فولکس واگن

انقلاب برقی فولکس‌واگن از ۲۰۲۶؛ پلتفرم جدید و باتری‌های ارزان‌تر برای خانواده ID

تحول بزرگ در خودروهای برقی فولکس‌واگن از سال ۲۰۲۶ آغاز می‌شود. شرکت آلمانی قصد دارد تمام محصولات الکتریکی خود را با استفاده از پلتفرم به‌روزشده‌ای به نام MEB Plus تولید کند. این تحول نه‌تنها طراحی جدیدی برای مدل‌های سری ID به همراه خواهد داشت، بلکه از باتری‌های لیتیوم-آهن-فسفات (LFP) به جای باتری‌های گران‌قیمت‌تر نیکل-منگنز-کبالت (NMC) استفاده خواهد شد؛ اقدامی که باعث کاهش چشمگیر هزینه‌ها می‌شود.

مدل پیشگام: فولکس‌واگن ID.2

مدل ID 2، که در سال ۲۰۲۶ (۱۴۰۵ شمسی) عرضه می‌شود، اولین خودروی فولکس‌واگن خواهد بود که به باتری‌های LFP مجهز می‌شود. این مدل نسخه تولیدی از کانسپت ID.2all است که در رده سوپرمینی‌های برقی قرار می‌گیرد. به‌گفته مدیرعامل فولکس‌واگن، توماس شِیفر (Thomas Schäfer)، این تغییر “گامی بسیار مهم در کاهش هزینه‌ها و همچنین بهبود عملکرد” محسوب می‌شود.

پلتفرم MEB Plus و آینده مدل‌های ID

پس از ID 2، سایر خودروهای سری ID از جمله ID 3، ID 4 و ID 7 نیز به پلتفرم MEB Plus مهاجرت خواهند کرد و از همان نوع باتری‌های LFP بهره خواهند برد. این فناوری باتری که پیش‌تر توسط تسلا در چین و شرکت‌هایی مانند فورد در مدل Mustang Mach-E استفاده شده بود، اکنون به‌عنوان گزینه‌ای اقتصادی‌تر و با عملکرد قابل‌قبول برای خودروهای تولید انبوه مطرح است.

تولید باتری در آلمان

باتری‌های LFP قرار است در کارخانه جدید گروه فولکس‌واگن در شهر سالزگیتر (Salzgitter) آلمان تولید شوند. این کارخانه همچنان مقدار کمی از باتری‌های NMC نسل فعلی را نیز تولید خواهد کرد تا زمانی که این نوع باتری‌ها به‌طور کامل کنار گذاشته شوند.

بازطراحی کامل خانواده ID

به‌موازات این تغییرات فنی، طراحی ظاهری سری ID نیز بازنگری خواهد شد. به‌گفته مدیر تحقیق و توسعه فولکس‌واگن، این بازطراحی “بهبودهای بزرگی” به همراه خواهد داشت و بازگشت به ریشه‌های طراحی فولکس‌واگن را نشان می‌دهد. مدیرعامل این شرکت نیز تأکید کرده:

طراحی اولین نقطه تماس با مشتری است. اگر طراحی خاص و جذاب باشد، نوع قوای محرکه برای مردم اهمیتی ندارد.

این حرکت فولکس‌واگن را می‌توان پاسخی به نیاز روزافزون بازار به خودروهای برقی ارزان‌تر و کارآمدتر دانست. حال باید دید آیا ID 2 و سایر مدل‌های آینده می‌توانند همان تأثیری را بر بازار اروپا و سایر نقاط جهان بگذارند که گلف در دوران بنزینی خود داشت؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. همایون

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1079 ديدگاه)

    حالا این باطریهای ارزانتر میتونن خروجی و کارکرد باطریهای قبلی رو داشته باشند؟
    امیدوارم تغییر در طراحی بتونه محصولات الکتریکی فولکس رو ازین اوضاع دربیاره و جذابتر کنه. به جز ون id buzz که طراحی خوب ولی ویژگیها و قیمت نامناسبی داره و مدل id unyx که در اصل ری‌برند محصول کوپرا هستش و خط طراحیش ربطی به سری id نداره بقیه محصولات نه مثل رقبا طراحی پرزرق و برق و چشمگیر دارند و نه مثل محصولات قدیمی فولکس هستن که طراحی ساده و یکدست و کیفیت مثال زدنی داشته باشند.فقط این وسط بیشتر شرایط فروش فوق‌العاده و انعطاف پذیری فولکس بود که باعث شد برقیهاش فروش نسبتا خوبی داشته باشند ولی تا ابد شرایط اینجوری نمیمونه و احتیاج به خونه تکونی دارند.خیلی دوست دارم بدونم اگه فردیناند پیئک بودش فولکس واگن رو تو عصر الکتریکیها چجوری رهبری میکرد و به کدام سمت میبرد

    1. Kamran Aghaei

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      کاملا باهات موافقم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا