چشم اندازهفته نامه

شاسی‌بلندهایی که فراموش شدند، قسمت دوم، از پونتیاک تورنت تا کیا موهاوی

در این مطالب طی دو قسمت با شاسی‌بلندهایی آشنا خواهیم شد که سال‌ها پیش از محبوبیت این خودروها به بازار آمدند و امروز کاملاً فراموش شده‌اند.

همچنین بخوانید: شاسی‌بلندهایی که فراموش شدند، قسمت اول

میتسوبیشی پاجرو اوولوشن سال ۱۹۹۷

میتسوبیشی که در سال‌های ۱۹۸۵، ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ در رالی طاقت‌فرسای پاریس داکار به پیروزی رسیده بود، درس‌هایی که از سال‌ها مسابقه در خشن‌ترین مناطق روی کره زمین آموخته بود را در یک سوپر شاسی‌بلند تولید محدود جاده‌ای به کار گرفت. پاجرو اوولوشن به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 مجهز شده بود که ۲۷۵ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل می‌داد. گلگیرهای برجسته، بال روی سقف و دیگر قطعاتی که از موتوراسپرت آمده بودند هم از ویژگی‌های ظاهری این ماشین بودند. از پاجرو اوولوشن تنها حدود ۲,۵۰۰ دستگاه ساخته شد و ازآنجایی‌که شاسی‌بلندهای پرفورمنس در دههٔ ۹۰ اندک بودند، این تعداد خیلی سریع به فروش رسید.

دوج رمشارژر سال ۱۹۹۸

عرضهٔ نسل دوم دوج رمشارژر در سال ۱۹۹۳ در بازار آمریکا خاتمه یافت اما تا سال ۱۹۹۶ همچنان در مکزیک عرضه می‌شد. دوج قصد نداشت نسل جدیدی را برای رمشارژر توسعه دهد زیرا تقاضا برای شاسی‌بلندهای دودر بسیار کاهش پیدا کرده بود اما وضعیت در مکزیک متفاوت بود و به همین دلیل، بخش مکزیکی دوج نسل سوم رمشارژر را به‌طور خاص برای بازار این کشور توسعه داد. این شاسی‌بلند جدید که در سال ۱۹۹۸ معرفی شد، بر اساس پیکاپ رم ساخته شده بود و دو خودرو از جلو یکسان بودند. دوج برای کاهش هزینه‌ها، بخش عقبی رمشارژر را هم از مینی‌ون کاروان گرفته بود. تولید این خودرو در سال ۲۰۰۱ پس از فروش حدود ۳۰ هزار دستگاه خاتمه یافت.

ایسوزو آکسیوم سال ۲۰۰۱

ایسوزو در ابتدای قرن بیست و یکم، برای خریدارانی که توانایی‌های یک شاسی‌بلند را در پکیجی لوکس‌تر می‌خواستند، مدلی بنام آکسیوم را ارائه کرد. این خودرو بر اساس مدل رودئو ساخته شده بود اما هیچ شباهتی به آن نداشت. بااین‌حال، آکسیوم آن‌طور که مدیران ایسوزو انتظار داشتند موفق عمل نکرد زیرا از یک سو تحت‌الشعاع رقبا قرار گرفت و از سوی دیگر، بازار ایسوزو در ایالات‌متحده رو به افول بود. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ تنها حدود ۲۵ هزار دستگاه آکسیوم در کارخانهٔ مشترک ایسوزو با سوبارو در ایندیانا طول شد که اکثر آن‌ها در خود آمریکا عرضه شدند.

میتسوبیشی انداور سال ۲۰۰۳

انداور اولین خودروی میتسوبیشی بود که به‌طور خاص برای بازار ایالات‌متحده طراحی شد اما با رقبای قدری مثل فورد اکسپلورر مواجه شد. ظاهر ناجور هم مزید بر علت شد تا انداور نتواند به هدف فروش سالانه ۸۰ هزار دستگاه میتسوبیشی نزدیک شود. این خودرو در اولین سال حضور کامل در بازار آمریکا تنها ۳۲ هزار دستگاه فروخت و پس‌ازآن هرسال این رقم کاهش یافت تا اینکه در سال ۲۰۱۱ کنار گذاشته شد. این شاسی‌بلند در کارخانهٔ میتسوبیشی در ایلینوی تولید می‌شد که اکنون خودروهای الکتریکی ریویان را تولید می‌کند.

جی‌ام‌سی انووی XUV سال ۲۰۰۴

جی‌ام‌سی در اواسط دههٔ ۲۰۰۰ قسمت عقب شاسی‌بلند نسبتاً محبوب انووی خود را به اتاق بار پیکاپ مانند با سقف بازشو تبدیل کرد. این کار حدود صد کیلوگرم به وزن خودرو اضافه کرد که نه‌تنها پیشرانه‌های شش و هشت سیلندر قادر به جبران آن نبودند بلکه هندلینگ خودرو را هم به هم می‌ریخت. به همین دلیل، درحالی‌که جنرال موتورز فروش ۱۰۰ هزار دستگاه در سال را پیش‌بینی کرده بود، طی دو سال تنها ۱۳ هزار دستگاه از انووی XUV فروخته شد.

پونتیاک تورنت سال ۲۰۰۵

در ابتدای قرن بیست و یکم، پونتیاک در بین برندهای مختلف جنرال موتورز گم شده بود و خودروهایی مثل آزتک هم نتوانستند شرایط را تغییر دهند. سپس تورنت به‌عنوان جایگزین آزتک به بازار آمد و همان‌طور که انتظار می‌رفت طراحی بسیار محافظه‌کارانه‌تری را به نمایش گذاشت. این خودرو بر اساس شورلت اکوئناکس ساخته شده بود اما بازهم نتوانست موفق کند و پونتیاک را نجات دهد. درحالی‌که شورلت نزدیک به نیم میلیون دستگاه اکوئناکس فروخت، فروش تورنت تنها کمی بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه بود.

ساب X9-7 سال ۲۰۰۵

جنرال موتورز که سال‌ها به مهندسی برند (ری‌بج) اعتیاد داشت، اولین شاسی‌بلند ساب را هم با همین شیوه تولید کرد. بااین‌حال، X9-7 ارتباط بسیار کمی با ساب داشت و بر پایهٔ پلت‌فرم پرکاربرد GMT360 ساخته شده بود که در خودروهایی مثل شورلت تریل‌بلیزر و الدزمبیل براوادا هم به کار رفته بود. البته X9-7 گران‌ترین نسخه در بین برادران پرتعداد خود بود و با تجهیزات فراوانی پر شده بود تا بتواند در بخش لوکس بازار رقابت کند. بااین‌حال، شاسی‌بلند ساب نتوانست زیرساخت غیرلوکس خود را پنهان کند و پس از ساخت ۸۶ هزار دستگاه در اوهایو، هم X9-7 و هم خود ساب به تاریخ پیوستند.

کرایسلر آسپن سال ۲۰۰۶

طی یکی دو دههٔ اخیر، کرایسلر خودروهای هیجان‌انگیز زیادی تولید نکرده و آسپن هم یکی از همین مدل‌های ناموفق است. این خودرو بر اساس دوج دورانگو ساخته شده و برادر لوکس‌تر آن محسوب می‌شد. بااین‌حال، دورانگو خود بر پایهٔ پیکاپ رم شکل گرفته بود و از اکسل عقب صلب استفاده می‌کرد؛ بنابراین، آسپن شاسی‌بلند لوکسی بود که در پیکاپ ریشه داشت. به همین دلیل، شاسی‌بلند کرایسلر فروش پایینی داشت و فقط دو سال روی خط تولید دوام آورد.

سوزوکی XL-7 سال ۲۰۰۶

نسل اول XL-7 اساساً یک گرند ویتارای کشیده بود اما نسل دوم شرایط متفاوتی داشت. این یکی دیگر از شاسی‌بلندهایی بود که بر اساس شورلت اکوئناکس ساخته شده و یکی از محصولات متعدد همکاری جنرال موتورز و سوزوکی بود. البته XL-7 با ارائهٔ صندلی‌های ردیف سوم، با همتایان جنرال موتورزی خود متفاوت بود اما از همان پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 پرمصرف GM استفاده می‌کرد. این خودرو زمانی راهی بازار آمریکا شد که قیمت سوخت رو به افزایش بود و به همین دلیل تنها دو سال به تولید رسید. از XL-7 حدود ۵۰ هزار دستگاه ساخته شده و سوزوکی در سال ۲۰۱۳ به‌طور کامل از بازار آمریکا خارج شد.

ایوکو مسیف سال ۲۰۰۷

مسیف که در سال ۲۰۰۷ در برخی بازارهای خاص عرضه شد، نسخهٔ ایتالیایی از یک شاسی‌بلند اسپانیایی بود که ریشه در بریتانیا داشت. این شاسی‌بلند چندملیتی بر اساس سانتانا PS10 ساخته شده بود که خود بر پایهٔ لندروور دیفندر شکل گرفته بود. بااین‌وجود، مسیف از نمای جلوی منحصربه‌فردی بهره می‌برد که توسط جورجتو جوجارو طراحی شده بود. این شاسی‌بلند در داخل نیز از فضایی بروز شده با قطعات ایوکو بهره می‌برد. مسیف در نسخه‌های شاسی‌بلند دودر و چهاردر و پیکاپ دودر ساخته می‌شد. سالانه حدود ۴,۵۰۰ دستگاه از این ماشین تولید می‌شد که اکثر آن‌ها به دست سازمان‌های دولتی ایتالیا می‌رسیدند. پس از ورشکستگی سانتانا در سال ۲۰۱۱، تولید ایوکو مسیف هم خاتمه یافت.

کیا موهاوی سال ۲۰۰۸

موهاوی که در بازار آمریکا با نام بورگو عرضه می‌شد، شاسی‌بلند سه ردیفه با شاسی مستقل و پیشرانه‌های V6 و V8 بود. این خودرو اما در زمانی که نام کیا بسیار کمتر از امروز شناخته‌شده بود، در ایالات‌متحده نتوانست موفق عمل کند. موهاوی که سواری ناراحت و مصرف سوخت بالایی داشت، تنها دو سال در بازار آمریکا دوام آورد و پس از فروش تنها ۲۳ هزار دستگاه از این بازار کنار رفت. بااین‌حال، تولید موهاوی برای بازارهای دیگر همچنان ادامه یافت و حتی پس از تجربهٔ یک به‌روزرسانی بزرگ در سال ۲۰۱۹، همچنان در کره جنوبی عرضه می‌شود.

ساب X9-4 سال ۲۰۱۱

۹-۴X نماد سوء مدیریت جنرال موتورز در مورد برند افسانه‌ای ساب بود. این شرکت که از تجربهٔ X9-7 درس نگرفته بود، تصمیم گرفت کادیلاک SRX را به کراس‌اووری برای ساب تبدیل کند. به همین دلیل، هرچند X9-4 نشان سوئدی بر پیشانی داشت اما در مکزیک در کنار SRX تولید می‌شد. در همان زمانی که این خودرو به بازار عرضه شد اما ساب که مدت‌ها بود برای بقا می‌جنگید، نهایتاً تعطیل شد و تنها ۸۱۴ دستگاه از X9-4 را به بازار فرستاد.

پایان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۳ رای

منبع
Autocar

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. Amirmohammad

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (561 ديدگاه)

    از بین اینا فقط تجربه موهاوی رو دارم،اینقدر این ماشین خوب بود که اکثر کسایی که همون موقع خریدنش تا الان تو ایران فروشندش نیستن.واقعا نسبت به قیمت خیلی گزینه عالی بود

    موافقم 88
    مخالفم 36
    1. Ahmad

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (186 ديدگاه)

      اتفاقا یکی از بدترین ماشین ها موهاوی فقط اون موقع ها مردم اطلاعات ماشینی شون پایین بود فکر میکردن ماشین شاخی هست ولی نبود

      موافقم 50
      مخالفم 82
      1. Amirmohammad

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (561 ديدگاه)

        نشونه چگونه ثابت کنیم ژاپن فن از نوع بی منطقشیم!

        موافقم 50
        مخالفم 21
        1. amir

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (3507 ديدگاه)

          آقا از هرکی بری بپرسی ایرادات این شاسی بلند های بزگر کره ای رو بهت میگه که اونم استهلاک بالا مصرف بالا با کیفیت اتاق پایینه
          حالا هی هرکی خلاف حرف شما رو میزنه نمیگه کره ای الماسه و از بوگاتی شیرون خفن تره بهش بگو ژاپنی فن ببینم تاثیری تو اصل قضیه داره یا نه؟

          موافقم 42
          مخالفم 17
        2. جومونگ

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (223 ديدگاه)

          از لحاظ بی منطقی ، هیچ کس به گرد پای کره فنا نمیرسه . با اختلاف صدر جدولید .

          موافقم 42
          مخالفم 12
        3. برادر همه کاربران بجز تسلا(و جدیدا پیام)

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (19 ديدگاه)

          استهلاک بالا_اتاق پر سر و صدا_مصرف بالا_کیفیت اتاق پایین

          نه داداش این ماشین هم از بوگاتی شیرون هم بهتره ☺️

      2. پیام

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (2105 ديدگاه)

        اتفاقا موهاوی یکی از بهترین ماشینا بود. هم این هم وراکروز. موهاوی تو بازار = پول نقد

        موافقم 25
        مخالفم 50
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          خوب به پاجیرو نگاه کنید ، خوبِ خوبِ خوب نگاه ، از هر نظر یه پکیجِ کاملِ ، چنین طراحی شده که از دهه ۹۰ تا الان و تا بی‌هایت چشم‌نواز و دِلرباست❤
          قدرتی هم که اوولوشنِ حرفی باقی نمیگذاره👏

          موافقم 64
          مخالفم 11
        2. amir

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (3507 ديدگاه)

          از نظر شما که هیچ کیا پیکانتو=پول نقد شتابش ؟ بهتر از برقی ها سرعتش؟ بیشتر از شیرون

          موافقم 8
          مخالفم 7
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        اتفاقاً مشخص شد هیچ تجربه‌ای از موهاوی نداری ، مگه مجبوری یه حرفی بزنی که بی‌فایدست !!!
        چندتا موهاوی کم‌کار تمیز میخوای که همه هم فروشنده هستن ، برو تا سایت‌ها و نمایشگاه‌ها ببین چه خبره اوضاع!!!
        اصلاً توجه کردی به قیمتش و جُسَش که ارزان به حساب میاد ولی به سبب بی‌کیفیت بودن موهاوی تنها کسانی سمتش میرومد که گول هیکلشو میخورند!!!
        اگر این صحبتو در مورد وراکروز میکردی قبول بود ولی در مورد موهاوی فقط باید گفتی به‌دردنخوره گُنده!!!
        کیفیت متریال داخلیش فاجعست!
        هنگام رانندگی انگاری زلزله اومده و از همه‌جاش صدا میاد که میگی صد رحمت به سری ۷۰ تویوتا دهه ۸۰!
        مصرف سوختش به کامیون دیزل میگه زِکی!
        به شدت مشکل زیروبندی و استهلاک قطعات و گرونی قطعات داره !
        حتماً یه قیمت از کمک عقب موهاوی یا حتی سانتافه بگیرید و مقایسه کنید با ژاپنی‌ها تا بدونید چه خنده‌دارِ اوضاع!!!
        تنها خوبی موهاوی کشش موتوری خوبش هست و البته که نمونه‌های ۸سیلندرش اصلاً خواهان نداره و فروشندش به گریه میوفته!!!

        آقا ، دوستان ، عزیزان ، یا موهاوی نخرید یا به جاش وراکروز بخرید که زمین تا آسمان با هم متفاوتند جز مصرف سوخت که هردو بالاست !!!

        موافقم 41
        مخالفم 33
        1. Anti Tesla

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (1159 ديدگاه)

          جثه

          موافقم 4
          مخالفم 3
      4. ALI.S

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (256 ديدگاه)

        ببین این ماشین خوبی بود اما استهلاک بالایی داره.
        در حقیقت در سال‌های اول خیلی خوبه اما از یک جایی به بعد اذیت می‌کنه تو رو.
        یکی از دلایلی بود که شوهر خاله‌ام فروخت بعد از ۱۰ یا ۱۲ سال.

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. پیام

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2105 ديدگاه)

      خدابی طراحی سوزوکی رو ببینید! بعد میگید چرا از طراحی ژاپنیا ایراد میگیری!!! آخه این چیه؟!!! 😂😂😂😂

      موافقم 4
      مخالفم 37
      1. amir

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3507 ديدگاه)

        ده ها طراحی خوبم دارن
        تونستی بیا از لکسوس ال سی پونصد ایراد بگیر!!!
        البته ایراد گرفتن از طراحی ال سی پونصد فقط از دو نفر بر میاد یکی تو یکی اون کاربر نت!!!

        موافقم 30
        مخالفم 8
      2. ALI.S

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (256 ديدگاه)

        آقا چه ربطی داره!
        همه جا خوب و بد داره!!
        هم کره خوب داره هم ژاپن!
        بابا پورشه هم از طراحی‌های احمقانه هم داره!

        موافقم 3
        مخالفم 3
      3. برادر همه کاربران بجز تسلا(و جدیدا پیام)

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (19 ديدگاه)

        https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/03/SUV-5.jpg
        توضیحات نویسنده پدال درباره این عکس:
        چرا ظاهر نسل اول هیوندای سانتافه تا این حد احمقانه بود؟ زیرا اوایل دههٔ ۲۰۰۰ زمانی بود که طراحی خودروهای زشت یک سرگرمی ملی در کرهٔ جنوبی محسوب می‌شد. البته بیایید کمی منصف باشیم. یکی از مزیت‌های حجم‌پردازی‌ها و برآمدگی‌های بی‌هدف روی بدنهٔ سانتافه این بود که شبیه یک فرش شلوغ طرح‌دار که لکه‌ها و کثیفی‌ها را پنهان می‌کند، اگر خودرویی به طرفین سانتافه می‌زد، جای آن اصلاً مشخص نمی‌شد

    3. محمد

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (222 ديدگاه)

      موهاوی الماسیه که هرکسی کشفش نکرده
      اپشنای خوب
      کابین جادار
      موتورقدرتمند
      توانایی افرود
      استهلاک کم
      قیمت مناسب به نسبت هم رده هاش

      موافقم 22
      مخالفم 44
      1. رضا

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        استهلاک کم😂😂😂
        سرطلانه. گیربکسش که افتضاحه. قطعاتش هم مثل خودش نایابه

        موافقم 32
        مخالفم 9
        1. MehdiTurbo

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (2270 ديدگاه)

          ماشین خوب عالیه ولی برای زمانش خودش نه فقط درمورد موهاوی درمورد ژاپنیام همینطور تو کشورای خارجی این ماشینا را تو اسقاطیا میبینن ماشین مثل گوشیه هر چند سال یبار عوض میشه فقط تو ایران که طرف ایفون و ماشین چند نسل قبل داره

          موافقم 7
          مخالفم 4
      2. ALI.S

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (256 ديدگاه)

        استهلاک موهاوی خیلی بالا میره وقتی بگذره از سنش.
        به خاطر همین هم از یک جایی به بعد آپشن‌هایی که داره مختل میشه و عملاً غیر قابل استفاده میشه.

        موافقم 6
        مخالفم 1
      3. برادر همه کاربران بجز تسلا(و جدیدا پیام)

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (19 ديدگاه)

        ذره ای درباره موهاوی مطالعه کردی؟

  2. مازیار

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (823 ديدگاه)

    پاجرو چه توپه

    موافقم 33
    مخالفم 3
  3. AMANTE

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1903 ديدگاه)
  4. 18:45

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (555 ديدگاه)

    به به عجب لیستی!!
    ایویکو ماسیف عالی بود که بهش اشاره کردین. یادمه 14سال پیش بود که مجله ماشین تست این ماشین و با دیفندر چاپ کرده بود و حسابی دیفندر از خجالتش در اومده بود. شتاب و کابین بهترِ ماسیف فقط از دیفندر بهتر بود و تو مابقی جاها بخصوص آفرود سیستم تعلیق عقب ماسیف دچار شکستگی میشد! 😂🙈

    موافقم 4
    مخالفم 5
  5. net

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3318 ديدگاه)

    طراحی بیرونی کیا موهاوی زمان خودش کمی کپی امریکایی کرده بود مخصوصا از عقب

    موافقم 22
    مخالفم 5
  6. parhamiof

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (744 ديدگاه)

    اون ایوکو مسیف دیگه چه سمی بود.

    موافقم 12
    مخالفم 3
  7. Taha Ayoobi

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3792 ديدگاه)

    از لحاظ ظاهری، اون دوتا ساب و کرایسلر رو میپسندم.

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. amir

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3507 ديدگاه)

      ساب باید بیشتر بهش توجه میشد اگه جنرال اینطوری نابودش نمیکرد دست کم تو همون سوئد کنار ولوو غوغا میکرد

      موافقم 11
      مخالفم 4
      1. Taha Ayoobi

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3792 ديدگاه)

        دقیقا👍

        موافقم 3
        مخالفم 2
  8. امین

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    بین این ماشینا فقط تجربه سوار شدن موهاوی رو داشتم و موندم این لگن تو این همه ماشین خوب تو آمریکا چیکار میکرده. سواری خیلی بدی داره و کلا از زیر و بند ذلیله

    موافقم 20
    مخالفم 7
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      برای همین نتونست بیشتر از دو سال بفروشه دیگه😂 ، ذَلیل مُرده !
      استینگر و k9 و جنسیس‌ها هم بچسبونبد تنگِ موهاوی ، یه پکیج از جدول شکست‌خورده‌ها تکمیل میشه !

      موافقم 21
      مخالفم 4
      1. parhamiof

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (744 ديدگاه)

        +ولوستر.

        موافقم 10
        مخالفم 1
  9. علی یوسفی

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت جمس انووی مدل محبوب کارشناسان خودرویی بود یادمه یه آزمایش در آمریکا بین تعداد زیادی از شاسی بلندها انجام شد که در مجله ماشین های اون زمان هم بود و جمس انووی از نظر معدل برترین شاسی بلند شد ولی خب متاسفانه جنرال موتورز نتونست مدلی موفق و پرفروش ازش دربیاره ضمنا دو مدل هم شورولت داشت که میشد تو این لیست باشه یکی تریل بلیزر سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ بود یکی هم شورولت اکوآینوکس اگه اسمشو درست نوشته باشم.

    موافقم 4
    مخالفم 5
  10. خوبه!

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    موهاوی ماشین خوبیه

    موافقم 13
    مخالفم 12
  11. ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4793 ديدگاه)

    گفتی موهاوی ؟ مگه تو ایران این فراموش میشه؟
    از تیگو هشت پرومکس ۲۵۶ بهتره👌👄

    موافقم 6
    مخالفم 13
  12. یوسف

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1029 ديدگاه)

    اگه کسی بتونه سیستم تعلیق موهاوی رو تغییر بده و نرمش کنه به نظرم میتونه گزینه جالبی بشه واسه آفرود و گشت و گذار…..
    یه بار عقب موهاوی نشته بودم به حدی جفتک انداخت که میخواستم وسط اتوبان قم در رو باز کنم خودمو بندازم بیرون…..

    موافقم 16
    مخالفم 5
  13. 18:45

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (555 ديدگاه)

    دوستانی که کمتر کیا موهاوی یا با نام های دیگه (بورِگو) رو می‌شناسن باید بگم که:
    موهاوی نقاط ضعفش بیشتر از نقاط قوتش بود که آقای دهقان هم از سواری ناراحت و مصرف سوخت زیادش نوشت.
    از جمله نقاط ضعف دیگه اش که اصلا هم قابل چشم پوشی نیست میشه به داشبورد پلاستیکی و سروصدا افتادن این مجموعه،
    پیچش زیادی شاسی در جاده، آفرود بسیار ضعیفتر از چروکی و لندکروز، درصورت رفت و آمدهای پیاپی اونم با سرعت زیاد تو آفرود مجموعه فنی خرج عجیبی پیدا می‌کرد، فرمون پذیری نه چندان خوب در قیاس با رقبای آمریکایی، موتور با تکنولوژی پایین حتی در قیاس با لندکروز و پرادوهای دوره خودش، شیرجه زدن‌های شدید پس از ترمزگیری های شدید خصوصا تو آفرود، مدل V6 هم به شدت تنبل تو شتاب گیری ها.
    اما از نقاط قوت اون میشه: به ظاهر با ابهت، آفرود قوی تر در برابر هیوندای وراکروز، داخلی جادار قیمت و امکانات بسیار مناسب رو نام برد که انواع مجلات خارجی بهش اشاره کرده بودن…

    موافقم 10
    مخالفم 5
  14. انتظامی

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان.به نظر من تجربه هیچ شخصی نمیتونه بگه کدوم ماشین بهتره یا بدتره.خوب و بد بودنو از روی آمار میگیرن.مثال اگه الان از پدرانمون بپرسیم میگن پیکان الان هم سلطان ماشینهاست دلیلشم اینه که غیر اون چیزی ندیده.حالا شما بگو پیکان داره بازم حرف خودشونو میزنن.من تازه دارم میفهمم که چطوری باید فن یک ماشین یا خودروساز باشم.یه هوندا آکورد خریدم هرکس میرسه میگه چیه این بعد که میشینه داخلش کف از دست میده.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  15. سعید کرمی

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موهاوی شاسی بلندی با شتاب سوپر اسپرت و قدرت ماشین سنگین،سواریش مشابه لندکروز، توی ایران کسی قدر این ماشینو ندانست، لیاقتمون همون چینی جارو برقیه تا موهاوی،

    موافقم 7
    مخالفم 12
  16. محسن ثانی

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خیلی با شاسی بلنو حال نمیکنم دوست دارم ماشین پهن بشه کف جاده مثل بنزای ۴۵۰ قدیم مثل azera داداشم mvm گرفته وقتی شاسی بلند جسابش میکنه حالم بد میشه شاسی بلند لند کروزه ویتاراس جیپ هامره شاسی بلند یعنی خودروئی که مشد مشکلات سواری تو جاده یا مسیرای سخت براش مزحک باشن لند کروزو چیزائی ازش دیدم که کامیون ۲۶۲۴ توش میمونه مقاله عالی بود دمتون گرم 🙏

    موافقم 9
    مخالفم 2
  17. بابک

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (76 ديدگاه)

    دقیقا موهاوی خودروی پر استهلاک و پر مصرفی است…
    حتی از لحاط آلایندگی هم ، آلایندگی بالایی دارد…
    متاسفانه ما در ایران چون خودروهای با کیفیت در دسترس مردم نیست….البته منظورم دسترسی بخاطر قیمت بالا است…فکر می کنیم خودروهای معمولی کره ای خیلی به روز و با کیفیت هستند
    در اروپا و آمریکا ، خودرو های هیوندایی و کیا مخصوص آدم های با توان مالی متوسط و به پایین است و خودروهای ارزان قیمت محسوب می شوند…
    اگر شرایط کشور به ابن صورت نبود ، مطمئن باشید حتی اقشار ضعیف جامعه هم به سمت خرید خودروهای چینی و کره ای نمی رفتند…اگر سوار خودروهای معمولی بنز یا تویوتا یا هوندا یا ولوو یا شورولت و جیپ بشوید ، معنای واقعی خودرو را بهتر می فهمید
    خودروهای چینی و کره ای اغلب عمر مفید کمتر از ۱۰ سال دارند اما خودروهای ژاپنی و آلمانی و آمریکایی عمر مفید تا ۲۰ سال را به راحتی می گذرانند و همچنان قابلیت استفاده را دارند…

    موافقم 6
    مخالفم 1
  18. بهمن

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ساب و سوزوکی چقدر از زمان خودشون جلوترن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست