آئودیآلفارومئوب ام و

درگ فوق‌العاده نزدیک ب‌ام‌و M4، آئودی RS6 و آلفارومئو استلویو QV

امروزه خودروهای پرفورمنس در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ بنابراین، در حال حاضر آسان‌تر از همیشه خریداران می‌توانند خودرویی مناسب با شیوهٔ زندگی خود که مقدار زیادی اسب بخار زیر کاپوت خود داشته باشد را پیدا کنند. هم‌اکنون فاصلهٔ پرفورمنس بین کوپه‌های اسپرت با کراس‌اوورها و استیشن‌های قدرتمند بسیار کمتر شده و کارواو در ویدئوی جدید خود با ترتیب دادن رقابتی بین ب‌ام‌و M4 با آلفارومئو استلویو کوادیفولیو و آئودی RS6 قصد دارد همین موضوع را نشان دهد.

هرچند این سه خودرو به‌عنوان یک کوپه، یک کراس‌اوور و یک استیشن بسیار باهم متفاوت هستند اما در مشخصات روی کاغذ شباهت زیادی به هم دارند. M4 به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو مجهز است که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی آلفا هم قدرتی مشابه این دارد اما گشتاور آن با ۶۰۰ نیوتن متر، کمتر است. قوی‌ترین خودروی این جمع هم آئودی RS6 است که نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل چرخ‌ها می‌دهد. البته آئودی با ۲۰۷۵ کیلوگرم وزن، سنگین‌تر عضو گروه هم هست.

اولین مسابقه بین این سه ماشین به‌طور شوکه‌کننده‌ای نزدیک است. البته در ابتدا آلفا شروع بسیار خوبی دارد و جلو می‌افتد اما در ادامه این آئودی است که به لطف قدرت خود از همه پیشی گرفته و زودتر از خط پایان عبور می‌کند. البته اختلاف سه خودرو در پایان مسیر بسیار اندک است به‌گونه‌ای که آئودی طرف ۱۱.۷ ثانیه، آلفارومئو ظرف ۱۱.۸ ثانیه و ب‌ام‌و ظرف ۱۱.۹ ثانیه ۴۰۰ متر را به انتها می‌رسانند. در مسابقهٔ رولینگ اما اوضاع متفاوت است. در رولینگ اول که خودروها در حالت رانندگی راحت قرار می‌گیرند، ب‌ام‌و و آئودی آلفارومئو را در گردوغبار خود رها می‌کنند و درنهایت M4 پیروز می‌شود. مسابقهٔ دوم نزدیک‌تر بود اما نتایج تفاوتی نداشت. سه خودرو در آزمایش ترمز نیز نزدیک به هم عمل کردند.

مشخصات فنی

آئودی RS6

ب‌ام‌و M4

آلفارومئو استلویو QV

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۳ لیتری I6 توئین توربو ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۶۰۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب چهارچرخ
وزن ۲۰۷۵ کیلوگرم ۱۷۳۰ کیلوگرم ۱۸۳۰ کیلوگرم
قیمت ۹۵ هزار پوند ۷۶ هزار پوند ۷۰ هزار پوند

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (169 ديدگاه)

    دوستان کانال suv battle مقایسه افرود لندکروز جدید و قدیم رو انجام داده. قراره تو قسمت بعدی با شاخ های افرود هم سری ۳۰۰ رو مقایسه کنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. Reza Waffen SS

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3000 ديدگاه)

    آئودی RS6

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  3. IMAN

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (115 ديدگاه)

    آلفارومئو گزینه معقولتری هست بین این سه تا

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  4. Amin

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1249 ديدگاه)

    الفا خیلی خوشکله ، حرف نداره

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. آرین

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (174 ديدگاه)

    چه میکنه شش سیلندر سه لیتری!
    اگر awd بود چکار میکرد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. MAHDI

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5339 ديدگاه)

      البته M3 و M4 محرک عقب سریع ترین زمانی که ثبت کردن در این مجله با سریع ترین زمان RS6 یکی بوده یعنی ۱۱.۴ ثانیه، اونم نسخه محرک عقب نه چهار چرخ محور.
      احتمالا نسخه چهار چرخ محور در سطح M5 کامپتیشن سریع باشه.
      در درگ رولینگ که M4 و M3 جدید در کلاس خودشون هیچ رقیبی ندارن.

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  6. امیر

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    ب ام و پرفورمنس خوبی داره ولی نمی تونم با ظاهرش ارتباط برقرار کنم.
    آئودی هم شتاب و ظاهر خیلی خوبی داره.
    آلفا هم یه حس مردونه و قدرتمند میده.
    ولی در کل به نظرم باید هر کدوم توی سگمنت خودشون و رقبای اصل مسابقه بدن.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. MAHDI

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5339 ديدگاه)

    M3 و M4 کامپتیشن جدید به شکل عجیبی سریع هستن.
    M3 در carwow زمان ۱۱.۴ رو ثبت کرده با نسخه محرک عقب که این زمانی هستش که آئودی RS7 و RS6 چهار چرخ محور با قدرت و گشتاور بسیار بیشتر ثبت کردن👍

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. akrh78

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1077 ديدگاه)

      وزناشون چطور؟ آیرودینامیک؟
      البته نسخه کامپتیشن حدود ۳۰-۴۰ اسب بخار بیشتر از اعداد اعلامی دارن

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. MAHDI

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (5339 ديدگاه)

        دوست عزیز از وزن و آیرودینامیک گفتی:: چرا آئودی RS5 و RS4 با وجود چهار چرخ محور بودن و با همین وزن تا الان زمان زیر ۱۱.۹ و ۱۲ رو نداشتن، یا آلفارومئو جولیا QV و مرسدس C63s
        عملکرد M3 و M4 جدید واقعا خیره کننده است، چه در پیست و چه در خط مستقیم،اینو قبول کنید.اینجا هم اگه M4 شروع حرکت بهتری داشت تو رقابت درگ هم پیروز میشد همونطور که دیدی با سرعت عجیبی فاصله رو داشت کم میکرد که زمان ۱۱.۹ رو ثبت کرد در حالی که در درگ قبلی carwow همین M4 زمان ۱۱.۶ رو ثبت کرد و M3 زمان ۱۱.۴
        (( در درگ رولینگ که کوروت C8 Z51 و پورشه ۹۱۱ کررا S و آئودی RS6 هم از M4 شکست خوردن اونم با اختلاف زیاد))

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. A..... I need laughter from the bottom of my heart .....A

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1182 ديدگاه)

          به نظرم این خوب بودن نسل های M4 وM3 اصلا اینقدر عجیب نیست که شما اینقدر ازش صحبت میکنی خب تغیر نسل اتفاق افتاده و نسل هاشون عوض شدن پس طبیعیه پرفورمنس شون هم ارتقا پیدا بکنه !
          خیلی عجیب نیست!

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
  8. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2451 ديدگاه)

    انتخابم آئودیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. ماکسیمیلیان

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (159 ديدگاه)

    درود!
    با وجود ظاهر دلنشین تر آئودی RS6 و‌ مشخصات بهتر آن ، دلیلی برای انتخاب مابقی نمی‌نِگَرَم!
    با سپاس ، یاعلی🌷

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. ماکان

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (550 ديدگاه)

    سلام . خدا کنه تا جایی که امکان داره ، بیشتر از طریق نسخه چهارچرخ محرک بی ام و M4 جدید با دیگر خودروها درگ بگذارند .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. پارسا

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (84 ديدگاه)

    M4 رو بیشتر از بقیه میپسندم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. مهدی

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (994 ديدگاه)

    بی ام دبلیو حذف به خاطر ظاهرش
    ائودی به خاظر وزن و قیمت بالا حذف
    پس الفا انتخاب منه چون هم یه شاسی بلنده و زیبا هست و قیمت به صرفه ای هم داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. MAHDI

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5339 ديدگاه)

    آقای دهقان لطفا بررسی و تست ب ام و IX رو ترجمه کنیدکه auto express انجام داد🙏❤️

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. آریا ماشین

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (657 ديدگاه)

    فکر نمیکردم کار به جایی برسه که این جمله رو بگم
    ” به طراحی زشت سری ۳ و ۴ جدید عادت! کردم “

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3933 ديدگاه)

    نه درگ جذابی بود نه ماشینای هم رقیبو آوردن،اون استیشنه هم که دیگه واسه هردرگی حاضره!😂

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  16. علی

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    آئودی همیشه بهترین با ۴۰۰ کیلو وزن بیشتر بازم برنده رقابت هست این یعنی عاشقتم کواترو چقدر دقیق هست لامصب

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. علی

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    با اینکه استیشن هست با اینکه ۳۵۰ کیلو سنگین هست بازم برنده هست ۳۵۰ کیلو شوخی نیست توی مسابقه ۱۰ کیلو هم تاثیر داره چه برسه به ۳۵۰ کیلو آئودی بهترین انتخاب ممکن هست همیشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا