تویوتا

تجربه رانندگی با تویوتا کمری XLE V6 مدل 2021

اصیل همچون همیشه!

تویوتا کمری در طول ۱۹ سال گذشته پرفروش‌ترین خودروی سواری میان سایز آمریکا محسوب شده و بنابراین عملکردی بسیار مطلوب داشته است. البته رقبایی همچون هوندا آکورد، هیوندای سوناتا و کیا K5 واقعاً به عنوان یک رقیب خوب مطرح بوده‌اند و انتظارات مشتریان در زمینه‌های تکنولوژی، ارزش در برابر مبلغ پرداختی و راحتی را بالا برده و سهم موفقیت کمری را کمتر کرده‌اند. با رشد مداوم آمار فروش رقبا، سدان مشهور ژاپنی‌ها مجبور به ارائه چیزهای بیشتری شده است.

تویوتا کمری ۲۰۲۱ که ما تست کرده‌ایم از نوع ۶ سیلندر XLE بوده که دومین مدل فول در دسترس می‌باشد و با قیمت ۳۷۰۷۹ دلار عرضه می‌شود. در تئوری این خودروی مجهز باید بهترین شرایط کمری را به نمایش بگذارد. در عوض ما شاهد سدانی هستیم که اگرچه سواری راحت، ظاهر زیبا و تجهیزات زیادی دارد اما فاقد آرامش کابین و هندلینگ رقبا می‌باشد.

طراحی (امتیاز ۵ از ۱۰)

رنگ بدنه: آبی

رنگ کابین: خاکستری

سایز رینگ: ۱۸ اینچی

نسل فعلی تویوتا کمری از سال ۲۰۱۸ تاکنون در بازار حضور داشته و علیرغم گذشت چهار سال از عمرش هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. خطوط افقی در جلوپنجره باعث شده‌اند این خودرو پهن‌تر از آنچه هست به نظر برسد. تریم کرومی اطراف جلوپنجره هم تضاد خوبی با رنگ آبی تیره مدل تست شده ایجاد کرده است. در پروفایل جانبی نیز خط شانه قوی با پانل‌های جلو و عقب همراه شده است. این استایل تیز باعث شده‌اند خودرو اسپورت تر به نظر برسد. البته کروم اطراف شیشه‌ها به اندازه تریم کروم جلو باعث ایجاد تضاد بصری نمی‌شود که احتمالاً دلیلش نور عبوری از شیشه‌ها می‌باشد. نمای عقب کمری هم کمی محافظه‌کارانه کار شده است. اگرچه چراغ‌های بزرگ عقب به شکل بومرنگ بوده و نظرها را به خود جلب می‌کنند اما دیفیوزر پلاستیکی و مشکی به ویژه در مدل‌های دارای رنگ بدنه تیره به چشم نمی‌آید. علیرغم اینکه مدل تست شده از نوع XLE بوده اما از نظر بصری تفاوت زیادی با مدل‌های ارزان‌تر ندارد. یکی از تفاوت‌های اصلی وجود رینگ‌های ۱۸ اینچی بجای نمونه‌های ۱۷ اینچی نسخه‌های پایه است. همچنین کمری XLE از دیلایت های LED سود می‌برد. اگر خواهان استایل اسپورت تری هستید می‌توانید تریم های SE، XSE یا TRD را انتخاب نمایید.

تفاوت‌های طراحی مدل XLE و LE پایه فورا قابل‌تشخیص نیست اما کابین داستان دیگری دارد. صندلی‌های مدل تست شده از متریال سافتکس تویوتا سود برده که در واقع چرم مصنوعی است. اگرچه این متریال نرم بوده اما فاقد حس واقعی چرم است. البته سافتکس ارتقای قابل‌توجهی نسبت به آپشن پارچه تریم های پایه محسوب می‌شود. این چرم مصنوعی همچنین روی بخش‌هایی داشبورد، پانل درب‌ها و… را پوشانده و بنابراین بخش اعظم جاهایی که لمس می‌کنید بجای پلاستیک نرم یا سفت از چرم مصنوعی پوشیده شده است و کابین کمری حس لوکس‌تری دارد. تویوتا در کمری ۲۰۲۱ از نمایشگر ۷ اینچی استفاده کرده است. اگرچه باقی بخش‌های کابین از نظر طراحی تغییری نداشته اما یکی از جنبه‌های بهبود یافته وجود خطوط نرم داشبورد است که توسط نمایشگر قطع شده و همین امر باعث ایجاد حس جداشدگی شده است.

راحتی (امتیاز ۶ از ۱۰)

ظرفیت حمل سرنشین: ۵ نفر

پیکربندی صندلی‌ها: ۲/۳

ظرفیت محفظه بار: ۰.۴۲ مترمکعب

در کل کابین کمری محل خوب و راحتی است. با وجود یک جفت صندلی جلوی برقی و قابل تنظیم در ۸ جهت، یافتن موقعیت نشستن کار راحتی خواهد بود. همچنین صندلی‌ها نرمی خاصی داشته و حتی در سفرهای طولانی نیز اذیت نخواهید شد. همچنین ورود و خروج به کابین کمری چالش خاصی نخواهد بود. مدل XLE از صندلی‌های گرم شونده نیز سود می‌برد و به‌صورت سفارشی می‌توان سردکن صندلی را نیز انتخاب کرد. فضای سر ردیف جلوی این خودرو کمتر از هیوندای سوناتا و کیا K5 بوده و بنابراین از این نظر کمی تنگ محسوب می‌شود. در کل صندلی‌های جلوی کمری حس فراخی و جاداری برخی رقبا را ندارند. صندلی‌های ردیف دوم کمری هم از نظر جادار بودن حالت متوسطی دارند. فضای سر این بخش بیشتر از K5 یا سوناتای مجهز به سانروف بوده اما اگر نیازمند فضای بیشتر هستید می‌توانید هوندا آکورد را انتخاب کنید که از نظر فضای سر و پا در وضعیت بهتری قرار دارد. کمری همچنین در بحث فضای بار کم می‌آورد زیرا تمامی رقبا جادارتر هستند. سیستم تعلیق نرم کمری به سواری این خودرو کمک کرده و در خیابان‌های ناهموار خودش را نشان می‌دهد. سیستم تعلیق این خودرو توازن خوبی بین سواری نرم و کنترل تکان های بدنه ایجاد کرده است. این امر باعث شده کمری کاملاً برتر از رقبا باشد یا حداقل با آن‌ها برابری نماید.

تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۵ از ۱۰)

نمایشگر اصلی: لمسی ۹ اینچی

پشت آمپرها: ۷ اینچی

اپل کارپلی یا اندروید اتو بی‌سیم: خیر

تویوتا کمری ۲۰۲۱ حتی در اکثر تریم های پایه نیز خودرویی مجهز است. این خودرو به‌صورت استاندارد از نمایشگر مرکزی ۷ اینچی و اپل کارپلی و اندروید اتو سود می‌برد اما در مدل‌های XLE و XSE نمایشگر مرکزی به ۹ اینچی ارتقا یافته هرچند این نمایشگر در تریم های LE، SE و TRD به‌صورت سفارشی قابل انتخاب است. اگرچه استفاده از این نمایشگر بزرگ به خاطر اولویت‌بخشی به راننده راحت‌تر بوده اما هنوز هم کوچک‌تر از نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی کیا K5 و هیوندای سوناتا است. همچنین نمایشگر کمری کمی کند حس می‌شود و گاهی اوقات گشتن در منوهای مختلف می‌تواند کلافه کننده باشد. رزولوشن کلی نمایشگر کمری هم پایین‌تر از نمایشگرهای سوناتا و K5 است. همین موضوع درباره پشت آمپرهای آنالوگ کمری صدق می‌کند. این پشت آمپرها ظاهر قدیمی‌تری دارند درحالی‌که اکثر رقبا از پشت آمپرهای تمام دیجیتالی استفاده می‌کنند و نمایشگر مرکزی آن‌ها نیز ابعاد ۱۰ اینچی با بالاتر دارد.

پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۶ از ۱۰)

پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری

قدرت/گشتاور: ۳۰۱ اسب بخار/۳۶۲ نیوتون متر

گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک

مدل تست شده از قوی‌ترین پیشرانه این کلاس یعنی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی ۳۰۱ اسب بخاری استفاده می‌کند. قدرت این پیشرانه به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از خروجی ۲۰۳ اسبی مدل ۴ سیلندر است. این نیرو از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو فرستاده می‌شود. سیستم چهار چرخ محرک سفارشی نیز فقط با پیشرانه ۴ سیلندر همراه می‌شود. کمری ۶ سیلندر خودرویی سریع است. اگرچه این خودرو فاقد گشتاور دورهای پایین رقبای توربو بوده اما پرفورمنس دورهای میانی آن قدرتمند است. این پیشرانه تنفس طبیعی علاوه بر قدرت بالا از صدای پرطنینی نیز سود می‌برد که در زمان شتاب گیری سنگین به کابین راه پیدا می‌کند اما در باقی موارد آرام است. کمری از نظر هیجان رانندگی به نوعی ضعیف نشان می‌دهد. فرمان بسیار سبک این خودرو بازخورد زیادی ایجاد نمی‌کند و شاسی نیز به اندازه مزدا ۶ یا هوندا آکورد حس اسپورت و هیجان‌انگیزی ندارد.

ایمنی (امتیاز ۸ از ۱۰)

سطح سیستم کمک‌راننده: SAE سطح ۱

رتبه‌بندی NHTSA: پنج ستاره کلی

رتبه‌بندی IIHS: تاپ سیفتی پیک پلاس

کمری از نظر تجهیزات ایمنی استاندارد همچون سایر محصولات تویوتا می‌درخشد. تمامی ‌تریم های این خودرو دارای ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از مسیر، نوربالای خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و تشخیص علائم ترافیکی هستند. کروز کنترل تطبیقی فول اسپید نیز به خوبی در جاده عمل کرده و فاصله مشخص کمری با خودروهای پیش رو را حفظ می‌کند. سیستم حفظ خودرو بین خطوط نیز به همان اندازه خوب بوده اما در عبور از پیچ‌های پرسرعت به اندازه سیستم‌های دستیار راننده هیوندای یا کیا مطمئن نیست. مدل تست شده همچنین از پایش نقاط کور با هشدار ترافیک پشتی سود برده است. کمری از نظر تجهیزات ایمنی قابل‌مقایسه با رقبای خود می‌باشد.

مصرف سوخت (امتیاز ۶ از ۱۰)

مصرف سوخت شهری: ۱۰.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت بزرگراهی: ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی: ۹ لیتر در هر صد کیلومتر

در روی کاغذ پیشرانه ۶ سیلندر کمری مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب ۱۰.۷/۷.۱/۹ لیتری در هر صد کیلومتر داشته و این در حالی است که قدرت بیشتری نسبت به رقبای توربو تولید می‌کند. قوی‌ترین نسخه‌های کیا K5 و هوندا آکورد مصرف ترکیبی ۸.۷ و ۹ لیتری در هر صد کیلومتر دارند و به همین خاطر سدان میان سایز تویوتا مصرف سوخت خوبی را نشان می‌دهد.

قیمت‌گذاری (امتیاز ۶ از ۱۰)

قیمت پایه: ۲۴۹۷۰ دلار به اضافه ۹۹۵ دلار هزینه‌های تحویل

قیمت پایه تریم XLE: 35990 دلار

قیمت مدل تست شده: ۳۷۰۷۹ دلار

کمری در ۱۳ نسخه مختلف از LE پایه گرفته با قیمت ۲۴۹۷۰ دلار تا نسخه فول XSE V6 با قیمت ۳۶۵۴۰ دلار عرضه می‌شود. اگرچه قیمت XLE V6 از ۳۵۹۹۰ دلار شروع می‌شود اما آپشن هایی همچون پکیج دستیار راننده ۸۳۰ دلاری باعث شده‌اند قیمت مدل تست شده به ۳۷۰۷۹ دلار برسد. در مقابل باید گفت کیا K5 ارزان‌تر بوده و قیمت پایه ۲۴۵۸۵ دلاری دارد که به این مبلغ باید ۹۹۵ دلار هزینه‌های تحویل را نیز اضافه کرد. به همین منوال هیوندای سوناتا نیز ارزان بوده و قیمت ۲۴۷۰۵ دلاری و هزینه‌های تحویل ۱۰۰۵ دلاری دارد. مدل XLE V6 تست شده در تریم های بالاتر ارزش در برابر مبلغ پرداختی کمتری نسبت به قوی‌ترین نسخه‌های K5 و سوناتا دارد زیرا این دو خودرو به ترتیب ۳۱۵۸۵ و ۳۴۳۰۵ دلار قیمت دارند. در تریم های فول کمری سؤال ارزش در برابر مبلغ پرداختی جلوه مهمی پیدا می‌کند. از آنجایی که بخش اعظم تجهیزات خوب کمری به‌صورت استاندارد وجود دارند بنابراین صرف ۵ هزار دلار یا بیشتر برای مدل ۶ سیلندر به‌سختی توجیه می‌شود. نسخه ۴ سیلندر XLE همان تجهیزات را داشته و به عنوان یک خودروی روزمره عالی مطرح است. اگرچه شما مالک سریع‌ترین خودروی این کلاس نخواهید بود اما نسخه ارزان‌تر XSE انتخاب منطقی‌تری است.

قضاوت نهایی (امتیاز ۷.۷ از ۱۰)

 

مشخصات تویوتا کمری XLE V6 مدل ۲۰۲۱

پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری

قدرت/گشتاور: ۳۰۱ اسب بخار/۳۶۲ نیوتون متر

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۰.۷/۷.۱/۹ لیتر در هر صد کیلومتر

قیمت پایه: ۲۵۰۴۵ دلار به اضافه ۹۹۵ دلار

قیمت مدل تست شده: ۳۷۰۷۹ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    مصرف سوخت نسخه 6 این با 4 رقبا برابره با حدود 100 اسب قدرت بیشتر
    نمایشگر و سیستم اطلاعات در برابر رقبا بخصوص کره ایها ناامید کننده است
    تعلیق نرم و در عین حال پایدار از اولویتهای من در انتخاب ماشین در این سگمنته
    جلوپنچره اگه کمی کوچکتر بود جالبتر بود
    موتور 4 آن ارزش 5 هزار دلار پرداختی کمتر نسبت به 6 را داره چون کاملا کافیه و در عوض میتونی سیستم 4 چرخ محرک را سفارش بدی
    من مدل هیبریدی این ماشین و به بقیه ترجیح میدم که بهترین کارایی رو داره و خیلی کم خرج و کم استهلاکه
    بنظر من رنگ سفید صدفی با سقف مشکی و تودوزی قرمز واقعا زیباترین رنگ این ماشینه

    موافقم 30
    مخالفم 11
    1. ممد ژانگولر

      ۲۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3526 ديدگاه)

      میثم داداش همه چیرو خوب تفسیر کردی ولی نظرتو راجب دوتا سولاخ اگزوزاش نگفتی
      چون قبلا یدونه سولاخ اگزوز داشت ولی الان دوتا

      موافقم 5
      مخالفم 26
      1. میثم

        ۲۰ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (3540 ديدگاه)

        استغفرالله
        به اونجاش چکار داری؟؟
        مدلهای 6 سیلندر همه 2 تا دارن
        اون یدونه ای ها برای مدلهای 4 سیلندره
        ضمنا میتونستن یه کم سلیقه بخرج بدن اون سراگزوزها رو جالبتر طراحی کنن

        موافقم 18
        مخالفم 3
        1. ممد ژانگولر

          ۲۰ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (3526 ديدگاه)

          طبق گفته شما آقایون ۶ سیلندر بخرن بهتره ؟!!!

          موافقم 1
          مخالفم 13
        2. میثم

          ۲۱ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (3540 ديدگاه)

          نه
          هیبریدی

          موافقم 10
          مخالفم 4
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      میثم جان
      دقیقاً با کامنت شما هم نظرم ، تویوتا در تمام جوانب بی‌نظیر و بی‌رقیبه و همین باعث شده آپشن پرستان دلخور شوند و دلخوش کنند به اسباب بازی‌های پلاستیکی کره‌ای و ای کاش تویوتا به روی خودروهایش سیستم مالتی مدیای قدرتمندی میگذاشت به مانند خودروهای کره‌ای که تنها نقطه قوت کره‌ای‌ها سیستم صوتی خوبشان هست که الحق نسبت به مبلغ پرداختی ارزشمندند اما در اصلِ خودرو به درد رقابت با همون چینی‌ها میخورند و بَس !

      موافقم 16
      مخالفم 15
      1. Iman99

        ۲۱ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        نه در تمام جوانب بی نظیر و بی رقیب نیست
        تویوتا در تمام جوانب معمولی هست
        اینو گفتم که بیای پایین دوباره سرمون درد نگیره
        حالا خواستی باز دوباره شروع کنی بیا من آماده هستم

        موافقم 13
        مخالفم 5
        1. Iman99

          ۲۱ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          یه نکته هم بگم که مسائل باهم قاطی نشه با اینکه از کره ای ها هم خوشم نمیاد ولی از تو هم وقتی که چیزی رو بیخود بزرگش میکنی خوشم نمیاد
          میخوای تعریف کنی بگو خوشم اومد منم از این نسل کمری بدم نمیاد و در جایگاه خودش گزینه مناسبی هست
          ولی با تعاریف چیپ و بعضی حرفایی که میزنی که فن های متعصب هم نمیزنن مخالفم پس مواظب حرفی کی میزنی باید باشی نبودی ما هستیم

          موافقم 12
          مخالفم 3
    3. Navid_A.J

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      تو این کلاس، بهترینشون به نظرم آکورده. نمیتونم چرا میگن کمری نرمه، من که توی هرکدومش نشستم چه عادی، چه هایبریدش، تعلیق و صندلیاش راضیم نکرده. در مجموع، توی این سگمنت، آکورد از همه بهتره.
      فاصله سوناتا و اپتیما با کمری خیلی کم شده، کمری رو هم فقط به خاطر استهلاک کمترش، برای تاکسی و اوبر انتخاب میکنن که یه پولی ازش در بیارن.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. علی

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (134 ديدگاه)

    تنها ماشین هایی که میتونن رقابت کنن با کمری
    فقط التیما ،مزدا ۶ ،آکورد لگاسی و مالیبو هستن تو بخش کیفیت

    موافقم 18
    مخالفم 6
  3. کوبیده

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1114 ديدگاه)

    پر فروش ترین ماشین امریکا
    ما هیچ ما…

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. Iman99

      ۲۱ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      پرفروش ترین ماشین های امریکا پیکاپ تراک های فورد و شورلت و رم هستن که سالی بالای یک میلیون فروش دارن
      و سکو های اول فروش تو امریکا هستن اونجا هم بیشتر روی پیکاپ ها سرمایه گذاری کردن که نتیجش هم مشخصه برترین پیکاپ ها اس یو وی همین پیکاپ های امریکایی هستن
      کمری فروشش خیلی کمتر از هر کدوم از اینهاست

      موافقم 2
      مخالفم 1
  4. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (187 ديدگاه)

    واقعا این نسل کمری درخشید

    موافقم 9
    مخالفم 1
  5. ارین صاحب جمعی

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    با چه توانی این سلطانو با هیوندای و کیا اشغال های کره ای مقیاسه می کنید بابا مومن من سوار جنسیسشون که مثلا ته لوکس بودنشونه دهنمو اسفالت کرد از خرج و مخارج بعد اونا که دیگه هیچی من نگاشون نمیکنم اصلن از وقتی این جنسیسه زده تو ذوقم حالم دیگه داره از کره و مربا بهم میخوره گیربکس مزخرف و متریال ضعیف تو بعضی نسخه ها ترمز کلا تعطیل اصلن تو سر پیچ ته
    ماشین خیلی شیک در میره بعد کمری اصلن نمیدونی این چه جوری هم میچسبه کف هم راحت راه میره نرم تعویض دنده در حد بنز اصلن غوغاست لعنتی لعنتی این کره ای ها فقط طراحی لامصب ها یک جور طراحی میکنن آدم جذبشون میشه میری میشینی میبینی اصلن هیچی نیست واقعا میگن تا نرفتید و نشستید و امتحان نکردید پیشرفت کره ای ها را باور نکنید چون جدی میگم اصلا در حد تعویض دنده ژاپنی ها نیستن میگم بزرگترین مشکلشون همیشه گیربکس بوده و هست واقعا حرف دلمو زدم و چیزی که امتحان کردم این کمری کجا جنسیس من کجا واقعا نمی ارزه

    موافقم 15
    مخالفم 11
  6. ارین صاحب جمعی

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    واقعا دست مریزاد به شاعری که میگفت (( هر کسی را بهر کاری ساختن )) شما کره ای ها دیگه خودتونم جر بدین برین نمیدونم جایزه بخرین اصلن اولین بهترینم بشین من جنازه تویوتا کمریم رو دوش شما ها نمی‌زارم

    موافقم 9
    مخالفم 5
  7. pooriya.bmw.germany

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (584 ديدگاه)

    با این بودجه کیا استینگر انتخاب بهتری خواهد بود

    موافقم 2
    مخالفم 8
  8. Muty

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1845 ديدگاه)

    دوستان قدیمی سایت

    به نظرتون این نوید 0_0
    همون ” احمد باقری” قدیما نیست ؟
    :-)
    نه وژدانن بگین :-)

    هست : لایک
    نیست : دیسلایک

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا