تویوتا

نسخه داغ تویوتا GRMN سوپرا با پیشرانه بی ام و M4 کامپتیشن در راه است

طعنه‌های زیادی به تویوتا سوپرا جدید زده شده است و برخی می‌گویند این یک بی ام و Z4 با سقف فلزی است. این افراد اگر اخبار جدید منتشر شده را بشنوند قطعاً از همکاری عمیق‌تر بی ام و با تویوتا متعجب نخواهند شد. یکی از وب‌سایت‌های خبری مدعی شده است تویوتا GRMN سوپرا جدید در سال آینده و با پیشرانه بی ام و عرضه خواهد شد. پس از پیشرانه‌های B48 و B58، نسخه استادان گازو ریسینگ نوربرگ رینگ (!) یا همان GRMN سوپرا به پیشرانه S58 مجهز خواهد شد. این پیشرانه از همان نوعی خواهد بود که در مدل‌های کامپتیشن بی ام و بکار رفته است. در واقع نسخه داغ‌تر سوپرا قرار است از پیشرانه M4 کامپتیشن با قدرتی فراتری از ۵۰۳ اسب بخار فعلی سود ببرد. گفته می‌شود این پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی قدرتی بالاتر از ۵۳۰ اسب بخار خواهد داشت.

درباره گشتاور این پیشرانه برای GRMN خبری منتشر نشده است اما در نظر داشته باشید مدل‌های کامپتیشن با گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری عرضه می‌شوند. افزایش قدرت احتمالی این پیشرانه برای سوپرا می‌تواند حاکی از قدرت بالاتر مدل M4 CSL باشد که طی ماه‌های آتی رؤیت خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که آیا بی ام و به تویوتا اجازه استفاده از نسخه قوی‌تر این پیشرانه را خواهد داد یا خیر.

اگرچه محصولات کامپتیشن بی ام و فقط به‌صورت چهار چرخ محرک عرضه می‌شوند اما گفته می‌شود GRMN سوپرا جدید به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه خواهد شد. ظاهراً سیستم چهار چرخ محرک نیز به‌صورت آپشن در دسترس خواهد بود. احتمالاً شما هم شایعات مربوط به عرضه M4 CSL با طراحی دیفرانسیل عقب را نیز شنیده‌اید. البته باید گفت بی ام و M3 CS جدید با سیستم چهار چرخ محرک و قدرت بیشتر نسبت به نسخه کامپتیشن تولید خواهد شد. اگر اخبار منتشر شده صحیح باشند تویوتا GRMN سوپرا اوایل سال آینده معرفی و با تعداد محدود فروخته خواهد شد. در همین اثنا، کوپه اسپرت ژاپنی‌ها ظاهراً با گیربکس دستی نیز تولید خواهد شد. گفته شده است این گیربکس فقط برای مدل‌های ۶ سیلندر در دسترس خواهد بود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (142 ديدگاه)

    این خوبه😅😍

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۴
  2. کافر مقدس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1380 ديدگاه)

    تویوتا فکرش هم نمیکرد که جی تی ۸۶ تو ایران ۱نیم میلیاردباشه سی اچ آر ش ۲میلیارد

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۶
    1. Twin H Power

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (136 ديدگاه)

      چه ربطی داشت ؟!

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۵
    2. Behnam1012

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (656 ديدگاه)

      پول بی ارزشه چه ربطی به تویوتا داره ماشین های چینی دیگه میلیاردی شدن
      پژو پارس و دنا شدن ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیون

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  3. Porsche 911

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (664 ديدگاه)

    فکر نمیکنم قوی ترین نسخه یعنی نسخه ای که روی مدل کامپیتیشن هست رو اجازه استفاده بهش رو بدن
    بیشتر میاد که نسخه ۴۸۰ اسبی اش رو بدن که خب به نظرم کلا عجیبه این موتور روی این ماشین
    هر چقدر هم موتور خوبی روی این ماشین باشه نمیتونه خیلی سریع باشه
    در کل سوپرا جدید اصلا انتظارات رو برآورده نکرد و واقعا به عنوان جانشین ضعیف بود

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۴
  4. Jdm باز

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (849 ديدگاه)

    ینظرم موتور نسخه پایه m4\m3 رو بهش میده بی ام و نه کامپتیشن
    فک کنم ۴۹۵ اسب باشه قدرتش، دقیق یادم نی

    هیکاش این نسخه grmn، موتورش توسط خود تویوتا ساخته میشد و قدرتی در حد m4 کامپتیشن داشت

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  5. [email protected]!n

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2120 ديدگاه)

    وقتی از ۱UZ-FE و ۲JZ و LR برسی به V35A که یه ذره فشار بهش میاد زوارش در میره بایدم آویزون بی ام و شد.

    پرفروش ترین برند دنیا !!!! باید گفت گشنه ترین برند دنیا که روی موتور هم خساست به خرج میده.

    بازم گلی به جمال نیسان.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۷
  6. بهنام

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (151 ديدگاه)

    ولی ب ام و درسته نه بی ام و .

    سوپرا در گذشته با جی تی آر و ان اس ایکس رقابت میکرد ولی حالا با نیسان زد . اینکه سوپرای جدید به مذاق خیلی ها خوش نیامد دلیلش همینه.خوده تویوتا سطحش رو پایین آورد و درحالیکه میتونست مستقل نسل جدید رو عرضه کنه با خسیس بازی این کارو نکرد . نیسان در یکی از بدترین برهه های تاریخ خودش از نظر مالی نسل جدید زد رو تولید کرد اونم با بهترین ارتقاء نسبت به نسل قبل .گرچه خودم سوپرای جدید رو دوست دارم ولی از کار تویوتا انتقاد دارم .

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  7. meysam

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2852 ديدگاه)

    خیلی مسخره ست

    موافقم ۶
    مخالفم ۵
  8. AMANTE

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (638 ديدگاه)

    سوپرا جدید باید رقیبی برای پورشه ۹۱۱ و فراری های ۸ سیلندر و…. میبود ولی تویوتا تصمیم گرفت ریسک نکنه یک پله بیاد پایین تر و بعد تصمیم همکاری با BMW که کلا تیر خلاصی بود برای سوپرا.
    اگه تویوتا جرعتی که در ساخت یاریس و کرولا GR بکار برد رو در سوپرای جدید بکار میبرد و اون طراحی کانسپت FT1 رو عملی میکرد، الان جزو بهترین های کلاس خودش بود.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳
  9. احمدرضا

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (650 ديدگاه)

    نسخه داغ M4 کامپتیشن با نشان تویوتا در راه است

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  10. Bàhram

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    من قبلانم نظرمو دربارش گفتم ازش خوشم میاد ولی اصالت سامورایی بودن توش نیست

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  11. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1866 ديدگاه)

    تویوتا به چه بد بختی افتاده.وقتی مدیران کمپانی ماشین باز نباشه میشه همین.خدا رو شکر طرفدار تویوتا نیستم

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۳
  12. محمدهادی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    لپ کلام همین که دوستان گفتن
    سوپرای کنونی سوپرای ظعیف شده در تمام ویژگی هاست
    دقیقا همسطح شده با بی ام و زد ۴ و نیسان زد
    قبلا هم گفتم
    این دقیقا یک سیلیکاست تا سوپرا
    سوپرا باید همرده باشه با توانایی های پورشه ۹۱۱ هوندا NSX و نیسان جی تی آر و فورد موستانگ

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  13. Behnam1012

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (656 ديدگاه)

    هر چقدر پرفرومنسش خوب باشه من دوستش ندارم به دلم نیست چون یک بی ام و با روکش تویوتاست بین این سوپرا و M4 من M4 انتخاب میکنم با این که از طراحی جلوش خوشم نمیاد ولی خب حداقل از باطن و بیرون بی ام و هست

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا