فولکس واگننیسان

دوئل فولکس‌واگن شیراکو و نیسان 370Z

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور سوم، قسمت هفدهم، سومین دوئل از گروه کوپه‌های کوچک

نتایج دوئل قبلی بین آئودی TT و فولکس‌واگن بیتل

مجموع آراء: ۱۰۰۵

آراء آئودی TT: 756

آراء فولکس‌واگن بیتل: ۲۴۹

پیروز دوئل: آئودی TT با کسب ۷۵ درصد از کل آراء

 

هوندا سیویک کوپه

مزدا MX-5

مزدا MX-5

آئودی TT

فولکس‌واگن بیتل

آئودی TT

فولکس‌واگن شیراکو

نیسان ۳۷۰Z

؟

 

نیسان ۳۷۰Z

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۰۸

نسل کنونی: ششم

پلت‌فرم: FM نیسان

امتیاز از کاربایر: ۳ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۸۹۴ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۴۰۸ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: – درصد

حفاظت از کودکان: – درصد

حفاظت از عابر پیاده: – درصد

سیستم‌های ایمنی: – درصد

امتیاز کلی: – ستاره

 

فولکس‌واگن شیراکو

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۰۸

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: A5 گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۳.۱ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۸,۶۵۷ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۹۳۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۷ درصد

حفاظت از کودکان: ۷۳ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۵۳ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۱ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

فولکس شیراکو R

نیسان ۳۷۰Z

پیشرانه ۲ لیتری I4 ۳.۷ لیتری V6
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت ۲۸۰ اسب بخار ۳۳۰ اسب بخار
گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر ۳۶۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو عقب
شتاب صفرتاصد ۵.۵ ثانیه ۵.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۷.۹ لیتر (ترکیبی) ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۸۵ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۵۵ لیتر ۷۲ لیتر
طول ۴.۲۵ متر ۴.۲۵ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۵۸ متر ۲.۵۵ متر
وزن ۱۴۵۰ کیلوگرم ۱۵۲۵ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۳۱۲ لیتر ۱۹۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۴ نفر ۲ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۱۹,۷۸۰ پوند ۲۹,۴۹۵ پوند
قیمت موردبررسی ۲۹,۶۸۷ پوند ۲۹,۴۹۵ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10152907]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Cadillac

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2602 ديدگاه)

    با اینکه با استایل منحصر به فرد شیروکو حال میکنم
    ولی نیسان یه چیز دیگه س
    دف عقب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      دقیقا
      از استایل فولکس خیلی خوشم اومد
      خاصه
      ولی خب من عاشق دریفتم
      واسه همین نیسان رو انتخاب کردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mopar or No Car

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    %100 نیسان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Omid

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    این نیسان یکی از بهترین ماشینای ارزون برای دریفته یه پا افسانست برا خودش موتور تنفس طبیعی v6 هم که تا خرخره جای تیون داره و قدرت و گشتاور رو سریعتر تحویل میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Cadillac

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2602 ديدگاه)

      نسبت به حجمش بازدهی خیلی خوبی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. datsun

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (3562 ديدگاه)

      تازه همین موتور ۳.۷ لیتری رو مدل نیسمو ۳۵۰ اسب بخار به صورت تنفس طبیعی تحویل میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Mohammad

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1437 ديدگاه)

    نیسان سری زد یکی از شاهکار های صنعت خودرو هست. ماسل ژاپنی ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Masih

      ۱۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (14 ديدگاه)

      خدا رو شکر شما با یه ماشین که آمریکایی نیست حال کردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. علی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    آدم از کارهای این ژاپنیا میمونه بعضی وقتها یعنی کافیه ی نگاهی به آخرین دایره از سمت راست رو کنسول وسط نگاه بندازی و ببینی چطور با کج صلیغگی که شاید مربوط به اوایل ۱۹۹۰ باشه ی ساعت مسخره دیجیتالو به زور جا دادن تو اون دایره . آخه من نمیفهمم طراحان ژاپنی چرا بعضی وقتها انقدر منگول میشن. بابا تو اون دایره باید ساعت سبک گرد جا داده بشه نه دیجیتال دهه ۹۰ . الان طراحان کره ایی زبان طراحی و خیلی بیشتر درک میکنن تا ژاپنیا . با این که من ژاپنیارو خیلی دوست دارم ولی بعضی کاراشون خیلی رو نروه.
    (((انتخاب من شیروکو خواهد بود )))
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (151 ديدگاه)

      یعنی اصالت،قدرت،موتور تنفس طبیعی، محبوبیت بالا بین ماشین بازها و همه چیز این ماشین رو ول کردی و شیروکو رو انتخاب کردی فقط برای ساعت؟!!!! D:
      طراحان کره ای؟!!!! خود خودروسازای کره ای از طراحان اروپایی استفاده میکنند طراحان کره ای کجا بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Omid

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    در ضمن شیراکو دف جلو هست و نمیشه دریفت زد باش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسن

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (6888 ديدگاه)

    فقط 370

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسن

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    فقط نىسان 370

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. آرین

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (94 ديدگاه)

    اصلا نیازی به رای گیری نیست
    نتیجه روشنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. آرین

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (94 ديدگاه)

    وقتی جذاب میشه که tt با 370 روبرو میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. sina

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    نیسان عزیز ❤️??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ایمان

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (258 ديدگاه)

    عاشق این ساموراییم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امیر

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    لذتی ک نیسان تو این سگمنت به ادم میده کمتر ماشینی داره
    قطعا نیسان برتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهدی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    هیچ جوره این دو باهم جور درنمیان.اما هردو عالی هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. datsun

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3562 ديدگاه)

    Z اسطوره دریفت ژاپن

    آقای دهقان نسل کنونی رو اشتباه نوشتید این نسل ششم سری z نیسانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. نیما

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (336 ديدگاه)

    نیسان فقط برای تنفس طبیعی بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. (Saeed(peugeot

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    فقط نیسان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ShoMpeT

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (271 ديدگاه)

    آقا من یک سوال داشتم از بچه های پدال، مخصوصا کسانی که زیر این مطلب کامنت گذاشتند، آیا شماها دریفت میکنید با ماشینتون؟ من خیلی دیدم توی پدال کامنت میزارن که فلان ماشین خوراک دریفت هستش، همیشه هم برام سوال بوده که بچه های اینجا این کار رو انجام میدن یا نه؟

    لطفا وقتی جواب میدید ذکر کنید با چه مدل ماشینی این کار رو انجام میدید در حال حاضر.

    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (151 ديدگاه)

      من تاحالا خودم یک خودروی دیف عقب نداشتم که باحاش دریفت بزنم ولی دوستای زیادی دارم که خودروی دیف عقب دارن من هم با ماشین های اونها یا خودم دریفت زدم یا کنار اونا نشستم و اونا دریفت میزدن. خودروهایی که من به شخصه تجربه دریفت دارم:
      toyota gt86_ nissan 370z_mustang 2013
      و خودروهایی که دوستان دریفت میزدن و من کنارشون نشسته بودم:
      nissan altima1990 _camaro 2014_BMW serie 3_benz c class
      و اما درحال حاظر هیچ کسی با خودروی خودش دریف نمیزنه چون قیمتا بدجوری رفته بالا لاستیک یا نیست یا ایرانی یا چینی هست که اصلا بدرد نمیخوره. دریفت به کنار حتی ماشین رو بیرون نمیارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ShoMpeT

        ۱۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (271 ديدگاه)

        ممنون عزیز برادر برای پاسخ.
        فقط نمیدونم چرا خیلی های دیگه از سوال من ناراحت شدن ???

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مجتبی

          ۱۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (151 ديدگاه)

          خواهش میکنم.
          یه عده ای فتیش دیس لایک دارن هر نظری میبینن درجا دیس لایک میکنند بدون اینکه نظر رو بخونن. به هر حال هرکسی یه مشکلی داره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  19. سام

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (713 ديدگاه)

    هیچ کدام از این دو ماشین را دوست ندارم چون پول خریدشان را ندارم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رامتین

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3077 ديدگاه)

    نیسان برتری خودشو در این مقایسه نشون داد، ضمن اینکه شیراکو گویا کلا داره از خط تولید خارج میشه. البته من رنو آلپاین خودروی سال جهان را کاملا به نیسان ترجیح میدم. فناوری فرمول1 در موتور جدید آلپاین گنجانده شده و کاملا برتریشو نشون میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا