آئودی

نسخهٔ قوی‌تر آئودی RS6 و RS7 در راه است

آئودی در نمایشگاه فرانکفورت امسال نسل جدید مدل‌های عملکرد بالای RS6 و RS7 را معرفی کرده است. هردوی این خودروها به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز هستند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند و این خودروها را ظرف ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

این اعداد بسیار چشمگیر هستند ولی در آینده نسخهٔ قوی‌تری از RS6 و RS7 هم ساخته خواهد شد. البته این موضوع تعجبی ندارد زیرا در نسل قبلی این مدل‌ها هم نسخهٔ قوی‌تری با نام پرفورمنس تولید می‌شد که هردو به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۰۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز بودند. در نمایشگاه فرانکفورت امسال اما مدیرعامل آئودی اسپرت آقای «اُلیور هافمن» در مصاحبه‌ای با «رود اند ترک» تأیید کرده است که در محصولات RS از تکنولوژی پلاگین‌هیبریدی استفاده خواهد شد.

البته هافمن در مورد اینکه از این تکنولوژی دقیقاً در کدام مدل‌ها و چه زمانی استفاده خواهد شد حرفی نزده ولی اشاره کرده است که نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی یک قدم بالاتر از نسخه‌های پایهٔ RS قرار می‌گیرند. این یعنی از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی در نسخه‌های پرفورمنس محصولات RS استفاده خواهد شد. البته مدیرعامل آئودی اسپرت رسماً نگفته است که نسخهٔ قوی‌تر RS6 و RS7 الکتریکی‌سازی خواهند شد اما شایعاتی احتمال ساخت نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این دو خودرو را مطرح کرده‌اند.

اگر این شایعات صحت داشته باشند، انتظار می‌رود در نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی RS6 و RS7 از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی نسخهٔ استاندارد استفاده گردد درحالی‌که می‌تواند در کنار این موتور، سیستم هیبریدی مدل جدید A7 55 TFSI e که از پکیج باطری لیتیوم یون ۱۴.۱ کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی با ۱۴۳ اسب بخار قدرت تشکیل شده است هم قرار گیرد. از سوی دیگر، مقامات آئودی اسپرت ساخت مدل RS Q8 را هم تأیید کرده و گفته‌اند این شاسی‌بلند اسپرت اواخر امسال معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (223 ديدگاه)

    خدا بگم چکارت کنه آئودی که آر8 میخوای توقف تولید کنی حیف…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amir.ferrari

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    چه شود❤ مرسدس amg gt 73 هم با قدرت نزدیک به ۸۰۰ اسب بخار تو راهه،هر دو میشن رقیب مستقیم هم البته پانامرا توربو s هم با قدرت نزدیک به ۷۰۰ اسب رقیب نزدیکشون میشه،بی ام و هم که با نسخه کامپتیشن هیچ حرفی باقی نمیزاره و به اندازه کافی هم قویه و هم قدرتمنده و یکی از از بهتریناست،چه آئودی باشه چه پورشه ،یا بنز و بی ام و فرقی نمیکنه،چیزی که مهمه اول بودن ژرمن ها تو این کلاسه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Bayerische Motoren Werke

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (952 ديدگاه)

      یکی برای همه و همه برای یکی… .
      german’s dinosaurs

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (259 ديدگاه)

      واسه همین دنیای رقابتیه که همیشه در حال پیشرفتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    از این بهتر چی میشه.
    فقط ایکاش یکم طراحیشو تواون نسخه خشن ترو اسپرت ترکنن. در هرصورت سدان های پرفومنس چالش بزرگی شدن واسه سوپر اسپرت ها!!!!
    بهترین کلاس خودرویی واسه من سدان ها هستن اونم سوپرسدان ها وبعد SUV های پرفومنس که حتی در پیست و مسابقه درگ توان شکست دادن خیلی از کوپه های پرفومنس رو دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کوشا

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (220 ديدگاه)

    چه خبرتونه! … چه خبببررررررتونه!!!
    رسما زدن تو کار تولید جت جنگی!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسین

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    خوشگلن، میخوام

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا