تویوتا

معرفی نسخهٔ لوکس تویوتا تاندرا کپستون برای رقابت با سی‌یرا دنالی

این روزها پیکاپ‌های لوکس بسیار محبوب شده‌اند و به همین دلیل حالا تویوتا هم با نسخهٔ جدیدی از تاندرا بنام کپستون (Capstone) به این بخش پرسود وارد شده است. کپستون به‌عنوان نسخهٔ رده‌بالا و پرچم‌دار خانوادهٔ تاندرا طراحی شده تا با رقبایی مثل جی‌ام‌سی سی‌یرا دنالی به رقابت بپردازد. ازاین‌رو، کپستون با قاب کرومی آینه‌های جانبی و رینگ‌های ۲۲ اینچی کرومی که بزرگ‌ترین نمونه‌های قابل انتخاب برای تاندرا هستند، از نسخه‌های دیگر متمایز شده است.

جلوپنجره‌ای منحصربه‌فرد با تریم کرومی و نوشتهٔ کرومی TUNDRA روی درب پشتی هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این نسخه هستند. در این مدل لوکس ویژگی‌های کرومی دیگری هم وجود دارد اما نکتهٔ مهم‌تر ارائهٔ پله رکاب‌های برقی است. علاوه بر این، برای قسمت بار هم زیر پایی‌های برقی در نظر گرفته شده که به‌طور خودکار باز می‌شوند و دسترسی آسان‌تری را به اتاق بار کامپوزیتی ۱۶۷ سانتی‌متری فراهم می‌کنند.

هرچند تیپ‌های کنونی پلاتینوم و ۱۷۹۴ تاندرا مدل‌های لوکسی هستند اما کپستون با صندلی‌های چرمی نیمه آنیلین که طرح منحصربه‌فرد مشکی و سفیدی دارند، پا را از این هم فراتر گذاشته است. این صندلی‌ها در هردو ردیف به گرم‌کن و تهویه مجهز هستند و غربیلک فرمان هم از گرم‌کن برخوردار است. ازآنجایی‌که هیچ‌چیز مثل تزئینات چوبی نمی‌تواند تجمل را نشان دهد، برای تاندرا کپستون تریم چوبی گردوی آمریکایی تیره در نظر گرفته شده که داشبورد، رو دری‌ها و کنسول میانی را زینت بخشیده است.

سانروف پانوراما، لوگوی چراغ‌دار کپستون روی داشبورد و پنجره‌های جلوی آکوستیک هم از دیگر ویژگی‌های خاص این نسخهٔ لوکس هستند. ازجملهٔ تجهیزات معمول تاندرا کپستون هم می‌توان به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر ۱۴ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، نمایشگر سربالا (هدآپ دیسپلی) ۱۰ اینچی رنگی، آینه عقب دیجیتالی، سیستم صوتی JBL با ۱۲ بلندگو و سیستم دید پانورامیک اطراف اشاره کرد.

با توجه به اینکه کپستون پرچم‌دار خانوادهٔ تاندرا محسوب می‌شود، صرفاً با پیشرانهٔ هیبریدی i-Force Max ارائه خواهد شد. این قوای محرکه از یک موتور الکتریکی ۴۸ اسب بخاری بهره می‌برد که بین پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک قرار گرفته است. به لطف این موتور الکتریکی، مجموع خروجی قوای محرکه به ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد. حداکثر ظرفیت بار این نسخهٔ تاندرا ۶۷۵ کیلوگرم و ظرفیت یدک کشی آن ۴۷۰۰ کیلوگرم خواهد بود.

کپستون به‌صورت استاندارد به پکیج یدک کشی مجهز است که شامل راهنمای دنده‌عقب رفتن با تریلر و دستیار مسیر مستقیم می‌شود. همچنین خریداران می‌توانند سیسم تعلیق تطبیقی متغیر را هم سفارش دهند که کمک‌فنرها را بر اساس شرایط جاده تنظیم می‌کند. این نسخه از مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده مثل کروز کنترل راداری پویا، هشدار خروجی از خط، دستیار دنبال کنندهٔ خطوط، سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، نوربالای خودکار، سیستم تشخیص علائم جاده، هشدار عبور و مرور عقب، یادآور صندلی عقب و پایش نقاط کور هم برخوردار خواهد بود.

تویوتا تاندرا کپستون از بهار آینده راهی نمایندگی‌های فروش می‌شود و صرفاً در نسخهٔ دو کابین یا CrewMax قابل خریداری خواهد بود. فعلاً قیمت این پیکاپ لوکس ژاپنی اعلام نشده است اما قطعاً از تیپ بالا ردهٔ کنونی یعنی ۱۷۹۴ با قیمت پایهٔ ۵۷,۶۹۰ دلار گران‌تر خواهد بود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. A ... She just reminds Me of love ... A

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (154 ديدگاه)

    اول اینکه پیکاپ ، آمریکاییش خوبه😃
    دوم اینکه رم و شورلت و فورد گزینه های بهتری هستن
    سوم اینکه رم ۱۵۰۰ لیمیتد رو دوست دارم .
    و اینکه اگر همه شو باهم بخوای یه ذره سر کیسه رو شل کنی تیرکس رو میخری که سلطان پیکاب هاست.
    هم شتاب هم قدرت هم عشق آمریکایی بازا هلکت هم تیون خور وحشتناک بالا هم داج❤😎

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۵۱
    1. amir Benz

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      دادا عاشقی ؟🙂💘 ولی جدا از شوخی ژاپنی ها هم توی این زمینه پیکاپ ها خوب عمل میکنن الان از همین توندرا خوشم میاد بد!

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۳
      1. viper

        ۲۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (207 ديدگاه)

        ژاپنی ها واقعا پیکاپ هاشون برای خاور میانه خوبه نه برای امریکا
        یه سوال چرا تویوتا به اون ابهتش پیکاپ سنگینی مثل رم ۳۵۰۰ نمیسازه ؟؟؟ یعنی از اون شیش چرخا ؟

        موافقم ۶
        مخالفم ۳۲
    2. hssn

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (294 ديدگاه)

      بازم با کامنتای بی منطقت برگشتی ، میپردازم بت
      اول از همه پیکاپ های آمریکایی برای من قابل احترامن ولی دلایل ناشی از تعصبت نه
      دوم اینکه بحث شتاب برای یک پیکاپ صرفا جز شوآف هیچ کاربرد دیگه ای نداره
      سوم این مورد که TRX و رپتور باید با نسخه TRD این خودرو مقایسه بشن نه این تیپ

      موافقم ۴۱
      مخالفم ۴
      1. A ... She just reminds Me of love ... A

        ۲۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (154 ديدگاه)

        باز هم TRD جلوی رپتور و تیرکس کم میاره من حرف عجیبی نزدم که میخوای بِپَردازی😂

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۱۷
  2. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (144 ديدگاه)

    امسال تویوتا با این نسل توندرا خیلی قوی اومده

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۳
  3. Nima

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1266 ديدگاه)

    پیکاپ خیلى خوبى هست ولى تکنولوژى هاى یه پیکاپ آمریکایى رو نداره.
    مثل حالت هاى مختلف در عقب جى ام سى یا حالت خیلى خوب تریلر فورد و جى ام (اینم داره ولى نه به اون خوبى) و …

    موافقم ۶
    مخالفم ۲۵
  4. میثم

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    خیلی خوب شده
    💖💖💖

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۴
  5. امپراطوری خورشید

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (26 ديدگاه)

    محشره محشر

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
  6. [email protected]!n

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1766 ديدگاه)

    کسایی که دنبال پیکاپ لوکس هستن بیشتر سلبریتی ها و مردم جنوب آمریکا هستن‌ که به محصولاته ملی خیلی اهمیت میدن.

    به خوب و بد این نسل کاری ندارم (انصافا هم ماشین خوبی هست) اما برای شاخ شدن جلوی محصولاتی مثله F-150 لیمیتد یا هارلی دیویدسون یا رم لیمیتد باید بیشتر مایه میزاشت.
    البته این قضیه تو مدلای پایه و TRD هم صادقه. امیدوارم کسی این حرفو از بابه طرفداری به حساب نیاره قبلا هم گفتم خوب بودن برای رقابت با بهترین یک کلاس کافی نیست.

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۸
    1. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (154 ديدگاه)

      کاملا درست میگین برای سر شاخ شدن با سه قلچماق آمریکایی این‌چیزها هم کافی نیست .

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۹
    2. ehsan.fa

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      تویوتا چه ربطی به هارلی دیویدسون داره

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
      1. [email protected]!n

        ۲۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1766 ديدگاه)

        یه ورژن لاکچری از F150 هست به این اسم. تو نت بزنی می بینی به اون موتورا ربطی نداره.

        موافقم ۸
        مخالفم ۰
      2. A ... She just reminds Me of love ... A

        ۲۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (154 ديدگاه)

        اره یه ورژنه ولی به نظرم اصلا و اصلا زیبا نیستند خیلی بزک شده هستند همون ورژن ارجینال زیبا تر هست!

        موافقم ۳
        مخالفم ۸
    3. Amir Machine

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (998 ديدگاه)

      شخصاً جذاب‌ترین وانت لوکس این بخش رو سییرا دنالی میدونم، طراحی فوق‌العاده جذاب و باابهتی داره، تو فیس‌لیفت اخیر هم که کابینش کاملاً تازه شده و دیگه مشکل قدیمی بودن کابین رو نداره

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. [email protected]!n

        ۲۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1766 ديدگاه)

        بله یادم رفت اشاره کنم سیرا دنالی واقعا دلربا شده.

        البته کلا پیکاپه لوکس سلیقم نیست و مدلای تا نهایت ۵۰ هزارتا یا پرفورمنس رو ترجیح میدم.

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
    4. mos

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (569 ديدگاه)

      قبول دارم بعضی از امکانات و فیچر های اف ۱۵۰ لیمیتد رو نداره اما در کل به اندازه ای خوب هست که بتونه رقابت کنه و مثل نسل قبلش کم نیاره.

      اول از همه موتور تاندرا همون‌طور که میدونی از لکسس LS500 قرض گرفته شده و با یه سری تغییرات تو این ماشین استفاده شده، برای همین حتی تو دور موتور بالا به شدت ساکت و کم ارتعاشه تا حدی که تو تست کانال TFL‌ Truck کابین تریم میانی تاندرا از تریم های لوکس رم ۱۵۰۰ و اف ۱۵۰ که قبلا تست کردن بودن ساکت تر بود و خودشون گفتن ساکت ترین تراک ی هست که تا حالا تست کردن. (تست ها با دستگاه دسیبل سنج انجام شده و دقیق هستش)
      استفاده از شیشه Acoustic تو این مدل حتی کابینش رو ساکت تر هم میکنه.

      علاوه بر این‌ها این موتور چه تو نسخه هایبرید چه غیر هایبرید از نظر قدرت و گشتاور چیزی کم نداره و حتی بهتر هم هست. (طبق ویدیو ها و بررسی های مجلات و کانال های مختلف میگم نه اعداد و ارقام روی کاغذ)

      Despite their suspiciously similar output numbers, the Tundra feels ever so slightly more responsive than the F-150. Toyota downshifts are rapid and seamless when the driver calls down to the engine room for more power. Direct acceleration comparisons are tough absent of a closed course, but sticking with seat-of-the-pants judgements, acceleration seems slightly more robust in the Toyota, largely thanks to its better transmission manners and all its torque coming online 600 rpm earlier. It does, however, have an utterly soulless exhaust note.

      همچنین تاندرا برخلاف اف۱۵۰ و تراک های جی‌ام که از لیف اسپرینگ یا فنر شمشی توی عقب استفاده میکنن از کویل اسپرینگ (فنر پیچشی) استفاده میکنه که باعث میشه به مراتب سواری نرم تر و راحت تری داشته باشه. (قطعا سواری نرم و کابین ساکت برای پیکاپ لوکس اهمیت زیادی داره)

      In addition to ditching the octopot, Toyota also binned leaf springs from its rear suspension, retaining a live axle bookended with coils or optional air suspenders. The truck is better off for it, feeling more composed over rough road surfaces than the Ford, especially in our unladen testing. While Ford has certainly improved its leaf-spring suspension over the decades, there is an argument to be made it’s pushed this old-school tech as far as it can go. Ford’s next step is to join the Coil Gang if it wants the type of on-road comfort found in the Toyota.

      در مورد ظرفیت بکسل هم درسته روی کاغذ کمتره اما تو واقعیت در سطح بقیه پیکاپ های فول سایز و حتی در بعضی موارد بهتره.

      https://youtu.be/RmyT4UI0J3E

      https://youtu.be/UReYOqrQKIU

      تو این دو تا ویدیو نتایج تست و مقایسه بکسل کامل مشخصه.

      از نظر تکنولوژی و اینجور موارد هم مشخصه چقدر نسبت به قبل بهتر و رقابتی تر شده و نیاز به گفتن چیزی نیست.

      بالاتر هم گفتم درسته تاندرا بعضی از فیچر های فورد مثل پرو پاور و دسته دنده جمع شونده رو نداره اما اونقدری که فکر می‌کنید عقب نیست و برتری هایی هم داره که باعث میشه توی رقابت مستقیم کم نیاره.
      قصدم از این حرف ها راه انداختن بحث های الکی که آخرش به دعوا ختم میشه نیست و میخوام منطقی بحث کنیم.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
      1. Amir Machine

        ۲۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (998 ديدگاه)

        قطعاً که تاندرا خیلی خیلی نسبت به قبل بهتر شده از همه لحاظ
        تنوع مدلاش هم بالا رفته و بنابراین مطمئناً فروش خیلی بهتری خواهد داشت اما چیزی که مهمه اینه که تو این کلاس، وانت‌های آمریکایی جا افتادن، یعنی یه رقیب جدید حتی اگه بهتر هم باشه نمیتونه تو فروش بهشون برسه
        مثلاً تو بخش وانت‌های میان سایز، سال‌ها است که تویوتا تاکوما پرفروش‌ترینه و با اینکه رقیبای جدیدتری مقل فورد رنجر و جیپ گلادیاتور اومدن که شاید بهتر هم باشن اما هنوز نمیتونن تو فروش به تاکوما نزدیک بشن چون تاکوما تو این بخش جا افتاده برای خریدارا
        قضیه تاندرا هم همینه، با همه این پیشرفت‌ها من فکر میکنم نهایت فروش سالانه‌ش به ۳۰۰ هزار تا برسه و فکر نمیکنم بیشتر از این بتونه بفروشه
        البته تنوع موتورهای تاندرا هم خیلی کمه، یه ۳.۵ لیتری معمولی و هیبریدی کافی نیست، لیست موتورهای F150:
        ۳.۳ لیتری V6 تنفس طبیعی
        ۵.۰ لیتری V8 تنفس طبیعی
        ۲.۷ لیتری V6 اکوبوست
        ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست
        ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست هیبریدی
        ۳.۰ لیتری V6 دیزلی

        لیست موتورهای سیلورادو:
        ۲.۷ لیتری I4 توربو
        ۴.۳ لیتری V6
        ۳.۰ لیتری I6 دیزلی
        ۵.۳ لیتری V8
        ۶.۲ لیتری V8

        یه نکته دیگه هم اینکه تاندرا نسخه سنگین یا هوی دیوتی نداره و فقط میتونه رقیب سیلورادو ۱۵۰۰ و رم ۱۵۰۰ و فورد F150 باشه

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
      2. mos

        ۲۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (569 ديدگاه)

        درسته
        از لحاظ فروش که نمیرسه چون علاوه بر اینکه پیکاپ های آمریکایی بین خریدار ها جا افتادن کارخانه ای که تاندرا توش تولید میشه ظرفیت اون مقدار تولید رو نداره. (حداکثر ۲۰۸ هزار تا ماشین در سال)
        منظور من هم از رقابت با بقیه پیکاپ ها رقابت از لحاظ تکنولوژی، امکانات و… بود.

        تنوع کم موتور ها هم علتش بر میگرده به فروش تاندرا، مثلا تویوتا میتونست بیاد موتور ۳.۳ لیتری توربو دیزل که برای لندکروزر ۳۰۰ توسعه داد رو توی تاندرا هم استفاده کنه ولی صرفه اقتصادی نداره چون تعداد کمی از اون خریدار ها این موتور رو انتخاب میکنن.

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
      3. [email protected]!n

        ۲۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1766 ديدگاه)

        خیلی خوشحالم که کامنتتو می بینم mos عزیز(اسمتو بدونم ممنون میشم 😄)

        امیر جان توضیحاته خوبی راجب تنوع موتوری داد. حالا بیشتر بریم تو قضیه.

        ابتدای امر زمانی که طبق معمول ماشینی از یه برنده معروف میاد متاسفانه تبلیغات و پول جلوی خیلی از وقایع رو میگیره و صرفا میشه ستایش انا حالا بعده چند ماه مشخص شد تاندرا اون سوپراستار مورده تمجید نیست و هنوز کار داره. می بینیم که حالا ویدیوهایی میاد که کمبودهارو بیان می کنه.

        اولین قضیه ریزه کاری های بسیار کوچیکی هست که تویوتا بخاطر بالا رفتن قیمت یا خصاصت تو این ماشین قرار نداده به جز اون مسائل که خودت گفتی مثله امکاناته در عقب، امکانات رانندگی در شب مثله سیستم روشنایی خودکار در شب و یا سیستم روشنایی اتوماتیک در هنگام ورود به ماشین حتی در حالت خاموش و از اون مهم تر با یه مقایسه در سایت هر دو کمپانی و حتی رم و جی ام می بینیم تویوتا خیلی محدود تر در بخش شخصی سازی و امکاناته افترمارکتی عمل کرده. این ها قابله جبران هست اما چرا تویوتا از اول اینکارو نکرده ؟؟ بله باز هم همون قضیه قیمت تمام شده. البته ریزه کاری ها زیاده.

        دومین قضیه بحثه رقابته همه جانبه در هر تریم یعنی رقابت از مدل پایه تااا مدلای هوی دیوتی که باز هم تاندرا عقب میوفته. مدلای لوکس یه پیکاپ چقدر مگه فروش داره مطمئنن فورد هم به زور دو هزارتا هم نمی فروشه چون قشر اندکی یه پیکاپه لوکس سوار میشن پس رقابت تو این تریم چه فایده ای داره ؟؟؟ راجب راحتی هم که گفتی اونقدر فاصله کمه که اصلا به حساب نمیاد (منکر حرکته خوبه تویوتا نیستم اما دلیل استفاده از فنر شمشی بیشتر برای حفظ ظرفیت بکسل و پایداری در زمین های ناهموار هست).

        سومین قضیه و اشتباه بزرگه تویوتا رقابت با رپتور هست !!! پکیج TRDPRO هم قیمت رپتور هست اما یک نسل عقبه از رپتور (در واقع سیستمه تعلیق رپتور نسل قبله) مثله این می مونه با تفنگ اسباب بازی بیای جلوی تانک !!! تازه اخیرا پکیج جدید رپتور با چرخ های ۳۷ اینچ اومده و همه ی رقبارو محو می کنه چه TRDPRO چه TRX و چه پکیج جدید ZR2 سیلورادو که ساله دیگه میاد !!!

        چهارمین قضیه راجب ظرفیت بکسل، این مورد کاملا متغیر و بشدت بستگی به شرایط محیطی داره و حتی بکسل رویایی فورد هم تحته همین شرایط کم یا زیاد میشه.

        پنجمین قضیه و مهم ترین قضیه تاندرا تو هیچ بخشی نسبت به رقبا برتری نداره بلکه در همون سطح عمل می کنه، خب بنظرت چرا باید رقیبی که ۶۰ ۷۰ سلطانه این کلاسه و هر سال یه آس رو می کنه به یه تازه کار ترجیح داد؟؟ مطمئنن تاندرا سال های بعد بهتر میشه اما فورد همینطور ثابت می مونه اونم رو محصولی که نزدیکه یک میلیون فروش داره ؟؟ قطعا نه و شرطه مهمه دیگه تاندرا باید حداقل تا سه ساله پیاپی ارتقا داشته و هر سال پیشرفت کنه آیا تویوتا همچین ولخرجی می کنه ؟؟ قطعا خیر. اگر می خواست چه در طراحی داخلی و خارجی و چه در بخش فنی از رو جزوه F150 نگاه نمی کرد.

        فروش این ماشین بیشتر میشه، چقدر نمی دونیم اما بیشتر میشه ولی قطعا پشته مثلث قدرت. برای پیشی گرفتن باید همون قضیه سه سال رو حفظ کنه.

        این ماشین محصوله جذابیه اما هنوز جای کاره زیادی داره.

        موافقم ۳
        مخالفم ۵
        1. mos

          ۲۳ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (569 ديدگاه)

          مخلصم رامین جان. اسم مصطفی‌ هست که فکر میکنم از اسم اکانتم مشخصه 😄

          بگذریم…
          در مورد بحث بحث ریزه کاری رو خودمم قبول دارم و بهش اشاره کردم، راستش خودم هم قبل رونمایی توقع داشتم بعضی چیز ها مثل خروجی برق با قدرت بالا (حداقل تو مدل هایبرید) رو داشته باشه.

          در مورد شخصی سازی تویوتا بیشتر از ۱۰۰ تا اکسسوری برای تاندرا عرضه میکنه که از چیز های ساده مثل برچسب و سر اگزوز کروم تا کیت لیفت ۳ اینچی با لاستیک های ۳۵ اینچ برای مدل های آفرود هست. فعلا حدود ۳۰ تاش دسترسه و بقیش هم تا چند ماه دیگه اضافه میشه. نمیدونم فورد و جی ام چه تعداد اکسسوری یا شخصی سازی دارن اما فکر میکنم بیش از ۱۰۰ تا کافی باشه!

          در مورد تریم ها مشخصه که تویوتا پیکاپ هوی دیوتی نمیزنه و نخواهد زد اما تعداد تریم های تاندرا رو با رقباش مقایسه کنیم تقریبا مثل هم هستن.

          تاندرا : ۷ تا تریم
          SR / SR5 / Limited / Platinum / 1794 / TRD pro / Capstone

          اف ۱۵۰ : ۸ تا تریم
          XL / XLT / Lariat / King ranch / Tremor
          Limited / Raptor / platinum

          رم ۱۵۰۰ : ۷ تا تریم
          Tradesman / Big Horn / Laramie / / Rebel / Laramie Longhorn / Limited / TRX

          تویوتا برای هر تریم پکیج های مختلف عرضه میکنه مثلا تریم SR5 که پرفروش ترین تریم تاندراست حدود ۲۸ تا پکیج داره (مثل پکیج پریمیوم که صفحه نمایش ۱۴ اینچی و اسپیکر های JBL رو اضافه می‌کنه، یا پکیج TRD off-road که قفل دیفرانسیل عقب و سیستم کرال کنترل و…رو اضافه میکنه) و کامل میشه شخصی سازیش کرد و هر چی تریم ها بالاتر میره تعداد پکیج ها بخاطر امکانات استاندارد بیشتر، کمتر میشه.

          در مورد TRD pro تویوتا اصلا هدفش رقابت با رپتور نبوده ‌‌‌. تنها پیکاپی که مستقیماً رپتور رو هدف گرفت رم TRX بود. تریم TRD pro اولا که هنوز قیمتش مشخص نیست دوما برای کسایی هست که هم زمان قابلیت آفرود بالا و در عین حال قابلیت دیلی درایو و بکسل بالا رو میخوان.
          در حالی تغییراتی که روی رپتور ایجاد شده (بدنه خیلی پهن تر نسبت به اف ۱۵۰ عادی، لاستیک ۳۷ اینچ و…) باعث شده تبدیل به ماشینی که فقط تو آفرود کاربرد داره تبدیل بشه. ( نمیگم بده هدفش هم همین بوده و خیلی هم عالیه)
          اتفاقا چند وقت پیش موتورترند یه مقایسه بین رپتور و تاندرا انجام داد و به همین نتیجه رسید:

          At the end of the day these two trucks are both winners, and which one you choose will depend on your priorities. After all, you’ll be making mortgage-like payments every month to own either one (Dave Ramsey, we’re sure, would not approve). The Raptor is ultimately an off-road toy, a factory-prepped prerunner with a warranty (assuming Ford won’t balk on any damage from off-road use) that you could drive to work every day if you wanted to (and could afford the fuel to get there and back). The Tundra TRD Pro has lots off-road-toy-like features of its own, but may be a more adult choice for anyone who works for a living, tows trailers occasionally and needs a more down-to-earth truck.

          در کل TRD pro به نظرم بیشتر فاصله بین پیکاپ های آفرودی ضعیف تر مثل رم ۱۵۰۰ Rebel یا اف ۱۵۰ ترمور رو با پیکاپ هایی مثل رپتور و TRX رو پر میکنه.

          در مورد بخش آخر تویوتا حتی اگه بر فرض با اختلاف بهترین پیکاپ کلاس خودش رو هم بسازه بازم فورد و رم و شوی فروش خودشون رو دارن و نمیشه ازشون جلو زد چون همون‌ طور که تو کامنت بالایی هم گفتن این چیزی هست که جا افتاده.
          تویوتا در هر حالت سهم ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تایی از بازار پیکاپ های فول سایز رو داره و با نسل جدید همین رو حفظ میکنه هدفش هم همینه، حالا چه بهترین کلاسش باشه چه هم سطح بقیه.
          بنظرم برای رسیدن به این فروش و هدفش کاری که برای نسل جدید کردن تقریبا کافیه.

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
        2. [email protected]!n

          ۲۳ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1766 ديدگاه)

          بنظرم اگر بخواد با یه برنامه بلند مدت میشه اما هزینه زیادی برای تویوتا داره. راجبه trdpro هم کاملا مخالفم ولی به هر حال.

          در کل حرفم از حیث طرفداری نبود واقعا نمی دونم باور می کنی یا نه و سعی کردم بی طرف نظر بدم. تاندرا محصولی شده که میشه راجبش حرف زد و این خودش یه پیروزیه برای تویوتا.

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        3. mos

          ۲۳ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (569 ديدگاه)

          درسته
          به هر حال خوشحال شدم بحث و تبادل نظر کردیم.

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  7. Afg

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    عجب اسبی شده این…
    پیکاب های ژاپنی حرف ندارن با اینکه خیلی وقتها کارای تویوتا در ظاهر حرص ادم رو در میاره ولی بازم وقتی تو کار میوفتن راضی کننده هستن
    اما اینکه بعضیا میگن چرا تویوتا مثل پیکابهای امریکایی پیکاب بزرگتر تولید نمیکنه یا اینکه میگن به پای فروش فورد نمیرسه یا رم و جی ام
    باید بدونیم که امریکاییها تعصب خاصی دارن تو خرید محصولات خودشون با اینکه خیلی از خودروهای ژاپنی ام تو خود امریکا تولید میشن اما بازم به دل برخیاشون نمیشینه یکی از دلایل عدم فروش خوب لندکروز تولید نشدنش تو خود امریکا بود وچیز مهمتر جا افتادن یک محصول تو بازاره با این هندا ریچلاین یه پیکاب خوبه اما میبینیم که فروش خوبی نداره همانطور که پیکابهای امریکایی تو افریقا و خاورمیانه فروش خوبی ندارن و اونجاها ژاپنیها پادشاهای میکنن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا