آئودی

پرده‌برداری از آئودی RS Q E-Tron مسابقات داکار ۲۰۲۲

اندکی پس از معرفی خودروی مسابقه‌ای R8 LMS GT3 Evo II، بخش موتور اسپورت آئودی اقدام به رونمایی از محصول دیگری کرده است. RS Q E-Tron ماهیت کاملاً متفاوتی نسبت به سوپرکار ۱۰ سیلندر این خودرو داشته و اولین خودروی رالی داکار ارباب حلقه‌ها می‌باشد که باید یک ماجراجویی سخت را تجربه کند.

آئودی برنامه‌های الکتریکی جدیدی را برای بخش موتور اسپورت خود در نظر گرفته و با فاصله گرفتن از فرمول E به سمت رالی داکار حرکت کرده است. RS Q E-Tron علاوه بر ظاهری کاملاً متفاوت دارای قوای محرکه جالب‌توجهی نیز هست.

ما با خودرویی تمام الکتریکی روبرو هستیم که دارای پیشرانه‌های نصب شده در جلو و عقب می‌باشد. این مجموعه از آئودی E-Tron FE07 حاضر در مسابقات فرمول E گرفته شده است. البته یک پیشرانه بنزینی نیز از مسابقات DTM قرض گرفته شده و نقش این پیشرانه نیز بخش داخلی سیستم تبدیل انرژی برای شارژ باتری می‌باشد. پیشرانه درون‌سوز در واقع به عنوان بهبود بخش شعاع حرکتی عمل کرده و در دورهای ۴۵۰۰ تا ۶ هزار کار می‌کند.

آئودی می‌گوید این پیشرانه بنزینی به‌طور خاص در محدوده‌ای با راندمان بالا کار می‌کند تا آلایندگی پایین آمده و به کمتر از ۲۰۰ گرم دی‌اکسید کربن به ازای هر کیلووات ساعت شارژ باتری برسد. این پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو توسط یک باک سوخت ۲۹۵ لیتری که پشت اکسل جلو نصب شده تغذیه می‌شود.

مبدل انرژی نیز حاوی واحد پیشرانه-ژنراتور سوم MGU است که باتری را زمان فشار بیشتر خودرو شارژ می‌کند. آئودی اسپورت این قدبلند مسابقه‌ای را با باتری ۵۰ کیلووات ساعتی که وزن ۳۷۰ کیلوگرمی داشته و از مکانیسم ریکاوری انرژی در زمان ترمز گرفتن پشتیبانی می‌کند معرفی کرده است.

ژرمن‌ها می‌گویند قدرت کل این مجموعه ۶۷۰ اسب بخار است. وزن خودرو نیز به خاطر قوانین رالی داکار حداقل ۲ تن می‌باشد.

آئودی اظهار داشته RS Q E-Tron اولین بار در ماه جاری روانه برنامه تست جامعی خواهد شد تا آماده حضور در یکی از سخت‌ترین مسابقات خودرویی دنیا شود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Amin

    ۲ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1076 ديدگاه)

    کلا آئودی داره تمام محصولاتش رو کم کم با پسوند etron عرصه میکنه و مرسدس هم eq، هیچ امیدی نیست ، این اتفاق میفته ولی کاش یکمی برای درون سوز ها هم یه راه پیشرفت بزارن ، هنوز خیلی جای پیشرفت هست

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  2. parsa_ashgh.mashine

    ۲ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (227 ديدگاه)

    عکس دومی از بالا انگاری رینگ ها به خوبی بالانس نشده و به طور ایکسی شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. F

      ۲ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (16 ديدگاه)

      😐😐😐😐رفیق به اون میگن زاویه کَمبِر،😐 برای بهبون و بهتر شدنه هندلینگ و فرود پرش ها

      رینگه بالانس نشده ماله سایپا و ایران خودروعه😔😢😂

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  3. محمد مختاری آذر

    ۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (815 ديدگاه)

    واو ۶۷۰ اسب بخار عجب قدرتی برای آفرود واقعا حیرت آور هستش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا