ولوو

ولوو کانسپت ریشارژ، پیش‌نمایشی از آینده‌ای الکتریکی…

تا به اینجا اهداف جاه‌طلبانه و الکتریکی ولوو ریشه در خودروهایی داشته که ترکیبی از قوای محرکه تمام الکتریکی و درون‌سوز بوده‌اند. استفاده از یک پلتفرم مشترک برای هر دو نوع قوای محرکه یاد شده از نظر مالی و اقتصادی منطقی است اما مزیت‌های کامل خودروهای الکتریکی را به ارمغان نمی‌آورد. البته ولوو با معرفی کانسپت ریشارژ جدید خواسته دید خود به آینده حمل‌ونقل را نشان دهد.

این خودروساز سوئدی حس می کند کانسپت موردبحث اهمیت بسیار زیادی دارد به گونه‌ای که آن را “بیانیه‌ای برای خودروهای ولوو و آینده‌ای تمام الکتریکی” توصیف می کند. این خودروی مفهومی پیش‌نمایشی از زبان طراحی جدید ولوو با نام “کمتر اما بهتر” است. در واقع ولوو می‌گوید یک خودروی الکتریکی ناب نیازی به جلوپنجره سنتی یا کف بالا آمده برای ایجاد فضا به منظور جای دادن میل‌لنگ یا سیستم اگزوز ندارد.

روبین پیج مدیر طراحی این برند می‌گوید:

کانسپت ریشارژ ما نشان دهنده‌ی بیانیه‌ای برای آینده تمام الکتریکی خودروهای ولوو و همچنین نوع جدیدی از یک خودرو است. این کانسپت نشان دهنده تناسبات جدید و مدرنی است که با فضای کابین و بار بیشتر ترکیب شده است. کانسپت ریشارژ نشان می‌دهد که تکنولوژی از نظر طراحی چه کارهایی می‌تواند انجام دهد.

این مدیر ارشد می‌افزاید:

داخل کابین این خودرو ما حس اتاق استراحت خاص کشورهای اسکاندیناوی را خلق کرده‌ایم. کابین با جدیدترین تکنولوژی تجربه کاربر همراه شده و دارای متریال زیبا، پایدار و طبیعی است. هر بخش کابین همچون گوشه‌ای از یک هنر بوده و می‌تواند به عنوان یک وسیله شخصی خانگی مطرح باشد. ما همیشه روی مزیت‌هایی تمرکز داریم که تکنولوژی می‌تواند به ارمغان بیاورد.

این کانسپت اگرچه از زبان طراحی جدیدی سود می‌برد اما همچنان به عنوان یک ولوو قابل‌شناسایی است. جلوپنجره جای خود را به سپری با لوگوی آشنای ولوو داده و چراغ‌های چکش تور مدرن نیز در گوشه‌ها خودنمایی می‌کنند. کاپوت نیز برای بهبود آئرودینامیک ارتفاع پایین‌تری داشته اما ولوو ارتفاع شاسی‌بلند مانند خودرو از سطح زمین را حفظ کرده است.

ولوو فعلاً مشخصات فنی این خودرو را منتشر نساخته هرچند گفته که هدفش از معرفی کانسپت ریشارژ پیش‌نمایش آینده‌ی تمام الکتریکی شرکت از نظر طراحی بوده است.

پیج در خاتمه می‌گوید:

ما با این کانسپت ریشه‌های غنی DNA طراحی ولوو را به صورتی مدرن و تازه ادامه داده‌ایم زیرا می‌خواهیم وارد آینده‌ای تمام الکتریکی شویم. این خودرو نشان دهنده همه‌ی آن چیزی است که مشتریان از یک ولووی تمام الکتریکی انتظار داریم. بسیار هیجان زده‌ایم که از این فلسفه در نسل بعدی خودروهای خود استفاده می‌کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Philipp

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    آهان این شد ماشین الکتریکی

    با زبان طراحی مخصوص به خودش
    نه استفاده از زبان طراحی بنزینی ها و بستن جلوپنجره

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۱۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      این فقط یه کانسپته نسخه‌ های تولیدی بااین فرق خواهد کرد

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. mahan

        ۱۰ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من نمی‌فهمم چرا هرکی می خواد الکتریکی تولید کنه ماشین رو از شکم شفیعی جم الگو میگیره.خب چه معنی داره نه سدانه نه کرای اور فقط یه چیز گرد ورقلمبیده هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        اما نسخه های تولیدی هم آنچنان فرقی با نسخه کانسپت ندارن…

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    من که با برقی شدن ولوو مشکلی ندارم، اتفاقا خیلی هم خوب کار کردن،خوشم اومد👌

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. محمد مختاری آذر

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    زیبا هستش طراحی دلنشینی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا