تویوتانیسان

تویوتا سوپرا A80 در برابر نیسان GT-R R34، درگ اسطوره‌های ژاپنی…

تویوتا سوپرا A80 و نیسان GT-R R34 را می‌توان جزو نمادهای صنعت خودروی ژاپن دانست. این دو خودرو علاقه‌مندان زیادی در بین طرفداران مسابقات درگ دارند. معمولاً زمانی که درباره مسابقات درگ صحبت می‌کنیم، قدرت و وزن را جزو فاکتورهای اصلی می‌دانیم. اگر خودرویی قوی‌تر و سبک‌تر در برابر یک خودروی کم‌توان‌تر و سنگین‌تر قرار گیرد تقریباً برای همیشه خودروی قوی‌تر و سبک‌تر پیروز میدان خواهد بود.

البته همیشه هم این‌طور نیست. برای مثال همین رقابت را در نظر بگیرید که کانال یوتیوب Officially Gassed برگزار کرده است. آنچه تماشا خواهید کرد صف‌آرایی تویوتا سوپرا A80 در برابر نیسان اسکای لاین GT-R R34 خواهد بود. اما درست همانند اکثر خودروهایی که این روزها دیده می‌شوند، این دو خودرو نیز تیون شده‌اند. motor1 می گوید سوپرا تغییرات متنوعی را تجربه کرده که شامل قطعات فیبر کربنی است. وجود یک توربو نیز به پیشرانه ۲JZ کمک می‌کند تا این خودرو قدرت ۸۵۰ اسب بخاری تولید کند. وزن سوپرای موردبحث نیز به ۱۴۰۰ کیلوگرم می‌رسد. نیسان GT-R R34 نیز تغییرات مشابهی را تجربه کرده اما قدرت ۶۷۲ اسب بخاری و وزن ۱۵۲۰ کیلوگرمی‌اش باعث می‌شود مزیتی نسبت به رقیب هم‌وطن نداشته باشد. حداقل روی کاغذ که این‌گونه به نظر می‌رسد.

اما این پایان داستان نیست. همان‌طور که می‌دانید نیسان قدرت تولیدی را به تمامی چرخ ها می‌فرستد درحالی‌که سوپرا یک کوپه دیفرانسیل عقب است. نیسان همچنین به لاستیک‌های نیمه چسبان تویو R888R مجهز بوده درحالی‌که سوپرا A80 از لاستیک‌های خیابانی پیرلی پی زیرو استفاده می‌کند. هر دو خودرو همچنین از گیربکس‌های دستی سود می‌برند. در این ویدئو دو نوع درگ برگزار می‌شود: اولی از نوع رولینگ بوده درحالی‌که درگ دیگر از سکون خواهد بود. تویوتا سوپرا A80 پیروز درگ اول خواهد بود اما با مزیت کشش سیستم چهار چرخ محرک و مهارت قابل‌توجه راننده نیسان اسکای لاین GT-R، در درگ از سکون شاهد شکست سنگین تویوتا هستیم. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تویوتا قدرت بیشتر و وزن کمتری نسبت به رقیب دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. miladzm

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (316 ديدگاه)

    یه درگ مخصوص لذت بردن تینیجر ها .

    موافقم 23
    مخالفم 74
    1. datsun

      ۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3503 ديدگاه)

      درگ فقط جنسیس کوپه و سمند توربو تنها اسپورت اسطوره ای چوسان قدیم.

      موافقم 80
      مخالفم 9
      1. کاراکتر

        ۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        یک درگ بین تیگو و جنسیس(از دو خودروساز هم سطح) از شبکه پویا برای شما آندر تین ها آماده کردم چون درگ اسکای لاین ببینی شب خواب ترسناک میبینی

        موافقم 54
        مخالفم 9
      2. Payfast

        ۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (807 ديدگاه)

        درگ فقط درگ بوگاتی شیرون با اسپیدتیل

        موافقم 2
        مخالفم 5
      3. mohammad

        ۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (32 ديدگاه)

        داتسون درسته
        ۱۰۰ بار بنویس :)

        موافقم 2
        مخالفم 1
      4. بهنام

        ۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (828 ديدگاه)

        🤣🤣🤣

        موافقم 10
        مخالفم 0
      5. Majid

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (4 ديدگاه)

        یه جایی خوندم‌ نیسان r34 قابلیت تنظیم انتقال قدرت به چهار چرخ یا فقط چرخ های عقب رو داره این حقیقت داره؟

        موافقم 4
        مخالفم 2
    2. amir1400

      ۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      خداییش افتخاراتی که اسکای لاین به تنهایی بدست آورده از کل صنعت کره بیشتره 🤣🤣🤣

      موافقم 83
      مخالفم 1
    3. Taha Malek

      ۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (914 ديدگاه)

      miladzm: من وقتی دیدم طرفدارای یچیزی زیاد میگم اینا واسه بچه سالاس که خودم خفن بنظر برسم و همه فکنن من حالیمه

      موافقم 44
      مخالفم 4
    4. Hadi

      ۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (580 ديدگاه)

      سوپرا: 👍🏼
      GTR R34:👎

      موافقم 24
      مخالفم 68
      1. جناب ایکس

        ۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        هر دو، برای همین نه لایک میدم نه دیس میدم. انتخاب غیر ممکنه

        موافقم 17
        مخالفم 2
      2. MK4 or R34

        ۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        supra:👍🏻👍🏻👍🏻
        R34:👍🏻👍🏻👍🏻

        موافقم 5
        مخالفم 0
  2. Si

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    فقط gtr ماشین مورد علاقم 😢😢😢

    موافقم 65
    مخالفم 6
  3. مدافع حریم امنیت _ آلمانی و ژاپنی و کره ای .

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    اگه دیمن بود نشون میداد ، کت رو سر کیه !!!! ، 👍👍👍👍👌👌👌👌👌🤛🤜

    موافقم 20
    مخالفم 85
    1. amir1400

      ۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      بعد نیسان gtr آلفا میاد و دیمن رو میکنه تو قوطی 🤣🤣🤣

      موافقم 53
      مخالفم 12
      1. اردلان

        ۱۲ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (64 ديدگاه)

        یهو وایپر۳۳۰۰اسبی نیسانو از پشت بغل میکنه🌚🦍

        موافقم 2
        مخالفم 9
    2. datsun

      ۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3503 ديدگاه)

      عجب! این ماشینها حداقل ساخت ۲۷ سال پیشن

      موافقم 51
      مخالفم 1
    3. JDM

      ۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (187 ديدگاه)

      بگذریم که سال 1990 چلنجری تولید نمیشد
      و نیسان ار35 با شتاب 2.5 یکی از رقبای چلنجر حساب میشه
      و اگه محدودیت قدرت دولت ژاپن نبود شاید ار 35 شتاب فراتر از این داشت

      موافقم 43
      مخالفم 2
      1. Payfast

        ۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (807 ديدگاه)

        چلنجر و چارجر مگه تولید سال ۱۹۶۰ نبودن؟

        موافقم 8
        مخالفم 3
    4. matin

      ۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (358 ديدگاه)

      داداش!!!
      جلو اسمت نوشتی لمانی و ژاپنی و کره ای بعد میای میگی (اگه دیمن بود نشون میداد ، کت رو سر کیه )

      موافقم 26
      مخالفم 0
    5. Amirreza.M

      ۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (273 ديدگاه)

      Miladzm هم یه مدت همش از دیمن حرف می زد😑

      موافقم 14
      مخالفم 0
    6. دانیال_Surrey،England

      ۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2780 ديدگاه)

      ((اگه دیمن بود نشون میداد ، کت رو سر کیه !!!!))
      ..
      هنوز فرق کلاه و کت رو نفهمیدن بعد ادعاشون میشه!
      ..
      از سردبیر میخوام که رو بَن کردن برخی کاربرا به شکل آیدی واقعا کار کنه.
      واقعا سطح سایت روز به روز داره میاد پایین تر.
      مگر اینکه واقعا دنبال کمیت باشین!!

      موافقم 31
      مخالفم 2
    7. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      احیانا کت رو رو سر نمی کنن تن می کنن

      موافقم 17
      مخالفم 0
  4. Nefarus

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    کلا ماشینای دو دیفرانسیل توی رولینگ زیاد حرفی برا گفتن ندارن حالا میشه گفت اکثر اوقات،حالا اگه مسابقه اسکایلاین و سوپرا مثل دعوا نامو.صی نباشه کمتر از اونم نیست
    خومم که سوپرا رو ترجیح میدم ولی نه به این
    تیون بدنه ظالمانه ای که همچین قیافه ای برای سوپرا درست درست کرده.

    موافقم 18
    مخالفم 3
  5. کرگدن باواریا

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (582 ديدگاه)

    امان از اکانت های فیک !
    بگذریم..
    آمریکایی ها چه سردستی میشکونن سر این سوپرای معظم !
    یه کلیپ تو یوتوب بود یارو پشت فرمان دوج ! یه جوری ذوق میکرد که یه سوپرا دیده انکار..🙃

    موافقم 32
    مخالفم 4
    1. datsun

      ۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3503 ديدگاه)

      یه کامنت گذاشتم زیر همین پدال حذف کرد این کاربر نه کامنتهاش میره واسه تایید و نه کامنتهاش که حاوی‌ توهین به کاربرهاست حذف میشه پدال باید یه برسی انجام بده که چرا کامنتها به اختیار و سلیقه‌ای حذف میشه همین باعث میشه کاربرها فکر کنن ایشون یکی از اعضای پداله.

      موافقم 16
      مخالفم 2
    2. Iman99

      ۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      کرگدن باواری ااشتباهت همینه دیگه چون در این موردی که گفتی
      آماتور ها و پچه پایین شهر هاشون واسه سوپرا ذوق میکنن. اونهایی که دیدی

      از اون طرف حرفه ای ها و کار بلد ها و متخصصان و دانا ها و عاقل ها برای خود همون امریکایی ها تو امریکا و اروپایی ها تو اروپا ذوق میکنن

      نهایت توانی هم که از موتور شیش سلیندر این ماشین ها میشه کشید بیرون بدون اینکه دائم خراب شن همین حدود ۶۰۰ ۷۰۰ اسبه که اگه به بالای هزار اسب برسونن میتونن ولی دیگه متلاشی شدنشون اجتناب ناپذیره و فقط بدرد همون تیونر ها میخوره و دیگه قابل استفاده نمیشن

      ولی موتور های امریکایی هستن که هرکدوم بالای هزار اسب از اونها توان میکشن بیرون بدون اینکه به مشکلی بربخورن و همه جوره میشه ازشون کار کشید استفاده کرد

      در کل اینها رو گفتم تا همه چیزو باهم ببینید و در مورد این موضوع این موردی که گفتی اشتباهه چون همه چیزو که باهم ببینی و در نظر بگیرید متوجه میشی که این ماشین ها هم در جایگاه خودشون و طرفدارای خودشون هستن
      ولی همه چیز نیستن و خیلی بالاتر از اینهام هست که گفتم

      موافقم 6
      مخالفم 8
    3. اردلان

      ۱۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (64 ديدگاه)

      سوپرای معظم؟کسی که پشت چلنجر فابریک ۸۰۰اسبی میشینه دیدن سوپرا هیچ ذوقی براش نداره

      موافقم 1
      مخالفم 4
  6. بهنام

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (828 ديدگاه)

    بحث سر رقابت اسطوره هاست. ورود بعضیا ممنوعه .

    موافقم 25
    مخالفم 3
  7. Alan.r

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    دو تا اسطوره واقعا محشرن با روح و روان بازی می‌کنن

    موافقم 20
    مخالفم 3
  8. datsun

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3503 ديدگاه)

    این میلاد زم خودش بچه س فکر میکنه محبوبیت اسکایلاین صرفا به خاطر نید فور اسپیده ،بچه جون این اسکایلاین تو پیست متولد شد دهه شصت تو پیست سوزکا با بزرگانی مثل پورش مسابقه میداد r32 پنجاه بار برنده مسابقات سری آ شد انقدر اول شد که اومدن قوانین مسابقات رو تغیر دادن که اسکایلاین رو محدود کنن اسکای لاین هر کدوم به نوبه خودشون یه بار رکورد نوربرگ رو زدن این اسکایی لاین تو نسخه نیسمو زد اون زمان به شتاب ۳.۵ و سرعت ۳۲۰ میرسد سرعتی که الان تازه خیلی سوپر اسپورت ها بهش رسیدن

    موافقم 43
    مخالفم 1
    1. miladzm

      ۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      داستون جان خودت هم که گفتی توهمات ایجاد شده درباره این دو تا اسباب بازی فقط در نتیجه بازی کردن بیش از حد بازی نید فور اسپید هستش :)))))
      ای بابا زشته گل به خودی نزن دیگه 🤦
      داستان این دو تا پوستر اتاق تینیجر ها هم مثل فاجعه و پروژه مفتضحانه ای به اسم lfa که یک میلیارد دلار هزینه و ۱۰ سال وقت صرف توسعه ش شد دست آخر مجبور شدن توقف تولیدش کنن تازه همون تعداد هم که تولید شد الان بعد از گذشت قریب به ۱۲ سال پس از خاتمه تولیدش توی انبار های تویوتا دارن خاک میخورن و هر ۵ سال یه بار یه خبر میرسه که به زور تونستن یکی از اونا رو به یه بدبخت فرو کنن :))))
      اما پروپاگاندای رسانه ای از lfa یه اسطوره ساختخ کهبیا و ببین !

      موافقم 6
      مخالفم 34
      1. جناب ایکس

        ۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        واقعا، سایتو اشتباه اومدی، وقتی داری میگی این دو خودرو حاصل توهمات و غیره هستن، داری ریشه خودرویی خودتو میزنی…

        موافقم 14
        مخالفم 1
      2. MOHAMMAD.n.r

        ۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        جهت اطلاع
        تو انبار خاک میخورن چون کسی با قیمت ارزون نمیفروشه!!!! بلکه چند برابر قیمت خرید گذاشتن برای فروش!!
        مگه کیا K9 و استینگر هست که تو انبار خاک بخوره و نصف قیمت هم بدن ولی کسی نخره؟؟

        LFA که زمانی صفر کیلومترش حدود ۳۰۰K قیمت داشت الان در نمونه های کارکرده حدود ۷۰۰K و تعداد محدودی که در نمایندگی صفر باقی موندن بالای یک میلیون دلار قیمت میخورن!!!

        هر موقع تفاوت خودروی تولید محدود با محصول شکست خورده رو فهمیدی بپر وسط…

        موافقم 15
        مخالفم 1
  9. ARMAN سابق

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    چقدر این دو تا و کلا ژاپنی های دهه ۹۰ عشقن

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. phonix

      ۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      شوق جوانی مدیران و طراحان فعلی ژاپن بود لامصب چقدر خودشون عشق میکردن
      الان از اون همه هیجان تبدیل شدن به ماشین های خانوادگی کم درد سر
      سوبارو میتسو اصلا محو شدن هعی
      به علاوه نیاز منده رالی کلاس b هستیم

      موافقم 14
      مخالفم 2
  10. Asa

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    تو دور پارس ای ال ایکس نقره ای با لوگو سیتروئن رو شیشه عقب و رینگ های خرچنگی همشونو میگیره 😂

    موافقم 14
    مخالفم 9
  11. ❤BMW❤

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    خیلی خوبن
    یدونه میخوام از هر کدوم

    موافقم 12
    مخالفم 0
  12. موتور rb26dett

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (635 ديدگاه)

    عجب مسابقه شتاب ترسناکی چون دو تا ماچین ضعیف و خیلی غیر سطحی بودن

    موافقم 4
    مخالفم 12
  13. Hadi

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    سخت ترین انتخاب JDM فن ها بین این دو تا اسطورس…
    برای منم هس…

    موافقم 14
    مخالفم 0
  14. موتور rb26dett موتور 2jzgte

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (635 ديدگاه)

    من یه آر سیوچاهار می خوام واسه دکورمیز پذیرایی و رستوران

    موافقم 9
    مخالفم 7
  15. Sobhan

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    سوپرا با اون همه قدرت بیشتر باخت ،چی میشه گفت جز این که جی تی ار عالیه🤗

    موافقم 13
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا