آئودی

پیش‌نمایش رسمی نسل جدید آئودی S3، هاچ‌بک نیمه‌داغ 300 اسبی

پس از معرفی نسل جدید فولکس‌واگن گلف، اشکودا اکتاویا و سئات لئون، حالا وقت آن رسیده تا آخرین عضو خانوادهٔ هاچ‌بک‌های کامپکت گروه فولکس‌واگن یعنی آئودی A3 هم نونوار شود. قرار است این خودرو رسماً اوایل ماه مارس در نمایشگاه ژنو رونمایی شود اما برای دیدن چهرهٔ A3 جدید و همین‌طور برادر اسپرتش یعنی S3 نیازی نیست تا آن زمان منتظر بمانیم زیرا آئودی از برخی رسانه‌های خودرویی دعوت کرده تا یک پروتوتایپ پیش‌تولید از نسل جدید S3 را در پرتغال از نزدیک بررسی کنند.

هرچند هنوز نسل جدید A3 رسماً معرفی نشده اما آئودی بخش بیرونی پروتوتایپ S3 را چندان استتار نکرده و تقریباً می‌توان به‌طور کامل به طراحی آن پی برد. همچنین نشریهٔ بریتانیایی WhatCar نیز بر اساس تصاویر همین پروتوتایپ رندرهای دقیقی را طراحی کرده که چهرهٔ نهایی نسل جدید S3 را به‌طور کامل نشان می‌دهند؛ بنابراین می‌توان دید که نسل جدید هاچ‌بک کامپکت آئودی با چراغ‌های جلوی بازطراحی شده و چراغ‌های عقب باریک جدید، طراحی کمی تهاجمی‌تری نسبت به نسل کنونی دارد. همچنین چهار سر اگزوز و یک دیفیوزر تیز هم در عقب خودرو جلب‌توجه می‌کند.

همان‌طور که گفته شد این پروتوتایپ مدل اسپرت S3 است و بنابراین مطمئناً مدل معمولی A3 با سپرهای جلو و عقب و رینگ‌های متفاوت، ظاهر ساده‌تری خواهد داشت. برخلاف بخش بیرونی، فعلاً از داخل نسل جدید A3 یا S3 هیچ تصویر رسمی‌ای منتشر نشده اما چند تصویر جاسوسی از کابین آن موجود است که داشبورد کاملاً جدیدی را با صفحه‌نمایش اطلاعاتی-سرگرمی ادغام‌شده و دکمه‌های فیزیکی کمتر نشان می‌دهد.

نسل جدید S3 مثل نسل کنونی به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این یعنی قدرت نسل جدید تنها ۱۰ اسب بخار افزایش یافته و گشتاور آن‌هم تغییری نداشته است؛ اما خبر بد برای علاقه‌مندان به گیربکس دستی اینکه در S3 جدید انتقال نیرو فقط توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد. آئودی هنوز اعداد عملکرد این خودرو را منتشر نکرده اما به گفتهٔ WhatCar، نسل جدید S3 ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

مثل همهٔ محصولات آئودی اسپرت، نسل جدید S3 هم به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز است. این سیستم که نسخه‌ای بروز شده از سامانهٔ چهارچرخ محرک کوپهٔ TT است، می‌تواند تا ۱۰۰ درصد از قدرت را به هرکدام از محورهای عقب یا جلو ارسال کند اما به‌طورمعمول نیرو را به شکل مساوی توزیع می‌کند. نسل جدید S3 از سیستم فرمان جدیدی هم برخوردار است که سه حالت مختلف متعادل، پویا و راحت را ارائه می‌کند. همچنین لاستیک‌های جدید بریجستون نیز به‌طور خاص برای این هاچ‌بک اسپرت طراحی شده‌اند که روی رینگ‌های ۱۹ اینچی قرار می‌گیرند.

علاوه بر این، S3 به سیستم فنربندی جدیدی هم مجهز شده که وعدهٔ تجربهٔ رانندگی جذاب‌تری را از طریق بهبود هندلینگ و احساس تیزتری در پیچ‌ها داده است. البته ترکیب سیستم تعلیق با مک‌فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب اساساً از نسل کنونی گرفته شده اما آئودی وعده داده است که S3 پویاترین مدل در این کلاس خواهد بود. همچنین فاصلهٔ محوری نسل جدیدی نیز تغییری نکرده اما طول و عرض آن کمی افزایش یافته است. پذیرش سفارشات خرید نسل جدید S3 از ماه می آغاز می‌شود و اولین نمونه‌های آن در جولای به خریداران تحویل داده خواهد شد تا با مرسدس A35 AMG و ب‌ام‌و M135i رقابت کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. رامتین

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    میشه گفت همان گلف R هست، صرفا با ظاهر لوکستر. البته گلف R حدود 30 اسب قویتره اما از اون طرف RS3 اگر عرضه بشه، احتمالا 400 اسب خواهد داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      گلف R هم دقیقا همین موتور روش نصبه که برای پاس کردن استاندار های جدید آلودگی توی اروپا ضعیف تر شده. نسخه RS هم طبق شایعات احتمالا حدود ۴۲۰ اسب باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Dante

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    نیمه داغ مثلا ولرم باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا