تویوتا

تویوتا اینووا، در کلاس مینی ون الکتریکی معرفی شد

نمایشگاه خودروی اندونزی ۲۰۲۲ در جاکارتا افتتاح شده است و تویوتا از فرصت برگزاری این رویداد خودرویی برای معرفی کانسپت جدید کیجانگ اینووا EV استفاده کرده است. این خودروی مفهومی بر اساس مینی ون کیجانگ اینووا شکل گرفته است و کار نصب قوای محرکه الکتریکی در آن توسط تویوتا آسترا موتور انجام شده است. برخلاف کانسپت های متنوع و الکتریکی تویوتا در سال قبل که پیش‌نمایشی از محصولات آینده این خودروساز بودند، اینووا الکتریکی بر اساس محصولی فعلی شکل گرفته است. دومین نسل تویوتا اینووا در سال ۲۰۱۵ و به عنوان یک مینی ون درون‌سوز با سه ردیف صندلی معرفی شده است.

تویوتا آسترا موتور قوای محرکه اینووا استاندارد را حذف کرده است و بجای آن یک پیشرانه الکتریکی و مجموعه باتری را قرار داده است. متأسفانه این کمپانی به مشخصات فنی خودروی خود همچون قدرت یا شعاع حرکتی اشاره نکرده است اما در بخشی از ویدئوی منتشر شده می‌توانید شعاع حرکتی باقی مانده ۱۳۴ کیلومتری با باتری ۶۷ درصدی را ببینید. با یک حساب و کتاب ساده می‌توان به شعاع حرکتی حدود ۲۱۰ کیلومتری با باتری فول رسید.

از نظر طراحی باید گفت اینووا الکتریکی به لطف برخی تغییرات از نسخه استاندارد قابل‌تشخیص است. از جمله این تغییرات می‌توان به جلوپنجره بسته، عناصر آبی‌رنگ روی چراغ‌های جلو، رینگ‌های آلیاژی خاکستری، برچسب‌های آبی در پروفایل جانبی و برخی نشان‌های الکتریکی خاص اشاره کرد.

داخل این کانسپت نیز پوشش سفارشی و نشان‌های اینووا الکتریکی به همراه پشت آمپر جدید دیده می‌شوند. در پشت آمپرها شاهد حضور سورپرایز کننده دورشمار نیز هستیم. ما حدس می‌زنیم نشانگر دور پیشرانه در صفر قفل خواهد شد و مدام به راننده یادآوری خواهد کرد که خبری از پیشرانه درون‌سوز نیست! خوشبختانه نشانگر انرژی باتری هم روی نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی وجود دارد و می‌توان از میزان شارژ باتری آگاه شد.

هنری تانوتو نایب‌رئیس تویوتا آسترا موتور گفته است:

هدف از معرفی کانسپت کیجانگ اینووا EV بالا بردن میزان محبوبیت خودروهای الکتریکی در جامعه است

گفته می‌شود این کانسپت مجوز تردد در جاده‌ها را دارد و کاملاً عملکردی است اما فعلاً برنامه‌ای برای تولید آن وجود ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1580 ديدگاه)

    طراحیش افتضاحه

    موافقم 13
    مخالفم 14
  2. ارین صاحب جمعی

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    کلا فکر کنم تویوتا و ژاپن قصد پیشرفت ندارن تو طراحی داخلی یا خودشونو زدن کوچه علی چپ طراحی بیرونش بد نیست توش خیلی ضعیفه

    موافقم 8
    مخالفم 15
  3. ممد ژانگولر

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3546 ديدگاه)

    تویوتا مثل همیشه زیبا و جادار 😎

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. meysam

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3544 ديدگاه)

      ون امرسان بود 😂😂

      موافقم 6
      مخالفم 2
  4. احمدرضا

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (877 ديدگاه)

    از لحاظ چهره توی نمای جلو کاملا هایلوکسه از عقب نمی دونم ولی حس میکنم فوررانر باشه

    خودروی جالبی هست اما شتر گاو پلنگه
    از تویوتا بیشتر انتظار می‌رفت
    تویوتا سینا رو به عنوان ون داره که بسیار عالیه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  5. هیچکس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (160 ديدگاه)

    افتضاحه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  6. سروش

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (228 ديدگاه)

    دوستان این خودرو برای عرضه در بازارهای جهانی نیست. فقط اندونزی و آسیای جنوب شرقی. بر اساس قوانین، شرایط و سلایق اونجا طراحی شده

    موافقم 5
    مخالفم 3
  7. meysam

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    خدارو شکر تولید نمیشه
    نسخه درونسوزشو دیدم قابل قبوله و تو جنوب شرق آسیا و هند محبوبیت بالایی داره

    موافقم 8
    مخالفم 0
  8. حیوانم

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    فقظ خواستن از نمایشگاه عقب نیفتن و الا خودشون هم میدونن چه دسته گلس به اب دادن هیچ مزیت و برتری نداره هیچ

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. Mercedes- Benz

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      بله دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 2
  9. Jdm باز

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    طراحیش یخورده به راو۴ نزدیکه
    ولی از داخلش خوشم نیومد

    موافقم 2
    مخالفم 2
  10. Mercedes- Benz

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    یکم عجیب

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا