آئودی

رونمایی از آئودی SQ7 TDI 2020 مجهز به نیروگاه 8 سیلندر دیزلی

آئودی SQ7 اولین محصول گروه فولکس‌واگن بود که در سال ۲۰۱۶ از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری TDI پیشرفته استفاده کرد. از آن زمان تاکنون خودروهایی همچون بنتلی بنتایگا دیزلی، فولکس‌واگن توارگ و آئودی SQ8 نیز مفتخر به استفاده از این هیولای دیزلی شده‌اند و حالا زمان فیس لیفت نسخه‌ی پرچم‌دار خانواده‌ی Q7 فرا رسیده است.


از آنجایی که نسخه‌ی فیس لیفت Q7 عادی حدود ۱ ماه پیش معرفی شده بنابراین مدل پرچم‌دار QS7 نیز دارای همان ویژگی‌های طراحی مدل‌های استاندارد می‌باشد. این خودرو هم‌اکنون از چراغ‌های جلو و عقبی سود می‌برد که مشابه محصولات مدرن ارباب حلقه‌هاست. جلوپنجره‌ی بزرگ این شاسی‌بلند دیزلی باعث شده QS7 باابهت تر از نسخه‌های استاندارد که تنها میله‌های تکی دارند باشد.


در نمای عقب نیز وجود چهار خروجی اگزوز خبر از مدلی پرفورمنس می‌دهند. میله‌ی متالیک پهن نیز از یک چراغ به چراغ دیگر رسیده و نمای زیبایی ایجاد کرده است. محافظ زیر بدنه در عقب نیز اصلاح شده و طرح نقره‌ای آن مشابه پوشش آینه‌های جانبی و برخی دیگر از عناصر روی بدنه است. با پرداخت هزینه‌ی اضافی می‌توان پکیج استایل مشکی را سفارش داد که باعث می‌شود این خودرو خشن‌تر شود و با استفاده از برنامه‌ی انحصاری آئودی نیز می‌توان آپشن های بیشتر همچون رنگ جذاب خاکستری دیتونا را انتخاب نمود.


آئودی SQ7 TDI 2020 از رینگ‌های ۲۰ اینچی استفاده کرده و پشت آن‌ها ترمزهای بزرگ‌تری در مقایسه با نسخه‌های استاندارد Q7 به چشم می‌خورند. حتی می‌توان ترمزهای بزرگ‌تر سرامیک کربنی با کالیپرهای خاکستری‌رنگ را نیز سفارش داد.


در قلب این خودرو همان پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری TDI با کمپرسوری الکتریکی قرار گرفته و کمک حال این نیروگاه هم دو توربوشارژر است. این نیروگاه دیزلی قدرت ۴۲۹ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری دارد که این گشتاور عظیم از دور ۱۲۵۰ در دسترس می‌باشد. پرچم‌دار خانواده‌ی Q7 تنها در عرض ۴.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و سقف سرعت آن نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.


همانند Q7 2020، نسخه‌ی S نیز کابینی ارتقا یافته متشکل از دو صفحه‌نمایش در کنسول مرکزی دارد. به این ترتیب دکمه‌های فیزیکی سیستم تهویه مطبوع حذف شده است. کاکپیت دیجیتالی این خودروساز نیز از جدیدترین نوع خود بوده و از ویژگی‌های بیشتری برخوردار می‌باشد.

پیش‌فروش این خودرو در اروپا تا چند روز دیگر شروع می‌شود و قیمت آن در آلمان از ۹۴۹۰۰ یورو شروع می‌شود. اگر خواهان مدل مجهز به ردیف سوم صندلی‌ها باشید باید ۹۶۴۲۰ یورو پرداخت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یه SUV ارزشمند هستش Q7

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (419 ديدگاه)

    با این گشتاور میشه با یدک کش ۱۰ تن رو هم کشید اکه ترمز هاش جواب بده و شاسی مقاوم باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mehran (fox)

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (214 ديدگاه)

    چقد خوبه این آئودی…اتو کشیده و با کلاس مثل همه آئودیای دیگه…نمیدونم چرا اکثرا به اندازه بنز و بیمر قبولش ندارن ، من که تو بیشتر سگمنتا ماشینای ساخت آئودیو بیشتر از اون دوتا قبولش دارم….Vorsprung durch Technik

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. net

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    باید دو اگزوز میزاشت و چهار اگزوز برای ماشینهای سوپر اسپرت مثل کوروت و موستانگ و لامبو رگینی و بوگاتی و مک لارن و فراری و پاگانی هست
    چرا ایودی کراس اور تولید نمیکنه و ماشینهای که تولید میکنه یه کم از ماشینهای استیشین بلندتره و از کراس اور کوچیکتره؟این مدل ماشینها مثل ایودیsq7 که از کراس اور کوچیکتر هست و از استیشن بزرگتر هست باید در چه خانواده ای جای بدهیم؟اسم این خانواده چیست؟
    رینگش پره هایش کم هست و زیبا نیست و سقف سانروف بزرگ هم نداره و سپر جلو زیر چراغ جلو سوراخ هست جالب نیست و از زیباترین و بهترین داشبورد و فرمان سدان لوکس سایز بزرگ جهان یعنی ایودیa8 مدل ۲۰۱۹ استفاده کرده برای sq7

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      این ماشین کراس اوور بزرگ هستش که هم رده ماشینایی مثل مرسدس GLE، ب‌ام‌و X5 و ولوو XC90 به حساب میاد.
      آئودی توی اکثر سگمنت های کراس اوور حضور داره و فقط جای کراس اوور فول سایز تو سبد محصولاتش خالیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Hamid...Audi

    ۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    عرض خسته نباشید خدمت آقای احمدزاده
    شاهین جان تا جایی که من قبلا توی مقالات معتبر خوندم این موتور اگه با توربو های الکتریکی باشه حداکثر گشتاور خودش رو توی دور ۱۰۰۰ ارائه میده ولی اینجا نوشته ۱۲۵۰.
    اشتباه نشده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      سلام حمید جان وقت بخیر
      الان دوباره منبع رو نگاه کردم همون دور 1250 رو نوشته بود.
      مخلصم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid...Audi

        ۲ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (712 ديدگاه)

        پس من اشتباه میکردم.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا