    صنعت در دنیا ، در حال متحول شدن هست و ما همچنان بدنبال حقوق اولیه

    موافقم 121
    مخالفم 2
  2. محمد

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    آفرین واقعا رقم چشمگیری هست با این وزن ، دو سال پیش ایلان ماسک قول نسخه ای با برد ۱۰۰۰ کیلومتر روهم داده بود احتمالا دو سه سال بعد اون مدل هم وارد خط تولید میشه با باطری ها و موتور های برقی نسل بعدی ، این ماشین پتانسیل اینو داره حمل و نقل سنگین رو دگرگون کنه ،با برق ارزان تر از سوخت ، استهلاک پایین ، عدم نیاز به سرویس های مرسوم ماشین های سنگین ، شتاب و گشتاور خوب ، ساکت و بدون لرزش و سیستم عالی اتوپایلوت تسلا

    موافقم 69
    مخالفم 1
    1. Amirreza.M

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (273 ديدگاه)

      شارژش چند روز طول میکشه؟؟

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. پویا

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (447 ديدگاه)

        روز؟!
        با نیم ساعت شارژ 70 درصد باتریش پر میشه

        موافقم 6
        مخالفم 4
      2. علی

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        کم تر از ۲ ساعت صد در صد چون خیلی با فشار بالا و استاندارد شارژ میشه

        موافقم 2
        مخالفم 0
  3. elonlion

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (102 ديدگاه)

    تسلا در روند اصلاحات عظیم در صنعت خودرو و حمل و نقل باز هم شیلنگ گرفته روی بقیه خودرو سازان

    موافقم 49
    مخالفم 47
    1. مازیار

      ۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2509 ديدگاه)

      در کنار بقیه خودروسازان
      بد نیست گاهی هم “شیلنگ” رو بگیره روی اونی که تو جاده داره میسوزه

      موافقم 46
      مخالفم 12
      1. elonlion

        ۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (102 ديدگاه)

        37 تن بار و طی کردن 800 کیلومتر این یه نکته شکست برای تصورات اشتباهی بود که وجود داشت
        تصوراتی مثل بقیه کمپانی ها زودتر ساختن تسلا عقب افتاده خوردو های الکتریکی برای حمل بار مناسب نیستن و . . .
        الان همه پروژه های تسلا موعد تولید دارن به غیر رودستر شیلنگ بعدی روی سوپراسپورت سازان گرفته میشه .

        موافقم 22
        مخالفم 39
        1. مازیار

          ۹ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (2509 ديدگاه)

          در مورد عملکرد این کشنده هیچ بحثی نیست و کاملا جواب شرایط کاری رو میده من فقط با یه طعنه باز طعنه بازی کردم این از این

          و در مورد اختلافی که تسلا فن ها ازش حرف میزنن هم صرفنظر از مواردی که قابل بحثه باز هم میگم بحثی نیست فقط یک نکته
          همونطور که پنج ده و حتی بیست سال بعد از همه گیر شدن اتومبیل در ابتدای قرن گذشته، نمی شد به برتری مطلق برندی خاص رای داد چون جای بسیار برای تغییر و پیشرفت در راه بود، امروز هم نمیشه چون برقی ها مثل درونسوزها در صد سال قبل هنوز در اول راه هستن و بطور قطع تغییرات بسیاری در این صنعت رخ خواهد داد و خیلی زوده اگه بخوایم همین ابتدای کار تسلا رو شیلنگ بدست ببینیم

          موافقم 26
          مخالفم 7
        2. elonlion

          ۹ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (102 ديدگاه)

          این صنعت موتور درون سوز نیست که 100 سال از عمرش گذشته و در ابتدا چیزی مشخص نبوده
          این صنعت خودرو هستش که ازش 100 سال گذشته این دو تا رو اشتباه نگیرید الکتریکی ها قرر نیست رشد عجیب غریبی د تکنولوژی خودشون داشته باشن و نقش سازنده ها بخواد خیلی عوض بشه چون خودرو ها به بلوغ رسیدن و قرار نیست این راه دوباره 100 سال دیگه طی بکنن کمپانی هایی که بیشتر و زودتر سرمایه گذاری کردن خب طبیعی هست سهم بیشتری هم خواهند داشت

          موافقم 10
          مخالفم 23
        3. مازیار

          ۹ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (2509 ديدگاه)

          الکتریکی ها قرار نیست رشد تکنولوژیکی داشته باشن؟!
          چطور این حرفو می زنید؟
          در تمام بخش ها و رشته های صنعتی رشد تکنولوژیکی بصورت تصاعدی هست حالا بزرگترین صنعت دنیا از این قافله عقب بمونه؟
          به نظر شما صد سال دیگه تغییرات نسبت به این صد سالی که گذشت بیشتر نخواهد بود؟

          گذشت زمان همه چیز رو روشن می کنه البته نه صد سال
          زیاد طول نمی کشه

          موافقم 24
          مخالفم 1
    2. ممد ژانگولر

      ۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (3546 ديدگاه)

      داداش ایلان باهات موافقم ولی اینم در نظر بگیر اولش تا ۸۰۰ کیلومتر میره بعد دو سال کار ۳۰۰کیلومتر هم نمیتونه بره
      هر گردویی گردو نیست که

      موافقم 14
      مخالفم 19
      1. elonlion

        ۹ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (102 ديدگاه)

        باور کن خیلی فکرت اشتباه هستش مدل اس های 2014 با 270 هزار کیلومتر کارکرد دارن با قیمت های 25 هزار دلار هنوز معامله میشن هنوز بعد از 8 سال کار و چندین مالک مشتری دارن

        موافقم 13
        مخالفم 6
        1. phonix

          ۹ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          دوست عزیز من هنوز هم میگم حمل نقل سنگین : هیدروژن

          موافقم 6
          مخالفم 17
      2. علی

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ماشین ۴ سال گارانتی داره و باطری ۸ سال گارانتی داره یعنی هر اتفاقی که بخواد برایش بیوفته میتونی به کمپانی بگی برات تعویض یا تعمیر کنه این کمپانی ایران خودرو و سایپا نیست که نه گارانتی درست حسابی و خدمات پس از فروش بهت نده او کمپانی فکر سود و ضرر رو می‌کنه بعد ۸سال گارانتی می‌کنه می‌دونه که ۸ سال بیشتر عمر می‌کنه که همچین گارانتی میکنه

        موافقم 5
        مخالفم 0
  4. ❤BMW❤

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    اون مدل که سقفش کوتاه تره زشته

    موافقم 14
    مخالفم 5
  5. net

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    برای تریلی برقی حداقل برای هر بار شارژ ۱۰۰۰ کیلومتر باید طی کند

    موافقم 7
    مخالفم 51
    1. Ali_x76

      ۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1204 ديدگاه)

      اگه روزی ۹ ساعت رانندگی کنه با سرعت ۱۰۰ تا، میشه ۹۰۰ کیلومتر.
      طی اون ۹ ساعت، دو تا توقف نیم ساعتی و یک توقف یک ساعتی برای غذا و توالت و استراحت هم داشته باشه، اگه شارژر ۴۰۰ کیلوواتی بهش نصب بشه، تقریبا همون ۱۰۰۰ کیلومتر برد رو داره.

      موافقم 29
      مخالفم 0
  6. Just toyota

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    به به ، این خبر از دو جهت لذت بخش اول اینکه سمی تونسته با این عملکرد محشرش یه پاسخ کوبنده به خیلی از منتقدان بده و از طرفی هم رسیدن سمی به دست مشتریان تا یک هفته دیگه نشون دهنده اینه که رودستر افسانه ای هم از این روزا اخبار تولیدش میاد بیرون 😍🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️🚀

    موافقم 35
    مخالفم 8
  7. بیلمیش

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    صفر تا صدش بدون بار 5 ثانیه!!

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. Sina

      ۱۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پس انتظار داشتی با سی تن بار تو پنج ثانیه صفر تا صد بزنه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Elmiraj

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    در حالی که جناب بیل گیتس فرمودن در کلاس سنگین هیچ شانسی برای الکتریکی وجود نداره و کامیون الکتریکی آینده‌ای نخواهد داشت….!!!!

    موافقم 20
    مخالفم 5
    1. Just toyota

      ۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      سمی با این عملکردی که از خودش به جا گذاشت ، مطمئن باش آینده برای برقی ها هست 💪💪⚡️⚡️

      موافقم 10
      مخالفم 4
  9. hssn

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (477 ديدگاه)

    ارقام و عملکردش حالا که توی دنیای واقعی ثبت شده به شخصه سمی تراک رو برای من به چیز قابل احترامی تبدیل میکنه
    البته امیدوارم صفر تا صد 5 ثانیه ایش اونو تبدیل به پایه ثابت ویدیوهای مت واتسون نکنه

    موافقم 24
    مخالفم 0
  10. Just toyota

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    وای خدا کنه هیچوقت سمی به دست راننده کامیون های عزیز ایرانی نرسه 😂😂 ، چون اینا الان هم با این تریلی های معمولی تو جاده به کسی راه نمیدن و گاهی اوقات هم تو سربالایی ها میان پشتت چراغ میدن ، حالا فک کنید یه کامیون با شتاب ۵ ثانیه بیوفته دستشون ، چه بلا هایی که سر ماشینا نمیارن 😅😅😂🙌

    موافقم 10
    مخالفم 2
  11. Taha Malek

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (914 ديدگاه)

    درسته که با تسلا و کاراش حال نمیکنم
    ولی این کارشون قابل تقدیره باید دید در محیط واقعی چیکار میکنه

    موافقم 8
    مخالفم 0
  12. خاکی

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    با رفتن تو فاز تولید خودرو های سنگین ، باید به فکر افزایش ایستگاه های سوپرشارژر هم باشه چون این خودرو ها دیگه سواری نیستن طرف بره سرکار و برگرده راننده خودرو سنگین دائم تو جاده اس و از نظر وجود ایستگاه سوپر شارژر نباید نگرانی داشته باشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  13. Porsche 911

    ۱۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    قطعا با پیشرفت روز افزون تکنولوژی های برق و باتری به آمار بهتری هم می رسن
    ولی در کل خود پروسه تولید باتری ضرر بزرگی به طبیعت میزنن و اگه راه حلی برای این مشکل مطرح نشه عملا هیچ پیشرفت و قدمی رو به جلو برای طبیعت بر نداشتن
    به نظرم هیدروژن هم میتونه گزینه مناسبی باشه اما مشکلی که داره این هست که اگر برق و باتری تا 10 سال دیگه به حد تکامل برسن
    هیدروژن تا 30 سال دیگه یا بیشتر به تکامل میرسه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. heshmat021

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (329 ديدگاه)

      باید با پروسه تولید گازوئیل و بنزین مقایسه بشه

      استخراج
      پالایش
      فراوری
      خود پمپ بنزین

      انقال بین این مراحل هم آلودگی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا