آئودیبی ام و

مقایسه سیستم کواتروی آئودی با xDrive ب‌ام‌و

خودروهای آلمانی از دیرباز رقابت سرسختانه‌ای با یکدیگر دارند و مقایسه سیستم‌های چهار چرخ محرک کواتروی آئودی با سیستم xDrive ب‌ام‌و همچون ریختن بنزین روی آتش می‌ماند! به نظر نمی‌رسد که این رقابت به این زودی‌ها پایان بپذیرد بلکه در آینده شاهد جذابیت سرشاخ شدن این غول‌های آلمانی خواهیم بود.


مردم همیشه دوست دارند بدانند کدام خودرو در برابر حریف خود پیروز می‌شود و البته مقایسه سیستم‌های چهار چرخ محرک آئودی با ب‌ام‌و یک نقطه شروع مناسب برای بحث ما محسوب می‌شود.


اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، باید گفت هر دو سیستم در طول سال‌های گذشته ادعای پیروزی بر یکدیگر را داشته‌اند بنابراین همین الان به سادگی نمی‌توان گفت کدام‌یک برنده مطلق است هرچند باید قضاوت خود را بر پایه سریع‌تر بودن فرایند انتقال اطلاعات که باعث پاسخ‌های سریع‌تر می‌شود بنا نهیم.

Audi quattro with ultra technology
با در نظر گرفتن این موضوع، تست صورت گرفته کاملاً جالب‌توجه است. از سه رولر به منظور شبیه‌سازی عدم کشش در دو یا سه چرخ خودروها استفاده شده و البته تست اکسل‌های عقب یا ترکیبی از اکسل‌های عقب یا جلو را نیز در نظر گرفته است.


در ابتدا دو خودرو باید بر عدم عملکرد اکسل عقب غلبه کنند که البته در این تست هر دو محصول به راحتی از پس کار برمی‌آیند. البته این تست رفته رفته سخت‌تر شده و یکی از دو خودرو دست بالاتر را می‌گیرد؛ اما سربازهای مورد بحث عبارت‌اند از ب‌ام‌و ۵۳۰i xDrive و آئودی A6 TDI کواترو.


تماشای این ویدئوی جالب را از دست ندهید!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. M3csl

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (126 ديدگاه)

    توی مراحل آخر ک سه تا چرخ رو از مدار خارج میکنن و یه چرخ درگیره،،ب ام و خیلی بهتر کار می‌کنه و آئودی بعد از خاموش کردن ESP ک در گوشه تصویر نشون میده و با التماس و سلام و صلوات از اون وضعیت رها میشه،،،
    در واقع راننده آئودی زرنگی می‌کنه تو دوتا مرحله آخر و با بازی با گاز و ترمز و تکون دادن خودرو از اون شرایط در میاد نه بوسیله سیستم کواترو.

    موافقم 0
    مخالفم 3
  2. joojoo

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (272 ديدگاه)

    برای مقایسه ی عملکرد 4 چرخ محرک…یا باید ماشینا رو به مناطق صعب العبور ببرن و ببینن کدومشون بهتره…. و یا اینکه خیلی سنتی مسابقه ی طناب کشی بذارن بینشون…البته تو هر دو تای این تست ها، کواتروی آئودی از ایکس درایو ب ام و و فورماتیک بنز بهتر بوده…(در شرایط موتوری مشابه) اما توی این تست طبیعیه که سیستم الکتریکی محور ب ام و از سیستم مکانیکی محور آئودی بهتر باشه به خاطر هوش مصنوعی ایکس درایو ب ام و…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      سلام.
      دوست عزیز به نظر شما باید ماشینای سدان رو ببرن آفرود؟؟ این سیستما برای جاده لغزنده طراحی شدن نه آفرود. همینطور عبور از مسیرهای آفرود به شدت به نوع تایر و ذره به ذره مسیر بستگی داره، طوری که عبور تایر از چند سانت این طرف یا اون طرف تر می‌تونه نتیجه رو کاملا عوض کنه. آفرود مثل پیست مسابقه نیست که شرایطش همیشه یکسانه و نتایجش قابل مقایسه با هم هستن.

      ضمناً طناب کشی هم بیشتر از هر چیزی به چسبندگی لاستیک و وزن ماشینا مربوطه. عواملی مثل ارتفاع کف ماشین و روش گاز دادن هم روش تاثیر داره و به هیچ عنوان معتبر نیست.

      این تست غلطک هم عیبش اینه که چرخهایی که روی غلطک هستن رو کاملا بلااستفاده می‌کنه و این شرایط در دنیای واقعی یکم بعیده به وجود بیاد و گاهی باعث گیج شدن سیستم میشه. البته نه برای همه ماشینا و سیستمها.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. E 36

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (918 ديدگاه)

    به وضوح مشخصه که ب ام و بهتر بود خصوصا در حالت سه چرخ رو رولر

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. فتنه گوساله سامری

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    قبلاچند بار این تست های بین بنز.bmwوایودی انجام شده کهbmwبهترین عملکرد روداشت.توی این تست هم bmw انگاربهتربود

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. Kamran

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    این مقایسه ‘قابل قبول ‘نیست چرا ‘که باید نسل جدید ائودی A6 رو برای مقایسه انتخاب میکردند

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. عرفان

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (480 ديدگاه)

      سال بعد عرضه میشه

      موافقم 0
      مخالفم 1
  6. ایمان

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    برتری xDrive کاملاً مشهود بود ????

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. shirko

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    تابلوه ب ام و بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. فتنه گوساله سامری

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    bmwسری ۵این نسل طوفان به پاکرده.عملکرد اسپرت که همیشه عالی بوده.ازنطرکیفیت که فوق العاده.وهمینطور سواری نرم وراحت ازهمه رقباپیشی گرفته.برای مثال همیشه همه رقبا یک نقطه قوت داشتن.یکی اسپرت.یکی طراحی جذاب.یکی سواری نرم وراحت.یکی کیفیت بهتر.ولی این نسل سری۵ تمام این چیزارو باهم داره.وازنطر تمام مجله های خودرویی جدای از پرفومنس بهتر ازEکلاس حتی سواری خیلی بهترازEکلاس روهم داره.واین میشه که سری۵تبدیل به سنگ محک این کلاس میشه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. امیرحسین

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (152 ديدگاه)

    البته باید با نسل جدید آئودی ای ۶ مقایسه میشد (مدل ۲۰۱۹) . در پاسخ به مطالب مقاله، اینقد رقابت شدید و نزدیکه که هر کی جدیدتر باشه بهتره ولی در عوض هرکی دیرتر به بازار عرضه بشه بازار رو تو اون مدت از دست می ده. الان مطمئن باشید بهترین این کلاس اتاق جدید آئودی هست تا الان بی ام و بود.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. فتنه گوساله سامری

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    کابین bmw سری۵شاید زرق وبرق کابین نسل جدیدA6رونداشته باشه ولی ازنطرکیفیت عملکرد وپرفومنس سری۵ بهتر خواهدبود

    موافقم 0
    مخالفم 2
  11. arash66

    ۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (433 ديدگاه)

    این تست ها به هیچ وجه عملکرد درست سیستم های AWD رو نشون نمیده.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا