فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن ID.7، سدان برقی شیک با برد 700 کیلومتر

سدان جدید ID.7 به‌عنوان پرچم‌دار خانواده ID، مدلی پیشرفته و بزرگ‌تر از پاسات است که حداکثر برد آن با باطری ۸۶ کیلووات ساعتی به ۷۰۰ کیلومتر می‌رسد.

حرکت الکتریکی فولکس‌واگن با رونمایی از سدان ID.7 در چین، اروپا و ایالات‌متحده جهشی بزرگ به سمت جلو داشته است. معرفی هم‌زمان این خودرو در سه قاره نشان از اهمیت بالای آن دارد. ID.7 که پرچم‌دار خانوادهٔ ID محسوب می‌شود، یک سدان لیفت‌بک پنج‌در است و در ظاهر با چراغ‌های جلوی باریکی که توسط یک نوار LED به هم متصل شده‌اند دنباله‌روی دیگر اعضای این خانواده است. طراحان فولکس‌واگن در این خودرو به آیرودینامیک بسیار توجه داشته و توانسته‌اند ضریب درگ را به ۰.۲۳ برسانند که مشابه تسلا مدل ۳ است.

دستگیره‌های در کوچک و طراحی آیرودینامیک رینگ‌ها در این مهم نقش داشته‌اند. یکی دیگر از ویژگی‌های نمای جانبی ID.7 هم نوار تزئینی آلومینیومی بالای پنجره‌ها است. نمای عقب خودرو ممکن است هیجان زیادی نداشته باشد اما طراحان در اینجا یک نوار LED را تعبیه کرده‌اند که فقط هنگام ترمز گرفتن به رنگ قرمز درمی‌آید و در حالت عادی سفید است. این سدان جدید الکتریکی ۴,۹۶۱ میلی‌متر طول، ۱,۸۶۲ میلی‌متر عرض و ۱,۵۳۸ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن ۲,۹۶۶ میلی‌متر است. این یعنی با سدانی بزرگ‌تر از پاسات طرف هستیم.

ID.7 در داخل فضایی بسیار ساده و مینیمال دارد. در اینجا بجای یک صفحه آمپر دیجیتالی بزرگ یک نمایشگر کوچک مقابل راننده تعبیه شده که اطلاعات مهم مثل هشدارها و سرعت را به نمایش درمی‌آورد. البته یک هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده هم به‌صورت استاندارد این نمایشگر را همراهی می‌کند که اطلاعات بیشتری مثل نقشه را نشان می‌دهد. در میانهٔ داشبورد خودرو یک نمایشگر بزرگ ۱۵ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته که تقریباً همه‌چیز را کنترل می‌کند. این نمایشگر از رابط گرافیکی و ناوبری کاملاً جدیدی بهره می‌برد.

دستیار صوتی برای کنترل بسیاری از تنظیمات خودرو، سقف پانورامای سفارشی که با فشردن یک دکمه از حالت شفاف به مات تبدیل می‌شود، ترکیبی زیبا از چرم و متریال باکیفیت، تریم فلزی و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون با ۱۴ بلندگو هم از دیگر ویژگی‌های داخلی ID.7 هستند. فولکس‌واگن همچنین برای این خودرو صندلی‌های جلوی پیشرفته‌ای را تدارک دیده که از تنظیم برقی ۱۴ جهته برخوردار بوده و برای فعال کردن گرم‌کن یا سردکن از سنسورهای دما و رطوبت استفاده می‌کنند. علاوه بر این، صندلی‌های ارگوکامفورت هم قابل سفارش هستند که با ۱۰ بالشتک در پشتی خود، ماساژ نقطه‌ای را فراهم می‌کنند.

ID.7 که روی پلت‌فرم MEB ساخته شد است، با دو پکیج باطری مختلف عرضه می‌شود. مدل پایه که ID.7 Pro نام دارد، از باطری ۷۷ کیلووات ساعتی و قابلیت شارژ سریع ۱۷۰ کیلوواتی بهره می‌برد و می‌تواند با هر بار شارژ تا ۶۱۵ کیلومتر را طی کند. مدل دوم با نام ID.7 Pro S به پکیج باطری بزرگ‌تر ۸۶ کیلووات ساعتی مجهز است که امکان پیمودن تا ۷۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ فراهم می‌کند. این نسخه همچنین قابلیت شارژ سریع ۲۰۰ کیلوواتی دارد. این خودرو از قوای محرکهٔ الکتریکی جدید فولکس‌واگن با نام APP550 بهره می‌برد که شامل یک موتور الکتریکی در عقب با ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌شود.

یکی از تکنولوژی‌های جالب ID.7 دستیار پارک با حافظه است که می‌تواند تا ۵۰ متر از مانورهایی که برای پارک خودرو استفاده شده را ذخیره کند. سپس وقتی راننده از حالت پارک ذخیره‌شده استفاده کند، خودرو به‌طور خودکار و حتی بدون حضور راننده خود را پارک می‌کند. تحویل ID.7 در چین و اروپا از پاییز آینده آغاز می‌شود و در سال ۲۰۲۴ به آمریکای شمالی خواهد رسید. این خودرو برای بازار اروپا و آمریکا در آلمان تولید خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. KAMI

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (106 ديدگاه)

    تسلا مدل ۳ با پرفورمنس فراتر از سدان های بنزینی رقیب Range مشابه میده با فولکسی که قدرتش از پریوس کمتره و وزنش از شوی سیلورادو بیشتره.
    حالا صبر کن فیس لیفت مدل ۳ بیاد تا ۵ سال دیگه هم عقب بیوفتی .
    با اون ترمز عقب کاسه ای

    موافقم 7
    مخالفم 91
    1. Tesla

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      دمت گرم 🙌🙌 ، خداییش تو هر پارامتری ( به جز شعاع حرکتی ) مدل ۳ از id7 خیلی سر تره ، تازه به قول شما بذار جانشین مدل ۳ بیاد ، دیگه واقعا از همه لحاظ محصولات فولکس رو قورت میده

      موافقم 8
      مخالفم 52
    2. iman1199

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      کامی پست رو اشتباهی اومدی چون همین برتری های تسلا مدل ۳ رو فولکس واگن ID.7 هم داره و اون موردی که افتضاحش در اومده بود رو برو تو پست بعدی ببین و هیت ها رو اونجا برای توویوتا bz4x تخلیه کنی مانعی نداره چون اون قابل هیت دادن هست و افتضاحش دراومده بود و چرخش در میره و بردش اندازه پیوس هم نیست و همینجوریش ۵ سال از رقبا عقبه کلا البته چون ظاهرا از حرفات مشخصه شما فن متعصب زاپنی و میخواهی برعکس اینها رو انجام بدی تا شاید افتضاح تویوتا bz4x جبران شه حاظر به این نیستی ولی در هر صورت نمیشه گندش رو ماستمالی کنی

      چون واقعیت اینه که همه میدونن تسلا مدل ۳ و فولکس واگن هردو از بهترین برقی های بازار و جهان هستن و رقیب هم هستن و یکی از یکی هم بهتر هستن

      موافقم 6
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    توجه کردید فولکس بدونِ دادار دودور ، بازارهای برقی جهانی را داره با موفقیت جلو میبره و مردم استقبال کردن ( اما بدونِ جلبِ توجه ) !

    این همون سیاست اروپایی آلمانی‌ای هست که همیشه شاهدش بودیم ( آهسته و پیوسته ) !

    موافقم 63
    مخالفم 12
    1. Tesla

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      نگاه کن !! جاپونی فن خودش رو پشت پرچم آلمان قایم کرده 🤣🤣🤣 ، راستی چه خبر از bz4x و آریا ، میگن دارن تو فروش و کسب افتخارات با آیونیک ۶ و مدل y رقابت میکنن 🤣🤣🇺🇸🇺🇸🇰🇷🇰🇷💪💪

      موافقم 8
      مخالفم 54
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        چی میگی تو !
        اصلاً حالت خوبه !
        پشت کدوم پرچم آلمان پنهان شدم !

        تمام دنیا هم ادعای خودروسازی کنند باز زیرِ پرچم آلمان باید دوش آبِ یخ بگیرند 👋🏻 !

        عاشق ژاپنم ، هم خودروهاش ، هم موتوراش ، هم همه‌هاش ، هم مردم و فرهنگ سُنتی زیبایشان ، اما مطمئن باش هر کجایِ این دنیا زندگی نرمالی داشتم مثلاً اگر آمریکا بودم ، بی‌چون و چرا انتخاب اولم یا بنز S بود یا E و سپس لکسوس و باقی محصولات ژاپنی !

        این دنیا جای تعصب نیست و لطفاً گولِ کل‌کل‌های بچه‌گانه‌ی من و چندتا کره‌مربایی را نخور که به همین مسخره‌بازی‌ها دِلِمان خوشِ در پدال و کامنت گذاشتنمان در این عجایب شرایط باورنکردنی ایران که غیرقابل تحمل شده !

        موافقم 36
        مخالفم 11
    2. نوید شاعر

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      ماشین برقی تویوتا خوب است

      موافقم 1
      مخالفم 7
  3. Ben

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (203 ديدگاه)

    تو دنیای آینده هر کسی ماشین بنزینی داشته باشه به عنوان مخرب محیط زیست و بی فرهنگ شناخته میشه متأسفانه.

    موافقم 13
    مخالفم 24
  4. مهدی

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    این نسخه چه ماشین شیک و تروتمیزی از آب دراومده

    موافقم 35
    مخالفم 4
  5. Hadi

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    این واقعا عالیه و برد مناسبی رو با باتری ۸۶ کیلووات داره 👌🏼
    میتونه خیلی موفق باشه کاش مدل دو موتوره با ۵۰۰ اسب هم ازش بسازند برای پرفورمنس بهتر…
    خوشم اومد ازش👌🏼

    موافقم 18
    مخالفم 5
    1. علی

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (271 ديدگاه)

      ۵۰۰ اسب قراره پیست بره؟ همین ۲۹۰ اسب و گشتاور ۵۵۰ برای سدان عالیه

      موافقم 21
      مخالفم 0
  6. Hadi

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    این واقعا عالیه و برد مناسبی رو با باتری ۸۶ کیلووات داره 👌🏼
    میتونه خیلی موفق باشه کاش مدل دو موتوره با ۵۰۰ اسب هم ازش بسازند برای پرفورمنس بهتر…
    خیلی خوشم اومد ازش👌🏼

    موافقم 6
    مخالفم 2
  7. hamid

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    تا اینجا کار که عالیه
    فقط میمونه قیمتش که امیدوارم رقابتی باشه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  8. محمد

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    موفقیتش از همین حالا کاملا تضمین شدس

    موافقم 10
    مخالفم 3
  9. Elmiraj

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    اگه قرار بود با یه افزایش ۴ کیلوواتی ظرفیت باتری و بهبود جزئی آیرودینامیک ، به یکباره از بُرد ۴۰۰ کیلومتری به ۷۰۰ کیلومتر رسید ، صنعت خودروهای درون‌سوز از در عرض یک سال به کلی منقرض میشد…!!!!

    هر کی یه نگاه به اعداد و ارقام ID.4 که روی همین پلتفرم سواره ، بندازه میفهمه این ادعاهای فولکس چه وضعیتی خواهند داشت…

    موافقم 5
    مخالفم 25
  10. محمد

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    عجب ماشینیه … اونوقت ما باید منتظر خودروهایی مثل دیگنیتی باشیم …

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. مجتبی .

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1159 ديدگاه)

      ماتافته جدابافته ای هستیم که باهیچ جای عالم مقایسه نمیشیم. .خواستم بگم افغانستان دیدم برتریهایی دارن.

      موافقم 1
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا