تویوتا

پا به پای تویوتا یاریس هاچ‌بک مدل ۲۰۱۵

تویوتا یاریس هاچ‌بک را از هر جنبه‌ای که بنگریم خودروی شایسته‌ای است چه به لحاظ زیبایی و چه به لحاظ کارکرد؛ اما آنچه این خودرو را از دیگر همتایانش، متمایز می‌سازد بهای بسیار بالای آن است. گرچه این مدل در بیشتر نقاط گیتی خودرویی معمولی به شمار آمده و خرید آن برای عامه مردم میسر است ولی در کشورمان با قیمتی بیش از یک‌صد و ده میلیون تومان عرضه می‌شود که بهایی سرسام‌آور برای خودرویی چنین کوچک است.

Toyota Yaris Hatchback 2015
Toyota Yaris Hatchback 2015
در بیشتر نقاط دنیا، سیاست‌های جاری دولت‌ها بر این منوال قرار دارد که از فروش و ورود خودروهای کوچک و نیز کم‌مصرف، با انواع و اقسام وام‌ها و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی…. حمایت کنند، زیرا با انجام این کار هم از مصرف بی‌رویه بنزین جلوگیری شده و هم از شدت آلودگی هوا کاسته می‌شود ولی در کشور ما، به دلایلی چند، که مهم‌ترین آن وجود غول‌های انحصاری و غیرپاسخگوی خودروسازی است، این مسئله، علیرغم فواید فراوانی که به همراه دارد، همواره نادیده گرفته شده است. زیرا ورود هر خودروی مرغوب، مدرن، کم‌مصرف و نیز ارزانی، حیات این مؤسسات زیان ده را که وبال گردن دولت و ملت هستند، به مخاطره می‌افکند و خواب آن‌ها را سخت آشفته می‌سازد. بگذریم!

Toyota Yaris Hatchback 2015
Toyota Yaris Hatchback 2015
در حدود یک سال است که نسل جدید تویوتا یاریس هاچ‌بک، روانه کشورمان شده است. خودروی وارد شده به بازار ایران، نسخه آسیایی آن محسوب می‌شود. این خودرو از اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی وارد بازارهای جهانی شده و کد اتاق آن‌هم XP150 است. در حال حاضر، این نسخه از یاریس در ممالکی همچون چین، تایلند، اندونزی، مالزی و …. تولید می‌شود که نمونه‌های وارد شده به ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس ساخت کشور تایلند هستند.

Toyota Yaris Hatchback 2015
Toyota Yaris Hatchback 2015
چندی پیش این خودرو توسط سایت «DRIVEARABIA» امارات مورد تست و بررسی قرار گرفت که در اینجا خلاصه‌ای از آن را تقدیمتان می‌کنم.
نگارش مطلب درباره خودروهای ارزان‌قیمت، هرگز امر ساده‌ای نیست، زیرا در این خودروها، چیز زیادی برای نوشتن یافت نمی‌شود. این دسته از خودروها به‌سختی حرکت می‌کنند، از فقدان تجهیزات متعدد رفاهی و ایمنی رنج می‌برند و درنهایت اینکه بیشتر آن‌ها خواستنی و خوشایند عامه هم نیستند. بااین‌وجود، ممکن است که نسخه کاملاً جدید تویوتا یاریس بتواند به‌عنوان نخستین برند ژاپنی، پرانتزی را در این بین باز نموده و این پیش‌فرض را به پرسش گیرد.

Toyota Yaris Hatchback 2015
Toyota Yaris Hatchback 2015
نمای ظاهری این خودرو، در قیاس با زمانی که در آن به سر می‌بریم، از زرق و برق فراوانی برخوردار است، تا آن حد که می‌تواند برای برخی از بازارهای هدف که خصلتاً محافظه‌کار هستند، تکان‌دهنده هم باشد و این موضوعی است که از زبان برخی از منتقدان و مخالفان این روند به کرات شنیده شده است. بی‌گمان، از شش ماه پیش تاکنون، هزاران دستگاه از نمونه سفید رنگ این خودرو در پیرامون ما پرسه می‌زدند که بی اعتناء از کنارشان رد شدیم، ولی در عوض، نسخه فول نارنجی‌رنگی که در اختیارمان قرار دارد را دوست داشته و می‌پسندیم. این نسخه از رینگ‌های آلومینیمی ۱۵ اینچی بهره می‌برد.

Toyota Yaris Hatchback 2015
Toyota Yaris Hatchback 2015
در داخل، داشبورد این خودرو به‌طور مستقیم از نسخه سدان آن نمونه‌برداری شده است. در سمت راست و بخش پایینی داشبورد، محلی مشاهده می‌شود که به ظاهر با چرم دوخته شده که البته ساختگی بوده (دوخت آن واقعی هم نیست) و در اصل با پلاستیک سخت قالب‌ریزی شده است، حتی استراحتگاه دست و نیز پانل درب‌ها هم از پلاستیک‌های سخت ساخته شده‌اند، درنهایت نیز وجود یک پوشش سست و بی‌دوام که در صندوق عقب آن جای گرفته، این پروسه ارزان‌سازی را تکمیل می‌کند. تا هنگامی که هیچ یک از تجهیزات داخل اتاق اعم از کلیدها، دکمه‌ها، فرمان و… را لمس نکنید از چشم‌انداز کابین لذت خواهید برد، به‌خصوص از گیج‌هایی (اندازه‌گیرهایی) که از شباهت اندکی با سنگ‌های قیمتی برخوردارند و از رنگ نارنجی آتشینی هم بهره می‌برند.

Toyota Yaris Hatchback 2015
Toyota Yaris Hatchback 2015
کابین این خودرو، چه در بخش جلو و در چه عقب آن بسیار جادار است، صندلی‌های آن نیز تقویت شده و از راحتی مناسبی برخوردارند، اما استراحتگاه دست در میانه صندلی‌های جلوی آن موجود نیست. صندوق عقب این خودرو در قیاس با خودروهای موجود در این کلاس، از گنجایش مناسبی سود برده و صندلی‌های پشتی آن نیز از قابلیت تاشدن برخوردارند. یک نگه‌دارنده فنجان در داشبورد آن نصب شده و یکی دیگر از این نوع هم در بخش عقب آن جای گرفته است. همچنین در محفظه‌های کناری پانل درب‌ها نیز می‌توان یک بطری آب را به‌راحتی جای داد.

Toyota Yaris Hatchback 2015
Toyota Yaris Hatchback 2015
بالاترین تیپ این خودرو، از تجهیزات نسبتاً مناسب و درخوری بهره می‌برد، که شامل مواردی همچون سیستم ورود بدون کلید، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، دو ایربگ و نیز تهویه مطبوع دستی (با کارکردی بالاتر از حد متوسط)، می‌گردد. همچنین یک سیستم صوتی رضایت‌بخش نیز در آن وجود دارد که از قابلیت پخش CD و MP3 برخوردار بوده و از پورت‌های USB و AUX نیز بهره می‌برد. با همه این‌ها، این خودرو برخلاف همتایش نیسان سانی، از وجود تجهیزاتی همچون کانال‌های تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، بی‌بهره است و یا از صفحه نمایشگر لمسی که در هوندا سیتی یافت می‌شود، برخوردار نیست. حتی تجهیزاتی چون اتصالات بلوتوث و سنسورهای پارک هم در آن وجود ندارد، مگر اینکه برای دستیابی به آن‌ها به نمونه‌هایی متوسل شوید که توسط فروشنده، این تجهیزات بر روی آن‌ها نصب شده باشد.

Toyota Yaris Hatchback 2015
Toyota Yaris Hatchback 2015
توضیح: نصب تجهیزات اضافی توسط فروشندگان محلی در امارات امری مرسوم و شایع است و این عمل اسباب دردسر فراوانی را برای مصرف‌کنندگان ایرانی فراهم آورده است، زیرا در بسیاری از مواقع، تجهیزات نصب شده فاقد استانداردهای کارخانه مادر بوده و از کیفیت بسیار نازلی برخوردارند و حتی گاهی به کارکرد عادی خودرو نیز لطمه وارد می‌کنند.

Toyota Yaris Hatchback 2015
Toyota Yaris Hatchback 2015
تنها خودروی یاریسی که پیش از این رانده‌ایم، نسخه سست و بی‌حال ۱.۳ لیتری آن بود و به همین سبب نیز چندان مایل نیستیم که درباره آن بیندیشیم. اما نسخه ۱.۵ لیتری آن بیش از پیش مورد توجهمان قرار گرفت. این پیشرانه قادر است توانی معادل ۱۰۷ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری برابر با ۱۴۱ نیوتن‌متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه را برای این خودرو به ارمغان بیاورد. در عین حال ما توانستیم شتاب صفر تا صدی معادل ۱۲.۴ ثانیه را با آن تجربه کنیم که کماکان کند است ولی در مجموع، عملکرد متوسط آن در سطح شهر توانسته است رضایت ما را به خود جلب کند. جعبه‌دنده ۴ سرعته خودکار آن گرچه ابتدایی به نظر می‌رسد اما نسبتاً پاسخگوست و نکته جالب هم اینجاست که در تمامی اوقات، موتور در نقطه جوش خود قرار داشت و سرعت میانگین خودرو هم ۱۲۰ کیلومتر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه بود.

Toyota Yaris Hatchback 2015
Toyota Yaris Hatchback 2015
تویوتا یاریس هاچ‌بک، یک خودروی کارآمد برای رفت و آمد روزانه است و مصرف سوخت آن هم در هنگام تست به‌طور میانگین ۷.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مسافت بود. علاوه بر این، خودروی مذکور از هدایت راحت و آسانی نیز برخوردار است و سواری نرمی را در بیشتر سطوح جاده به راننده پیشکش می‌کند؛ همچنین سایز و اندازه کوچکش این امکان را برای آن فراهم می‌کند که در لابه‌لای شکاف‌ها و روزنه‌های موجود در ترافیک‌های شهری به‌راحتی خود را جای دهد و به اصطلاح گلیم خود را از آب بیرون بکشد! رانندگی با این خودرو در بزرگراه‌ها به هیچ‌وجه حالت شناور بودن را به راننده القاء نمی‌کند و اصوات ناشی از باد- موتور- جاده تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در بیشتر مواقع، در سطح متوسطی شنیده می‌شود اما در سرعت‌های بالاتر این صداها به‌وضوح افزایش می‌یابد. دید راننده و تسلط آن به محیط پیرامونش، در سطح مناسبی قرار دارد و عمل پارک با آن، حتی در نبود سنسورهای عقب نیز به‌راحتی صورت می‌پذیرد.

Toyota Yaris Hatchback 2015
Toyota Yaris Hatchback 2015
رانندگی با این خودرو حتی می‌تواند سرگرم‌کننده نیز باشد، به شرط آنکه بتوانند بر تأخیر جزئی دریچه گاز که در سرعت‌های پایین روی می‌دهد، غلبه کنید. با آنکه فرمان آن سبک به نظر می‌رسد ولی از دقت نسبتاً خوبی برخوردار است و بازخورد مناسبی را هم نسبت به فرامین راننده از خود نشان می‌دهد. نوسانات بدنه در این خودرو به آسانی کنترل می‌شوند و ترمز ABS و مکمل‌های آن نیز عملکرد مناسب و درخوری را از خود ارائه می‌دهند. این خودرو تااندازه‌ای سریع، چسبندگی خود را به جاده از دست می‌دهد ولی بااین‌وجود، پدیده کم فرمانی (UNDERSTEER) چندانی در آن مشاهده نمی‌شود. با اینکه، خودروی مذکور به لحاظ ماهیت وجودی کیلومترها دورتر از رقیبی همچون خودروی مینی است؛ ولی ازسوی دیگر، در سرعت‌های معقول و در جاده‌های متلاطم ایمن‌تر و چابک‌تر از آن ظاهر می‌شود.

Toyota Yaris TRD 2015
Toyota Yaris TRD 2015
آیا ما یاریس هاچ‌بک را به لیست توصیه‌ها و سفارش‌هایمان اضافه می‌کنیم؟ خوب، نبود برخی از تجهیزات بدیهی و نیز فقدان بعضی از آپشن های کلیدی، آن را خارج از این لیست قرار می‌دهد. ولی آیا ما هنوز هم این خودرو را به خریداران تازه‌وارد و نیز آن‌هایی که در رفت و آمد مکرر هستند و در عین حال آپشن هایی همچون بلوتوث را موضوع مهمی نمی‌دانند توصیه می‌کنیم؟ در یک جمله باید گفت، این خودرو با احتساب بهایی که برای آن پرداخت می‌شود، بسیار خوب و مناسب است و حتی در حال حاضر، قدری هویت و کاراکتر را نیز داراست.

Toyota Yaris TRD 2015
Toyota Yaris TRD 2015
نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «DRIVEARABIA»
خودرویی ارزان جهت خرید و نگهداری (البته در امارت!)
فضای خوب کابین
سواری و هندلینگ مناسب و درخور
نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «DRIVEARABIA»
مواد به کار رفته در داخل کابین آن کمی ارزان‌قیمت هستند
نبود برخی از تجهیزات پایه‌ای
کندی خودرو

Toyota Yaris TRD 2015
Toyota Yaris TRD 2015

مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۴۹۷ سی‌سی
توان: ۱۰۷ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۴۱ نیوتن‌متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر: ۱۲.۴ ثانیه (در برخی منابع ۱۱.۹ ثانیه ذکر شده است)
حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع ۱۸۰ کیلومتر هم ذکر شده است)
مصرف ترکیبی: ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
نوع جعبه‌دنده: ۴ دنده اتوماتیک
سیستم تعلیق جلو: مک‌فرسون
سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی
سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
سیستم ترمز عقب: کاسه‌ای

Toyota Yaris TRD 2015
Toyota Yaris TRD 2015

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۱۱۵ /۱۷۰۰/۱۴۷۵ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۵۰۰ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۰۶۰ کیلوگرم
گنجایش صندوق عقب: ۳۲۶ لیتر
ظرفیت باک: ۴۲ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۰ R 15

Toyota Yaris TRD 2015
Toyota Yaris TRD 2015

ایمنی

۲ ایربگ ایمنی (راننده و سرنشین جلو)
سیستم ضدبلوکه ترمز ABS
سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز EBD
سیستم کمکی ترمز BAS

Toyota Yaris TRD 2015
Toyota Yaris TRD 2015

برخی از تجهیزات این خودرو

سیستم هوشمند ورود بدون کلید (KEYLESS) + دکمه استارت
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB + AUX
۶ عدد بلندگو
آینه‌های جانبی راهنمادار با قابلیت تاشو برقی
فرمان و سر دنده از جنس چرم
سنسور پارک جلو و عقب
فرمان برقی با قابلیت تنظیم
فرمان سه پره یوروتن + سیلور
سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)
چراغ‌های مه شکن جلو و عقب
تهویه مطبوع تمام اتوماتیک
برف‌پاک‌کن تناوبی قابل تنظیم
و….

Toyota Yaris TRD 2015

Toyota Yaris TRD 2015

Toyota Yaris TRD 2015

قیمت

قیمت در ایران: ۱۱۰ میلیون تومان (بازار آزاد)
قیمت در امارات: ۵۴,۹۰۰ الی ۵۷,۵۰۰ درهم (نسخه ۱.۵ لیتری)

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. ALL CARS

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    بسیار عالی اما قیمتی نجومی

    سپاس از سام کاویانی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ارش

      ۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (122 ديدگاه)

      چرا نظر من ثبت نمیشه؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. سام

      ۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم دوست عزیز(ALL CARS )، لطف داری شما

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. میثم

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    قیمت در ایران ۱۰۰ میلیون
    قیمت در ایران ۵۰۰ میلیون
    قیمت در ایران ۱ میلیارد
    قیمت در ایران…..
    قیمت در ایران….
    خسته شدیم 🙁

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. ALiHidden

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    به نظرم باید جای پخشش با کولرش عوض شه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. DAIMLER

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    it sucks

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. محمد

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    تویوتا یه ماشین زشت مث این داره
    یه غول به نام لندکروز داره
    وانت و تراک های چون هایلوکس و تورنادو و تاکوما داره
    سدان هایی مث کمری اوالون و اریون داره
    تویوتا ابر تکنولوژی به نام میرای داره
    تویوتا چیزی به نام لکسس داره
    لکسس غولیهایی به نام های lx و gx داره
    لکسس خودروی لوکسی به نام ls داره
    سدانی مث es و gs داره
    لکسس nx و rx رو داره

    تویوتا کیفیت بینظیر داره
    اسطوره ای به نام اف جی کروز داره

    ژاپن تویوتا و لکسس رو داره
    ژاپن هوندا و اکورا رو داره
    ژاپن نیسان و اینفینیتی رو داره
    ژاپن مزدا رو داره
    ژاپن سوبارو رو داره( برترین سدان های دو دیفرانسیل
    ژاپن اسطوره ای به نام داتسون داره.
    ابر ماشینهایی به نام lfa و gtr داره
    اکورد و سیویک و cr_ v و کمری پرفروش رو داره
    ژاپن ماکسیما رو داره
    ژاپن اسطوره هایی به نام گالانت و لنسر داره ( اوولوشن)
    زاپن وانت پرقدرت توندراداره که هواپیمای غول پیکر ناسای امریکارو باخودش میکشه
    زاپن هایلوکس داره که تودنیا محشربه پاکرده جزانگشت شمارماشینایی که توقطب استارت خورداره…
    زاپن سبزترین وارزشمندترین وباکیفیت ترین خودوهاروداره…

    ژاپن یعنی اینا و خیلی چیزای دیگه که کره وخیلی برندهای خودرو سازی دیگه به زور باهاش رقابت میکنن ..خیلیها تو خواب هم بهشون نمیرسه

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (811 ديدگاه)

      الان محمد جان مقصود شما چی بود که کامنت آقای Retolex رو تکرار کردی؟
      در چند پست قبلی پدال ایشون چنین کامنتی گذاشته بودن!!!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. محمد

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (512 ديدگاه)

        چون اول حرف حساب کتاب نداره دوم عاشق ماشینای زاپنی ام…باهیچی قابل مقایسه نیستن..محشرن محشر..عند کیفیت وتکنولوزی هستن والبته ماشینای اروپایی هم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. شایان

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1353 ديدگاه)

    پول بی ارزش ایران ۱۱۰ میلیون واسه این دادن واقعا که…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. امیرحسین

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    در هیچ کجا دنیا طبقه متوسط مثل ایران بخت برگشته نیست.زیر ۱۲۰ میلیون عملاً هیچ ماشین خانوادگی ارزشمندی وجود نداره هیچ،برای جوانان طبقه متوسط هم هیچ ماشین ارزون و ارزشمندی پیدا نمیشه
    یاریس ماشین جوانان و زوج های جوون هست.با کدوم منطق ۱۱۰ میلیون؟؟
    میدونم رویا پردازی هست ولی امیدوارم ایرانخودرو برای یکبار هم شده فکری به حال جوانان بکنه و “رنو کلیو” رو با قیمت ۸۰ تومن دست ما بده.البته رنو کلیو توربوشارژر ۱۲۰ اسب نه ۸۰ اسبی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد20

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      میخوام نباشه IKCO

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. milad

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    میراژ رو به این ترجیح میدم … قیمت بسیار کمتر ، حجم موتور کمتر اما شتاب برابر با این ، مصرف ۴ لیتری

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. عباس

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (151 ديدگاه)

    هم چین میگه از یک خودرو ارزان قیمت نباید انتظاری داشت،که ما همه بنز سواریم(نکه تازگی ها بنز اومده ایران قرارداد ببنده)!!۱۱۰ میلیون چه خبره!فکر کنم به پول ما تو امارات ۶۰ میلیون باشه!این باید جایگزین ۲۰۶ بشه!خیلی بدبختیم تو امارات این خودرو ارزون قیمته!ما خوابشم نمیبینیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. ارش

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (122 ديدگاه)

    تو سفر رییس جمهور روحانی به یکی از شهرها یک پیرمرد ۷۰و ۸۰ساله امد جلوش و جلوی همه مردم گفت وقتی امام خمینی قیام کرد ما زاغه نشین ها باهاش هم صدا شدیم و قیام کردیم نه اشراف ها .حالا این از وضع بیمه درمانی این از زندگی ما این از …!به نظرم سیاست داخلی انقلاب درست انجام نشد وگرنه این همه فساد و اختلاس و ربا و رانت و… تو جامعه اسلامی جای تعجبه.به قول رهبر کلید حل مشکلات ما تو وین و لوزان و … نیست پس تا وقتی که مدیریت اینه وضع خودرو سازی هم همینه الکی خودتونو دل خوش خودرو سازان خارجی نکنید که با امدنشون تحولی ایجاد میشه!چون دولت باهوشتر از اوناست که بخواد دوتا خودرو ساز دولتی ور شکست بشن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. نوید جهرمی

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3239 ديدگاه)

    فورد فیستا و مزدا ۲ رو ترجیح میدم.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. محمد

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    اقای کاویانی واقعا خسته نشدی …..
    فکر کنم این سومین باری است که یاریس را تست می کنی هرچی بدو بی راه است به این ماشین وکمپانی تویوتا می گی چه یاریس چه تویوتا کرولا.
    این ماشین باید بارقیب خودش اکسنت وریو مقایسه بشه که از هر جفتشون کیفیت سواری بالاتری داره .
    شما اگه اپشن می خواهی یا از کمپانی معظم تویوتا خوشت نمیاد راهکارش خیلی راحته .شما خواستی ماشین بخری تویوتا نخر…..خب…….خودتم اذیت نکن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. سام

      ۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      بنده ماهها پیش تنها در مورد نمونه سدان این خودرو مطلب نوشتم، نمی دانم عدد سه را از کجا بدست آوردید؟! در ثانی در کجای این متن به این خودرو بد و بیراه گفته شده است؟! خوشحال می شوم آن را به من نشان دهید. ثالثا اگر این متن را به دقت خوانده باشید می بینید که این یک متن خارجی است و نویسنده اصلی آن یک شخص اماراتی بوده و بنده تنها برگردان آن را انجام داده ام.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. محمد

        ۹ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (302 ديدگاه)

        هر ماشینی یک قیمت دلاری داره که همه جا ثابته واین ماشین در سایتtoyota پانزده هزاردلار در فول ترین مدل قیمت داره.
        که باتوجه به تعرفه وهزینه شماره گذاری ومالیات و…مانند سایر خودرو های وارداتی با توجه به ظوابط درست یا غلط ایران قیمت می خوره واین قیمت گذاری فقط مختص یاریس نیست.
        تمام خودرو های وارداتی در ایران قیمت بالایی دارند.ازجمله یاریس.
        واین ماشین نسبت به رقباش عالیه .

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. محمد

        ۹ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (302 ديدگاه)

        چه جالب که این شخص اماراتی درمورد قیمت این ماشین در ایران وشرایط ایران خودرو هم نظر داده .این اماراتی ها عجب ادمای با دغدغه ای هستند!!!!!!!!!!!!!
        وجالب تر از اون این تیکه کامنت شماست:
        (ثالثا اگر این متن را به دقت خوانده باشید می بینید که این یک متن خارجی است و نویسنده اصلی آن یک شخص اماراتی بوده و بنده تنها برگردان آن را انجام داده ام.)
        برادر من می دونم شما زحمت کشیدید واین متن را ترجمه کردید واز صمیم قلب از شما به خاطر تمام متن هایتان که در این سایت قرار دادید در مورد تمام موضوع ها وخودرو ها که سبب افزایش اگاهی می شود تشکر می کنم .وبه شخصه خیلی از مطالبطان برای من جذاب بوده است.
        ولی درمورد قیمت گذاری که شما به متن افزودیدکه کاملا درسته .قیمت این خودرو بالاست .
        ولی حرف من این است قیمت همه خودرو های وارداتی بالا است ولی خریدار اگر بخواهد خودرو هاچبک کوچک شهری بگیره با حدود همین رنج قیمتا تو ایران سروکار داره وباید بین رقباش تصمیم گیری کنه .
        که این خودرو بین رقباش کیفیت بالاتری داره.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. سام

          ۹ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (899 ديدگاه)

          ای کاش از اول می گفتیدید که منظورتان قیمت این خودروست زیرا صحبت از بدگویی شده بود،در حالی که در جای جای این متن بر شایستگی های این خودرو مهر تأیید زده شد. بگذریم!
          فرمایش شما تا حدی درست است، عوارض گمرکی و مالیات ها قیمت هر خودرویی ولو کوچک را به عرش رسانده و دست مصرف کننده ایرانی را از آنها کوتاه نموده است ولی با این حال، باز هم می بینیم که در همین بازار آشفته، برخی از رقبای تویوتا یاریس (هاچ بک) با بهای پایین تری نسبت به آن عرضه می شوند که در ذیل توجه شما را به چند نمونه از آن جلب می کنم.
          هیوندای I20 با پیشرانه ۱.۶ لیتری (۸۸/۴ میلیون تومان قیمت ثبت نامی)
          ام جی ۳ با پیشرانه ۱.۵ لیتری (در حدود ۷۵ الی ۸۰ میلیون تومان)
          البته دو خودروی ذیل از لحاظ عملکرد در حد و اندازه های تویوتا یاریس نیستند ولی به لحاظ فرم بدنه ای که دارا هستند کماکان توسط برخی از افراد با یاریس مقایسه می شوند. از جمله:
          میتسوبیشی میراژ با پیشرانه ۱.۲ لیتری ( بهای نمونه ثبت نامی در حدود ۶۷/۸ میلیون تومان)
          کیا پیکانتو با پیشرانه ۱.۲۵ لیتری ( بهای نمونه ثبت نامی در حدود ۷۴/۲ میلیون تومان)
          تویوتا یاریس هاچ بک خودرویی درخور و مناسبی است ولی بیشتر مصرف کنندگان ایرانی طبق عادات و گرایشاتی که دارند ترجیح می دهند که با این مبلغ خودرویی بزرگتری را خریداری نمایند و همین مسئله است که بازار آن را سخت محدود نموده است.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Archi KHAN

          ۹ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2088 ديدگاه)

          به نظرتون کسی که بخواد ۱۲۰-۱۱۰ پول بده ، آلفا میتو بخره بهتر نیس ؟!!
          سراتو
          النترا
          سیویک
          فلوئنس
          حتی کرولا
          اینا چی … ؟؟!!!!
          بابا همین رنو که همه میگن بده ، از موتور۱۶۰۰ ال نود ۱۰۷ اسب میکشه ، اونوقت تویوتا با اووون همه کب کب و دب دب از موتور ۱۵۰۰ ۱۰۷ اسب !
          به نظرتون اختلافش خیییلیه ؟؟!!!!

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  13. محمد

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    مهم نظر هیچکس نیست .مهم اینه که این ماشین نسبت به رقیباش در امریکا بالاترین فروش راداره .ودر ایتالیا محبوب ترین خودروی کوچک شهری است.
    وبالاترین کیفیت در سگمنت خودش از نظر سایت جی دی پاور.
    خیلی ها می گن تویوتا زشته اپشن نداره و……توصیه بنده به تمام این عزیزان این است که شما خواستی ماشین بخری تویوتا نخر .ماشین خارجی که انحصاری نیست تا دلت بخواد رغیب کره ای وچینی داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Archi KHAN

      ۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2088 ديدگاه)

      دوست عزیز لطفا منبع حرفتون :
      بالاترین فروش بین رقباش در امریکا و محبوب ترین خودروی کوچک شهری ایتالیا را بفرمایید.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. Armin

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    بنده خودم طرفدار ژاپنم اما وقتی کیا سراتو باشه ١١٠ تومن خیلی بیشتر به این میارزه ، درسته تویوتاس ژاپنیه با کیفیته اما قیمت احمقانه ای داره ،،، چون هیچ کجای دنیا به این قیمت نیس واقعا توهین به مردمه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. افشین

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ماشین خوبیه اما اصلا ارزش خرید رو با این قیمت نداره…یکم بیشتر بذاری بری کرولا بگیری بهتره ….پشتش هم من زیاد دوست ندارم اما خب سلیقه ایه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (302 ديدگاه)

      کاملا بانظرتون موافقم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  16. محمد

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    اینهمه به تویوتا گفتید قیمت های نجومی داره درایران .ولی در کشور های دیگه ارزونه مثلا امارات.
    خب پس بقیه برند های خودرو سازی توایران ارزونن وفقط تویوتا گرونه؟
    یه بار شد بگین چرا مرسدس c200 2015 که بهای ۳۳۰۰۰ دلار داره.درحال حاظر ۵۴۰ میلیون تومان قیمت داره تازه موتورش زیر ۲۵۰۰ cc است وتعرفه مانند بقیه خودرو های زیر ۲۵۰۰ cc داره .
    ورقیبش لکسس is با بهای دلاری تقریبا مشابه در فول ترین مدلش۲۴۰میلیون قیمت داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    (درضمن تویوتا یاریس هاچبک حدود ۱۵۰۰۰ دلار باهزینه حمل ونقل در بازار خلیج فارس قیمت داره.وبهای ان باتوجه به تعرفه ها در نمایندگی ایرتویا ۱۰۸ میلیون تومان است.)
    منتظر جوابتون هستم جناب اقای کاویانی.
    باتشکر.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Armin

      ۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (421 ديدگاه)

      تمام رقبای این مثل پیکانتو میراژو مزدا٢ بین ۶٠ تا ٧٠ تومن قیمت دارن پس این گرونه ،،، اگه بنزی که گفتین از رقیباش نزدیک دو برابر تو ایران گرونتر بود حرفتون درسته

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. سام

      ۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      محمد عزیز، اتفاقا به نکته بسیار خوبی اشاره کردید. این را خدمتتان عرض کنم که همین چندی پیش،مطلبی از طرف اینجانب در مورد مرسدس کلاس C جدید انتشار یافت و در آن از بهای بالای این خودرو سخت انتقاد شده بود،می توانید همین حالا به آن مراجعه کنید.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  17. datsun

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2373 ديدگاه)

    بسیار عالی طراحیش خوبه کابینش واقعا زیباست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. دانیال

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    یاد اون زمان افتادم که با ۱۰ ملیون ۲۰۶ موتور فرانسه سوار میشدیم …حالا باید یه مایشن تو همون کلاس با کمی امکانات بالاتر ۱۵۰ ملیون بگریم ۲۰۶ هم که یه زمان یه ماشین عالی واسه قشر ما بود شده یه ماشین بی کیفیت واسه قشر خوب جامعه ….تویوتا عالیه اما این مدلش طراحی داخلیش با کمترین امکانات و وسایل سرگرمی.. باید ببینیم تو بازار ازش چه استقبالی میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. AHMADREZA

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    خوشمان آمد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. فرشید

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    تو بارسلون بیل بردهای تبلیغاتی نصب بود که هیبرید همین ماشینو با ۶۰ قسط ۱۵۰ یورویی میشد خرید که ماهانه با پول ایران با یورو ۳۷۰۰ تومن میشه تقریبا ماهانه پونصد و پنجاه و پنج هزار تومن ، واقعا اگه این نوع پرداخت و قیمت پیش بیاد کسی میره پراید بخره الان اگه شما برید از یه بانکی تو ایران پونزده میلیون تومن شصت ماهه وام بگیری که قسط ماهانه میشه حداقل( با بهترین نرخ سود ۲۱ درصد ) چهارصد و ده هزار تومن باید یه ده میلیون بذاری روش تا بتونی حداقل یه تیبای گلاب به روتون بخریم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. me84

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1775 ديدگاه)

    تو ایران که هیچ، حتی اونور آب هم که قیمتها عادلانه است، این ماشین با این توصیفی که ازش شده، زیاد چیز جالبی نیست. رقیبهای زیادی داره تو قیمت خودش. اگه آرم تویوتا رو بردارین انگار یه ماشین چینیه. بخصوص رنگ نارنجیش. از تویوتا بعیده این طراحی. واقعا پسرفته. مزدا ۲ کجا و این کجا.
    از آقای کاویانی هم ممنونم بابت ترجمه این مطلب. عاشق قلم زیبای شما هستم. ارادتمندیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سام

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما
      بنده هم ارادتمندم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  22. احمدرضا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (187 ديدگاه)

    قیمتش توی ایران به شدت غیرمنطقیه. با این پول میشه رنو کپچر خرید. حتی برخی چینی ها مثل ام جی ۳۵۰ به این خودرو نسبت به مبلغ پرداختی ارجحیت دارند. آخه چه خبره ؟! ۱۱۰ میلیون بدی برای یک هاچ بک اونم با کمترین آپشن و یک موتور ضعیف ؟! این خودرو توی بازه ۸۰ تا ۹۰ میلیون باشه ارزش فکر کردن برای خرید داره بیشتر از این واقعاً ارزش خرید نداره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. fluid

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (505 ديدگاه)

    به نظر من این قیمتی که تو ایران عرضه میشه بازم یه سیاست از طرف دولت
    چون اگه بیاد زیر ۹۰ عرضه بشه بازار ماشین های داخلی و البته بازار خودرو های کشور دوست (چین) رو خراب میکنه !!!
    مثلا این ۶۰ بدن فکر کنم یه تنه ایران خودرو تعطیل کنه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. ARASH

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    در بیشتر نقاط دنیا، سیاست‌های جاری دولت‌ها بر این منوال قرار دارد که از فروش و ورود خودروهای کوچک و نیز کم‌مصرف، با انواع و اقسام وام‌ها و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی…. حمایت کنند، زیرا با انجام این کار هم از مصرف بی‌رویه بنزین جلوگیری شده و هم از شدت آلودگی هوا کاسته می‌شود ولی در کشور ما، به دلایلی چند، که مهم‌ترین آن وجود غول‌های انحصاری و غیرپاسخگوی خودروسازی است، این مسئله، علیرغم فواید فراوانی که به همراه دارد، همواره نادیده گرفته شده است. زیرا ورود هر خودروی مرغوب، مدرن، کم‌مصرف و نیز ارزانی، حیات این مؤسسات زیان ده را که وبال گردن دولت و ملت هستند، به مخاطره می‌افکند و خواب آن‌ها را سخت آشفته می‌سازد. بگذریم!نویسنده بزار دستت ببوسم با ایجاش بیشتر حال کردم عاشق کنایهات

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سام

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم آرش عزیز،از بابت این همه لطف و محبتی که نسبت به بنده دارید از شما بسیار سپاسگزارم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ARASH

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (89 ديدگاه)

        سام عزیز سالهای متوالی زندگی من صرف نوشتن و کار و مشاوره در ضمینه خودرو بوده تجربیات بسیاری کسب کرده و همواره میکنم… لذت فراوانی برایم دارد فعالیت در ضمینه خودرو سام عزیز در سال ۹۱ بنده به اجبار به علت مریضی پدر و نیاز مراجعه لحظه ای به پزشک به اصرار مادر یک ۴۰۵ صفر خریدم با اینکه میدانستم اشتباه کردم ولی خوب نیاز داشتم سام به شرفم قسم خودرو ۱ ساعت بعد از تحویل دچار نقص در قسمت گیربکس شد و هم انجا ماند روز بعد سیم کشی سوخت و پدرم به علت وحشتی که کرده بود دچار لرزش شدید دست شد سام تا به حال اینگونه کمرم نشکسته بود گر چه خانواده ام میدانست ولی شرمسار بودم سام من نه کینه دارم نه چیزی فقط کیفیت حق این مردم نیست رک بگن نیست ما سوار خر میشویم..در ضمن دلم بد جو گرفته یکی با من درددل کنه میخوام هر چی ایرانخودرو سرم آورده بگم ۰۹۳۷۶۷۰۹۲۵۸

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. سام

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (899 ديدگاه)

          با سلام
          آرش عزیز،واقعا و از ته دل متأثر شدم و برای پدر بزرگوارتان شفای عاجل را آرزومندم.بنده چند سالی در یکی از این مجموعه ها شاغل و از نزدیک نحوه ساخت خودرو را شاهد و ناظر بودم و متأسفانه هر ساله هم افراد نالایق تری عهده دار امور شدند که آدمی ناخودآگاه با خودش می گفت : دریغ از پارسال! مدیرانی که حواس شان به همه چیز معطوف بود به جز خودرو.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. ناشناس

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          زمینه آقای نویسنده البته از زحمتی که میکشین کمال قدر دانی را داریم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. ARASH

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (89 ديدگاه)

        سام عزیز ممنون بابت همدردی و شرمسار بابت کامنتهای غیر مرتبط با مطلبتان بنده از نوشتها ی شما بویی به مشامم رسید بویی که درد کشیدها خوب میفهمند درد کشیدهای خودرو سام آرزوی بزرگ زندگی من خنده مردم کشورم است و میدانم مردم کشورم عاشق خودرو و سفر هستند و هر چه خودرو بهتر و با کیفیتتر مردم شادتر هستند این را دیده و میگویم در کل سام جگر ما سوخته باز ما دهه ۶۰ تیها خاطرات خودرویی بهتری داریم دلم برای نسل جدید میسوزه پراید وانت آریسان!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  25. امین

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    تویوتا برند خوبی هست و مسلما ماشینهای با کیفیتی هم تولید میکنه که مصرف کنندگان خودش رو راضی نگه میداره ولی شخصا اگر این پول رو داشتم میرفتم یه مقدار افزایش پول ام جی ۶ میگرفتم . شاید از نظر کیفیت به پای تویوتا نرسه ولی طبق گفته مصرف کنندگان ماشین خوب و بادوامیه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. رضا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1699 ديدگاه)

    رقبای خیلی بهتری هم هست که میشه به این ترجیح داد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  27. برهوت

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام. اگه یهو چشمامونو بازکنیم و ببینیم ای وای هنوز تو سال ۸۸یا ۸۹هستیم، واقعا چکارمی کنیم؟ اگه یه مقدارپول داشته باشیم، میریم فورا ماشین می خریم یا این که فکرفردا رو می کنیم و با کارکردن درست و اصولی اونوقت قدرت انتخاب همه چیزو داریم؟،من که ازسالهای ۵۴ که شانزده سالم بود و فهمیدم باید کارکرد و بااقتصاد روز جلورفت، تاحالا اینو فهمیدم که هیچوقت دیرنیست، نمیدونم حالایی ها چرا فکرمی کنن دیرشده؟تابوده همین بوده عزیزانم، فقط باید چشمامونو بازکنیم و درست کارکنیم، نبایدانتظارداشته باشیم یکساله ره ۲۰ساله رو رفته باشیم، همین که بشینیم و زانوی غم بغل بگیریم، عقب میفتیم. کاروتلاش و صبر ، اونوقت می بینی که بطورمعقول به چیزهایی می رسی. الآن که هزارماشاا…همه میخوان بهترین ماشین و بهترین خونه و بهترین ویلا و بهترین دفترکار دربهترین نقطه شهرداشته باشند و صدالبته بهترین زن و زندگی، این که چرا اندازه گلیم مونو نمی شناسیم دیگه باید ازخودمون بپرسیم. قناعت به معنای خساست نیست، بلکه به معنای درست خرج کردن و اسراف نکردن است.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Archi KHAN

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2088 ديدگاه)

      دوست عزیز من منظور شما را از :
      ” اگه یهو چشمامونو بازکنیم و ببینیم ای وای هنوز تو سال ۸۸یا ۸۹هستیم، واقعا چکارمی کنیم؟ ”
      درست متوجه نشدم ؟؟؟!!! ( بازم تاکید میکنم ، من متوجه نشدم شاید دوستان جان مطلب را گرفتن)
      و سوالم از شما به عنوان یه فرد دنیا دیده (متولد ۱۳۴۸- طبق فرمایش خودتون) اینه که :
      به نظر شما برای هر فرد اندازه گلیم خاصی در نظام آفرینش هستی معین شده ؟!
      یعنی هر نوزادی که بدنیا میاد از همون بدو تولد ، اندازه ی گلیم اش مشخصه ؟؟!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  28. امین

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من از تویوتا خوشم نمیاد……ولی اکثرا میگم موتورش قدرتش کمه….
    مگه فقط موتوره ماشینه….
    بگو گیربوکسش توپه….
    بگو قطعات مثل خر کار میکنه…..
    بگو کولرش ۱۰۰۰۰ تا خراب نمیشه……
    حالا موتورش قدرتش کمه ولی بابا قطعاتش انقدر دیر خراب میشه که خودت خسته میشی
    چون کار ژاپنه….
    باور کن لاستیکش کم کم ۱۰ سال کار میده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. حمید ع

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (235 ديدگاه)

    ممنون آقای کاویانی از قلم فصیح و با ارزشتان.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. محمد

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    با این قیمت من بودم لنسر یا مزدا ۳ میگرفتم. اگه هاچبک میخواستم میراژ یا مزدا ۲. تمام.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا