چشم انداز

بهترین خودروهای GT برای سال 2023

خودروهای زیادی در بازار هستند که نقش یک گرن‌تورر را بازی می‌کنند اما همه آن‌ها، کاراکتر یک GT واقعی را ندارد.

وظیفه یک خودروی GT به سادگی تعریف می‌شود: باید بتواند چهار سرنشین را از جایی به جای دیگر برساند درحالی‌که شکوه خود را حفظ کرده و علی‌رغم سرعت بالا، از راحتی آنان نکاسته است. با وجود اینکه تعریف وظیفه گرن‌تورر ساده به‌نظر می‌رسد اما خلق خودرویی درخور در این کلاس کاری بس دشوار به شمار می‌رود.

امروزه دیگر به هر خودروی دو دری یک GT گفته نمی‌شود بلکه این خودروها باید از یک موتور V12 سود برده و دیفرانسیل عقب باشند. در ادامه به برترین نمونه‌های موجود در بازار جهان از دیدگاه نشریه «EVO» می‌پردازیم:

فراری روما

فراری سابقه‌ای طولانی در تولید گرن‌توررها دارد پس محصولش می‌تواند نقش یک الگو را برای سایر خودروسازان بازی کند. کوپه دو در V8 این خودروساز با طراحی جذاب و عملکرد مناسب خود نگاه‌های بسیاری را به خود جذب و پیمایش مسیرهای طولانی را برای خریدارانش آسان کرده است.

این گرن‌تورر که در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد، از شاسی آلومینیوم سخت کوپه پورتوفینو و سبک طراحی داخلی جدید فراری سود می‌برد. موتور ۳.۹ لیتری آن نیز توان تولید ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۷۵۱ نیوتن متر گشتاور دارد و درعرض ۳.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

بنتلی کانتیننتال GT

در حوزه گرن‌توررهای لوکسی که تمرکز خود را روی راحتیی سرنشینان قرار داده‌اند، کمتر شرکتی رقیب بنتلی می‌شود. این کوپه دوست‌داشتنی و مجلل که در دو نسخه V8 و W12 به فروش می‌رسد، در نسل جدید خود با بهبودهای دینامیکی، پایداری بیشتر، فرمان‌پذیری بهتر و کابینی به‌روز همراه شده است.

موتور V8 و W12 کانتیننتال به‌ترتیب توان تولید ۵۴۲ و ۶۲۶ اسب بخار قدرت را دارند. کانتیننتال اسپید هم که نمونه بالارده این خودرو به شمار می‌رود، از قفل دیفرانسیل عقب به‌همراه میل ضدلغزش فعال و ترمزهای کربن سرامیکی سود می‌برد. بنتلی به‌جای تمرکز روی بیرون‌کشیدن نهایت توان رانندگی از کانتیننتال، روی راحتی و تجربه دلپذیر سواری کوپه لوکس خود تاکید داشته است.

لکسوس LC500

شاید سری LC مانند سایر مدل‌های اروپایی چندان تاریخچه دورودرازی نداشته باشد اما تمام مواد لازم برای تبدیل‌شدن به یک GT درخور را دارد. این خودروی ژاپنی به‌سبک مهندسان این کشور طراحی شده و درکنار بهره‌مندی از المان‌های خاص در طراحی خود، از موتور سود می‌برد که به‌جای تمرکز روی رسیدن به نهایت عملکرد خود، روی دقت و کاریزما تاکید دارد. صدای خروجی و پاسخ این کوپه لکسوس مثال‌زدنی است و با طراحی آن تطابق کامل دارد.

با وجود اینکه حدود ۵ سال از رونمایی این کوپه لوکس می‌‎گذرد اما به خودروهای تازه و نو موجود در بازار شباهت دارد. دقت ساخت در روند تولید این خودرو یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سازنده به شمار می‌رفته است. درست است که خودروی لکسوس نه عملکرد خارق‌العاده رقبا را دارد و نه از فناوری‌های سردرگم‌کننده آن‌ها بهره‌مند شده اما می‌توان آن را به یک ساعت لوکس آنالوگ در میان دنیای ساعت‌های دیجیتال تشبیه کرد.

آستون‌مارتین BD11

DB11 هم مانند تمام مدل‌های دیگر آستون‌مارتین با گذر زمان فقط بهتر و پخته‌تر شده و حال با گذشت چند سال از تولیدش، بهبودهای متنوعی را تجربه کرده است. این گرن‌تورر که با دو موتور V8 و V12 به فروش می‌رسد، کنترل بدنه و فرمان‌پذیری بسیار خوبی را به راننده ارائه می‌کند.

نسخه V12 توان تولید ۵۲۸ اسب بخار را دارد که به چرخ‌های عقب خودرو منتقل می‌شود. این خودرو با وجود محاسنی که دارد از معایبی چون سیستم اطلاعات سرگرمی نامناسب رنج می‌برد که در دنیای امروز و به‌ویژه در یک گرن‌تورر اصلا نباید این‌گونه باشد. خوشبختانه برخلاف این مورد، کیفیت مواد به‌کاررفته در ساخت کابین DB11 واقعا بالا است اما همچنان به رقبایی چون بنتلی و لکسوس نمی‌رسد.

بنتلی فلایینگ اسپور

شاید بهتر باشد دیدمان را از یک گرن‌تورر کمی بازتر کنیم و آن را به خودروهای دو در محدود نکنیم چراکه فلایینگ‌اسپور نیز همانند برادر کوچکش، کانتیننتال، در پیمودن مسافت‌های طولانی با عملکرد خوب، سرعت زیاد و حفظ اصالت خود تبهر دارد. این خودرو در سه نسخه V8، W12 و هیبریدی V6 به فروش می‌رسد.

سدان لوکس بنتلی به‌جز المان طراحی یک گرن‌تورر، تمامی ویژگی‌های لازم را برای ایجاد تجربه یک سفر دلپذیر را دارد. موتور W12 آن ۶۲۶ اسب بخار قدرت و ۸۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و می‌تواند بدنه ۲۴۳۷ کیلوگرمی آن را درعرض ۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. میل ضدلغزش فعال، فرمان‌پذیری چهارچرخ و سیستم تعلیق سه کاناله بادی بخشی از لیست گسترده امکانات این خودرو به شمار می‌روند.

پورشه پانامرا GTS

آخرین گرن‌تورر واقعی که پورشه معرفی کرد، ۹۲۸ GTS بود که در سال ۱۹۹۵ رونمایی شد؛ با این همه، مدل پانامرا توانسته به‌خوبی جای خالی یک GT واقعی در خانواده پورشه را پر کند. نسل دوم این خودرو که بهبودهای فراوانی را هم تجربه کرده، نمونه‌ای عالی از توان مهندسی بالا پورشه محسوب می‌شود.

پلتفرم این خودرو با کانتیننتال و فلایینگ‌اسپور یکسان است و با وجود اینکه زیر بدنه، قطعات مشترک زیادی با آن‌ها دارد اما در دو نسخه هاچبک و اسپرت توریسمو و با  دو موتور V6 و V8 عرضه می‌شود. GTS بهترین گزینه میان مدل‌های پانامرا به شمار می‌رود که برخلاف نسخه توربو/ توربو S، از تمام ۴۷۳ اسب بخار قدرت خود نهایت استفاده را می‌برد و بازخورد بسیار مناسبی را هنگام رانندگی به راننده منتقل می‌کند. این مورد با حذف سیستم هیبریدی بهتر هم می‌شود.

پورشه تایکان

حال که پانامرا را به این لیست اضافه کرده‌ایم، نمی‌توانیم حضور پررنگ تایکان را نادیده بگیریم. تایکان از زمان رونمایی در سال ۲۰۱۹ در سه نسخه اسپرت توریسمو، استیشن و کراس توریسمو درکنار نسخه اصلی عرضه شده است. جالب‌ است که این کوپه با وجود عملکرد فنی بالایی که دارد با همان خصایص، کاراکتر و طمانینه سایر محصولات پورشه رفتار می‌کند؛ این اطمینان در بخش‌هایی چون فرمان‌پذیری، تعادل شاسی و میراگری سیستم فنربندی هویدا و آشکار بود.

شاید بزرگ‌ترین ضعف تایکان به‌عنوان یک GT را بتوان گستره مسسافت قابل‌‌پیمایش آن دانست که از ۳۷۰ تا حدود ۵۰۰ کیلومتر محدود شده است؛ بنابراین شاید نتوان برای یک سفر طولانی روی آن چندان حساب باز کرد اما به‌عنوان یک گرن‌تورر روزمره به‌خوبی نقش خود را ایفا می‌کند.

آئودی ای-ترون GT

نزدیک‌ترین رقیب تایکان در این رقابت، ای-ترون GT محسوب می‌شود که از لحاظ طراحی، شباهت بیشتری به یک گرن‌تورر دارد. این کوپه آلمانی هم مانند بسیاری از اعضای این لیست از همان سطح بالای راحتی، کیفیت و توان راندمان بالا و پویایی مناسب سود می‌برد. نسخه پایه GT توان تولید ۵۲۳ اسب بخار قدرت را دارد و از یک باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و با هربار شارژ کامل، نهایتا توان پیمایش ۴۰۰ تا ۴۵۰ کیلومتر را دارد.

آئودی ای-ترون GT به لطف بهره‌وری از سیستم تعلیق و تنظیمات میراگرها، راندمانی نرم دارد که درکنار عملکرد سبک فرمان و حالت نرم میل‌های ضدلغزش، راننده‌اش را در مسیرهای طولانی تحت‌تاثیر قرار می‌دهد؛ البته اگر ایستگاه‌ شارژ سریع در مسیر سفر وجود داشته باشد.

آستون‌مارتین DBX

آخرین نمونه یک گرن‌تورر احتمالا در ظاهر آستون‌مارتین DBX متولد شده است چون نسخه پایه ۵۴۲ اسب بخار آن برخلاف ظاهر شاسی‌بلند خود، تمام توانایی‌های یک GT را دارد. نتیحه تلاش آستون‌مارتین با داشتن یک پیش‌فرض متفاوت برای خلق شاسی‌بلند خود، این شده است که DBX از همان زبان دینامیکی ونتیج، DB11 و DBS پیروی می‌کند.

هدف از خلق DBX ایجاد حس هدفمندبودن در راننده بوده نه رسیدن به اعداد و ارقام خاص؛ بنابراین مانند حیوانی دست‌آموز کاملا تحت تسلط راننده است و باوجود وزن بالایش، حس کیفیت و کنترل سنگینی خود را به راننده القا می‌کند. DBX درحقیقت باید به‌عنوان نسل بعدی سدان لوکس رپید معرفی می‌شد اما باتوجه به اقبال بالاتر شاسی‌بلندها در بازار خودروی امروزی، می‌بینیم آستون‌مارتین کار درستی انجام داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (5303 ديدگاه)

    بین این همه خوبان کدومو انتخاب کنم سرگیجه گرفتم خدا 😵

    موافقم 93
    مخالفم 4
    1. علی

      ۲۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      من بهت میگم ، اول شاه خودروها را انتخاب کن که فراری هست ، بعد لکسس بعد از ایندو هم پورشه ،

      موافقم 37
      مخالفم 72
      1. بهنام

        ۲۲ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (788 ديدگاه)

        بنظر نگارنده هر چی به ذهنش رسیده رو تو لیست گذاشته تا دل کسی نشکنه.
        ماشین هایی که بتوان به عنوان گرندتورر سنتی ازشون نام برد شامل فراری روما، بنتلی ، لکسوس ال سی و آستون مارتین هستن. به معیارهای این مقاله احتمالا میشه دهها مدل دیکر رو تو این لیست جا داد. به هر شکل انتخابم بین اینها فراری روما بعد لکسوس .

        موافقم 33
        مخالفم 14
      2. Sobhan

        ۲۲ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (412 ديدگاه)

        منم دقیقا بین اینا همه فراری و لکسوس برام از همه جذاب تر بودن

        موافقم 19
        مخالفم 15
      3. Lamborghini

        ۲۳ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (16 ديدگاه)

        الان شاه خودرو ها فراری هست؟🤣
        این همه فن برندهای مختلف هم غاغه؟نه؟
        متاسفم واسه این عقیده
        از فراری خیلی بهتر هم وجود داره

        موافقم 10
        مخالفم 1
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (9889 ديدگاه)

      بین این همه خوبان فکر کن ببین عزیزان زحمتکش مملکت ما که همیشه دستشان تو جیب مردم گیر میکنه در هم نمیاد اگر سالی ۱۰تا از هر کدوم از اینا را هم بیارن و به پول خون انیشتین هم میفروختند به کله‌گنده‌های خودشان که پولشان از پارو بالا میره هم خیابون‌های ما قِشنگ میشد ، هم کمی از بودجه تامین میشد ، هم مردم ما میفهمیدند خودرو فقط تیبا کوئیک ۲۰۷ رانا نیست در جهان و آدم‌های موفق خارِجکی اونجا چه چیزا خفنی سوار میشوند نه اینجا که طرف پشت رولِ دیگنیتی ژسِ دیکاپریو ( پَشمَک حاج عبدالّاه ) میگیره !

      موافقم 36
      مخالفم 32
      1. Lamborghini

        ۲۳ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (16 ديدگاه)

        اونا به وضعیت مردم نگاه میکنن
        نه اینکه کاربر navid 0098 میخواد خیابونا قشنگ بشن و خودشم پر GT باشه

        موافقم 5
        مخالفم 0
    3. Hemn

      ۲۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (101 ديدگاه)

      بنتلی کانتیننتال

      موافقم 37
      مخالفم 14
    4. آرین

      ۲۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (444 ديدگاه)

      خوش به سعادتت!
      من فقط می‌تونم بین پراید و پژو و سمند انتخاب کنم.

      موافقم 31
      مخالفم 9
    5. Amir.ali

      ۲۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (47 ديدگاه)

      واقعا نمیشه یکی رو انتخاب کرد، یکی از یکی زیباتر و بهتر
      ولی من انتخابم فراری روما

      موافقم 29
      مخالفم 6
    6. دوستدار خودروی برقی

      ۲۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (192 ديدگاه)

      تا شما داری انتخاب می کنی من یه موز بردارم مرسی

      موافقم 32
      مخالفم 9
    7. محسن

      ۲۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (110 ديدگاه)

      جنسیس کوپه بهترین گرند تور جهانه با اون غرش زیباش 🤤

      موافقم 4
      مخالفم 66
    8. viper2

      ۲۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      یه سوال چرا شورلت نمیاد موتور lsx376 یا lsx454 رو برداره بذاره رو کوروت که هم صداش خفن باشه هم پوشراد باشه هم تقویت پذیر؟

      موافقم 4
      مخالفم 25
      1. DoctoR

        ۲۲ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1036 ديدگاه)

        Lsx من رو یاد پونتیاک فایر برد و کامارو میندازه
        اصلا این ها میتونن یورو 6 و در آینده نزدیک یورو 7 اروپا رو پاس کنن ؟

        موافقم 9
        مخالفم 6
      2. d1123

        ۲۳ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (100 ديدگاه)

        احتمالا بخاطر افیشنسی بسیار پایین

        موافقم 10
        مخالفم 3
    9. فورد

      ۲۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (851 ديدگاه)

      بنتلی ها چقدر زیبا و خاص هستن دلم خواست

      موافقم 21
      مخالفم 6
    10. بی ام و

      ۲۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (25 ديدگاه)

      متخصص و پیر کارکشته این رده آستون DB11❤️❤️

      موافقم 21
      مخالفم 8
  2. Alan.r

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1079 ديدگاه)

    جای GT63 E performance و M8 و RS7 خالیه

    موافقم 37
    مخالفم 5
    1. MohammaD

      ۲۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (343 ديدگاه)

      گرند تورر های مرسدس ، gt دو در ، sl و e کوپه هستن. منتها بهترین گرند تورر مرسدس که اتفاقا حسابی موی دماغ کانتیننتال شده بود ، s کوپه بخصوص s65 بود که متاسفانه تولیدش متوقف شد و البته بماند که sl جدید حس لوکس تری میده نسبت به قبل و تا حدی همپوشانی داره با s کوپه و زبان طراحی s کلاس جدید چندان مناسب ماشین کوپه نیس

      موافقم 15
      مخالفم 6
  3. GMA

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (720 ديدگاه)

    انتخاب شخصی ام فلائینگ اسپور
    ولی انقدر همگی فوق‌العاده هستند که هر کدوم را انتخاب کنی بردی😄
    شاید بشه گفت فلائینگ اسپور کمترین نقص ممکن را داره،هیچ نقص بزرگی نداره…
    اما به جای e tron و لکسوس رقباشون را ترجیح میدم.

    موافقم 21
    مخالفم 9
  4. R@min

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1562 ديدگاه)

    از اینکه نویسنده این مقاله تحت تاثیر چه دراگی بوده که قیمه ها رو ماستا ریخته و کراس و سدان استیشن و… هم گرندتورر بحساب اورد بگذریم کانتیننتال با اختلاف زیادی بهترین و کامل ترین نمونه کلاسش هست.

    موافقم 35
    مخالفم 9
  5. Pouyan

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (166 ديدگاه)

    به نظر من معیار کامل این کلاس بنتلی کانتیننتال GT هستش.

    موافقم 24
    مخالفم 9
  6. RENAULT5

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    لکسوس L500 لایک
    استون مارتینdbxدیسلایک

    موافقم 38
    مخالفم 41
    1. RENAULT5

      ۲۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      پورشه تایکان وپانمرا لایک
      فراری بنتلی وبقیه دیسلایک
      سخت شد 😂

      موافقم 6
      مخالفم 52
  7. زیزیگولو

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (4341 ديدگاه)

    جای پورشه ۹۱۱ جی تی و موستانگ جی تی خالیه

    موافقم 10
    مخالفم 19
  8. ممد ژانگولر

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3381 ديدگاه)

    تو این لیست بالا اول و آخر فراری روما و دیگر هیچ با یک چهارلیتری تمام
    لاکردار ی چیز دیگست

    موافقم 12
    مخالفم 18
  9. mahdi

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (140 ديدگاه)

    اصیل ترین گرندتور
    بنتلی کانتیننتال
    اصلا این ماشین واژه گرندتور رو تعریف میکنه

    موافقم 24
    مخالفم 9
  10. fordglx2008

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    Lc 500
    Bd11
    آی ترون GT
    روما
    کانتیننتال
    فلایینگ
    پانامرا
    تایکان
    DBX

    موافقم 15
    مخالفم 8
  11. مازیار

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2237 ديدگاه)

    خوب نوبتی هم باشه نوبت لیست های غربال شده و ارزشمنده
    لیست هایی که شامل آثاری هنری و مهندسی و لذتبخش و کلا فراتر از محصولات عامیانه هستن
    لیست هایی مثل همین

    موافقم 25
    مخالفم 2
  12. corvette

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (293 ديدگاه)

    بنتلی کانتیننتال

    موافقم 21
    مخالفم 5
  13. fordglx2008

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    کانتیننتال فوق العادس ما هم چون الویت لوکس بودن رو ترجیح میدیم تا بقیه کاربرا یه چند دقیقه ای صرف انتخاب خودروی مورد علاقشون میکنن من برم یه استارت به ماشین بزنم کاربراتش فردا صبح سرویس نشه

    موافقم 12
    مخالفم 4
  14. TESLA

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    پورشه تایکان یک سر و گردن از همشون بالاتر هست

    موافقم 5
    مخالفم 32
  15. Amir mahdi @-1387

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    انتخاب من فراری روما و بنتلی هست

    موافقم 10
    مخالفم 4
  16. MohammaD

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (343 ديدگاه)

    همشون عالی

    رتبه بندی از نظر من (هم منطقی و هم احساسی ) :

    1_ فراری روما

    2_ بنتلی کانتیننتال

    3_ بنتلی فلایینگ اسپور

    4_ پورشه پانامرا

    5_ لکسوس LC

    6_ آستون dbx

    7_ پورشه تایکان

    8_ آستون db11

    9_ آئودی e_tron

    موافقم 22
    مخالفم 10
  17. Scuderia Ferrari

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3864 ديدگاه)

    از مجله با سابقه evo بعید بود همه چی رو قاطی کنه
    GT : کوپه دودر با ۲ یا ۲+۲ سرنشین با ترکیب موتور جلو و محور عقب .
    در مجموع بهترین GT ها رو برندهای بزرگ و مشهوری مثل آستون مارتین ، بنتلی و فراری تولید میکنن

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. phonix

      ۲۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1792 ديدگاه)

      لکسوس هم واقعا شایسته بود از نظر ظاهری از همه بهتر بود برای ماشین جی تی هم مشکل توان نداره و صدای تنفس طبیعی رو به گوشت میرسونه
      توی این ماشین ها هم باید ببخشید ولی روما به نظرم من بعد از کانتیننتال و لکسوس قرار میگیره بالاتر از استون

      موافقم 7
      مخالفم 3
  18. Sobhan

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (412 ديدگاه)

    خیلی سخته بین اینا انتخواب کردن 😰ولی چون دوست دارم قیافه ای خوبی داشته باشه لکسوس رو بر میدارم با اینکه بین اینا روما خیلی برام شیک و جذابه

    موافقم 9
    مخالفم 6
  19. Kato

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (440 ديدگاه)

    Lexus و دیگر هیچ…

    موافقم 15
    مخالفم 13
  20. مازیار

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2237 ديدگاه)

    هر بار مرور عکسها رو کابین DB11 قفل میشه🤩

    موافقم 11
    مخالفم 1
  21. behnam1012

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (982 ديدگاه)

    همشون عالین و جذابیت خاص خودشون رو دارن

    ولی اگه قرار باشه فقط یک انتخاب داشته باشم ، بنتلی کانتیننتال GT رو انتخاب میکنم .

    از نظر من همه چی تمامه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  22. Reza-a

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (408 ديدگاه)

    نمی‌دونم چرا همچین شباهت سمی به فکرم رسید ولی یه لحظه ظاهر DBX به نظرم شبیه لاماری اومد اونقدر ماشین چینی تو خیابونا زیاد شده فکر آدم به که کجاها نمیره!

    موافقم 5
    مخالفم 0
  23. ARMAN سابق

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    از بنتلی کانتیننتال کامل تر تو این لیست نمی بینم.
    قدرت عالی
    کابین عالی
    سکوت عالی
    طراحی عالی

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. phonix

      ۲۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1792 ديدگاه)

      سکوت ؟
      کافی گاز بدی تا روحت رو جلا بده
      اتفاقا ماشین های بنتلی ساکت نیستن صدای موتور با اسپیکر و البته صدای خود موتور ماشین به دور موتور بالا وارد کابین میشه تا از سواری لذت بببره راننده

      موافقم 2
      مخالفم 0
  24. Royal Driver

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1266 ديدگاه)

    این کانتیننتال و دی‌بی۱۱ عشقن عشق

    موافقم 2
    مخالفم 1
  25. همایون

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (546 ديدگاه)

    نمیشه که شما اول بگی خودرو جی تی باید دو در و چهارسرنشینه باشه که لوکس باشه و پیشران دوازده سیلندر داشته باشه بعد از سدان و کراس اور وخودرو برقی رو GT خطاب کنی خب اگه اینا هستن چرا مکلارن GT نیست البته نظر خودشه دیگه.ولی به نظر من خودرو GT باید دودر چهارنفره لوکس موتور جلو و پرسرعت باشه تو این لیست هم روما DB11 کانتینتال و لکسوس فقط جی تی بودن.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  26. نویدی

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (282 ديدگاه)

    1-بنتلی کانتیننتال gt
    2-استون DB11
    3-BMW M8

    موافقم 4
    مخالفم 1
  27. Pouyan

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (166 ديدگاه)

    بعد از یه جایی نویسنده نشسته پشت منقل فکر کنم.
    ماشینای خیلی بی ربطیو اورده بود تو لیست،اگه اینا GT باشن پس نصف ماشینای دنیا هم GT حساب میشن.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  28. ❤BMW❤

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1244 ديدگاه)

    M8 کجاس ؟🥺
    به نظرم بهترینشون روما
    بعد آستون db11
    بعد لکسوس
    بعد آئودی
    بعد dbx
    بعد کانتیننتال
    بعد تایکان
    بعد پانامرا
    بعد فلایینگ‌اسپر

    راست ، توی تیتر بخش آستون DB11 ، نوشتید BD11 :)))))

    موافقم 3
    مخالفم 0
  29. mmz2008

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    وای فلاینگ اسپور چقدر جذابه درسته همشون جذابن ولی فلاینگ اسپور یه چیز دیگس هم اسپرته هم سدانه هم لوکسه دیگه چی میمونه که نباشه 😍

    موافقم 1
    مخالفم 0
  30. Ardalan Tehrane

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    فراری و لکسوس و بنتلی همیشه حرف اولو میزنه البته پورشه هم باید بگم.
    از نظر من باشه لکسوس و فراری رو ترجیح میدم تا وقتی کا این ماشینا بیان منتظرم تا نمایشگاه معرفی کنه و بخرمش

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا