تویوتا

انتقاد شدید فعالان محیط‌زیست از تویوتا به خاطر حمایت از سوخت‌های فسیلی

حمایت تویوتا از سوخت‌های فسیلی انتقاد فعالان محیط‌زیست از این خودروساز ژاپنی را در پی داشته است. پس از انتشار رتبه‌بندی خودروسازان بر اساس اهداف و فعالیت‌های زیست‌محیطی آن‌ها، موسسه گرین پیس شرق آسیا از تویوتا به خاطر اقداماتش انتقاد کرد. این خودروساز در رتبه‌بندی موردبحث مقام آخر را کسب کرده و به خاطر حمایت از سوخت‌های فسیلی و روند کند تولید خودروهای الکتریکی موردانتقاد شدید قرار گرفته است.

به گزارش پدال و به نقل از درایو، گرین پیس همچنین تویوتا را سومین لابی‌گر بزرگ جهانی علیه شرایط آب و هوایی معرفی کرده است. دو شرکت بالاتر از تویوتا نیز اکسون موبیل و کمپانی نفتی چِورون بوده‌اند. این موسسه می‌گوید:

تویوتا علیه اقداماتی که برای کاهش آلایندگی خودروها و حمایت از تکنولوژی خودروهای هیبریدی با سوخت فسیلی انجام می‌شوند لابی می‌کند

اما در مقابل شاخه استرالیایی تویوتا به دفاع از اقدامات این خودروساز پرداخته و گفته که این برند رویکرد متنوعی را برای الکتریکی سازی محصولاتش در پیش گرفته است. یکی از مدیران کمپین گرین پیس استرالیا می‌گوید:

بسیاری از استرالیایی‌ها از دانستن اینکه یکی از مطمئن‌ترین خودروسازان این کشور برای ادامه استفاده از تکنولوژی آلاینده سوخت‌های فسیلی در خودروها لابی می‌کند شوکه می‌شوند. تویوتا یک مانع جهانی برای تولید خودروهای الکتریکی بوده و برای ضعیف شدن استاندارد مصرف سوخت لابی می‌کند. این خودروساز با پاک‌سازی وجهه خود درصدد نشر اطلاعات نادرست درباره خودروهای الکتریکی بوده و سودهای کلانی را از تولید پیشرانه‌های درون‌سوز آلاینده و خودروهای هیبریدی با سوخت فسیلی به جیب می‌زند.

گرین پیس می‌گوید مطالعات این موسسه در حالی انجام می‌شود که استرالیا در مسیر استفاده از خودروهای الکتریکی قرار دارد و معتقد است به احتمال زیاد تویوتا اقدامات زیادی را برای تضعیف همه‌گیری خودروهای پاک‌تر، ایمن‌تر و الکتریکی در استرالیا انجام خواهد داد. این موسسه خاطرنشان می‌سازد:

آژانس انرژی بین‌المللی می‌گوید برای رسیدن به هدف کربن خنثی تا سال ۲۰۵۰ تمامی خودروهای جدید باید تا سال ۲۰۳۵ الکتریکی شوند. اگر تویوتا و صنعت خودروهای درون‌سوز از این بازه زمانی حمایت نکنند، استرالیا چگونه می‌تواند به اهداف آب و هوایی موردبحث دست یابد؟

تویوتا استرالیا در پاسخ به این انتقادات عملکرد این شرکت در تولید محصولات هیبریدی از سال ۱۹۹۷ تاکنون و تولید پریوس، کارهای اخیر روی سوخت‌های هیدروژنی و تولید میرای و همچنین عرضه محصول الکتریکی و جدید BZ4X را برجسته ساخته است. در بیانیه این شرکت آمده است:

داشتن رویکردی متنوع برای الکتریکی با هدف کاهش آلایندگی کربنی مهم است زیرا استرالیایی‌ها نیازهای حمل‌ونقل کاملاً متفاوتی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به نیازهای سواری، حمل بار و یدک کشی اشاره کرد. همچنین این کشور زیرساخت‌های کاملاً متفاوتی در شهرها، روستاها و سایر نقاط دارد.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم:

مهم‌تر اینکه تویوتا خود را تنها به یک ‌راه‌حل فنی محدود نکرده است. ما کاملاً به ارائه طیف متنوعی از خودروها و تکنولوژی‌ها به مشتریان از جمله خودروهای الکتریکی متعهد هستیم. این خودروها به مشتریان کمک خواهند کرد سفری بدون آلایندگی را داشته باشند. کمپانی مادر ما سرمایه‌گذاری زیادی را روی تکنولوژی‌ها و خودروهای بدون آلایندگی انجام می‌دهد.

تویوتا استرالیا در خاتمه می‌افزاید:

تا سال ۲۰۳۰ تویوتا هدف فروش ۳.۵ میلیون خودروی الکتریکی در سال را برای خود ترسیم کرده و به همین منظور ۳۰ خودرو از این نوع را عرضه خواهد کرد تا سبد محصولاتی متنوع داشته باشد. ما در استرالیا اولین خودروی الکتریکی یعنی BZ4X را از سال ۲۰۲۳ عرضه خواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. ilia2008

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    چه دعوایی زیر این پست بشه . دوستان از همین الان درخواست می کنم آرامش خودتون رو حفظ کنید و به ترول ها واکنش ندید . فقط دیسلایک بدید و رد بشید

    موافقم 47
    مخالفم 1
    1. ۹۱۱

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (564 ديدگاه)

      چطوری آرامشمون رو حفظ کنیم؟ نمیتونیم راحت بشینیم تا اینجور آدم ها موتور های احتراق داخلی رو نابود کنن؟ ممنون از شما. منم که این خبر رو دیدم حدس زدم که چه دعوایی بشه. خب خب..بریم پفیلا ورداریم که داره شروع میشه…..

      موافقم 29
      مخالفم 7
      1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (526 ديدگاه)

        دوستان این خط و این هم نشون خودرو های الکتریکی خرابی های زیادی به دنیا میاره

        موافقم 35
        مخالفم 4
      2. Amir mahdi @-1387

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (208 ديدگاه)

        برقی چیز جالبی نیست همه چیز مصنوعی بدرد نخور ولی بنزینی واقعی زیبا تویوتا خوب کاری می کنه
        چون می خواد ماشین واقعی بسازه نه اسباب بازی
        بدرد نخور

        موافقم 28
        مخالفم 11
        1. سپهر

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (377 ديدگاه)

          تویوتا کلا ماشین بی هیجانیه

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. محمد

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      آقا فقط به تویوتا گیر ندادن به همه صنایع از خوراک و پوشاک تا صنایع سنگین ،هوانوردی کشتیرانی و حتی گردشگری فرصت برای اصلاح دادن و دولت ها و دانشمندان دارن فشار میارن که کربن خنثی یا کربن منفی بشن اگه پدال اینارو پوشش نمیده چون تخصصش فقط خودرو هست خوبه داریم میبینم نابودی محیط زیست چی سر پر آب ترین و حاصلخیز ترین استان هامون آورده و آب و غذا و هوای ایران کیفیت سابق رو نداره ، آخه برادر من تو مگه از نوادگان آکیو تویودا هستی میای اینجا گلو پاره میکنی براشون اون شرکت سودش تو اینه ماشین های احتراقی بسازه تا حد ممکن هم میخواد این روند رو حفظ کنه کاری نداره که به کجا آسیب میزنه ، تعجب من از آدم هایی هست که چشم بسته یه کمپانی رو خدا میدونن و ازش دفاع میکنن

      موافقم 22
      مخالفم 20
  2. ۹۱۱

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    چرا این محیط زیست دوستان اینطورین؟ جرمی کلارکسون بهشون حق داشت. اینا می خوان کلا بنزینی هارو نابود کنن. باور کنید همینا بودن که دارن به تدریج بنزینی هارو نابود می کنند. #موتورهای بنزینی

    موافقم 32
    مخالفم 5
    1. Humer

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (299 ديدگاه)

      ولی خدایی موتور های تویوتا حرف ندارن
      موتور سوپرا وووووووو
      ولی تنها مشکلم با تویوتا همین سوپرا جدیدش هست المان مهندسی عالی داره ولی خب سوپرا باید دوباره با یک موتور ژاپنی درست حسابی وارد میشد
      فه همین دلیل سوپرا جدید رو دوست ندارم درکل مزدا و تویوتا های قدیمی عالی بودند

      موافقم 7
      مخالفم 10
  3. AMANTE

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    زمانی که پریوس معرفی شد تمام گروه و شرکت های فعال محیط زیستی طرفدار تویوتا بودن، بعد که میرای اومد کلی آدم گروه و شرکت ها محیط زیستی گفتن این آینده است و باز ازش تعریف کردن.
    ولی الان که تویوتا داره سبک همیشگی ایش رو میره یعنی آرام و بدون ریسک و قراره BZ4X اولین امتحان تویوتا در الکتریکی باشه و در آینده محصولات دیگه هم بیاره، همه بهش اعتراض میکنن.
    خوب الان برفرض تویوتا چندتا ماشین الکتریکی پشت سر هم بده بیرون اما وقتی یک ایرادی مثل همین ایراد BZ4X پیدا بشه کلی انتقاد و… پشت اش میاد و میگن تویوتا دیگه تویوتا نیست که بشه بهش گفت جان سخت ترین و خراب نشو ترین برند دنیا. بعد تویوتا شرکتیه که برای همه مردم ماشین داره و الان الکتریکی ها کمی گران هستن و نمیتونه درست بازه ای زیر ۳۰.۰۰۰ هزار دلار که پرفروش ترین محصولات اش در همون بازه هستن رو پوشش بده.

    موافقم 47
    مخالفم 8
    1. ۹۱۱

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (564 ديدگاه)

      دقیقا. با شما موافقم. ولی هنوز هم موندم چرا این کسایی که طرفدار محیط زیست اینطورین…

      موافقم 19
      مخالفم 2
    2. ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      این خودروساز با پاک‌سازی وجهه خود درصدد نشر اطلاعات نادرست درباره خودروهای الکتریکی بوده و سودهای کلانی را از تولید پیشرانه‌های درون‌سوز آلاینده و خودروهای هیبریدی با سوخت فسیلی به جیب می‌زند.

      *در وصف مدیر کمپین گرین پیس باید بگم فشار بخورین الکتریکی فن حقیر

      موافقم 26
      مخالفم 6
      1. ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1036 ديدگاه)

        این استرالیا ها مگه دیوانه شدن
        LC300و پرادو توی کشورشون عرضه میشه میگن الکتریکی میخوایم😐

        موافقم 23
        مخالفم 6
    3. (JONATHAN (TESLA

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (302 ديدگاه)

      علم هیچ وقت ثابت نیست اگه راه حل بهتری برای یک مشکل پیدا بشه راه حل قبلی منقضی میشه
      اگه سیستم های هیبرید و هیدروژن زمانی خوب بودن دلیل نمیشه با راه حل های جدید هنوز هم گزینه معقولی به حساب بیان
      خیلی خیلی وقت پیش من قبل این انتقاد ها همین جا گفتم تویوتا به خودی خود یک دیوار علیه سیستم حمل نقل پاک هستش مسیولین تویوتا هم به صراحت اعلام کردن علیه خودرو های الکتریکی اقدام میکنن
      مورد دیگه بعد از تویوتا خودرو سازان تولید محدود اروپایی هستن که با لابی گری می‌خوان خودرو های آلاینده درون سوز رو در بین مردم رواج بدن و تبلیغ بکنن
      همین الان اعلام شده دمای مناطقی از کره زمین که ۷۰ درصد مواد غذایی رو کشت میکنن در حال افزایش و این یعنی چند دهه دیگه ما مشکل تامین غذا برای بشر رو داریم کدوم شرکت چنین مشکلی رو گردن میگیره اون کمپانی که داره درون سوز هارو تبلیغ می‌کنه یا تویوتایی که حمایت می‌کنه ازشون به بهانه حفظ کسب کار های قدیمی

      موافقم 19
      مخالفم 20
      1. AMANTE

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1854 ديدگاه)

        اون بخش پریوس و میرای رو بخاطر این گفتم که یک کمپانی وقتی کار درست انجام بده همه تشویق میکنن و وقتی کمی با مد روز نمیره جلو همه ازش انتقاد میکنن.
        اینکه تویوتا داره جلوی الکتریکی شدن ماشین ها رو میگیره یا نه من نظری ندارم.
        خودروساز های تولید محدود هم خوب اگه تمام دنیا ماشین الکتریکی داشته باشن میتونن همچنان ماشین های درون سوز تولید کنن، چون این ماشین ها خیلی کم بیرون میان و اکثرا هم یک کناری پارک هستن.
        اینکه میگید کره ی زمین داره گرم میشه همش بخاطر خودرو های سواری و شرکت های طرفدار سوخت و تویوتا است؟
        نه الان ماشین های معدن و ماشین سنگین معادن و کامیون ها و کمباین و تراکتور و کارخونه استخراج منابع تولید برای باتری و کشتی ها و هواپیما و….. هم هستن که دارن محیط رو آلوده و گرم میکنن.
        اگه قراره جلوی گرم شدن زمین رو بگیرم باید همه کارخونه ها و وسایلی که از سوخت مثل بنزین و دیزل استفاده میکنن رو الکتریکی کنیم.

        در آخر هم بگم همین شرکت و سازمان ها که دارن میگن زمین گرم شده و باید ماشین ها باید الکتریکی بشن راه کاری به شرکت های دیگه که دی اکسید زیاد تولید میکنن دادن که با خرید حق دی اکسید کربن از شرکت های الکتریکی دی اکسید کربن تولید خودشون رو در ظاهر کم کنن.

        موافقم 7
        مخالفم 5
        1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (526 ديدگاه)

          درسته

          موافقم 2
          مخالفم 4
  4. sina

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    متاسفانه خیلی فضایی فک میکنن و واقعگرا نیستن.
    دوباره میشه داستان بستن نیروگاه‌های هسته ای و بستن شیر گاز اروپا توسط روسیه.
    دنیا انقدی که اکولوژییست ها فک میکنن زیبا و فانتزی نیست متاسفانه

    موافقم 35
    مخالفم 4
    1. R@min

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1666 ديدگاه)

      اینا همش پروپاگاندا رسانه ای هست و گرنه اکولوژیستارو هیچ جریان قدرتی اصلا حساب نمی کنه.

      موافقم 28
      مخالفم 5
  5. datsun

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3477 ديدگاه)

    فعال محیط زیست کجا بود مافیای برق باطری هستن

    موافقم 38
    مخالفم 9
    1. M.Kkarimi

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (860 ديدگاه)

      حقققق !!!!

      موافقم 9
      مخالفم 2
  6. پیام

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1511 ديدگاه)

    چند ماه پیش رئیسش می‌گفت که ماشین‌های الکتریکی نمی‌تونن موفق باشن و … که البته مجبور بود ابنو بگه چون تویوتا تو بخش الکتریکی به شدت ضعیف هست. نتیجه همگام نشدن با زمان اینه که اینجور اتفاق‌هایی می‌افته. اینم چیزی شبیه به جریان نوکیا و سونی هست.

    موافقم 7
    مخالفم 29
    1. Phonix

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      اره اگه ژاپنی ها زود نجنبن
      همون بلایی که عصر دیجیتال سر سونی و توشیبا آورد سرشون میاد
      ولی باید توجه کرد که دنیا هیچ وقت تک قطبی نبوده و نخواهد بود
      مگه الان همه ماشین ها بنزینی هستن که فردا همه ماشین ها برقی باشن؟
      سوخت های زیستی و هیدروژن گزینه های خوبی برای خیلی از کشور ها هستن
      همین طور که الان چند نوع سوخت داریم اینده هم چند نوع موتور خواهیم داشت

      موافقم 9
      مخالفم 4
  7. Amir

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    فعالان محیط زیست زورشون به صنایع بزرگ تری مثل هوانوردی و کشاورزی و صنایع نفتی نمیرسه گیر دادن به صنعت خودرو اگه شما واقعا نگران محیط زیستی برو اول از صنایع اول آلاینده جهان شروع کن بعد بیا از خودروسازان ایراد بگیر

    موافقم 29
    مخالفم 5
  8. پیام

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1511 ديدگاه)

    کسایی که طرفدار تویوتا هستید، اگه با زبان آشنا هستید، قبل از نظر دادن متن‌های انگلیسی معتبرترین مجلات مثل new scientist , the guardian و … رو بخونید تا متوجه بشید که عمق فاجعه گرمایش زمین و آلودگی چه قدر هست! چشم بسته کامنت نذارید.

    موافقم 13
    مخالفم 24
    1. Phonix

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      اکثر این الایندگی از کارخانه های مادر
      مثل نبرد فولاد
      صنایع تولید الیاژ
      پتروشیمی ها و پالایشگاه هاست
      ربطی یه خودرو سازی نداره
      خیلی از قطعات فلزی و پلاستیکی چه بر پایه طبیعی چه بر پایه بنزن نیاز زیادی به اب و برق و سوخت دارن

      موافقم 17
      مخالفم 6
  9. Farzad

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    حالا سوال اصلی این هست که این فعالان محیط زیست محترم چرا با جت شخصی میرن اینطرف اونطرف ؟!
    یکیش همین لئوناردو دی کاپریو و فقط تِز محیط زیستی میده که در تخصصش نیست .
    هر کسی طرفدار محیط زیسته یه جورایی ریاکارانه عمل میکنه .

    موافقم 42
    مخالفم 4
    1. Erfan

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      اینا فقط می‌خوان ادعای روشن فکری داشته باشن.
      تفاوت ادعا با عمل مثل فاصله زمین تا آسمون میمونه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  10. Porsche

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    همش سیاست هست سیاستی بشدت کثیف
    چطور ممکنه یه برند انقدر به محیط زیست ضرر بزنه اگه واقعا داره به محیط زیست زیان وارد میشه برای وسایل نقلیه نیست برای همون نیروگاه های هسته ای و جاه طلبانه هست که دنیا توی این وضع داره خفه میشه
    کسی نیست به این خاله خرس ها بگه اگه واقعا طبیعت براتون مهمه کمتر هواپیمای شخصی سوار بشین و یک نیروگاه رو خاموش کنید تا بفهمین 90 درصد مشکلات محیط زیستی زیر سر قدرت طلبی های شماست نه هیچ چیز دیگه ای

    موافقم 21
    مخالفم 5
  11. سوشیانت

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1879 ديدگاه)

    دقیقا خواستم همین رو بگم که شما فرمودید👌

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مجید

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    خود اون کارخونه‌ی تولید باتری یا هر چیز دیگه‌ای کلی آلایندگی داره.

    جمعیت زمین رو کنترل کنن، همه‌ی مشکلات زیستی حل میشه، جمعیت کمتر درخواست کمتری برای خودرو داره و در نتیجه سوخت کمتری هم نیاز داره.

    اینقدر که جنگل برای کشت محصول خراب میکنن و کوه صاف میکنن بیشتر به محیط زیست ضربه میزنه، تنها راه نجات سیاره اینه که نرخ رشد جمعیت بشر به حداقل‌ترین حد ممکنش برسه.

    ریشه‌ی اکثر مشکلات بشر، افزایش افسارگسیخته‌ی جمعیته.

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. Erfan

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      دقیقا باید ابتدا کنترل جمعیت آغاز بشه مخصوصا از هند و چین که هیچ حساب کتابی در تولید مثل ندارن مخصوصا هند.

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. نوید AJ

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      مشکل انحصاره نه جمعیت زمین. همین کشاورزی هلند رو در 10 تا کشور دیگه، نه همه ی کره زمین، اجرا کنن، توانایی تولید غذا برای جمعیت 30 میلیاردی فراهم میشه. آلایندگی هم با استفاده از انرژی های پاک در 10 سال قابل حله. در کل، ما عمر درازی که نداریم. مگه پدران و اجداد ما نگران ما بودن؟ الان ما هم داریم زندگی میکنیم و میمریم. نوادگانمون خودشون فکری میکنن و زندگی میکنن. ما خودمون هر کدوم در حد خودمون رعایت کنیم بسته. بعد از ما هم فرقی نمیکنه ک چی میشه چی نمیشه. 100 سال دیگه هیچ کس یادش نیس که ما بودیم یا ن.

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. مجید

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (52 ديدگاه)

        همین کشاورزی پیشرفته با اصلاح نژاد حاصلخیزی خاک رو داره نابود میکنه!، اون گیاهی که با اصلاح نژاد بزرگتره و مواد مغذیش بیشتره و کل اون دستش یه شکل و یه سایزه، باید برای بهتر شدن، بهتر از خاک تغذیه کنه و اگه قرار باشه خاک مواد معدنیش رو تا ۲۰ سال حفظ کنه تو ۱۰ سال حفظ میکنه و بعدش دیگه اون زمین قابل کشت نیست، مگه خاک جدید بریزن روش که از مریخ نمیتونن بیارن و باز از زمینه که مواد معدنی داخل خاک هر منطقش، دقیقاً مثل نفت محدوده!

        در آینده هم ممکنه سر خاک جنگ بشه و هم آب شیرین! حالا آب رو با آب‌شیرین‌کن و بعضی فناوری‌ها میشه مشکلش رو تا حدودی حل کرد ولی مشکل خاک خیلی جدی‌تره!

        مشکل تغذیه اونقدر جدیه که سازمانای بین‌المللی دارند سعی میکنن که حشره‌خواری رو تو جوامع رایج کنن!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. soulsmaster

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    یکی از مواردی که باعث شده اینجور اعتراضات بیشتر بشه قدرت گرفتن زیاد از حد چپ های افراطی و سبزها هست.عجله کردن و دوری از احتیاط از همیشه اسیب زا است لیتیم فلزی گران قیمت و کمیاب است که و برای رشد سریع و جایگزینی این همه خودرو لیتیم تولید نمیشود و نکتا دیگر این هست که خود تولید برق در اکثر مواقع توسط سوخت های فسیلی انجتم میشود و راه درازی برای جایگزین کردن انها داریم.

    موافقم 9
    مخالفم 2
  14. AMD

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    آها فقط ماشینا هستن آلاینده اند ؟ اصلا گیریم آره ، تولید باطری اندازه عمر یه ماشین آلایندگی تولید نمیکنه؟ اینا الکی طرفدار محیط زیستن و سود و تو تولید ماشین برقی میبینن . اگه راست میگن جلو کارخانه ها کشتی ها و….رو بگیرن .(که این کارو نمیکنن چون اکثرشون مال همیناس ) پس اینا هم نه دلشون به حال ما سوخته نه زمین فقط فکر جیب خودشونن خیلی راست میگن فکر سوخت جایگزین پاک تجدید پذیر .

    موافقم 12
    مخالفم 2
  15. Mehdi

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    نظرات که میخوندم واقعا حرف همه درست بود
    ولی از دست ما چه کاری برمیاد،سهم من تو این وضعیت که اوضاع زمین خراب چیه ؟
    حداقل حداقل لطفا اشغال نریزید همین دیروز یکی تو اتوبا پوست کیک انداخت از شیشه بیرون وقتیم بشون تذکر میدی چنان رفتاری دارند ادم افسوس میخوره
    این پلاستیک یک میلیون سال طول میکشه تجزیه بشه یک دقیقه بش فکر کنید
    به نظر من اصلا تو شهر با ماشین نریم اینور اونور با اسب بریم خیلی کیف میده فکر کن 😁 یه تیپ کابویی هم بزنیم
    ولی جدا من عاشق اسب سواریم اگه میشد یه جاهایی مسیر طولانی با اسب رفت اینکار میکردم
    واقعا همه صنایع باید اصلاح بشند نه خودرو و قدرت دست یه عده خاص
    و فقط تظاهرات قدرت مردمی و اتحاد باعث جلوگیری میشه
    و گرنه اونا که قدرت دستشونه برای مردم بد میدونند و جلوش میگیرند ولی برای خودشون خوبه
    و این خودخواهی قدرت فقط اتحاد مردمی میتونه جلوش بگیره
    قدرت از حماقت مردم و حمایت مردم قدرت میگیره اگه مردم حمایت بهش ندند و تحریمش کنند هیچ کاری نمیتونه بکنه
    مخصوصا تو کالاهای مصرفی مثلا کافیه مردم سه هفته شیر نخرند خسارت میلیون دلاری تو همین سه هفته به شرکت وارد میشه
    کالاهای غیر مصرفی چون خاصیت انبار کردن دارند این اتفاق نمی افته تا وضعیت به سابق برگردونند بعد بفروشند مثل خودرو
    کلا قدرت قدرتمندا از حمایت و خرید مردم میاد اصلا نیاز به بیرون ریختن و خونریزی و کشته دادنم نیست
    اگاهی و گرفتن قدرت از یه عده که کلا روهم یک درصد جمعیت کره زمینند که اونم با اتحاد به دست میاد کمک کنندس
    اگاهی که باشه الکی اشغال نمیریزی
    الکی برق مصرف نمیکنی
    اگه هر کسی برای خرید یه سبد از این پارچه ایا ببر نمیدونم دیدید بیرون یا نه من خودم خریدم کلی تو کاهش تولید پلاستیک صرفه جویی ولی این اگاهی بتون نمیدند چون اون وقت از فروختن این حجم پلاسنیک سود نمیکنند حالا اونکه سودش توشه متاسفانه خود مردم عادیم وقتی میبینند با سبد میری خرید مسخره میکنند که از جهل میاد

    موافقم 9
    مخالفم 4
  16. Mehdi

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    کره زمین خودش جمعیت اضافه را حذف میکنه
    خودش چون در خطره واکنش میده یه نمونش کورونا بعدش ابله میمونی احتمالا چون تو وضعیت خوبی نیست بیماری های زیاد دیگه ای میفرسته
    جالبیش اینه ۸۰ درصد اکسیژن زمین مرجان ها تولید میکنند و با گرم شدن زمین این مرجانا از بین میرند
    بیست درصدش درختا و … تولید میکنند که تعداد درخت ها هم کم شده
    گرمی هوا پستاندارا را میکشه و حشرات زیاد میکنه الان تو این چند دهه چند گونه مختلف انقراض پیدا کردند یکیش علتش شکار بوده که خیلی کنترل شده و نسبت به دهه ها قبل کم شده ولی با این که شکار خیلی کمتر شده انقراض شدت پیدا کرده که علتش گرماست
    از اون طرف گرما میزان حشرات زیاد میکه که دید این چند ساله چقدر میزان سوسک زیادتر شده و حمله ملخها و …
    همین حمله ملخها که خبرش پخش شد
    هوای بد جنوب
    اینا عوارضش

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. سهند

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (662 ديدگاه)

      فکر کنم ۵۰ درصد اکسیژن زمین را جنگل های استوایی تولید میکنه

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. Erfan

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      کره زمین خودش جمعیت اضافه را حذف میکنه.؟
      نمیشه گفت خود کره زمین احتمال زیاد خود بشر این اقدامات رو انجام میده.
      کاری که دیر یا زود باید انجام داده بشه و یا شاید همین الان هم این فرایند توسط یک سری در حال انجامه

      موافقم 5
      مخالفم 1
  17. samurai

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (542 ديدگاه)

    فردا که چین باتری تولید نکرد چون مواد اولیش تو چین زیاده اونوقت با ماشین برقی باتری خرابت (2 تا 3 سال بعد 70 80 درصد از باتری از بین میره ) وقتی دنبال باتری و شارژ هستی تویوتا سوارها با پوزخند بهت بی….. نشون میدن :)) همین الان فرانسه بیشتر نیروگاههای هسته ایش از کار افتاده گازم که قطع شده برقم دیگه نیست حالا بشین ماشینتو شارژ کن :)) ژاپنی جماعت داره از روی شهاب سنگا نمونه گیری میکنه ببینه چی ازش میتونه بسازه بعد بعضیا…. باتری پلاسیده …….:))

    موافقم 6
    مخالفم 2
  18. پدرام

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    زمانی که کسی نمی دونست ماشین برقی چیه تویوتا اولین ماشین هیبریدی خود رو یعنی پریوس روانه بازار کرد

    موافقم 4
    مخالفم 1
  19. hadi6

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    فرق تویوتا با بقیه اینه که جوگیر نمیشه همه چیرو برقی کنه حتی هیولا های ماسل کارشون رو…
    حساب شده و دقیق راه خودشو میره و با بقیه هم کاری نداره…

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا