تویوتاهوندا

مقایسه نسل جدید هوندا آکورد با تویوتا کمری، تلاش برای بقا

در بازارهای جهانی خودرو، فروش سدان‌ها همچنان رو به کاهش است اما تویوتا کمری و هوندا آکورد هنوز هم توانسته‌اند فروش خود را در سطح قابل‌قبولی حفظ کنند تا جایی که این‌ها سال گذشته تنها سدان‌های میان سایزی بودند که توانستند خود را در لیست ۲۵ خودروی پرفروش بازار آمریکا جای دهند. حال در تلاش برای حفظ این بازار، هوندا به‌تازگی نسل جدید آکورد را معرفی کرده است اما آیا این ماشین می‌تواند سلطان بلامنازع بخش سدان‌های میان سایز را مغلوب کند؟

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

طراحی بیرونی

هردو خودرو طراحی نسبتاً محافظه‌کارانه‌ای دارند اما هوندا در نسل جدید آکورد طراحی بسیار ساده و اطوکشیده‌ای را ارائه کرده است. چراغ‌های جلوی باریک و افقی آکورد که خودرو را عریض جلوه می‌دهند نمایی بسیار شبیه به سیویک ایجاد کرده‌اند درحالی‌که در عقب چراغ‌های شلوغ قبلی با نمونه‌های ساده‌ای جایگزین شده‌اند. در نمای جانبی اما فرم فست‌بک هوندا نسبت به شکل سنتی کمری خاص‌تر به نظر می‌رسد. هرچند نسل جدید آکورد بزرگ‌تر از قبل شده اما هنوز هم اختلاف ابعاد دو خودرو جزئی است و سدان هوندا حدود ۹ سانتی‌متر طول بیشتری نسبت به رقیب دارد.

قوای محرکه

برای آکورد جدید دو پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌شود. موتور پایه یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور است که به یک گیربکس CVT متصل می‌شود. تیپ‌های بالاتر اما به یک قوای محرکهٔ هیبریدی جدیدی مجهز هستند که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از سوی دیگر، نسخهٔ پایهٔ کمری از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند که با ۲۰۳ اسب بخار قدرت، از موتور پایهٔ آکورد قوی‌تر است اما گشتاور کمتری برابر با ۲۵۰ نیوتن متر دارد. در کمری هیبریدی، همین موتور ۲.۵ لیتری در کنار یک موتور الکتریکی قرار می‌گیرد و مجموعاً ۲۰۸ اسب بخار قدرت را به چرخ‌ها تحویل می‌دهد

اما چیزی که کمری را متمایز می‌کند، پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 با ۳۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن متر گشتاور است. این نسخه هرچند شاید مصرف سوخت بالاتری داشته باشد اما با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت زیر ۶ ثانیه، هیچ آکوردی به آن نمی‌رسد. انتقال نیرو در نسخهٔ هیبریدی کمری توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد اما نسخه‌های غیر هیبریدی از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کنند. به‌طورکلی، در این بخش حذف پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ ۲۵۲ اسب بخاری و گیربکس آکورد ناامیدکننده است. این سدان هوندا همچنین فقط به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شود و کمری با پیشرانهٔ V6 و سامانهٔ چهارچرخ محرک کاملاً نسبت به آن برتری خواهد داشت.

داخل

هوندا برای کابین نسل یازدهم آکورد از زبان طراحی جدیدی استفاده کرده که شباهت زیادی به سیویک دارد. این طراحی شیک و ساده به نظر می‌رسد اما کسل‌کننده نیست. بااین‌حال، یکی از ناامیدی‌ها در اینجا نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی کوچک هفت اینچی در تیپ‌های LX و EX است زیرا برای بهره‌مند از نمایشگر بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی باید سراغ یکی از چهار تیپ بالاتر رفت. البته در کمری پایه هم نمایشگر هفت اینچی ارائه می‌شود اما امکان سفارش نمونهٔ بزرگ‌تر ۹ اینچی برای آن وجود دارد. از سوی دیگر، درحالی‌که تمام تیپ‌های آکورد به‌صورت استاندارد به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی مجهز هستند، کمری از صفحه آمپر سنتی آنالوگ استفاده می‌کند.

از لحاظ طراحی، هرچند داشبورد کمری هنوز هم قابل‌توجه است اما حالا در مقایسه با آکورد کمی شلوغ به نظر می‌رسد درحالی‌که در تیپ‌های پایهٔ آن از پلاستیک بسیار خشکی استفاده شده است. هردوی این سدان‌ها خودروهای جاداری هستند اما در اینجا هم کفهٔ ترازو کمی به سمت آکورد سنگینی می‌کند. این خودرو در عقب ۱۰۳ سانتی‌متر فضای پا ارائه می‌کند که از ۹۶ سانتی‌متر کمری بیشتر است. همچنین سدان هوندا از بزرگ‌ترین صندوق بار در این کلاس برخوردار است که ۴۷۳ لیتر ظرفیت دارد درحالی‌که این رقم در کمری ۴۲۷ لیتر است.

جمع‌بندی

نسل جدید هوندا آکورد لوکس‌تر از قبل به نظر می‌رسد، کابین باکیفیت‌تری دارد، از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری بهره می‌برد و از لحاظ جاداری داخلی در کلاس خود پیشتاز است. همچنین انتظار می‌رود هردو پیشرانهٔ آن کم‌مصرف‌تر باشند و بنابراین فکر می‌کنیم سدان هوندا نسبت به تیپ پایهٔ کمری برتری داشته باشد اما تویوتا با پیشرانهٔ V6 و سامانهٔ چهارچرخ محرک می‌تواند نظر کسانی که خواهان قدرت و کشش بیشتری هستند را جلب کند. ازاین‌رو، انتظار می‌رود رقابت این رقبای دیرینه در سال‌های آینده نیز همچنان نزدیک و شانه‌به‌شانه ادامه پیدا کند.

کدام سدان میان سایز را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. ferimia

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    اگر بخوام بین هیبریدی هاشون انتخاب کنم قطعا آکورد، اگر بخوام بین نسخه معمولی انتخاب کنم بازم آکورد

    ولی اگر بخوام سدان خانوادگی پرقدرت+ awd بودن رو انتخاب کنم مجبورم کمری انتخاب کنم😂
    البته اصلا بعید نیست نسل بعدی تویوتا کمری موتور v6 رو کنار بذاره

    حیف که موتور ۲ لیتری توربو هوندا دیگه روی این ماشین نیست….

    تویوتا دیگه خیلی داره برای کمری کم کاری میکنه، یه دستی به طراحیش بکش، یه خرده متریال بهتر به کار ببر، یه خرده خساست رو بذاره کنار کمری ماشین بهتری میتونه باشه

    از نسل قبلی آکورد بهتر از کمری بوده. ببینیم نسل جدید کمری چه جوریه

    موافقم 67
    مخالفم 8
  2. 4wheeled

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    طراحی اکورد بیش از حد سادست و این نسلش جالب نیست زیاد بخصوص عقبش
    کمری شیک تره

    موافقم 26
    مخالفم 88
    1. مشتاقی

      ۱۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (166 ديدگاه)

      این دیگه واقعا نظر متعصبانه است
      واقعا آکورد جدید شیک تر و اتوکشیده تره

      کمری طراحی شلوغ و نچسبی داره

      موافقم 62
      مخالفم 21
      1. 4wheeled

        ۱۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (125 ديدگاه)

        من بنظرم نظر کسایی که گفتن اکورد متعصبانه هست
        طراحی کمری رو بیشتر میپسندم،درضمن روی جفتشون تعصبی ندارم اصلا

        موافقم 20
        مخالفم 24
    2. Hemn

      ۱۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (101 ديدگاه)

      با اختلاف طراحیش از کمری بهتره
      با اینکه تویوتا خیلی ماشینهای خوبی میسازه اما طراحیش به نسبت برندای معروف خوب نیست

      موافقم 36
      مخالفم 7
    3. godfather

      ۱۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (196 ديدگاه)

      شخصن ارادت خاصی به اکورد دارم کما اینکه هم اکورد ۹۴ داشتم هم اخرین سری که وارد ایران شد هم کمری ۶سیلندر ولی کیفیت سواری اکورد بین ژآپنی ها بی نظیر شما باید با لکسوس es مقایسه کنی از لحاظ کیفیت

      موافقم 35
      مخالفم 4
    4. محمدهادی

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2151 ديدگاه)

      دقیقا هوندا آکورد نسل جدید مثل همیشه تو طراحی ظاهری داخلی و خارجی نسبت به تویوتا کمری شیک و اتوکشیده تره
      جادار تر و برای سفر کمی راحت تر هم میتونه باشه
      تویوتا کمری هم به آپشن های موتور گیربکسش تکیه کرده
      کمری واقعا ماشین قابل اعتماد و فوق العاده ییه
      اینو کسایی که در داخل هم تجربه استفاده ازش رو داشتن میدونن
      اما من هوندا آکورد رو خاص تر و جواهرگونه تر میدونم
      در نتیجه اگر در مملکت دلال ها و رانت خوارها زندگی نمیکردم و در انتخاب زندگی آزاد بودم
      قطعا یه هوندا آکورد زرشکی یا آبی نفتی نااااز زیر پام بود
      هووووففففففف…

      موافقم 11
      مخالفم 3
  3. Chromstone3

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    انتخاب من : هوندا آکورد
    چون هم طراحی بیرونی و داخلی ( کابین ) مدرن تری داره و هم کابین و صندوق عقب جادادرتری داره و هم از تکنولوژی های پیشرفته تری بهره برده و به شخصه به اون یه ذره قدرت بیشتر تویوتا کمری اهمیتی نمیدم چون خودروی سدان هست و مخصوص خانواده ها نه مسابقه رالی ، مگه قراره چه قدر سریع رانندگی کنیم ؟ البته که من به قدرت بیشتر تویوتا در بخش پیشرانه کاملا احترام میذارم و براش ارزش قائلم ولی در مجموع مزایای کمتری نسبت به هوندا آکورد داره و من به همین خاطر آکورد رو بدون شک ترجیح میدم . 🙂❤

    موافقم 44
    مخالفم 9
    1. محمدهادی

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2151 ديدگاه)

      پسر رقابت آکورد با کمری مثل مقابله کلاسیک بی ام و سری پنج با مرسدس Eکلاسه😄😄✌️
      چه جنننگ زیبایی در جریانه
      دو معتبر
      دو سطح بالا
      دو گلادیاتور
      به به

      موافقم 7
      مخالفم 3
  4. کافر مقدس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    جفتشون خوبن .هر کی هر نسلی ش رو خریده راضی بوده و کم خرج با عمر بالا در کنار کیفیت ماندگار

    کلا دو تا داداش ن

    ژاپنه دیگه برعکس ما که مدعی همه چی هستیم اونا بدون هیچ ادعا و هارت پورتی هرجا دست میذارن کیفیت و توسعه و خدمت به مردم و مشتری میشه.از فوتبالشون بگیر تا صنعت شون و اخلاق و فرهنگ مردم شون

    تو ژاپن چیزی مثل مستعان یا پراید ساخته بشه کل مردم ش از خجالت آب میشن .مسئولین ش که هیچ .دروغ گفتن تو ژاپن ممکن نیست چه از جانب مسئول چه از جانب مردم.دروغ و منفعت و فساد و …..مختص خودمونه.همین خودمون که سره سوزنی خجالت هم نمیکشیم

    موافقم 77
    مخالفم 3
    1. Chromstone3

      ۱۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      فدایی داری داداش . فدایی داری …
      کاملا باهات موافقم . حق الترا پرو مکس … 👌🏻👏🏻❤❤

      موافقم 35
      مخالفم 3
  5. احمدرضا

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (729 ديدگاه)

    انتخاب من قطعا هوندا
    دوام به همراه لذت رانندگی

    موافقم 24
    مخالفم 7
  6. کافر مقدس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    آکورد93exi داشتم .در مجموع 740هزار تا کارکرده بود.انجین پلمب. دست مالک جدید تو این 2سال اخیرهم هنوز آچار ندیده.داشبورد یک ترک نداره.سواری عین دمبه. در همون سالها بی ام و داشتم که 6ماه سال تعمیرگاه بودم یک سوم هوندا کار نکرد سواری ش هم به راحتی آکورد نبود اصلا.هنوزم مشتری ها برای آکورد و کمری و مزدا لهه لهه میزنن ولی فروش یدونه سری 3مدل 1993 ممکن نیست .کسی دنبال دردسر نمیگرده .با انجین 1800 چهار سلیندر صدی 19 تا ترکیبی 25 تا میسوزوند اون سری3! دیدم مابقی هم میگن همینجوریه کلا تنبل با مصرف بالا
    https://www.edmunds.com/bmw/3-series/1993/sedan/st-133/features-specs/

    ماشین میخای سواری راحت در کنار ایمنی و راحتی و کیفیت قطعات و عمر بالا=آکورد و کمری.تنها مشکل شون اینه که بخری دلت نمیاد بدی بره. فروختی بعدچند ماه تازه بیشتر قدر میدونی

    Honda Accord Lifespan

    Even though the Honda Accord’s average miles are 200,000, they can easily last up to 300,000 miles. If you drive it 13,500 miles a year, you can keep your vehicle for 20 years.

    موافقم 29
    مخالفم 2
    1. MILADZM

      ۱۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      من سوار آکورد نشدم
      ولی سواری کمری و راحتی و عایق بندی کابین ش محشره .
      یه گزینه عالی برای کسانی که دنبال ماشین کم دردسر و نرم میگردن .
      در مورد بی ام و هم اگه به بعضی ها بر نمیخوره باید بگم بی ام و فقط اسطوره کسانی هست که تا به حال سوارش نشدن
      هر کس فقط یه بار سوار سری 4 های داخل ابران بشه همه چیز دستش میاد
      شخصا اگه در حد خودرو های لوکس پول داشته باشم آخرین انتخابم بی ام و هست .
      از آلمانی ها فقط بنز تمام ( اونم نه الکتریکی هاش البته )

      موافقم 19
      مخالفم 12
      1. بی خیال اسم

        ۱۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        ادم می شناسم سوار شده خوب بهش رسیده خرج زیادی واسش نداشته

        بعد مقایسه کمری و بی ام و ؟
        منطقیه

        موافقم 7
        مخالفم 8
      2. ❤BMW❤

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1246 ديدگاه)

        بی‌ام‌و با همین ماشین ها ، در سال های پیش جز ۳ تا از باارزش ترین برند های خودرویی بوده
        همین سری ۴ در زمان خودش از پیشرفته ترین ماشین های دنیا بوده
        تازه الان هم داره بقیه رو قورت می‌ده
        بی‌ام‌و با m5cs ، کاری با لامبورگینی و بنز و مک‌لارن کرد که بهتره اصلا واسه طرفدارای اینا مرور نشه
        تازه از افتخارات خیلی زیاد دیگه ای هم داره
        پس لطفا حرف درست رو بزنید

        موافقم 3
        مخالفم 2
  7. sina

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    بین این دوتا کمری بهتره ولی نسل قبل آکورد از دوتاشون سرتره

    موافقم 26
    مخالفم 5
    1. MohammaD

      ۱۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (343 ديدگاه)

      پرستیژ نسل قبل و دو نسل قبل رو هرگز فراموشم نمیشه. طراحی نسل قبل اولش جا نیفتاده بود و یکمی فروش آکورد رو پایین آورد ولی بعداً به قدری به دل نشست که میتونم بگم جزو طراحی های ماندگار هوندا به حساب میاد و به شخصه تا ده نسل بعد هم فراموشش نمی کنم

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. sina

        ۱۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2646 ديدگاه)

        افت فروش بنظرم خیلی به طراحی رادیکالش مرتبط نبود
        بیشتر به افت بازار سدان ها مربوط میشد که ختی دامن کمری و سیویکگ کرولا هم گرفته بود اون تایم

        موافقم 11
        مخالفم 2
  8. MohammaD

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (343 ديدگاه)

    کلا همیشه تو این کلاس دلم با آکورده و عجیب عاشقشم . حتی با نبود موتور V6 و الان هم حذف گیربکس 10 سرعته و بنظرم توی ماموریت های مهمی مثل ایمنی ، آسایش ، امکانات تمام و کمال و لذت بیشتر در سفر های خانوادگی ؛ آکورد بهتر از همه رقبا عمل کرده . امیدوارم همچنان بدرخشه و جزو اولویت های خرید باشه

    موافقم 10
    مخالفم 2
  9. shahrukh

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (126 ديدگاه)

    موتور دولیتری توربوی آکورد که با گیربکس ۱۰سرعته مچ میشد، خیلی بی سروصدا و بی ادعا گرد و خاک میکرد!
    چندتا درگ تو یوتیوب دیدم،پا به پای ۵۳۰ bmw و لوکس های گرون تر از خودش میومد و ماسلای امریکایی رو هم به دردسر مینداخت(خصوصا۶سیلندراشون)
    حیف این انجین کنار گذاشته شد.

    موافقم 26
    مخالفم 1
    1. sina

      ۱۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2646 ديدگاه)

      موتور کنار گذاشته نشد
      اون موتور در واقع همون موتور 310 اسبی سیویک تایپ آر با تکنولوژی vtec هست که با یسری تغییرات خروجیش رو کم تر کرده بودن برا یه سدان شهری. همون موتور رو آکورا RDX با 270 اسب هم گذاشتن.

      موافقم 12
      مخالفم 0
      1. shahrukh

        ۱۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (126 ديدگاه)

        ارادت
        منظور این بود که حیف رو آکورد دیگه نیست!

        اکورد نسل قبل با رنگ طوسی و رینگ ۵پره،به نظرت زیباترین خودش نبود؟

        https://www.driveaccord.net/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.driveaccord.net/attachments/img_4291-jpg.530586/

        موافقم 12
        مخالفم 2
        1. sina

          ۱۱ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (2646 ديدگاه)

          خیلی خفنه واقعا با این رینگ
          ندیده بودم

          موافقم 7
          مخالفم 0
  10. بیلمیش

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    کمری استهلاک خیلی پایین تری داره
    از آکورد جدید هم انتظار بیشتری می‌رفت ولی بازهم یه ماشین تروتمیزه ساده هست،نمیدونم چرا از ماشینهای ساده و شسته رفته خوشم میاد

    موافقم 13
    مخالفم 4
  11. Akbar top

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اگه هوندا آکورد AWD بود من اونو انتخاب میکردم

    موافقم 8
    مخالفم 0
  12. کیان

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    اکورد کمری التیما مزدا۶ و حتی لگاسی، هرکس یکی از اینارو داشته باشه تا ۱۰ سال براحتی براش ماشین هستن نه صرفا کیفیت بلکه همه ابعاد خودرو ماشینهای جوابی هستن، راحتی جاداری بی آزاری و …
    بنظرم بین این خودروها همشون واقعا خوب هستن حالا انتخاب بیشتر به مود طرف و سلیقش برمیگرده
    هنوز یه کمری ۲۰۰۷ تمیز سوار شی شاید اپل کار پلی و … نداشته باشه، رادار نداشته باشه ولی همچنان کم مصرف و نرم و راحت هست (سالمش البته)

    موافقم 15
    مخالفم 1
  13. محمد

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    تا الان هرکسی که که آکورد داشته باهاش صحبت کردم خیلی راضی تر از کمری بوده کلا مهندسی هوندا همیشه چند پله جلوتر بوده تو همه ی نسل هاش هم بلا استثنا ماشین بهتری از کمری بوده مزیت تویوتا فقط گستردگی بیشتر خدمات و نمایندگی بوده و گرنه توی هموطن هاش مزدا ۶ آکورد و سوبارو‌ لگاسی واقعا ماشین های بهتری هستند

    موافقم 14
    مخالفم 9
  14. رامتین

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3053 ديدگاه)

    والا در این 4-5 سال اخیر همواره آکورد بر کمری غلبه کرده بود. در تمام سایتهای خودرویی این موضوع اشاره شده بود. البته درسته موتور پرقدرتی نداره آکورد ولی نسخه 200 اسبی که در هر دو هست را مد نظر قرار بدهیم باز هم آکورد انتخاب ارزنده تری هست.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  15. دانیال

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (596 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 4
    مخالفم 1
  16. شاگرد2

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    منم هوندا سوار هستم.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  17. قاطر فروش

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    سواری هوندا بهتره

    موافقم 4
    مخالفم 2
  18. amir

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    من هم اکورد EXB 2014 داشتم هم اریون گرند 2013 و اکورد فضای داخلی باکیفیت تری داشت و کلا شیک تر بود ولی وسایل مصرفیش گیر نمیومد ولی اریون بخاطر شیش سیلندر بودن لذت رانندگی بیشتری داشت و مشکل نبود فیلتر و غیره رو هم نداشت ولی اگه اکورد شیش سیلندر بود به اریون ترجیحش میدادم

    موافقم 3
    مخالفم 2
  19. ❤BMW❤

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    هر دوشون عالین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. نوید AJ

    ۱۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    کافیه 5 دقیقه با هر کدوم رانندگی کنی تا بدونی کدوم رو میخوای. من 100 درصد آکورد رو ترجیح میدم. سواریش خیلی بهتره، فنربنی بهتر، انجین بهتر، کابین با کیفیت تر. کمری خوبه برای اهلش، بیشتر برای اوبر و تاکسی خوبه تا ماشین شخصی. مگه مدل تی آر دی که حسابش جداست. هنودا هم ب زودی مجبور میشه به خاطر حفظ بازار، یه مدل اسپورت و شاید حتی تایپ آر معرفی کنه. در کل، همه ی سدان ها قربانی کراس اوورها شدن.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  21. احسان

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    طراحی بیرونی سلیقه ای است
    هوندا هم به نظرم جذابه
    کمری هم جذابه
    البته از لحاظ قدرت کمری و چهار چرخ بودن کمری پسندمه البته دلم هر دو رو میخاد

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا