تویوتا

عملکرد خیره‌کننده سیستم AWD تویوتا GR کرولا و تاثیرات آن

تویوتا معتقد است که سیستم چهارچرخ محرک به‌کاررفته در هاچبک‌های GR کرولا و GR یاریس عملکرد خارق‌العاده‌ای در زمینه انتقال گشتاور بین محورها دارد. این سیستم قادر است تا درصورت لزوم ۷۰ درصد قدرت موتور را به چرخ‌های عقب منتقل کند. حال سوال این است که تویوتا چکونه موفق به خلق این سیستم شده است؟

به ادعای مجموعه «Engineering Explained»، سیستم چهارچرخ محرک پیشرفته و بی‌نظیر موجود در دو هاچبک یادشده درنتیجه یک فاکتور غیرمنتظره و کوچک به حد اعلایش رسیده است: ۰.۷ درصد انحراف در سرعت چرخش میل گاردان به راننده اجازه می‌دهد تا بین ۴۰ تا ۷۰ درصد گشتاور تولیدشده توسط موتور به چرخ‌های عقب برود.

این انحراف و درحقیقت تفاوت در دنده‌ها اهمیت بالا دارد چراکه به بسته کلاچ اجازه می‌دهد تا چرخ‌ها را به موتور متصل کرده و آن‌ها را به حرکت درآورد. از آنجا که چرخش چرخ‌های عقب به‌دلیل تفاوت ۰.۷ درصدی سفت‌تر شده، کلاچ همانند یک ترمز عمل می‌کند.

با لغزش آرام کلاچ، سیستم چهارچرخ محرک تصمیم می‌گیرد که تا چه اندازه قدرت را از چرخ‌های جلو گرفته و گشتاور را بین دو محور خودرو تقسیم کند. عملکرد منطقی این سیستم در گرو مدیریت پیوسته گشتاور توسط خودرو، آن هم در دنده‌های گوناگون و تحمل بارهای متفاوت توسط موتور در سرعت‌های مختلف است تا گشتاور به اندازه لازم تقسیم شود.

قیمت تویوتا GR کرولا

به نقل از «جیسون فنسکی»، مجری Engineering Explained، ویژگی‌های این سیستم به آن توانایی انجام کارهای دیگری را نیز می‌دهد. برای نمونه اگر با سرعت ثابت در خط مستقیم به حرکت بپردازید، GR کرولا دیفرانسیل جلو را به‌کلی باز می‌کند تا خود را به خودرویی کاملا دیفرانسیل جلو تبدیل کند.

راننده در مثال یادشده احتمالا تفاوت را احساس نخواهد کرد چون خودرو نیازی به چسبندگی و تقسیم اضافه گشتار و قدرت ندارد. این ویژگی درکنار عملکرد یکپارچه به کلاچ اجازه می‌دهد تا در رانندگی تهاجمی در پیست، زمانی را برای استراحت داشته باشد. سیستم چهارچرخ محرک به‌محض احساس کوچک‌ترین نشانه‌ای چرخش فرمان یا تغییر موقعیت خودرو در محور عمود، محور عقب را هم درگیر می‌کند

قیمت تویوتا GR کرولا

این سیستم بخشی از مهندسی فوق‌العاده ژاپنی‌ها را به رخ رقبا می‌کشد. تویوتا با ارائه فناوری‌هایی اینچنینی موفق شده تا GR کرولا، GR یاریس و… به محصولاتی توانمند تبدیل کند و با استفاده از آن‌ها، گوی رقابت را از رقبا برباید.

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. Payfast

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (727 ديدگاه)

    چرا فکر کردم سیویکه

    موافقم ۶
    مخالفم ۳۹
    1. Erfan

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (523 ديدگاه)

      اصلا شباهتی به سیویک نداره!

      موافقم ۴۸
      مخالفم ۳
  2. meysam

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    تویوتا عشقه، عشق

    موافقم ۵۲
    مخالفم ۲
    1. M

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (135 ديدگاه)

      تلاش های تویوتا برای نزدیک شدن به هیوندای🤣🤣🤣🇰🇷

      موافقم ۵
      مخالفم ۸۴
      1. Phonix

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (336 ديدگاه)

        سلام داداش دلمون برات تنگ شده بود

        موافقم ۳۹
        مخالفم ۴
  3. کافر مقدس

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1533 ديدگاه)

    فکر میکنم تو این ۴۰سال زندگی میلیون ها قطعه ماشین دیدم . قطعاتی که در ژاپن ساخته میشن اصن یه چی دیگه ست از نظر کیفی.عکس اول منو یاد قطعات جاپونی انداخت دوباره در روزگاری که تو ایران صبح تا شب کیلوکیلو قطعات چینی اعم از جیلی تا چری و ….رویت میکنم و اصن یه وضعی دارن . نه فقط خودرو بلکه لوازم خانگی هم به این آفت دچار شدن و کمیت مسلط شده در هر بازاری و اهل کیفیت همچنان میره سراغ همان قطعات ژاپنی

    موافقم ۵۶
    مخالفم ۴
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (7993 ديدگاه)

      کافر مقدس

      خبر نداری که دیگه از چین هم وارد نمیکنن و همینطور پیش بره ، به زودی به چین هم صادر میکنیم با کمک تولید کنندگان عزیزِ زیر‌پله‌ای 😂🤦‍♂️ !

      اوضاع قطعات دیگه اینقدر شور شده که دریاچه ارومیه هم گردن نمیگیردش !!!

      تنها یه راه وجود داره که دولت دست به کار بشه و در هر استان یک مکانی مشخص بکنه تا مردم با خیال راحت بروند اونجا و قطعه مناسب چه تولیدی چه وارداتی را با یه قیمت مشخص بخرند و تمامممممممم !

      یه لنت ساده ، در رادیات ساده ، ترموستات ، فیلتر ، روغن و …… میخوای بخری ، اینقدر تنوع داره و اینقدر یک مدل مشابه تفاوت قیمت داره که نمیدونی کی راست میگه و کی دروغ و همه هم میگویند خاطر جمع باش ما فقط اصلی اورجینال میفروشیم با هزاران چرت و پرت مختلف دیگر !!!

      خودم به شخصه خیلی از وسایل را مثل روغن و فیلتر‌ از دوبی و از نمایندگی تهیه میکنم اما ماندم اگر یه روزی تصادفی داشته باشم یا خرابی بزرگی داشته باشم باید چه خاکی به سر بریزم وقتی دیگه فرق راست و دروغ را نمیدانی و جالب‌تر اینکه تو خود دوبی هم غیر از نمایندگی اصلی ، نمیشه به بقیه اعتماد کرد و آن‌جا هم به سبب خریداران ایرانی که دنبال جنس ارزان میگردند خیلی از قطعات و لوزام تقلبی شده ، بخصوص روغن که خیلی در ایران روی اون مانُور میدهند که اماراتی هست ، بعتره بدانید روغن‌هایی که در امارات پُر میشوند درجه ۳ هستند و این را خود اماراتی‌ها هم میگویند و مواد افزودنی مناسب روغن اصلی را ندارند !

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۸
      1. ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (639 ديدگاه)

        این ایده شما خانمان سوزه یکبار بازار خودرو و واردات رو دولت ساماندهی کرد برامون کافیه
        خود خودروساز دولتی میره میده کارخونه های لنت معمولی براش لنت بزنن داخل جعبه ایساکو میذاره از کره ای هم گرونتر میده

        موافقم ۲۷
        مخالفم ۰
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (7993 ديدگاه)

          بله
          با شما موافقم
          اما جالبه بدونید قطعات ایرانی هم تقلبی داره و جعبه‌ها و بسته‌بندی‌ها مشابه هستند اما قطعات متفاوت و از تولیدات تولیدکنندگان مختلف !

          اما دولت میتونه با شرکت‌های بزرگی مثل اِعظام و … ، همکاری کنه و مکانی در نظر بگیره تا حداقل قطعات ایرانی را اصلی خرید و نه تقلبی آن را گران‌تر هم بخرند !

          میتونه با قطعه‌فروشان قدیمی و نامدار در بحث خودروهای وارداتی همکاری کنه که یه مکانی مثل سوله‌های بزرگ را تخصیص بده به این مورد در هر استان و تازه میتونه اطراف این سوله‌ هم اشتغالزایی کنه و خدمات خودرویی انجام بده !!!

          این روزها دیگه نه دست‌مُزدها مشخصه و نه قیمت قطعات و هرکی هرکی شده که هرکی بیشتر پول بگیره و سر مشتری را کلاه بگذاره پس بچه زرنگ‌تره !!!

          میگن پول نیست ، کار نیست ، وضعیت خرابه و … ، اما خداشاهده هنوز ندیدم به چشم کسی در بیزینسش معرفت داشته باشه و پاک باشه و خدا کمکش نکنه و مشتری از سر و کولش بالا نره !

          تو همین وضعیت خراب ، بیزینس‌هایی هستند که اگر بخواهند به شما خدمات دهند باید وقت قبلی بگیرید از بس که صادق هستند اما نه گران و کلافه کننده و اتفاقاً به بهترین شکل ممکن خدمات میدهند با قیمت‌های بسیار مناسب و تخفیف‌های رفاقتی !

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۴
        2. ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (639 ديدگاه)

          درمورد لوازم یدکی اصلی که شما میگید نشدنیه دولت اصلا سازماندهی بازار براش مهم نیست فقط تلاش میکنه مثل خودرو لوازم یدکی رو تک قطبی کنه یا با گمرکی و این جور داستان ها کاری کنه که جنس خارجی از لحاظ قیمتی نتونه رقابت کنه که به لطف مرز های دوست داشتنی در این یک مورد دستش رو از پشت بسته شده
          همین برچسب هایی هم که سخت گیری میکنه باید همه جنس ها داشته باشن بچه های تهران تا چندوقت دیگه میزنن😂😂
          در مورد لوازم یدکی اصلی هم شما بری شمعNGKاصلی رو در خارج قیمت کنی و با ایران مقایسه کنی متوجه میشی که در توان مشتری ایرانی نیست برای همین طرحش از چین میاد دست مشتری هم داره جواب میگیره

          موافقم ۸
          مخالفم ۳
    2. miladzm

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      بهترین کیفیت در هر صنعتی مختص آلمان و آمریکاست که هر چیزی هم که دارن اختراع خودشون بوده و لاغیر .
      ژاپن هم بدک نیست ؛ اما هرگز نمیتونه به گرد پای آمریکا و آلمان در هیچ چیزی برسه .

      موافقم ۵
      مخالفم ۲۲
      1. Erfan

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (523 ديدگاه)

        الان شما که میگید ژاپن در هیچ کجا نمیتونه به گرد پای آمریکا و آلمان برسه.
        میشه یه شرکت تلویزیون سازی در حد سونی یا لوازم دیجیتال و تلفون سازی در حد پاناسونیک.
        شاید خیلی جاها آمریکا و آلمان بالا تر از ژاپن باشن ولی توی کیفیت به جرات میشه گفت بالا تر از ژاپن نیستند

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۱
      2. Iman99

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1306 ديدگاه)

        تو همون کیفیتش هم اروپا و امریکا اول و بهترین هستن و سردمدار یکه تاز هستن و کسی به گرد پاشونم نمیرسه کلا از همه نظر در همه چیز با فاصله زیاد بهترین هستن اروپا و امریکا همه چیز هم از خودشونه تو این مورد هم همینطور

        حتی درمورد همین تلویزیون یا تلفن سونی پاناسونیک که گفتی در درجه اول اینکه اولا ملاک مقایسه اینا نیستن یعنی تلفن چیه که بخواد ملاک مقایسه قرار بگیره چون اروپا و امریکا الان رفتن مریخ رو دارن میگیرن شما اینجا از تلفن حرف میزنی

        ولی با این وجود بازم همین تلویزیون سونی هم تکنولوژی اون امریکایی هست و کیفیت تصویرش به لطف تکنولوژی یک شرکت امریکایی متخصص در این زمینه هست
        بله همینه شرکت متخصص امریکایی در موتور پردازش رنگ و تصویر برای سونی این تکنولوژی رو به ارمغان آورده و کلا خیلی چیزای دیگشون رو اگه بری موشکافی کنی میبینی ریشه اون و تکنولوژی اون از اروپا و امریکا بوده
        در کل دارو و ندارشون از اروپا و امریکاس که همونشم به گرد پای خود اروپا و امریکا کلا نمیرسه

        موافقم ۶
        مخالفم ۷
  4. meysam

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    همینکه تو مسیر مستقیم با سرعت ثابت دف عقب از مدار خارج میشه یعنی فشار و استهلاک و مصرف کمتر

    تا جایی که امکان داشته هم سیستم های مکانیکی با مهندسی ناب ژاپنی رو جایگزین سیستم‌های پیچیده و پرخرج الکترونیکی کرده

    اینه که میگن تویوتا کم خرجه

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۲
    1. miladzm

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      میثم جان
      با کمال احترام
      قضیه کم خرج بودن تویوتا دیگه خیلی وقته تموم شده !
      باور کن انقد لندکروز یاتاقان زده توی تعمیرگاه ها دیدم ؛ حتی اگه یه سر به اینیستاگرم هم بزنی متوجه میشی !
      حالا اگه یه دورانی هم تویوتا مثلا کم خرج بوده بی دلیل نیست !
      هر چقدر یه محصول رو ساده سازی بکنی و از همه جاش ببری که پیچیده نباشه معلومه خراب نمیشه !
      یه مثال بزنم :
      هر کسی که محصولات ژاپنی توی ایران رو تجربه کرده باشه قطعا متوجه ترمز وحشتناک مزخرفشون شده که بشدت ضعیفن ؛ برعکس محصولات اروپایی ( آلمانی ) و آمریکایی که در هر صنعت که بگی سالار و سرور محسوب میشن و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه یه ترمزی دارن که در عین عملکرد بسیار خوب ABS بسیار ترمز میخکوب کننده ای داره .
      خب این تفاوت از کجا نشأت میگیره ؟
      تعداد پیستون های بیشتر ترمز توی محصولات آلمانی و آمریکایی ( ۴تا ۶ ) در مقابل ۲ تا ۳ پیستون در بهترین مدل های تویوتا !
      پیستون بیشتر یعنی کالیبر بزرگتر ؛ کالیبر بزرگتر یعنی دیسک چرخ بزرگتر ؛ دیسک چرخ بزرگتر یعنی رینگ بزرگتر و رینگ بزرگتر به معنی نیاز به سیستم تعلیق پیشرفته تر و بوش های بیشتر و پلتفرم قوی تر و در نتیجه همه اینها به معنی تنش و استهلاک بالاتر هست !
      اگه از کارشناس های خبره بپرسید ؛ بهتون میگن که سیستم برق کشی تویوتا ها برای n سال پیشه !
      تویوتا توی آمریکا و اروپا ماشین اقشار کارگر و بشدت کم د آمد جامعه هست !
      فقط توی ایرانه که حضرررررررررت محسوب میشه !😂🤦
      کسی که به دنبال اصالت و کیفیا باشه میره سمت بهترین های این صنعت یعنی آمریکایی و آلمانی ها که همه چیزشون از خودشونه و کسی هم به گرد پاشون نمیرسه !
      تمام

      موافقم ۴
      مخالفم ۲۸
      1. Erfan

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (523 ديدگاه)

        یعنی الان به نظر شما تویوتا سکویا.لندکروز.پرادو.توندار توی آمریکا برای اقشار کم در آمد و کارگر جامعشونه؟😂
        خوبه پس بریم آمریکا کارگر بشیم لندکروز بخریم.
        اون قضیه خرابی و یاتاقان زدن ماشین هم خیلی به راننده ماشین بستگی داره که چطوری با ماشین رفتار می‌کنه که خیلی تاثیر داره.
        اما اصطحلاک پایین ژاپنی ها زبان زد کل جهان بوده هست و خواهد بود.
        با توجه به آمار فروش جهانی تویوتا هم همه چی معلومه که مردم تویوتا رو ترجیح میدم به بعضی از این آمریکایی هایی که شما میگید.

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۱
      2. بهنام

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (404 ديدگاه)

        نظریه ای علمی و اثبات شده هست که میگه هرچی سطح معلومات کمتر اعتماد به نفس بیشتر و هر چه انسان از نظر معلومات و آموخته ها پربارتر اعتماد به نفس کمتر . شما با قدرت در دسته ی اولی هستی .

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۲
      3. Phonix

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (336 ديدگاه)

        رافور دارم و اصلا مشکلش ندارم
        تازه از اون افرادی هستم که تو شب و غروب سرعت میگرم و دیدم هم ضعیفه و دست انداز هارو خیلی دیر میبینم و ترمز هاس محکم میگرم ولی تا حالا نشده بگم ترمز های رافور ضعیفه چی میزنی؟

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۲
      4. Phonix

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (336 ديدگاه)

        اها شما برو کرایسلر بخر از کیفیت و ماندگاری و خراب نشدن شاخ در میاری😂😂
        فورد هم اقتصاد سازه
        فولکس هم همین طور
        فیات هم همین طور
        شولت هم یه همین شکلو…
        چرا به پا ژاپنی ها نرسیدن؟

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
        1. HamiD

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (2421 ديدگاه)

          بیخیال داداش این یارو روش جدید هیت رو در پیش گرفته خیلی ریز هیت میده اما کاملا مشخصه کیه …

          موافقم ۴
          مخالفم ۲
        2. Iman99

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1306 ديدگاه)

          تا منظور از به پای اونها رسیدن چی باشه فرق میکنه درنتیجه اشتباه phonix اشتباه حرفات
          شما ملاک های مقایستون اشتباهه
          الان دلیلش رو میگم
          ببینید
          نمیشه برید یه مورد سطح پایین که ملاک و مععیاری برای مقایسه محسوب نمیشه رو بگیری دستت و بعد بگی ا چرا این به پای اون نرسید نمیسه اینطوری نمیشه
          در مورد این قضیه هم همینطور
          پس بنابر این
          به این نتیجه میرسیم که

          حرفای اشتباه phonix اشتباه هستن و رد میشن

          حرفای درست miladzm درست هستن و تایید میشن

          موافقم ۳
          مخالفم ۳
        3. Iman99

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1306 ديدگاه)

          در کل بهترین از همه نظر در همه چیز که همه چیز هم از خودشونه از اختراع هرچیزی بگیرید تا بهترین و پیشرفته ترین هرچیزی اروپا و امریکا هستن که در همه چیز از همه نظر بهترین و سطح بالا و و پیشرفته پرچمدار و پیشرو و اول و یکه تاز هستن و کسی به گرد پاشونم نمیرسه همه چیز هم از خودشونه

          مثلا در همین مورد بهترین سیستم های چهار چرخ متحرک و سیستم های کنترلی آفرود و چهار چرخ متحرک در انواع و اقسام مختلف همش متعلق به بهترین شرکت های آلمانی ( اروپا ) و امریکا هستن مثل آئودی و ب ام و و بنز و فورد که در هرچیزی از هز لحاظ با فاصله زیاد بهترین هستن و کسی به گرد پاشونم نمیرسه تو این مورد هم همینطور

          موافقم ۳
          مخالفم ۴
  5. R@min

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (357 ديدگاه)

    تقریبا ورژن ارزون تر و ساده تر سیستم xdrive بی ام و هست. منظور حرفم کپی برداری یا این مسائل نیست و این سیستم هم بسیار کارآمده اما خب ورژن پیچیده ترش در بی ام و استفاده میشه.

    موافقم ۴
    مخالفم ۲۵
    1. datsun

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2789 ديدگاه)

      کمپانی های زیادی از این نوع سیستم انتقال استفاده میکنن هر کدوم یه اسم دارن مثل x drive بیمر یا ۴matic بنز ولی مخترع این سیستم انتقال میتسوبیشیه سال ۱۹۹۶ برای لنسر اوو

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۱
      1. R@min

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (357 ديدگاه)

        بله درسته اما ساز و کار این سیستم چیزی مشابه xdrive هست.

        موافقم ۲
        مخالفم ۱۶
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (7993 ديدگاه)

    امیدوارم تویوتا با محصولات GR و TRD ، استارت شروع پروژه‌های خفن بیشتری را بزنه تا به دنیا نشان بده ژاپنی بودن و عزم جزم سامورایی بودن یعنی چی ؟!

    این چند روز اگر به شما رفته باشید از جاده هراز و چالوس ، حتماً دیدین که چه ترافیک مضخرفی هست که یه مسیر زیر ۲۰۰ کیلومتری ، حداقل حدود ۱۰ ساعت زمان میگیره و تازه از مسیر برگشت به تهران و کرج تو سربالایی و فشار هستید که اگر تو برق آفتاب هم باشید و نتونید کولر بزنید ، اونوقت میبینید چینی‌های یک میلیاردی و بیشتر در کنار خودروهای ایرانی زدن یه گوشه تا دمای موتورشون بیاد پائین ، چرا ؟!
    چون کنار خودروهای وارداتی نامدار که قرار میگیرند و میبینند شیشه‌ها بالاست و دارند از قدرت کولر خودشون لذت میبرند ، جو میگیردشان و فکر میکنند قورباغشون هفتیرکِشِ و همین میشه که کولر میزنند و تو ترافیک سربالایی هم میروند و این میشه که دما میکشه بالا و استرس میوفته به جونشون و میزنن کنار و کاپوت را بالا میزنند !

    دوستان ، چینی نخرید ، نخرید ، این برای بینهایَتُمین بار میگم نخرید و خداشاهده که هر مدل ژاپنی و کره‌ای بخرید و اوورهال کنید تا ببینیم وضعیت این مملکت به کجا میکشه و آیا روزی میرسه دوباره بشه خودروهای معمولی و خوبی چون کرولا یاریس الانترا سراتو خرید ( پرادو ، لندکروز و… بماند پیشکش ) !

    خداوکیلی هر کسی که میخواد خودروی چینی بالای یک میلیارد بخره ، بگید اول بره بشینه پشت فرمان خودروهای وارداتی این رده قیمتی و بررسی کنه تا بفهمه خودرو به زیبایی و آپشن نیست !!!

    خودرو اول باید کارایی ذاتی خودش یعنی اطمینان و آرامش در رانندگی و سفر را هدیه بده و سپس ظاهر و آپشن در مراحل بعدی قرار میگیره !

    پس از این همه سال استفاده از خودروهای مختلف کره‌ای و ژاپنی ، به چشم ندیدم در بدترین حالت آمپر آب ژاپنی‌ها بالا بره !
    در کره‌ای‌ها بالا میره اما تا حد مشخص و بیشتر نه اما در ایرانی‌ها که عادی شده این موضوع و در چینی‌های توربودار این موضوع بیشتر دیده شده !

    این روزها که قیمت‌ها آتشفشانِ تورمی شده ، هنوز هم میشه توسان اسپورتیج کمری کرولا یاریس خرید و با آسایش استفاده کرد ( در نظر بگیرید ، دوستان ، خودروهایی مثل آزرا کادنزا ها یا سوناتا اپتیما‌های مدل ۲۰۱۱ به بعد بسیار پُرهزینه‌تر از باقی کره‌ای‌های ارزان قیمت هستند و در سیستم برقی مشکلات زیاد و گرانی دارند که برای همین میگویم کره‌ای‌های زیر مدل ۲۰۱۰ بخرید و از یه آسایش مناسب برخوردار بشید ) !

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۷
    1. Erfan

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (523 ديدگاه)

      متاسفانه مردم ما ظاهر بین شدن و با یه مشت آپشن و سقف پانوراما فکر میکنن که دارن بهترین ماشین جهان رو میخرن اما نمیدونن که به چینی بی ارزش بیشتر نیست و این رو زمانی میفهمند که کارکرد ماشینشون به بالای ۷۰یا۱۰۰هزار رسید.

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (7993 ديدگاه)

        بگذار یه مثال ساده بزنم ؟!!!
        یه بار برید موم‌پاشی زیر خودروهای چینی بالای یک میلیارد را نگاه کنید و ناخن بکشید ( توجه کنید گفتم ناخن بکشید و نه چاغو و تیغه ) تا متوجه بشید چقدر آشغال ساخته میشوند که فقط بفروشند و بَس !!!!

        حالا فکر کنید با این خودروها تو جاده رانندگی کنید و خاک و شن زیر جاده که خیلی معمولی هست بخوره به کف خودرو ، مطمئناً سریع سنگ‌خورده و بعد از مدتی هم زنگ میزنند و میپوسند و … !
        دیروز به یه فیدلیتی صفر کیلومتر پشت ویترین نمایشگاهی نگاه میکردم ، خیلی برام جالب بود که علامت F از نام FIDILITI که در جلوپنجره قرار گرفته کج کار شده و جای دیگر هم رفتم دیدم دقیقاً همینطوره و … !
        یعنی از دور همه چیز قشنگه و وقتی بیشتر توجه کنید ، تازه میفهمید کجای کار هستید و با چه آشغال‌هایی طرف هستید !

        آقا من نمیگم چینی‌ها بد هستند ، چون آینده دست همین چین‌هاست !
        اما به جرئت میگم بدترینشان در ایران عرضه میشوند !

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۵
    2. hadi6

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (323 ديدگاه)

      نوید داش مزدا ۳۲۳ چطوره…
      تو رنج خودش ارزش خرید داره؟

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (7993 ديدگاه)

        جناب hadi6

        محصولات مزدا از خوبی حرفی برای گفتن باقی نمیگذارند ، اما ، یه اما بزرگ داره !

        : خرید محصولات کار کرده‌ی مزدا همچون ۳۲۳ در ایران برای افرادی باید صورت بگیره که فنی باشند و اگر نیاز به قطعه پیدا کردند به فکر قیمت بالای قطعات اورجینالش نباشند در غیر این صورت مزدا ۳۲۳ درسته که دورانش گذشته ، اما نرم و روان بودن سواریش یه دنیا ارزش داره و هندلینگش در نوع خودش بینظیره که جون میده برای لایی‌کشیدن !

        به نظر من ، قبل از اینکه به فکر خرید مزاد ۳۲۳ باشید ، اول با هیوندا آوانته یه مقایسه بکنید و قیمت و شرایط خدماتشون را در نظر بگیرید و سپس خرید کنید !
        تمام محصولات مزدا حتی وانت‌هایش به شدت به مکانیک باسواد و قطعات اورجینال نیاز دارند و این نیست که دست هر اوستاکاری بِدیدِش و اگر نه کُلِ سیستم موتور به هم میریزه و اصلاً دلیل تفاوت تویوتا نه فقط با مزدا و بلکه با تمام هموطنان رقیبش در سادگی و راحتی تعمیرات و نگهداریش هست !
        اگر مزدا۳ سوار شده باشید قدیم و جدید ( بخصوص قدیم ) در مرحله‌ی اول شیفته‌ی هندلینگ و فرمان‌پذیریش میشوید که به جرئت میگم در هیچ تویوتایی چنین فرمان‌پذیری‌ای ندیدم و کلاً هر کدام از برندهای ژاپنی شاخصه‌ی خاص خودشان را دارند که باید محصول را گذاشت روی کفه‌ی ترازو و انتظارات را سنجید و سپس انتخاب کرد !!!

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۳
        1. hadi6

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (323 ديدگاه)

          حرفت درسته 👍🏼
          دمت گرم

          موافقم ۵
          مخالفم ۲
  7. hadi6

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (323 ديدگاه)

    عجب سیستم مکانیکی جالبی داره 👍🏼

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  8. hadi6

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (323 ديدگاه)

    مهندسی ناب ژاپنی تویوتا اینجا خودشو نشون میده که با کمترین هزینه سیستم چهار چرخ محرک پارت تایم تونستن بسازن اونم با نسبت متغیر👌🏼…

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  9. رامتین

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2600 ديدگاه)

    یاریس که نه ولی کرولا GR واقعا عالیه.

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
    1. بهنام

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (404 ديدگاه)

      اتفاقا یاریس توجهات بیشتری رو به خودش جلب کرد و خودروی سال اروپا هم شد . بازم میگم تویوتا کارش درسته.

      موافقم ۸
      مخالفم ۳
  10. کرگدن باواریا

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (356 ديدگاه)

    به نظرم فقط ژاپنی ها awd بلدن بزنن ؛ یه دوست متوهم کره ایی فن اون بالا گفته تویوتا زور میزنه به هیوندا برسه….
    نمیدونم یا ایشون فن کره ایی هست که شناختی از ماشیناش نداره !
    یا این که به قصد به هم زدن کامنت گذاشته.
    اونی که پشت کره ایی ها مینویسن awd کشکی بیش نیست.
    در حالی که fwd تویوتا زمین و تپه رو درو میکنه میره بالا .
    چه فرقی بین چهار چرخ محرک کره ایی با دیقیلیتی هست که جفتشون رو باید تو سربالایی هل بدیم ؟
    التماس تفکر 🤲

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۳
    1. Payfast

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (727 ديدگاه)

      fwd? اون ۴wd

      موافقم ۳
      مخالفم ۵
      1. کرگدن باواریا

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (356 ديدگاه)

        Fwd ینی دیفرانسیل جلو ! ببین کیا برامون کارشناس شدن

        موافقم ۷
        مخالفم ۶
        1. Payfast

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (727 ديدگاه)

          والا ما دیدیم افرودر باس ۴wd باشه

          موافقم ۵
          مخالفم ۲
        2. Phonix

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (336 ديدگاه)

          اون رالی نیست جناب؟
          تازه چهار چرخ متحرک شدن دیگه

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
  11. JDM lover

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (887 ديدگاه)

    دم تویوتا گرم
    یکی از بهترین هاچبک های داغ چند سال اخیرو ساخته و با این سیستم واقعا فوق العاده شده

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا