آئودیپورشه

درگ آئودی S8 و پورشه پانامرا ۴S هیبریدی با برنده‌ای قاطع

کانال یوتیوب Daniel Abt قصد برگزاری یک سری مسابقات درگ جدید را دارد و برای اولین قسمت یک آئودی S8 را در برابر یک پورشه پانامرا ۴S هیبریدی قرار داده است. نتیجهٔ این درگ مثالی عالی برای نشان دادن قدرت الکتریکی‌سازی است. روی کاغذ این دو خودرو مشخصاتی نزدیک به هم دارند. آئودی به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است و ۲۳۰۵ کیلوگرم وزن دارد. نمونه‌ای که در درگ حضور دارد روی رینگ‌های ABT قرار گرفته که البته تعجبی ندارد زیرا این شرکت تیونینگ آلمانی توسط خانوادهٔ دنیل اداره می‌شود.

از سوی دیگر، پانامرا ۴S هیبریدی از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو و یک موتور الکتریکی استفاده می‌کنند که مجموعاً ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این ماشین با ۲۳۰۰ کیلوگرم وزن، تقریباً هم‌وزن آئودی است. همچنین هردوی این خودروهای آلمانی روی لاستیک‌های زمستانی قرار دارند و از سامانهٔ چهارچرخ محرک برخوردارند.

اولین مسابقه، موضوع جالبی را در مورد آئودی نشان داد و آن اینکه اگر لانچ کنترل برای مدتی طولانی فعال نگه‌داشته شود، خاموش می‌شود. به همین دلیل، در این درگ پورشه کاملاً فاصله گرفت و S8 دیگر هیچ کاری نتوانست انجام دهد. در درگ دوم از لانچ کنترل آئودی به‌درستی استفاده می‌شود و بنابراین شاهد رقابت نزدیک‌تری هستیم اما بااین‌حال پورشه هنوز هم برنده است. با توجه به اعداد پایان ویدئو، S8 مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۱۱.۷ و پانامرا ظرف ۱۱.۴ ثانیه طی کرده‌اند. سپس یک مسابقهٔ رولینگ هم برگزار می‌شود که مزیت‌های گشتاور فوری موتورهای الکتریکی را نشان می‌دهد زیرا در اینجا پورشه با وجود قدرت کمتر، به‌محض فشرده شدن پدال گاز مثل موشک شلیک می‌شود و این موجب می‌شود آئودی خیلی کُند به نظر برسد.

[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه

  1. Mahyar.M.A.R

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (54 ديدگاه)

    بعله
    برقیه دیگه جارو برقی

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱۵۹
    1. behnam1012

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (429 ديدگاه)

      😐
      تو یک ساعت ۱۰۰ دیس لایک
      هنوزم این مشکل دستکاری لایک و دیسلایک پا برجاست که 😑

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۶
    2. Sina10

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1472 ديدگاه)

      ۱۱۳ تا دیسلایک توی همین چند دقیقه!!!!
      رکورد نسبت دیسلایک به زمان در دنیا شکسته شد😂

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۵
      1. King 918

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2484 ديدگاه)

        اتفاقا یه جا دیس لایک ها درست خوردن. توی دوره ایی هستیم که موتور الکتریکی و موتور های هیبریدی باید باشن . همون طور که همه میدونن از قدرت این موتور ها و عکس العمل سریع اونها نمیشه غافل شد . هنوزم که هنوزه پی وان ۹۱۸ و لافراری با اینکه میان سال شدن فوق العاده قدرتمند و با شکوهن و اینو بیشتر مدیون موتور های الکتریکین

        موافقم ۷
        مخالفم ۲
    3. MahyarMAR

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (144 ديدگاه)

      اسغفرلا

      موافقم ۵
      مخالفم ۳
      1. Audi s8

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (163 ديدگاه)

        اگه کسی بخواد یه ماشین لوکس و راحت بخره آئودی
        اگه هم بخواد ماشین از لحاظ فنی و سرعت خوب باشه پورشه

        موافقم ۸
        مخالفم ۵
    4. Navid_bivaN

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2968 ديدگاه)

      اگر جاروبرقی هم اینقد هیجانت انگیز و مطمأن باشه، من حاضرم سوارشم. چه مسخره ایه هر چی ماشین الکتریکیه بگین جاروبرقی. این که هایبریده.

      موافقم ۵
      مخالفم ۳
    5. Reza

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1687 ديدگاه)

      🙄🙄🙄

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  2. بنیامین

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (82 ديدگاه)

    تو دنیای واقعی شتاب خیلی مهم نیست، شتاب ۶ ثانیه با ۴ ثانیه خیلی تفاوتی ایجاد نمیکنه مهمترین پارامتر ها تو دنیای واقعی قابلیت اطمینان و کیفیت ساخت و طراحی جذاب و کاربردی بودن و مصرف سوخته

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۶
    1. Amirreza

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (358 ديدگاه)

      آپشن هم مهمه ، نگین مهم نیست ،

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲
  3. میثم

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1335 ديدگاه)

    طراحی آئودی رو بیشتر می پسندم
    فنی پورشه

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲
  4. Ramin

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1362 ديدگاه)

    این خودرو حاضر در درگ نسخه پانامرا ۴s هیبرید هست که قیمتش ۱۰۳ دلار شروع میشه. با این کاری ندارم

    http://www.porshe.com/usa/models/panamera/panamera-models/panamera-turbo-s-e-hybrid/
    این سایت پورشه آمریکا هست.
    این نسخه که مشاهده میکنید پورشه پانامرا توربو اس E hybrid هست
    قیمتش ۱۸۷ هزار و ۷۰۰ دلاره و شتابش ۳ ثانیه هست.

    من رنگ بیرونی خودرو رو تغییر دادم.
    رنگ داخل خودرو رو تغییر دادم.
    بکیچ صندلی سفارش دادم و یه بکیج پرفورمنسی پورشه سفارش دادم
    قیمتش شد ۲۱۲ هزار دلار !!! ( باور نمیکنید برید خودتون انجام بدید)
    تازه کلی آپشن مونده بود.

    آیا واقعا این همه پول ارزش داره ؟؟؟؟؟ با این پول وارد قلمرو بنتلی شده.
    واقعا ارزش این همه پولو داره؟

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۲۰
    1. محمد

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (26 ديدگاه)

      خب شاید بنتلی رو هم بخوای چارتا آپشن اینجوری بذاری وارد قلمرو رولزرویس شه.

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۹
      1. Ramin

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1362 ديدگاه)

        دوست عزیز بنتلی اصلا نمیتونه وارد قلمرو رولز رویس بشه.

        نسخه پایه بنتلی فلاینگ اسپور ۲۱۹ هزار دلار هست.
        وقتی شخصی سازی کنی قیمتش در بالاترین حالت مممن ۲۸۵ الی ۲۹۰ هزار دلاره
        بنتیاگا هم نسخه پایه ۲۳۰ هزار دلار هست و نسخه فول بین ۳۰۰ الی ۳۰۵ هزار دلار هست.

        ” خب شاید بخواهی بنتلی…. ”

        شاید ؟؟؟ عجب استدلالی…

        به جای اینکه دیس لایک بدید پاسخ بدید….. حتی لینک هم دادم.
        باز هعی دیس میدن. 😐

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۵
      2. Sina10

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1472 ديدگاه)

        رولزرویس هم با چند تا آپشن وارد قلمرو بوگاتی میشه
        بوگاتی هم نسخه های تولید محدودش وارد قلمرو فراری های کلاسیک میشه
        اون فراری ها هم بعد از چند سال وارد قلمرو فراری ۲۵۰ GTO میشن
        شنیده بودم که یه ۲۵۰ GTO رو با قیمت ۷۰ میلیون دلار فروختن!!!!!
        تا ۵۰ میلیون رو مطمئنم ولی ۷۰ تا رو نمیدونم

        موافقم ۶
        مخالفم ۳
    2. حسین دهمرد

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1527 ديدگاه)

      تو عمرت چیزی رو از رو علاقه خریدی؟ شد تو یه پست ماشین حساب دستت نگیری؟
      یه بار داشتیم راجب لکسوس حرف میزدیم یه پیرمغزی گفت ۱۲۰ تا سرعت قانونیه بیشتر از اون بری جریمه میشی. ۱۲۰ تا رو که پرایدم میره. طرز فکرت منو یاد اون میندازه

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  5. Hossein.Car.Lover

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    از این درگ نتیجه گرفتم ‌که نباید همیشه به مشخصات روی کاغد اعتماد کرد🤦‍♂️😐
    خیلی دوست داشتم آئودی ببره

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
    1. porsche

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (143 ديدگاه)

      منم

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  6. MahyarMAR

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (144 ديدگاه)

    بچه ها کلا سه ساعت از گزاشتن این مقاله گذشته تو کل کامنت ها ۵۹ تا لایک و دیسلایک وجود داره فقط تو کامنت من ۱۲۷ تا دیسلایک هست میدونستم با این حرف دیسلایک هایم زیاد تر ار لایک ها میشه ولی نه انقدر

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
    1. Navid_bivaN

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2968 ديدگاه)

      اهمیت نده

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  7. England

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (873 ديدگاه)

    واقعا پورشه دوست داشتنی ترین ژرمنی هست البته از نظر من
    واقعا دوسش دارم فوق العادس

    موافقم ۳
    مخالفم ۴
  8. •Mohamad•

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (136 ديدگاه)

    من به عنوان طرفدار آئودی دیگه خسته شدم
    آخه همش آئودی تو درگ ها می بازه😐😑

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. SRT

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (324 ديدگاه)

      من خودمم آئودیو خیلی دوس دارم،ولی ماشینی نیست که بشه برای درگ روش حساب کرد

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    2. England

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (873 ديدگاه)

      داداش گل حریفش حریف قلدریه پورشه بی نهایت قلدره وقتی مکلارن ۷۲۰ رو بعد ۴ سال شکست داد با موتور ۶ سیلندر من بهش ایمان داشتم ایمانم قوی تر شد

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. SRT

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (324 ديدگاه)

        کدوم مدل, مکلارنو شکست داده؟

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. England

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (873 ديدگاه)

          منظورم برند پورشه هست
          نسل جدید ۹۱۱ بعد ۴ سال مکلارن رو شکست داد ( ۴۰۰ متر)

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
  9. یاس ی

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (851 ديدگاه)

    آئودی لعنتی را ببینید چقدر زیباست. چقدر این برند کم حاشیه دوست داشتنی هستش.من شیفته دو چیز آئودی هستم یکی تکنولوژی چراغهاش دومیش طراحی بسیار بسیار بسیار زیباش. من از طرفدارای طراحی ماندگار پورشه خصوصا ۹۱۱ هستم ولی اینجا به نظرم از نظر طراحی آئودی چند پله بالاتر بود.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  10. mahan

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (903 ديدگاه)

    ای کاش پانامرا بنزینی میاوردید.ادم پانمرا می خواد بخره چرا هیبریدی بخره وقتی بنزینی هست.تجربه خوبی از پانامرا داشتم فقط مشکلش خدمات رسانی نمایندگی و دزد بودن تعمیرکارا بود.چون ماشین پورشه هست باید طرف رو حسابی تیغ بزنی!همین شد که بجز ماکان تقریبا پورشه های ایران کم کم بازنشسته میشن

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا