تویوتاهوندا

درگ سدان‌های خانوادگی هیبرید، تویوتا کمری در برابر هوندا آکورد

هرچند سدان‌های خانوادگی مثل تویوتا کمری و هوندا آکورد برای مسابقهٔ درگ ساخته نشده‌اند اما دیدن رقابت این سدان‌های ژاپنی در ۴۰۰ متر خالی از لطف نخواهد بود.

ازآنجایی‌که بازار سدان‌ها کوچک‌تر شده و فروشی بسیار کمتر از گذشته دارند، بسیاری از خودروسازان سدان‌های خود را کنار گذاشته‌اند. هوندا و تویوتا نیز هرچند همچنان به این بخش پایبند هستند و هردو به‌تازگی نسل جدید آکورد و کمری را به بازار فرستاده‌اند اما از تنوع پیشرانهٔ این خودروها کاسته و قوی‌ترین موتورهای آن‌ها را حذف کرده‌اند. این یعنی درحالی‌که قبلاً برای کمری پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 جذابی قابل انتخاب بود، هم‌اکنون فقط با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر هیبریدی ارائه می‌شود که در نسخهٔ قوی‌ترِ چهارچرخ محرک تنها ۲۳۲ اسب بخار قدرت دارد. تویوتا مجموع گشتاور این خودرو را اعلام نکرده است اما موتور بنزینی به‌تنهایی ۲۲۱ نیوتن متر گشتاور دارد.

از سوی دیگر، موتور ۲ لیتری توربوشارژ آکورد هم حذف شده و قوی‌ترین پیشرانهٔ این خودرو یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر هیبریدی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور است. حال برای اینکه ببینیم کدام‌یک از این دو سدان ژاپنی هیبریدی سریع‌تر است، تراتل هاوس آن‌ها را در برابر هم قرار داده است. هرچند در این رقابت کمری از لحاظ قدرت برتری دارد اما با ۱۶۵۵ کیلوگرم وزن، حدود ۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر از رقیب هم‌وطن است. البته سدان تویوتا از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد درحالی‌که در آکورد نیرو فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

به همین دلیل، به‌محض آغاز درگ، کمری چهارچرخ محرک جلو افتاد و هوندا هیچ شانسی برای رسیدن به رقیب نداشت. در مسابقهٔ رولینگ اما دو خودرو بسیار نزدیک‌تر بودند و حتی برای چند ثانیه به نظر می‌رسید آکورد برنده خواهد شد ولی در نیمهٔ راه، کمری بازهم جلو افتاد و پیروزی دیگری کسب کرد. پس‌ازاین، کمری در برابر نسخهٔ TRD نسل قبلی قرار گرفت. پیشرانهٔ V6 این خودرو با ۳۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن متر گشتاور، بسیار قوی‌تر از کمری هیبریدی جدید است. هرچند در TRD نیروی موتور فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما این کمری نسل قبل در مسابقهٔ درگ کاملاً نسل جدید را تحقیر می‌کند و به همین دلیل است که خیلی‌ها به خاطر حذف موتور V6 در نسل جدید ناامید شدند.

مقایسه مشخصات فنی

تویوتا کمری هوندا آکورد
پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر هیبریدی ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر هیبریدی
قدرت ۲۳۲ اسب بخار ۲۰۴ اسب بخار
گشتاور ۳۳۵ نیوتن متر
گیربکس CVT CVT
محور محرک چهارچرخ جلو
وزن ۱۶۵۵ کیلوگرم ۱۶۰۶ کیلوگرم
قیمت ۳۶,۰۲۰ دلار ۳۹,۹۸۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. .

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    آکورد…خاص و بس

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. پیام

      ۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1911 ديدگاه)

      واقعا آکورد زیبایی بیشتری داره و جذاب تره

      موافقم 11
      مخالفم 10
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (10376 ديدگاه)

        پیام به آغوش جاپن بازگشت

        پیام جان ، آکورد باشه کمری باشه مهم نیست ، مهم اینه مادین جاپن باشه داداشی😉

        موافقم 7
        مخالفم 8
        1. ۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4253 ديدگاه)

          اگه هایما هم مال ژاپن بود مردم سراغ مزدا و تویوتا و هونداو نیسان و این آشغالا نمیرفتن
          کاش یه ژاپنی هایما رو بخره

          موافقم 2
          مخالفم 16
        2. آرین

          ۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (431 ديدگاه)

          مرد حسابی هایما اصلش ماله مزداعه

          موافقم 0
          مخالفم 9
        3. ۲ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4253 ديدگاه)

          خداروشکر

          موافقم 0
          مخالفم 2
  2. yaghoub

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (319 ديدگاه)

    هر دو همه چیز تمام
    ولی من آکورد رو میپسندم.

    موافقم 13
    مخالفم 4
  3. محمد

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    اتفاقاً حذف مدل های پرفورمنس آکورد و کمری کاملا قابل انتظار بود مدل های کم فروشی بودن کسی که ماشین هیجان انگیز بخواد معمولاً کمری و آکورد آخرین چیزیه که بهش فکر می‌کنه توی نسل های پیش مدل های کوپه هم داشتن هردو که خودرو که حذف شد تو این نسل هم که مدل های قوی تر کلا حذف شد

    موافقم 8
    مخالفم 2
  4. amir

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2627 ديدگاه)

    طراحی هوندا رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 9
    مخالفم 2
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    هردوشون فوق العادن اما هوندا منو بدجوری جذب خودش کرده

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2212 ديدگاه)

      اگه هوندا یه موتور نیرومند تر هم داشت که دیگه محشر بود
      ولی انصافا چقد کابین جفتشون ایزوله و بیصداست
      لذت بردم از گوش دادن به صدای کلیپ

      موافقم 2
      مخالفم 0
  6. Taha Ayoobi

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2093 ديدگاه)

    این چراغ های دو شاخه تویوتا رو خیلی دوست ندارم ولی هردوشون واقعا تو کلاس خودشون عالین.
    با دوام،کم استهلاک، خوب، مطمئن و…

    موافقم 10
    مخالفم 3
  7. Alireza

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    هوندا آکورد vs تویوتا کمری
    بنظرتون کدوم بهتره

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2093 ديدگاه)

      کدوم لایک کدوم دیس لایک؟
      خودم کمری

      موافقم 5
      مخالفم 1
  8. ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4253 ديدگاه)

    تویوتا باید یکم رو طراحیش بیشتر دقت میکرد هوندا هم کلا صاف کرد جلوی ماشینو 🤦

    موافقم 3
    مخالفم 3
  9. JaMsHiD

    ۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1522 ديدگاه)

    قشنگ معلومه هوندا به اصالتش پایبند بوده . موقعی میبینمش قشنگ منو یاد نسل چهار آکورد میندازه که تو ایرانه .

    موافقم 7
    مخالفم 0
  10. RIO

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (253 ديدگاه)

    آکورد عالیه.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. aradkhodaverdi

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (103 ديدگاه)

    نظر شما چیه در مورد گیربکس cvt که روی اکثر خودرو های ژاپنی هست ؟ من فکر میکنم به خاطر دوام و استهلاک بالاتری نسبت به at و دوکلاچه داره میزارن تا ماشینای سگ جونی بسازن

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. آرین

      ۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (431 ديدگاه)

      س وی تی با اینکه رو مخه ولی استهلاک خیلی کم تری داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Ali

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    واقعا کمری نسل قبل رو دوس داشتم حیف که نیومد ایران

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. بهنام

    ۲ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کمری با این که چهار چرخ هست و قدرت بیشتری داره باز از اکورد ارزونتره. خرید کمری به نظر خیلی اقتصادی تر میاد. ولی خب اکورد زیباتره.

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا