حضور پرقدرت آئودی R8 مدل 2020 در نیویورک

آئودی R8 فیس لیفت پاییز سال گذشته معرفی شد اما حضور آن در آمریکا همزمان با آغاز بکار نمایشگاه نیویورک خواهد بود.


این خودرو که از تابستان سال جاری میلادی روانه بازار آمریکا می‌شود از نمای جلوی گیراتری برخوردار است که شامل جلوپنجره‌ی لانه‌زنبوری جدید، اسپویلر متفاوت و سه ورودی هوای کوچک برگرفته از مدل افسانه‌ای Ur-quattro می‌باشد. این سوپرکار آلمانی همچنین از چراغ‌های جلوی تیره‌تر، رکاب‌های جانبی متفاوت، سپر عقب به‌روز و دیفیوزر جدید سود می‌برد.


کابین تغییرات خیلی زیادی نداشته اما هم‌اکنون دو رنگ جدید با نام‌های نقره‌ای پاستل و قهوه‌ای پالومینو بکار رفته‌اند. اگرچه به‌روزرسانی‌های بخش داخلی R8 2020 حداقلی است اما تجهیزات زیادی در آن به چشم می‌آید که شامل مواردی همچون پشت آمپرهای دیجیتالی، شارژر بی‌سیم و سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن با 13 بلندگو می‌باشد. خریداران همچنین شاهد ناوبری جی‌پی‌اس و نورپردازی داخل کابین خواهند بود.


نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی 10 سیلندر 5.2 لیتری ارتقا یافته است که قدرت 562 اسبی و گشتاور 550 نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه به گیربکس 7 سرعته S ترونیک و سیستم چهار چرخ محرک کواترو مجهز شده است. شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3.4 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 323 کیلومتر در ساعتی تنها بخشی از توانایی‌های R8 فیس لیفت می‌باشند.


موضوع جالب اینکه آئودی آمریکا می‌گوید R8 V10 پرفورمنس همان قدرت 602 اسبی و گشتاور 559 نیوتون متری قبلی را حفظ کرده است. این موضوعی عجیب است زیرا مدل اروپایی خروجی 611 اسبی و گشتاور 580 نیوتون متری دارد.


خب اگر این اعداد صحیح باشند بنابراین R8 V10 پرفورمنس شتاب 3.2 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعتی خواهد داشت. مدل رودستر کمی کندتر بوده و در 3.3 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد و سقف سرعت 328 کیلومتر در ساعتی را ثبت می‌کند.


قیمت مدل R8 V10 کوپه از 169900 دلار آغاز می‌شود درحالی‌که برای خرید مدل اسپایدر باید 182100 دلار پرداخت کرد. قیمت مدل‌های پرفورمنس نیز به ترتیب برابر با 195900 و 208100 دلار می‌باشد.


اما با پرداخت 214995 دلار شما به نسخه‌ی تولید محدود R8 V10 دسنیوم دست خواهید یافت. این خودرو بر پایه‌ی مدل پرفورمنس کوپه شکل گرفته و از رنگ بدنه‌ی مشکی متالیک و رینگ‌های 20 اینچی برنزی مات سود می‌برد. در بدنه هم ترکیبی از عناصر مشکی براق و فیبر کربن به چشم می‌خورد.


داخل کابین R8 دسنیوم غربیلک فرمان با پوشش آلکانترا، تریم فیبر کربن براق و نشان‌های دسنیوم دیده می‌شود. صندلی‌های اسپورت مشکی و دوخت‌های متفاوت از دیگر ویژگی‌های این بخش هستند.


تنها 50 دستگاه از مدل دسنیوم وارد بازار آمریکا خواهد شد و سقف تولید جهانی آن نیز به 222 دستگاه محدود شده است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. ایمان
    سوابق: (1720 دیدگاه) ,

    برترین ماشینای اسپرت آلمانی از دید cars.usnews.com
    ۱. آئودی R۸
    ۲. پورشه ۹۱۱
    ۳. مرسدس بنز AMG GT

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (95 دیدگاه) ,

      فقط پشتش یکم زشت تر شدهنسل قبلی بهتر و عظلانی تر بود ولی خوب هنوزم محبوب با موتور تنفس طبیعی

      پاسخ
  2. M
    سوابق: (2204 دیدگاه) ,

    به نظرم میتونستن بیشتر از اینا اسب بخار از دل انجین در بیارن !
    واقعا نمیدونم چرا و مصلحتش چیه؟

    پاسخ
    1. Amirferrari
      سوابق: (352 دیدگاه) ,

      آئودی r8 تو چندین سال گذشته خودشو به خوبی ثابت کرده و نیازی به بازی اعداد و ارقام که خیلی از کمپانی ها این روزا راه انداختن نداره و اینقدر تو زمینه پرفورمنس این خودرو درخشانه که نیازی نداره به هر قیمتی که شده از موتورش اسب بخار در بیاره و عمر مفید موتور رو کاهش بده! صدای موتور انجین تنفس طبیعیش به تنهایی روح آدم رو جلا میده(مقایسه کنید با خودروهای سوپر کار الکتریکی که مهمترین عنصر یه خودرو راننده محور رو ندارن:روح)

      پاسخ
    2. Mad.z.Max
      سوابق: (437 دیدگاه) ,

      از بین انواع و اقسام مصلحت ها، یه موردی که همیشه بهش اشاره میشه، عمر بالاتر مجموعه قطعات موتور هست که کاملا منطقیه. هرچی قدرت بیشتر بگیری از انجین، قابلیت اطمینان در درازمدت کمتر میشه

      پاسخ
  3. ایلیا
    سوابق: (652 دیدگاه) ,

    کیفیت ازش میباره، همین.
    امیدورام کوروت جدید هم از نظر کیفیت ساخت تا این حد بالا بیاد، هرچند یمقدار هزینه هاش بالا میره

    پاسخ
  4. امیر
    سوابق: (1648 دیدگاه) ,

    یکم گرونه ولی مثل همیشه دوس داشتنی مخصوصا کابینش
    خوشم میاد ازش!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.