در این مقاله جذاب شما را با جنجالیترین و بحثبرانگیزترین خودروهای تاریخ مرسدس بنز آشنا خواهیم کرد.
مرسدس بنز برندی نیست که خیلی به خاطر محصولات جنجالی خود شناخته باشد هرچند با کاوش در تاریخ این خودروساز آلمانی میتوان برخی خودروهای داغ و بحثبرانگیز را پیدا کرد. در مقاله پیش رو به برخی از جنجالیترین خودروهای مرسدس بنز اشاره کردهایم. این لیست به ترتیب زمانی مرتب شده است.
جنجالیترین خودروهای مرسدس بنز
مرسدس ۳۵hp (سال ۱۹۰۰)
اولین مرسدس تاریخ توسط یکی از نمایندگیهایش یعنی امیل جلینک مرسدس (سال ۱۸۵۳ تا ۱۹۱۸) به دایملر پیشنهاد شد. او خودروی موردبحث، تیم مسابقهاش و حتی نام خودش را از روی نام دخترش یعنی مرسدس انتخاب کرد. خودروی ۳۵hp توسط ویلهلم مایباخ طراحی شده بود و محصولی سبک و قدرتمند به شمار میرفت. یکی از ویژگیهای خاص این خودرو مرکز ثقل پایین بود. ۳۵hp خودروی سریعی محسوب میشد و در رقابتها نیز خوش درخشید و پاول میان خبرنگار فرانسوی درباره آن نوشت: “ما وارد عصر مرسدس شدهایم.”
مرسدس سیمپلکس (سال ۱۹۰۲)
مایباخ پس از خودروی ۳۵hp چندین مدل سیمپلکس را طراحی کرد و نام این خودروها نیز به خاطر کاربری سادهتر نسبت به نسخههای پیشین انتخاب شده بود. با قدرت ۴۰ اسب بخار، سیمپلکس سریعتر بود هرچند بعدها نسخههای کمتوان نیز تولید شدند. نهایتاً در سال ۱۹۰۹ مدلی با ۶۵ اسب بخار قدرت رونمایی شد. در ادامه واندربیلت سیمپلکس را خریداری کرد، خودرویی که هنوز هم وجود دارد و گفته میشود قدیمیترین مرسدس بنز دنیاست.
مرسدس ۲۸/۹۵ (سال ۱۹۱۴)
دایملر در سال ۱۹۱۴ یک خودروی بسیار قدرتمند و خلاقانه را معرفی کرد. پیشرانه ۶ سیلندر ۷.۳ لیتری ۲۸/۹۵ از طراحی میل بادامک بالای سر سیلندر استفاده میکرد که اگرچه چیز جدیدی نبود اما برای آن دوران بسیار غیرعادی محسوب میشد. قدرت این خودرو نیز به ۹۰ اسب بخار میرسید. تولید ۲۸/۹۵ در زمان جنگ جهانی اول متوقف شد اما با صلح جهانی تولید آن مجدداً شروع شد و تا سال ۱۹۲۴ ادامه یافت.
مرسدس نوربرگ (سال ۱۹۲۸)
نام مدلهای نوربرگ از پیست مشهور نوربرگ رینگ گرفته شده است یعنی جایی که پروتوتایپ مرسدس در ۱۳ روز به اندازه ۲۰ هزار کیلومتر رانده شد. علیرغم این موضوع و اینکه پیشرانههای برخی مدلها حجم ۵ لیتری داشتند، محصولات نوربرگ را نمیتوان پرفورمنس دانست بلکه خودروهای لوکس به شمار میرفتند. این خودروها همچنین اولین محصولات تولید سری مرسدس با پیشرانههای ۸ سیلندر بودند و گاهی اوقات از آنها با نام نوربرگ ۸ یاد میشود.
مرسدس SSK (سال ۱۹۲۸)
SSK مخفف عبارت سوپر اسپرت کورز است. کورز در زبان آلمانی به معنی کوتاه بوده و به فاصله بین محوری این خودرو اشاره دارد. در واقع SSK نسخه جادهای سطح بالا از مدل S به شمار میرود، خودرویی که هم برای مشتریان شخصی و هم رقابتهای موتور اسپرت ساخته شده بود. پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۱ لیتری سوپرشارژردار SSK به تدریج بهبود یافت و در سال ۱۹۲۹ قدرت ۲۵۰ اسب بخار را تولید کرد. این خودرو در موتور اسپرت نیز بسیار موفق ظاهر شد. در ادامه نسخهای سبکتر از این خودرو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید شد که البته هدف اصلی از آن کسب پیروزی در مسابقات خودرویی بود.
گروسر مرسدس ۷۷۰ (سال ۱۹۳۰)
اولین گروسر یا گرند مرسدس به پیشرانه ۷.۷ لیتری با ۱۵۰ اسب بخار قدرت در حالت تنفس طبیعی و ۲۰۰ اسب بخار قدرت در صورت استفاده از سوپرشارژر مجهز بود. مشتریان با پرداخت مبلغ بیشتر میتوانستند بدنهای ضدگلوله را سفارش دهند. هیروهیتو امپراتور ژاپن چنین محصولی را سفارش داده بود. خودروی خود در سال ۱۹۷۱ به مرسدس بازگردانده شد تا در موزه این خودروساز در اشتوتگارت به معرض نمایش گذاشته شود.
پونتون مرسدس (سال ۱۹۵۳)
خودروهای مرسدس تولیدی پس از جنگ جهانی دوم هیچ شباهتی به محصولات پیشین این برند نداشتند و در سال ۱۹۵۳ و با معرفی سری محصولات W120 چنین تناقضی به اوج خود رسید. نام مستعار پونتون به خاطر استایل بدنه انتخاب شده بود. خودروی ۱۸۰D سال ۱۹۵۴ به همراه پیشرانه خود اگرچه محصولی جدید به شمار میرفت اما تا حدی غیرمعمول بود. مدل ۲۶۰D سال ۱۹۳۶ هم از پیشرانهای دیزلی استفاده میکرد. پونتون مرسدس محصولی کلیدی برای این خودروساز بود و به ژرمنها کمک کرد تا شرایط خود را پس از سالها جنگ بهبود بخشند.
مرسدس ۳۰۰SL (سال ۱۹۵۴)
این خودرو با پیشنهاد مکس هافمن وارد کننده محصولات مرسدس به آمریکا توسعه یافت و به یک پدیده تبدیل شد. علت اصلی محبوب ۳۰۰SL به بدنه کوپه و درهای گالوینگ آن مربوط میشود. البته شباهتهای فنی خودرو به مدل مسابقهای W194 سال ۱۹۵۲ نیز در موفقیت آن نقش پررنگی ایفا کرده است. در سال ۱۹۵۷ نسخه رودستر ۳۰۰SL نیز تولید شد. ژرمنها همچنین از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۳ خودروی ۱۹۰SL را عرضه نمودند که اگرچه به اندازه ۳۰۰SL زیبا بود اما قدرت بسیار کمتری داشت.
مرسدس فین تیل (سال ۱۹۵۹)
W111 اولین مرسدسی بود که ظاهر کلاسیک این برند را تعریف کرد. این ویژگیها شامل چراغهای جلوی بلند و عمودی در اطراف جلوپنجرهای گیرا بودند. در بخش عقب نیز بالههای دمی قرار داشتند که اگرچه نسبت به خودروهای آمریکایی بسیار ملایم طراحی شده بودند اما نسبت به مدلهای اروپایی یک ویژگی عجیب به شمار میرفتند. تمامی مدلهای اولین فین تیل از پیشرانه ۶ سیلندر استفاده میکردند اما در سال ۱۹۶۱ سری محصولات W110 با پیشرانه ۴ سیلندر نیز معرفی شدند. این خودروها تا پایان همان دهه از مد افتادند و در سال ۱۹۶۸ تولیدشان متوقف شد.
گروسر مرسدس ۶۰۰ (سال ۱۹۶۴)
مدل ۶۰۰ حدود ۳۴ سال پس از اولین گروسر معرفی شد و اولین پیشرانه ۸ سیلندر خودروهای جادهای تاریخ مرسدس را پذیرفت. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو میتوان به سیستم تعلیق بادی، قفل مرکزی و صندلیهای دارای گرمکن و سردکن اشاره کرد. اگرچه این تجهیزات در عصر مدرن به چشم نمیآیند اما برای خودرویی در چند دهه قبل یک پدیده به شمار میرفتند. ۲۶۷۷ دستگاه از گروسر مرسدس ۶۰۰ تولید شد و از این میان ۴۲۹ دستگاه از نوع لیموزین پولمن بودند. ۵۹ دستگاه نیز بهصورت بسیار خاص لندولت تولید شدند.
مرسدس C 111 (سال ۱۹۶۹)
همانطور که درباره برخی برندهای دیگر نیز دیده شده است، یکی از برجستهترین خودروهای تاریخ مرسدس بنز بهطور عمومی عرضه نشد. در واقع چندین نمونه از C 111 وجود داشت چراکه این خودرو بهصورت انبوه در طول چندین سال تولید شد. همانند ۳۰۰ SL، همه این خودروها دارای درهای گالوینگ بودند اما طراحی پیشرانه وسط باعث تمایز آنها میشد. اکثر C 111 ها از پیشرانه روتاری استفاده میکردند اما مرسدس تصمیم به توقف این پروژه گرفت و تا به امروز هم خودرویی با این نوع پیشرانه را عرضه نکرده است. مدلهای بعدی C 111 از پیشرانه ۸ سیلندر بنزینی و حتی ۳ لیتری دیزلی استفاده کردهاند.
مرسدس G واگن
این خودرو که بعدها G کلاس نام گرفت محصولی آفرود بود که میشد آن را در معابر عمومی نیز راند هرچند راحتی سواری بسیار بالایی نداشت. همانطور که خود مرسدس میگوید، G واگن یک صفحه کاملاً جدیدی پیش روی این برند باز کرد و سریعاً نیز مشتریان زیادی به آن جذب شدند. G کلاس در نسخههای مختلفی ارائه شد و هماکنون نیز تولید آن ادامه دارد و برای اولین بار نسخه تمام برقیاش عرضه میشود.
مرسدس ۱۹۰E (سال ۱۹۸۲)
یکی دیگر از جنجالیترین خودروهای مرسدس بنز با نام ۱۹۰E شناخته میشود. نسل W201 مرسدس بنز در واقع به اولین C کلاس دنیا مشهور شده و برجستهترین عضو این خانواده ۱۹۰E به ویژه با پیشرانه ۲.۳ و ۲.۵ لیتری است. این پیشرانه ۱۶ سوپاپ توسط کازورث توسعه یافت و تقریباً رقیب بی ام و M3 محسوب میشود. نسخههای مسابقهای ۱۹۰E نیز بسیار احساسبرانگیز عمل کردهاند هرچند مشهورترین آنها مدلی است که با رانندگی آیرتون سنا توانست تمامی رقبا را شکست دهد.
مرسدس C 36 AMG (سال ۱۹۹۳)
AMG کار خود را به عنوان تیونری که قطعات اسپرت محصولات مرسدس بنز را تولید میکرد آغاز نمود اما در ادامه همکاری دو شرکت بسیار عمیقتر شد. اولین خودرویی که با همکاری مرسدس و AMG عرضه شد C 36 AMG نام داشت. این خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با حدود ۲۸۰ اسب بخار قدرت استفاده میکرد.
مرسدس SLK کلاس (سال ۱۹۹۶)
اولین نسل SLK با پیشرانههای ۶ سیلندر و همچنین ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری سوپرشارژردار تولید شد. SLK خودرویی غیرعادی برای مرسدس بنز به شمار میرفت اما عملکرد خوبش در بازار باعث شد ژرمنها دومین نسل آن را نیز در سال ۲۰۰۴ معرفی کنند. با ادغام دایملر و کرایسلر، نسخه معادل این خودرو با نام کرایسلر کراس فایر هم ارائه شد که البته اقدامی بحثبرانگیز به شمار میرفت.
مرسدس V کلاس (سال ۱۹۹۶)
به مدت حدود یک قرن، فکر کردن به اینکه مرسدس بنز خودرویی سواری با صندلیها و پنجرههای بیشتر را در قامت یک ون عرضه خواهد کرد غیرممکن بود اما این کار با V کلاس انجام شد. این خودرو در واقع نسخه مینی ون ویتو به شمار میرفت. نکته جالب اینکه V کلاس همچنان در بازار حضور دارد.
مرسدس A کلاس (سال ۱۹۹۷)
بیشک یکی از جنجالیترین خودروهای مرسدس بنز نسل اول A کلاس است. اگرچه این اتفاق سالها قبل رخ داده اما نمیتوان درباره اولین نسل A کلاس صحبت نمود و به تست گوزن معروف آن اشاره نکرد. این تست توسط یک مجله سوئدی انجام شد و A کلاس نتوانست سربلند از آن بیرون آید و قبل از خط پایان چپ کرد. با این کار تمامی خوبیهای A کلاس از جمله طراحی کف دوبل آن از یادها رفت و جنجال زیادی به پا شد. مرسدس پس از این حادثه سیستم تعلیق خودرو را اصلاح و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی را به آن اضافه نمود.
مرسدس M کلاس (سال ۱۹۹۷)
M کلاس اولین شاسیبلند کراس اور مرسدس بود که در اولین کارخانه آمریکای این شرکت در توسکالوسا آلاباما تولید میشد. علیرغم نامگذاری کلی M کلاس، مدلهای تکی تولیدی با نام ML شناخته میشدند تا با محصولات M بی ام و اشتباه گرفته نشوند. این مشکل نهایتاً با بازنگری در ساختار نامگذاری محصولات مرسدس و تبدیل M کلاس به GLE کلاس رفع شد.
مرسدس وانئو (سال ۲۰۰۱)
مرسدس از وانئو به عنوان ترکیبی از سدان خانوادگی، خودرویی تفریحی و استیشنی جادار نام میبرد. اگرچه به نظر میرسد وانئو بر اساس یک ون شکل گرفته اما اینطور نیست و بیشتر به A کلاس ارتباط دارد. این اولین محصول عجیب مرسدس بنز به شمار نمیرود اما غیرمحتملترین چیزی است که تولید شده و به توفیق چندانی هم دست نیافته است.
مایباخ (سال ۲۰۰۲)
نام محصولات لوکس مایباخ از ویلهلم مایباخ که حدود یک قرن قبل دایملر را ترک کرد گرفته شده است. مدلهای مایباخ ۵۷ و ۶۲ هزینههای خرید و نگهداری بسیار زیادی داشتند و مطالعات نشان دادند ارزش آنها در بازار بریتانیا یک سال پس از خرید بیش از هر خودروی دیگری افت میکند. این زیر برند در سال ۲۰۱۳ بازنشسته شد اما در حال حاضر نسخههای فوق لوکس محصولات مرسدس همچون S کلاس و GLS با نام مرسدس مایباخ در دسترس هستند.
مرسدس SLR مک لارن (سال ۲۰۰۳)
SLR مخفف عبارت port Leicht Rennsport یا خودروی مسابقهای اسپرت و سبک است و از یک خودروی مسابقهای دهه ۵۰ میلادی گرفته شده و همانطور که نامش نشان میدهد با همکاری مک لارن توسعه یافته است. پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری سوپرشارژردار SLR توسط AMG تولید شد. این پیشرانه که بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد بسیار به سمت عقب خودرو متمایل شد که نتیجه آن عقب کشیدن بخش سرنشین بود. اگرچه SLR یک هایپرکار مورد انتظار عموم از همکاری دو غول دنیای خودرو نبود اما محصولی منحصربهفرد و هیجانانگیز به شمار میرفت.
مرسدس R کلاس (سال ۲۰۰۵)
ژرمنها در تلاشی دیگر برای کمرنگ کردن مرز بین کلاسهای مختلف خودرویی R کلاس را معرفی کردند. این خودرو را میتوان ترکیبی از یک سدان اسپرت، استیشن، مینی ون و استیشن دانست. در واقع R کلاس شش نفره به عنوان یک گرند اسپرت تورر توصیف شد و به همین خاطر در کلاسی حضور یافت که هیچ رقیبی نداشت. مدل R 63 AMG با پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری یکی از ایدههای دیوانهوار مرسدس است که البته خیلی دوام نیاورد و تنها پس از تولید ۲۰۰ دستگاه با بازار خداحافظی نمود.
مرسدس A 45 AMG (سال ۲۰۱۳)
برجستهترین ویژگی این خودرو پیشرانه ۲ لیتری توربو با ۳۵۵ اسب بخار قدرت بود که عنوان قویترین پیشرانه ۴ سیلندر دنیا را به خود اختصاص داد. در ادامه خروجی این پیشرانه به ۳۷۶ اسب بخار رسید و هماکنون نیز با برخی تغییرات شاهد تولید قدرت فراتر از ۴۰۰ اسب بخار توسط آن هستیم.
مرسدس G 63 AMG 6×۶ (سال ۲۰۱۳)
قویترین G کلاس تاریخ با نام G 65 AMG شناخته میشود که به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربو با ۶۲۱ اسب بخار قدرت مجهز است. البته از نظر ابعاد باید رتبه اول را به G 63 AMG 6×۶ اختصاص دهیم. این خودرو از نیروگاه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری با ۵۳۶ اسب بخار قدرت استفاده میکند. خودروی شش چرخ یاد شده به تعداد بیش از ۱۰۰ دستگاه تولید و عرضه شد.
مرسدس مایباخ S کلاس (سال ۲۰۲۱)
آخرین خودرو در لیست جنجالیترین خودروهای مرسدس بنز به گل سرسبد خانواده S کلاس اختصاص دارد. معادل امروزی محصولات قدیمی گروسر مرسدس را میتوان ردهبالاترین S کلاس با نشان مرسدس مایباخ دانست. مدل S680 این خانواده به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶۰۳ اسب بخاری مجهز است و آسایش و راحتی باورنکردنی را به همراه پرفورمنس قدرتمند و سرعتی برجسته ارائه میکند.
mercedes
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳سری Rچیز خوبی بود ، حیف شد مرسدس باهاش خداحافظی کرد.
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/27-mercedes-slr-mclaren-autocar_0_0_0_0_0_0_0_0_0.webp
اقا یه خواننده زن تورک بود یه بنز کروک شبیه این داشت و رنگ بنفش قرمز پر رنگ مایل به مشکی بود اسمش رو هرکس میدونه بگه خیلی دنبال اهنگاشم از بچگی اهنگاشو سیدیشو بابام تو ماشینش میزاشت و یه کلیپ هم داشت که بنز کروک قرمز داشت و داشت آهنگ میخوند آهنگایی هم که ازش میشناختیم مال دهه هشتاد و دهه ۲۰۰۰ بود که هرکس میدونه بگه چون داداشم سیدیه رو شکسته من نمیتونم دیگه اهنگاشو گوش بدم
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳آقا بنزش از این چراغ گردا بود یه جورایی رنگش آلبالویی بود
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/24-mercedes-m-class-mercedes-benz_0_0_0_0_0_0_0_0_0.webp
این حدود دو سه سال از زمان خودش جلوتره🥰🥰🥰
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/25-mercedes-vaneo-mercedes-benz_0_0_0_0_0_0_0_0_0.webp
بچه ها یدونه از این مرسدس ها تو نمایشگاه ایران مال هست ولی اونجا بنر گذاشتن مردم خش نندازن رو ماشینا!!!
عکس اول اون بنز استیشن تیتانیوم هم خیلی عالیه !!!
این باید تو ایران بود یه کارکردش حدود ۱ میلیارد میخریدیم!!🥰🥰🥰
nissan skyline
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳جالبه به پیکاپ x کلاس اشاره نشد
FY
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳دقیقا 🤔
boost10
۳۰ خرداد ۱۴۰۳همینطور بنز T80
سوشیانت
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳بنز گروسر ۶۰۰ ۱۹۶۴ گرمکن و تهویه صندلی نداشت در واقع چیزی که من تو سایت های دیگه دیدم نوشته شده بود دو سیستم گرمایش و تهویه مجزا داره اولین ماشینی که سردکن صندلی داره رو ساب تو سال ۱۹۹۸ تولید کرد و اولین ماشین دارای گرمکن صندلی هم کادیلاک فلیت وود بود که تو سال ۱۹۶۵ ساخته شد
Siyavash
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳SLR مکلارن عجب دلبری بود..
زمان خودش یه هیولای واقعی بود یادمه تویه برنامه گرندتور بود اگه اشتباه نکنم با یه موریه لاگو sv یه درگ باحال برگذار کردن و فکر کنم SLR با اختلاف ناچیزی برنده شد..
froG-driVer
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳گروسر،نوربرگ،slr,6×6🤩🤩🤩
Siyavash
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳SLR مکلارن عجب دلبری بود..
زمان خودش یه هیولای واقعی بود یادمه تویه برنامه گرندتور بود اگه اشتباه نکنم با یه مورسیه لاگو sv یه درگ باحال برگذار کردن و فکر کنم SLR با اختلاف ناچیزی برنده شد..
جرمی کلارکسون
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳X کلاس کو پ ؟
BMZ
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا شما کدوم خودروسازی رو میشناسید که از خودروی هاچبک (a کلاس) و ون های تجاری (v کلاس) بگیر تا خودرو های فوق لوکس(مایباخ) و سوپرکار (amg one) و پیکاپ لوکس (g 6×6) و آفرودر با دوام بسازه و مهم تر از همه برای محصولاتش سر و دست بشکونن . تازه علاوه بر اونا توانایی ساخت ماشین آلات سنگین مثل اتوبوس ، کامیون و تریلی (دایملر تراک و فریتلاینر) و … هم داشته باشه ، در املاک و مستغلات هم سرمایه گذاری کرده باشه (نمونش توی دبی و ورزشگاه مرسدس بنز در آتلانتا)
همچنین درگذشته سازنده موتور های هواپیما ، کشتی و زیردریایی هم بوده
بله چه کسی واقعا به غیر از مرسدس توانایی همچین کارهایی رو داره؟
واقعا لقب پدر خودروسازی جهان برازندش هست👑👑👑
S
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳نگو داداش الان بیمر فنا ناراحت میشن ): جدیدا پورشه فنا هم بهشون اضافه شدن یارو اومده چندتا پست پایینتر تو کامنت نوشته بنز از پورشه تقلید میکنه 😂😂😂😂 فکر کن اون موقع که بنز ماشین میزد پورشه تو پوست موز بود بعد یه سری دانشمند اینجا میگن بنز از پورشه تقلید میکنه 😂😂🤦♂️🤦♂️ فقط ببین با کیا طرفیم اینجا 🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️
Alan.r
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳🇩🇪The best or no thing 🇩🇪
لنچیا دلتا
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳Hagerty میبینی؟
ممد ژانگولر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳مرسدس بنز یک استادیوم فوق مدرن تو آمریکا ساخته بنام مرسدس بنز آرنا به مبلغ ۱.۷ میلیارد دلار حتما سرچ بزنید ببینید این اثر هنری خیلی جالبه
تو رنکینگ با ارزشترین برند خودرو سازی هم اول شده .کلا کسی که بنز میخره و ثبت نام میکنه پایین استوارنامه امضا میکنه .
جرمی کلارکسون
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳بله توی شهر آتلانتا هست
ممد ژانگولر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳آفرین دقیقا 👏🙌
Amirsh
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳X کلاس و eq ها هم خیلی جنجالی بودن
JaMsHiD
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ای کیو که تو دیوار بودن کلا . از هیچکدوم از مدلاش خوشم نمیاد . از بنز فقط آرمشو داره !
X کلاس هم پلتفرمش نیسان ناوارا هست . خیلی نمیشه خیلی به عنوان بنز نگاهش کرد چون هنوز روح یه نیسان بخاطر پلتفرم و سیستم تعلیق مشترک درون خودش احساس میشه
Taha Ayoobi
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳عجیبه، تا تیتر رو خوندم یاد X کلاس افتادم ولی خبری ازش نبود.
..Hossein
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اینکه برای SL 300 مینویسید «این خودرو با پیشنهاد مکس هافمن وارد کننده محصولات مرسدس به آمریکا توسعه یافت» اما برای G واگن از محمدرضا پهلوی فقید نامی نمیبرید.
بزرگمردی بود
روحش شاد
froG-driVer
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳از ترسشونه
khashayar0
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳دوست عزیز محمد رضا پهلوی برای ارتش ایران به بنز سفارش خرید داد. مثل عربستان که سفارش خرید جنگننده f35 به امریکا میده. همون طور که جنگنده های f35 هیچ ارتباطی به عربستان ندارند بنز g class هم هیچ ارتباطی به ایران نداره.
..Hossein
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳خیر، محمد رضا پهلوی برای نیاز ارتش ایران سفارش توسعه و ساخت خودرویی که امروز به اسم G واگن میشناسیم رو به مرسدس آلمان داد و برای اینکار ایران تعدادی از شرکتهای اروپایی رو خریداری کرد تا فرایند تولید رو راحتتر کنه و قبل از اون همچین خودرویی توسط مرسدس تولید نمیشد
اما f35 قبل از سفارش عربستان، ترکیه و مابقی کشورها در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفته بود و در اصل ارتش آمریکا f35 رو برای نیروی هوایی خودش توسعه داد و تولید کرد
اینا باهم خیلی متفاوته
یه ماشین باز ایرانی حداقل این موضوع رو باید بدونه
اینم لینک جهت توضیحات تکمیلی
https://youtu.be/CxxsBBflKSQ?si=SKTLha__LeXt6rB-
Arshia m3csl
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳مرسدس بنز c36 و slr و ml چقدر زیبان😍👌🏼 مرسدس بنز خودرو ساز بزرگیه و واقعا دوست داشتنیه آرزو همه هست یک مرسدس بنز داشته باشن همیشه
𝐀𝐥𝐢
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳عجب مقاله خوبی بود! اما به نظرم سری eq هم باید می بود
amirshayan
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳لعنتی گروسر ماشین هر دیکتاتوری بود
khashayar0
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳مرسدس C 111 یکی از بهترین محصولات بنز بود. استفاده از هوای خنک کننده موتور برای از بین بردن ویک (جدایی جریان) در عقب خودرو واقعا یکی از بهترین ایده ها برای کاهش درگ و افزایش هندلینگه. حیف که در خودرو های اسپرت امروزی بجز چند مورد مثل Czinger 21C و … از این ایده استفاده نمی کنن.
sinasvj
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳فکت هیتلر از طرفدارای پر و پا قرص مرسدس SSk بود💀
AMIN JAFARI
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳SL همیشه خاص ترین اتاق های بنر هستن -هروقت SL دیدی ب کلمات بعدش کاری نداشته باش مطمن باش ک خاص ترین رو داری
arvin44
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳عشق من مرسدس
زیزیگولو
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳وقتی فکر میکنی چه چیزایی باعث میشن ماشینای یه کمپانی جزو بهترینای دنیا باشن سوال های زیادی رو میشه تو ذهنت مرور کنی مثلاً این که آیا این ماشین سریع ترینه؟ یا این ماشین لوکس ترینه؟ یا این ماشین تو جهان محبوب ترینه؟ و خیلی سوالهای دیگه تا متوجه بشیم کدوم برندها میتونن بهترینای دنیا باشن …………. و چون کمپانی مرسدس بنز یه سابقه طولانیو درخشان تو تولید سریع ترینا مثل AMG و لوکس ترینا مثل مایباخ و محبوب ترینا مثل Gکلاس رو داره فوراً کمپانی مرسدس بنز رو جزو بهترینای دنیا تصور میکنیم و میبینیم
BMW
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ای جان مرسدس SLR مک لارن