چشم انداز

نگاهی به سریع‌ترین خودروها در پیست ویرجینیا یا نوربرگ‌رینگ آمریکا

پیست نوربرگ‌رینگ آلمان را می‌توان مشهورترین پیست دنیا برای علاقه‌مندان به خودرو دانست. این پیست در طول سال‌ها آن‌قدر شهرت پیدا کرده است که رکورد زنی در آن برای خودروسازان مختلف بسیار اهمیت داشته و نشان‌دهندهٔ توانایی‌های خودروها است. بااین‌حال، در دیگر کشورهای جهان هم پیست‌های مشهوری وجود دارد که می‌تواند به همان اندازهٔ نوربرگ‌رینگ برای خودروها چالش‌برانگیز باشد و توانایی‌های آن‌ها را نشان دهد. یکی از این پیست‌ها، پیست بین‌المللی ویرجینیا در آمریکا است که به‌طور مخفف VIR نامیده می‌شود و آن را نوربرگ‌رینگ آمریکایی می‌دانند.

این پیست با ۶.۶ کیلومتر طول یکی از طولانی‌ترین پیست‌های ایالات‌متحده بوده و با ترکیبی هیجان‌انگیز از پیچ‌های چالش‌برانگیز و مستقیمی‌های سرعت‌بالا، سخت‌ترین پیست آمریکا به‌حساب می‌آید. پیست ویرجینیا ۳۵ پیچ دارد که تعدادی از آن‌ها سرعت بالا و برخی سرعت پایین هستند و همین ویژگی چالش سختی را پیش روی خودروها می‌گذارد. سریع رفتن در این پیست به قدرت، چسبندگی و انعطاف‌پذیری بالا به‌علاوهٔ اعتمادبه‌نفس فروان نیاز دارد. در اینجا اگر خودرویی نقاط ضعفی را در خود پنهان کرده باشد، به‌راحتی پیدا می‌شود. VIR کاملاً توانایی ترمز، شتاب و هندلینگ خودروها را به چالش می‌کشد و هر لپ تایم در ویرجینیا نشان‌دهندهٔ عصارهٔ پرفورمنس و شخصیت کامل یک خودرو است.

از سال ۲۰۰۶ تاکنون، کارانددرایور هرساله طی رقابتی بنام لایتنینگ لپ یا دور صاعقه، با جدیدترین خودروهای پرفورمنس بازار در پیست VIR اقدام به تایم زنی می‌کند. به لطف این رقابت‌ها، هم‌اکنون لیستی شامل لپ تایم بیش از ۳۰۰ خودروی اسپرت گوناگون متعلق به سال‌های مختلف در پیست VIR را در اختیار داریم که مرور آن می‌تواند بسیار جالب باشد. پیست VIR به این خاطر توسط کارانددرایور برای برگزاری رقابت‌های سالانهٔ دور صاعقه انتخاب شد که نزدیک‌ترین پیست در ایالات‌متحده به نوربرگ‌رینگ محسوب می‌شود. حال در ادامه به سریع‌ترین خودروها در پیست بین‌المللی ویرجینیا نگاهی خواهیم داشت.

سریع‌ترین خودروها در پیست VIR

۱-مک‌لارن سنا

تایم: ۲:۳۴.۹

رکورددار اکثر پیست‌های دنیا یعنی مک‌لارن سنا رکورد پیست ویرجینیا را هم در اختیار دارد. این هایپرکار بریتانیایی در سال ۲۰۱۹ موفق به ثبت تایم ۲ دقیقه و ۳۴.۹ ثانیه در این پیست شد و با اختلاف زیادی در صدر لیست قرار گرفت تا جایی که پس از سه سال هنوز خودرویی موفق به شکستن رکورد آن نشده است.

۲-مرسدس AMG GT بلک سریز

تایم: ۲:۳۷.۰

مرسدس AMG GT بلک سریز که هم‌اکنون رکورد پیست نوربرگ‌رینگ را در اختیار دارد، در VIR هم یکی از سریع‌ترین خودروها است هرچند که نتوانست به رکورد مک‌لارن سنا حتی نزدیک شود. این خودرو در رقابت دور صاعقهٔ امسال حضور داشت و یک دور پیست ویرجینیا را نسبت به AMG GT R نزدیک به ۶.۵ ثانیه سریع‌تر طی کرد.

۳-پورشه ۹۱۱ GT2 RS

تایم: ۲:۳۷.۸

پورشه ۹۱۱ GT2 RS در حال حاضر با کیت پرفورمنس منثی سریع‌ترین خودروی تولیدی پیست نوربرگ‌رینگ محسوب می‌شود اما نسخهٔ استاندارد آن در ویرجینیا رتبهٔ سوم را در اختیار دارد. این خودرو در سال ۲۰۱۸ با ثبت تایم ۲ دقیقه و ۳۷ ثانیه، به سریع‌ترین ساختهٔ پورشه در VIR تبدیل شد.

۴-مک‌لارن ۷۶۵LT

تایم: ۲:۳۸.۴

در بین پنج خودروی سریع VIR یک مک‌لارن دیگر هم حضور دارد. ۷۶۵LT در سال ۲۰۲۱ به این پیست آمد و تایم نسخهٔ قبلی خود یعنی ۷۲۰S را ۱.۳ ثانیه بهبود بخشید. بااین‌حال، این برای پشت سر گذاشتن اعجوبهٔ پورشه کافی نبود و سوپرکار مک‌لارن در جایگاه چهارم قرار گرفت.

۵-شورلت کوروت ZR1

تایم: ۲:۳۹.۵

پرچم‌دار نسل قبلی کوروت موفق به ثبت رکورد چشمگیری در VIR شد. ZR1 که در رقابت سال ۲۰۱۹ حضور داشت، تایم ۲ دقیقه و ۳۹.۵ ثانیه را ثبت کرد که با سریع‌ترین خودروی موتور جلوی این پیست یعنی AMG GT بلک سریز ۲.۵ ثانیه اختلاف دارد. این در حالی است که کوروت Z06 قبلی تایم ۲ دقیقه و ۴۴.۶ ثانیه را در VIR ثبت کرده است.

۶-مک‌لارن ۷۲۰S

تایم: ۲:۳۹.۷

سه سال قبل از ۷۶۵LT یعنی در سال ۲۰۱۸، همتای استاندارد آن یعنی ۷۲۰S به ویرجینیا رفت با ثبت تایم قابل‌توجه ۲ دقیقه و ۳۹.۷ ثانیه، در آن سال پس از GT2 RS به دومین خودروی سریع این پیست تبدیل شد. تایم ۷۲۰S پیشرفت چشمگیری را نسبت به مک‌لارن ۶۵۰S با ۲ دقیقه و ۴۵.۸ ثانیه نشان می‌داد.

۷-پورشه ۹۱۱ GT3

تایم: ۲:۴۰.۶

جدیدترین محصول پیست محور پورشه یعنی ۹۱۱ GT3 امسال در رقابت دور صاعقه حضور داشت و تایم چشمگیر ۲ دقیقه و ۴۰.۶ ثانیه را ثبت کرد. GT3 جدید با این تایم دقیقاً یک ثانیه از GT3 RS نسل قبلی و نزدیک به دو ثانیه از توربو S کنونی در VIR سریع‌تر بوده است.

سریع‌ترین سدان‌ها در پیست VIR

۱-پورشه پانامرا توربو S

تایم: ۲:۴۷.۸

در رقابت دور صاعقهٔ امسال، پورشه پانامرا توربو S رکورد سریع‌ترین سدان پیست ویرجینیا را شکست. این سوپرسدان آلمانی به لطف ۶۳۰ اسب بخار قدرت، با اختلاف ۱.۵ ثانیه رکورد قبلی که متعلق به مرسدس AMG GT63 S بود را شکست.

۲-مرسدس AMG GT63 S

تایم: ۲:۴۹.۳

مرسدس AMG GT63 S در سال ۲۰۱۹ طی رقابت دور صاعقه به پیست ویرجینیا رفت با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۴۹.۳ ثانیه، سریع‌ترین سدان این پیست لقب گرفت اما این رکورد تنها سه سال دوام آورد. بااین‌حال، سوپرسدان مرسدس همچنان رکورد سریع‌ترین سدان پیست نوربرگ‌رینگ را در اختیار دارد.

۳-کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

تایم: ۲:۴۹.۴

در رقابت امسال دور صاعقه، علاوه بر پانامرا توربو S دو سوپرسدان دیگر هم حضور داشتند که یکی از آن‌ها کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ بود. این ماشین با ۶۶۸ اسب بخار قدرتی که فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، تنها یک‌دهم ثانیه از AMG GT63 S چهارچرخ محرک کندتر بوده است.

۴-ب‌ام‌و M5 CS

تایم: ۲:۵۰.۳

سومین سوپرسدان دور صاعقهٔ امسال ب‌ام‌و M5 CS بود. این ماشین که هم قوی‌تر و هم سبک‌تر شده است، تایم M5 کامپتیشن را ۳.۷ ثانیه بهبود بخشید و به سریع‌ترین سدان ب‌ام‌و در VIR تبدیل شده ولی بااین‌حال نتوانست حریف CT5-V شود و نزدیک به یک ثانیه کندتر از رقیب آمریکایی عمل کرد.

۵-ب‌ام‌و M3 کامپتیشن xDrive

تایم: ۲:۵۳.۵

از پنج سدان سریع در پیست ویرجینیا، چهار خودرو امسال رکورد زنی کرده‌اند. در این رقابت یک نمایندهٔ دیگر از ب‌ام‌و هم حضور داشت که M3 کامپتیشن xDrive بود. این خودرو ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد که بسیار از دیگر سدان‌های لیست کمتر است ولی بااین‌حال توانسته خود را در بین پنج سدان سریع ویرجینیا جای دهد.

سریع‌ترین شاسی‌بلندها در پیست VIR

۱-پورشه کاین توربو GT

تایم: ۲:۵۲.۶

در رقابت دور صاعقهٔ امسال پورشه علاوه بر رکورد سدان‌ها، رکورد شاسی‌بلندهای پیست VIR را هم با کاین توربو GT شکست. این خودرو با وجود قدرت کمتر نسبت به رکورددار قبلی یعنی لامبورگینی اوروس، تایم ۲ دقیقه و ۵۲.۶ ثانیه را ثبت کرد و با اختلاف چشمگیر ۳.۲ ثانیه سریع‌ترین شاسی‌بلند پیست VIR لقب گرفت.

۲-لامبورگینی اوروس

تایم: ۲:۵۵.۸

در سال ۲۰۱۹ لامبورگینی اوروس با ثبت تایم ۲ دقیقه و ۵۵.۸ ثانیه به سریع‌ترین شاسی‌بلند پیست ویرجینیا تبدیل شد. عملکرد این خودرو برای یک شاسی‌بلند چشمگیر بود زیرا پیست را از خودروهایی مثل آئودی R8 و آلفارومئو جولیا کوادریفولیو سریع‌تر طی کرد اما سه سال بعد پورشه این پیست را حتی از این هم سریع‌تر پیمود.

۳-پورشه کاین توربو

تایم: ۲:۵۹.۲

در همان سال ۲۰۱۹ پورشه کاین توربو هم در کنار اوروس در رقابت دور صاعقه حضور داشت و چون هنوز خبری از مدل‌های توربو S هیبریدی و توربو GT نبود، قوی‌ترین نسخهٔ کاین محسوب می‌شد. این خودرو با تنها ۵۵۰ اسب بخار قدرت، تایم قابل‌توجه ۲ دقیقه و ۵۹.۲ ثانیه را ثبت کرد.

۴-ب‌ام‌و X5 M کامپتیشن

تایم: ۳:۰۰.۵

یکی دیگر از شاسی‌بلندهایی که در رقابت دور صاعقهٔ ۲۰۲۲ حضور داشت ب‌ام‌و X5 M کامپتیشن بود. این خودرو اما با وجود برخورداری از ۶۲۵ اسب بخار قدرت، نتوانست حتی رکورد سال ۲۰۱۹ کاین توربوی ۵۵۰ اسب بخاری را بشکند ولی بااین‌وجود خود را در رتبهٔ چهارم سریع‌ترین شاسی‌بلندهای VIR قرار داد.

سریع‌ترین خودروهای محرک جلو در VIR

۱-هوندا سیویک تایپ R لیمیتد ادیشن

تایم: ۳:۰۰.۷

امسال در رقابت دور صاعقه رکوردهای زیادی جابجا شد زیرا علاوه بر شکستن رکورد سریع‌ترین سدان و شاسی‌بلند، هوندا سیویک تایپ R لیمیتد ادیشن هم رکورد سریع‌ترین خودروی محرک جلوی پیست VIR را شکست. این خودرو رکورد تایپ R معمولی که در سال ۲۰۱۸ ثبت شده بود را ۳.۲ ثانیه بهتر کرد.

۲-مینی کوپر JCW GP

تایم: ۳:۰۳.۸

هوندا سیویک تایپ R معمولی با تایم ۳ دقیقه و ۳.۹ ثانیه که در سال ۲۰۱۸ ثبت کرده بود، رکورد سریع‌ترین خودروی محرک جلوی پیست ویرجینیا را در اختیار داشت تا اینکه در سال ۲۰۲۱ مینی کوپر JCW GP با اختلاف تنها یک‌دهم ثانیه این رکورد را شکست هرچند که یک سال بعد سیویک با نسخهٔ لیمیتد ادیشن دوباره آن را پس گرفت.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. JDM lover

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (656 ديدگاه)

    مکلارن چقدر نماینده داره دمش گرم
    CT5V بلک وینگ هم تایمش فوقالعاده است با توجه به دنده دستی و دیفرانسیل عقب بودن ، حتی بهتر از m5cs هست تایمش 😵
    Amg gt bs هم خیلی خوبه ، بینظیره
    یکی از بهترین سوپرکار های موتور جلو چند سال اخیر

    تایم کوروت هم قابل توجهه تونسته رتبه سوم بشه 👌
    یکی از خودروهای داخل لیست که خیلی باهاش حال میکنم و خیلی عاشقشم ۹۱۱ gt2 rs هست و همچنین gt3

    موافقم ۵۵
    مخالفم ۴
    1. JDM lover

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (656 ديدگاه)

      ببخشید حواسم نبود کوروت رتبه پنجم شده

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۲
    2. محمد هادی

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (965 ديدگاه)

      فقط حیف که بی ام و یک نماینده هایپر کار نداره از جایکاه تایمش لذذت ببریم
      مجبوریم عششق کنیم با تایم سوپر سدانش
      راستی لامبو با SVJ چرا تایم نداره؟
      درحالی که مثلا ۹۱۱ جی تی سه تایم داره!

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱
  2. R@min

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    پس تایم ۲:۳۸.۶۲ فورد جی تی چی ؟؟؟

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۸
    1. JDM lover

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (656 ديدگاه)

      سلام اقا رامین
      یه سوال داشتم کمی بی ربطه به مطلب
      میخواستم بدونم روش اصولی تیونینگ و ارتقای خودرو های افرودر برای عملکرد بهتر توی افرود چیه ؟؟؟؟؟؟
      ممنون میشم جواب بدید

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۴
      1. R@min

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (75 ديدگاه)

        سلام دوست عزیز

        حتما تو یه پست مربوط به همراه بقیه دوستان بحث می کنیم.

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱
        1. JDM lover

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (656 ديدگاه)

          ممنون

          موافقم ۷
          مخالفم ۳
    2. امیر دهقان

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (569 ديدگاه)

      پیست VIR کانفیگوریشن یا شکل‌های مختلفی داره و تایم‌هایی که اینجا آورده شدن متعلق به شکل Grand West Course با ۶.۵۹۸ کیلومتر طول و ۲۸ پیچ هست درحالیکه تایم فورد GT در شکل Grand East Course با ۶.۷۵۹ کیلومتر طول و ۲۵ پیچ ثبت شده

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۱
      1. R@min

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (75 ديدگاه)

        ممنون دقت نکردم به این قضیه.

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۳
    3. akrh78

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1255 ديدگاه)

      چون این مقاله فقط تایم هایی هست که توی لایتنینگ لپ ثبت شدن نه کل رکورد های پیست

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
      1. R@min

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (75 ديدگاه)

        بله درسته من اول فکر کردم رکوردهای کلی هست ممنون.

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۱
  3. مازیار

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1295 ديدگاه)

    سنا که وضعش مشخصه
    اما بنظرم ارزش رکورد AMG GT BS از همه بیشتره
    برابری با رکورد GT2 RS توسط متخصصانی که پیشینه خیلی کمتری در موتوراسپرت نسبت به پورشه دارن یعنی کاری کارستان

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۳
    1. akrh78

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1255 ديدگاه)

      در مورد یه شرکت اماتور که صحبت نمی‌کنی
      مرسدس چند دهه بخاطر تصادف مرگبار لمانز ۵۵ کلا از موتوراسپورت کشید کنار
      رکورد بلک سریز از این جهت بسیار قابل احترامه که موتور جلو هست و وزن زیادتری نسبت به رقیباش داره

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۵
      1. مازیار

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1295 ديدگاه)

        درست فرمودید
        اما منظور من از موتوراسپرت اتومبیلهای
        جاده ای متداولی هستن که معمولا توی پیستها تایم میزنن همون جایی که در اون پورشه از بقیه فعال تره
        راجع به همین مطلب مقاله

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۱
    2. Si

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (200 ديدگاه)

      من ماشین مورد علاقم اول پورشه بعد فراری و بنز و بی ام و و دوج هستن ولی همه اینو میدونن بنز اگه بخواد میتونه چیزهایی بسازه که در هیچ عقلی قابل قبول نباشه و شاید چندین سال آینده متوجه بشن، این ثابت شده، بنز با s کلاس سطح آپشن و لوکس بودن رو چند پله بالاتر برد و موتور های مانند m156 و m279 و همین amg One جدید یا بنز eqs یا همین eqxx که شاهکار مهندسی هست و بنز میخواد باری دیگر انقلاب به پا بکنه در صنعت خودرو سازی که آدم می مونه این چه تکنولوژی هست که بنز داره ولی خودرو ساز های دیگه نه

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۹
  4. ارین صاحب جمعی

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (929 ديدگاه)

    آلمانی ها در همه جا پرچم را بالا نگه داشتن

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۱۸
  5. AMIN (M.A.S)

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (714 ديدگاه)

    میدونید یه حسی بهم میگه رو رتبه های این مقاله نمیشه حساب کرد
    داج وایپر ۲:۴۰.۲ ثانیه و بالاتر از ۹۱۱ GT3
    کوروت ZR1 تایمش ۲:۳۷.۲۵ بیخ گوش اقای بنز ( ویرجینیا یکی از کلا دو پیستیه که کوروت توش از ACR سریعتر بوده بقیه جاها وایپر برتر بود )
    فورد GTهم یه ۲:۳۸ یا همچین چیزی داشت
    تایم GT2 RS هم ۲:۳۷.۰ نبود یه کم خرده داشت فک کنم

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲۲
    1. heshmat021

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (179 ديدگاه)

      اینا تایم هایی که توسط کار اند درایور ثبت شده و همه خودرو ها توش نیست متاسفانه

      موافقم ۹
      مخالفم ۲
      1. R@min

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (75 ديدگاه)

        بله همینطوره اما استناد به مجله کار درستی نیست چون خود پیست لیدربورد داره.

        تا اونجایی که راجب لایتنینگ لپ سالانه کار اند درایو توسط مجله بیان شده در سال های اخیر:

        -تمام تایم های محصولات جنرال موتورز رسمی و با راننده خود برند هست.
        -تایم های گروه فولکس واگن، مرسدس و بی ام و با حضور تیم مهندسی و ستاپ مخصوص هست اما راننده اختصاصی برند حضور نداره.
        -فورد و داج هیچ تایم رسمی نزدن و حتی تیم مهندسی هم نمی فرستن و تایم ها مستقل هست. البته تایم فورد جی تی هم که توسط بیلی جانسون راننده فورد زده شد در طی یک هات لپ تمرینی و بدون ستاپ و لاستیک مصرف شده و بدون اصلاحات لازم برای تایم زنی بود. حتی خود فورد هم این تایم رو به رسمیت نشناخت و توسط خود بیلی جانسوس رسانه ای شد.
        -برندهای ژاپنی هم تایم لکسوس RCF TRACK EDITION رسمی هست و بقیه مستقل توسط راننده های مجله.
        -فراری هم کلا به جز پیست های خودش تو هیچ پیستی دیگه ای رکورد نمی زنه.

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۱
  6. heshmat021

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (179 ديدگاه)

    لیست ناقصه فکر میکنم

    تسلا مدل اس ۲:۵۰.۷
    فورد جی تی ۲:۳۸.۶۲
    داج وایپر ۲:۴۰.۰۲

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۵
  7. رامتین

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2519 ديدگاه)

    افرین به پورشه که در همه سگمنتها رتبه های اول یا دوم را داره. واقعا کارش درسته.

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳
  8. Sobhan

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اگه لامبورگینی اسنزا بود که همه اینا الان تو باقالی ها بودن 😂

    موافقم ۳
    مخالفم ۲۴
    1. Si

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (200 ديدگاه)

      واقعا ماشین خوبی هست و کسی نمیتونه تکذیب بکنه ولی پادشاه پیست ها پورشه هست و حتی اگر اون هم رکورد بزنه پورشه یه چیز بهتر میده بیرون

      موافقم ۶
      مخالفم ۴
    2. GMA

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (74 ديدگاه)

      اسنزا خودرو جاده ایه که با خودرو های جاده ای مقایسه میکنی پروفسور؟یه حرفایی نزنید به خلقت خدا شک کنیم…:))

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
      1. R

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سنا مگه جاده ایه؟

        موافقم ۱
        مخالفم ۹
        1. sayadi

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (5 ديدگاه)

          مک‌لارن خود اذعان داشته است که سنا افراطی‌ترین خودروی جاده‌ای است که تابه‌حال تولید کرده است. البته این هایپرکار در درجهٔ اول برای استفاده در پیست ساخته شده است اما خودرویی کاملاً قانونی و خیابانی محسوب می‌شود
          حرفی که خود مک‌لارن زمان معرفی سنا زده

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۱
        2. GMA

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (74 ديدگاه)

          بستگی داره در کدوم کشور استفاده بشه،در برخی کشور ها هست.

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
  9. مهدی

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1184 ديدگاه)

    وقتی sf90 تایم نزنه رکورد سنا خیلی اعتبار نداره🤫

    موافقم ۷
    مخالفم ۲۲
    1. مازیار

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1295 ديدگاه)

      آقای مهدی
      SF90 و سنا توی سه تا پیست تایم دارن
      یکی دو دهم ثانیه فراری سریع تره
      یکی حدود دو ثانیه فراری سریع تره
      و یکی بیشتر از سه ثانیه مک لارن سریع تره

      و با توجه به پنج سال اختلاف سنی که دارن
      گمون نکنم این مسئله از طرف یه فراری فن جایی برای مطرح کردن داشته باشه
      ضمنا کسی جلوی فراری رو برای تایم زنی نگرفته
      نکنه اینکه فراری به هیچ پیستی وارد نمیشه
      بخاطر اینه که فن هاش بگن اگه بخواد میتونه؟!!!!

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۵
      1. Scuderia Ferrari

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (3637 ديدگاه)

        آقا مازیار
        تایم نزدن فراری در پیست چندتا دلیل داره که قبلاً بهش اشاره شده ولی شما قبول کن که اگه قرار به رکوردزنی باشه ، اکثر رکوردهای مکلارن سنا رو میزنه
        فیلم رکوردزنی در پیست آنجلسی کاستال توسط مجله اوو که مهندسان فراری هم اونجا حضور داشتن رو اگه ببینید متوجه سریع بودن این ماشین در پیست خواهید شد
        ترمزهای قوی و شتاب گیری های رعدآسا بعد از خروج از پیچ که باعث میشه بتونه بهترین زمان ها رو ثبت کنه
        البته ناگفته نماند که نسخه جدید SF90 استراداله هم تو راهه و مجال نفس کشیدن به رقبا رو نمیده 👊👊

        موافقم ۴
        مخالفم ۴
        1. مازیار

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1295 ديدگاه)

          ایمان عزیز
          فراری همه چی داره همه چی
          شهرت اعتبار افتخار مشتری بیش از
          حد نیاز همه در بالاترین حد
          و احتیاجی به تایم زنی پیست نداره
          اگه اینطور بگین پذیرشش هم راحت تره
          و خودمم کاملا قبول دارم

          ولی با اما و اگر نه
          سه تا پیست تایم دارن که مشخصه
          تازه اگه هم دوره بودن یه چیزی
          پنج سال اختلاف زمانی خودت
          بهتر میدونی چقدر تاثیر داره

          موافقم ۸
          مخالفم ۰
      2. Scuderia Ferrari

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (3637 ديدگاه)

        آقا مازیار
        مکلارن یه دوره طلایی رو بعد از MP4-12C شروع کرد و با ۷۲۰S به اوج خودش رسید و همه نگاه ها رو به سمت خودش برد ولی این اواخر نتونست ادامه دهنده اون شروع پر قدرت باشه و راه رو برای رقبا باز و هموار کرد
        دوست دارم به عنوان یه طرفدار دوآتشه فراری ، رقبا همیشه سرحال و در بالاترین سطح باشن
        یعنی مثل فراری در اکثر زمینه ها فعال باشن چه در بحث خودروهای جاده ای چه در مسابقات

        اون فاصله زمانی ۵ سال هم برمیگرده به کم کار بودن مکلارن بخاطر عدم سرمایه کافی برای تولید محصولات جدید

        موافقم ۴
        مخالفم ۳
        1. مازیار

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1295 ديدگاه)

          همین الان که داریم حرف می زنیم
          مک لارن قله های شتاب و پیست
          درون سوز رو با ۷۶۵ و سنا در اختیار داره
          اگه این نتونستن باشه تونستن چی میشه؟

          موافقم ۷
          مخالفم ۰
        2. مازیار

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1295 ديدگاه)

          ظاهرا منظور شما از نتونست اون فاصله
          زمانی بین تولیدات هست
          اما چند سال طبیعیه ایمان جان نباید عجله کرد
          رده بالای فراری به تازگی معرفی شده اما
          مک لارن پنج سال قبل
          زیاد طول نمی کشه

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
      3. مهدی

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1184 ديدگاه)

        جناب مازیار اولا بنده به مزاح گفتم دوما پنج سال رو از کجا دراوردین؟؟ یکی دو سال! سوما اگر واقعا بخوایم مقایسه عادلانه توی پیست داشته باشیم باید یک راننده با هر دو خودرو تایم گیری کنه که نتیجش مشخصه . همون‌طور که خودتون گفتین تو یه پیست کوتاه sf90 دو ثانیه سریعتر بوده. اختلاف سن رو قبول دارم کاملا اما در نظر بگیرید که فراری یه خودروی کاملا شهری ساخته در حالی که سنا هیچ سنخیتی با جاده شهری نداره

        موافقم ۳
        مخالفم ۵
        1. مازیار

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1295 ديدگاه)

          بله فراری در یک کلام بقول شما شهری تر هست
          و یکی دو سال هم که بیشتره یکم
          هرچی باشه زمان زیادی هست در مقیاس پیشرفت تکنولوژی
          و اگه یک راننده برای هردو اتومبیل در نظر گرفته نشده دلیل نمیشه به ضرر فراری باشه باید عکس قضیه رو هم در نظر داشت

          اما آقای مهدی گذشته از مزاح که اشاره کردید
          شما قبل از این با لگن و آت و آشغال خطاب کردم تمام ماشینهای انگلیسی از رولزرویس گرفته تا مورگان، و حتی شخص گوردون موری!! (سیب کدوم درخته) نشون دادید که نه با صنعت خودرو انگلیس بلکه با خود انگلیس مشکل دارید به دلیل اینکه “هیچ کشور صنعتی نیست که تمام برندهای خودرویی اون بد و یا بقول شما لگن و آت و آشغال باشه”

          سال ۲۰۰۰ رولزرویس طبق آماری اعلام کرد که حدود سه چهارم از رولزرویس هایی که از ابتدا تاکنون ساخته شدن کماکان سر پا و آماده به حرکت هستن و اونوقت شما از قول تیمور ریشار که به نظرشون آلفارومئو بهترین ماشین دنیاست اونم تو کشوری که شاید ده تا رولزرویس هم توش نباشه می فرمائید که رولزرویس لگنه و این حرفها

          قبلا هم گفتم نظرات خوبی ارائه میدید و شخصا کامنت های شما رو دنبال میکنم اما نه در مورد اتومبیلهای انگلیسی چون درواقع خودتون این بخش از کامنت های خودتون رو از اعتبار انداختین به همون دلیل که عرض کردم

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۰
      4. 2311

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (495 ديدگاه)

        اختلاف پنجساله چیه باز سنا از ۲۰۱۸ تولید میشه اس اف ۹۰ از ۲۰۱۹
        اگه هم منظورت مربوط به سن پلتفرم و شاسی ماشیناس بازم اشتباه میکنی، ۴۵۸ در ۲۰۰۹ به تولید رسیده و MP4_12C در ۲۰۱۱

        موافقم ۱
        مخالفم ۴
      5. England

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1038 ديدگاه)

        مازیار جان
        من خودم مکلارن فن هستم ولی فراری هم به راحتی رکورد میزنه چون همونطور که مکلارن تجربه فرمول یک داره فراری گل سر سبد فرمول یک هستش اصلا هم کاری به تیکه های مسخره اون دوستمون که همیشه مکلارن و انگلیسی میکوبه ندارم در هیولا بودن سنا شکی نیست دف عقب و قدرت کمتر نسبت به اس اف ۹۰ هست و تقریبا رکورددار بیشتر پیست هاست
        ما مث این دوستان که منطق خودرویی ندارن و صرفا از رو تعصب نظر میدن نیستیم.
        مکلارن طوفانی استارت زده و یه مقدار بخاطر مشکلات مالی اهسته و پیوسته داره حرکت میکنه.
        ولی به این ایمان دارم چنان لرزه شدیدی به تن تمام رقبا بندازه مثل چند سال اخیر که کیف کنیم همگی…
        👌👌

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
  10. matin

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (169 ديدگاه)

    عاشق مکلارنم

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  11. علی

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (148 ديدگاه)

    مکان پیست تو آلمانه و اونها هم به بهترین وجه از شرایط میزبانی استفاده کردن ! درضمن آلفا جولیا از m3 سریعتره ، از اونطرف وقتی فراری نباشه ، رقابت به معنی واقعی نیست !

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۱
  12. KHAN

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    فراری کو پس

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا