آئودی

سرانجام نسل جدید آئودی TT

اختصاصی ژنو ۲۰۱۴ : سرانجام انتظارها به پایان رسید و آئودی از نسل جدید خوردوی کوپه محبوبش ، TT رونمایی کرد .

Audi TTS 2015
Audi TTS 2015

نسل سوم آئودی TT با همان ابعاد جمع و جور  ، از طراحی قابل توجه و روحی اسپرت برخوردار است . آئودی در این خودرو از جدیدترین فن آوری هادر بخش های پیشرانه ، کنترل و ارتباطات بهره گرفته است . آئودی  TT به لطف قوس های زیبا و انحنای ملایمی که در قسمت سقف دارد ، فرم بدنه منحصر بفردی را داراست که سبب شده به یک نماد بارز در دنیای خودرو تبدیل شود .

جلوپنجره جدیدی که به امضا نسل جدید محصولات آئودی تبدیل شده است و همچنین چراغ های جلو و عقب  ، مهمترین ویژگی ظاهری این خودرو می باشند . در حالت استاندارد آئودی از لامپ های زنون در کنار چراغ های LED  استفاده کرده است اما به صورت سفارشی می توان از چراغ هایی با تکنولوژی  Matrix LED بهره برد که در آن نور بالا بوسیله LED های قابل کنترل منحصربفرد تولید می شود .

به نسبت نمای جلو در قسمت عقب تغییرات محافظه کارانه بوده است . بازهم عنصر قابل توجه در نمای عقب چراغ ها هستند که همانند چراغ های جلو در دو نسخه  استاندارد و سفارشی عرضه شده اند . چراغ ترمز سوم که به صورت نواری باریک دو چراغ عقب را به هم متصل کرده است ، مطمئنا در شب جلوه ای خاص و متمایزکننده به آئودی TT می دهد .

درکابین نیز شاهد هارمونی بی نظیر صفحات و خطوط هستیم . همچنین سعی شده با طراحی ساده و استفاده کمتر از دکمه ها در بخش کنسول ، تمرکز راننده تنها به رانندگی و لذت بردن از آن معطوف شود . این فلسفه جدید را آئودی  virtual cockpit  نامگذاری کرده است . از مهمترین اجزای مورد استفاده در کابین می توان به صفحه نمایش TFT با ابعاد ۱۲.۳ اینچ و سیستم صوتی Bang & Olufsen با ۱۲ بلندگو اشاره کرد .

آئودی فعلا عرضه دو نسخه TT و TTS را دستور کار خود قرار داده است که برروی پلت فرم  MQB فولکس واگن شکل گرفته اند . برای این دو نسخه ۳ موتور ۴ سیلندر گوناگون در نظر گرفته است  که همه  آن ها از توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره می برند .

مدل TT  با موتور TFSI بنزینی با قدرت ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر و یا موتور TDI دیزلی با قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر عرضه خواهد شد که در ترکیب با جعبه دنده ۶ سرعته دستی  قادر است آئودی TT را به حداکثر سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت  برساند و شتاب نزدیک به  ۶ ثانیه را به ارمغان آورد (در صورت استفاده از جعبه دنده S tronic این رقم به ۵.۳ ثانیه خواهد رسید) .

در زیر هود نسخه TTS  ، موتور TFSI بنزینی با قدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر آرام گرفته است که شتابی معادل ۴.۷ ثانیه دارد. نسخه TT با پیشرانه دیزل نیز شتاب ۷.۲ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده است .

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (325 ديدگاه)

    تمام المان های طراحیش از هیوندای تقلید شده
    متاسفم برای آئودی و هوادارنش!

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. مسعود

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (325 ديدگاه)

      just kidding 😉

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
    2. shayan

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1339 ديدگاه)

      الکی میگی

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    3. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (648 ديدگاه)

      باش تا اموراتت بگذره!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (6544 ديدگاه)

        درود . حاج حمید زیارتت قبول .

        خوش امدی .

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    4. SALAR

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (378 ديدگاه)

      مسعود میشه گفت حرفت درسته . ولی طرح الانشم بدک نشده.

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  2. GTR-50

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (488 ديدگاه)

    ریزه میزه و فرز

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. shayan

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1339 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  4. امید

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1324 ديدگاه)

    خیلی زیبا شده داشبوردشم که دیگه حرف نداره ائودی نمرت ۲۰
    من خودم r8 خیلی دوست دارم افرین درود بر شرف مدیران و تمام خودرو سازان با شرف

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. یاسر

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (400 ديدگاه)

      قشنگه. میخوامش

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  5. محمد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    با این رنگش شبیه ماشین هاى اسباب بازى شده مخصوصا تو عکس هاى بالا خواستن ایران بیارن همین رنگشو بیارن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (6544 ديدگاه)

    درود .

    طراحیش انقلابی نبوده . البته خب چون محصول پرفروشی است ، جرات میخواد

    طراحیشو به کل عوض کنی .

    من عاشق اون دریچه های هوا روی داشبورد شدم . خیلی باحاله . شبیه موتور

    هواپیماست .

    ایران و المان .

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. فرامرز

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1368 ديدگاه)

      میلاد طراحی داخلیش تغییر محسوسی نکرده و فقط نمای جلوش رو شبیه بقیه آئودی ها کردن. نسل قبلی خوشگلتر بود. من بی ام و زد۴ و مرسدس اس ال کا رو ترجیح میدم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (6544 ديدگاه)

        درود فرامرز .

        شاید باورت نشه ، از تنها بنزی که خوشم نمیاد ، همین SLK است .

        اصلا نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم .

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  7. زیگما

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3084 ديدگاه)

    من خیلی برای نسل جدید این خودرو انتظار کشیدم.هرچند خیلی انتظاراتم رو برآورده نکرد ولی بازم در این کلاس جزو اولین انتخاب هام هست.(پولش کو که تو انتخاب میکنی؟)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. فرامرز

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1368 ديدگاه)

    کاش تی تی رو خاص و متفاوت از سری های آ آئودی نگه میداشتن. الآن خیلی شبیه بقیه آئودی ها شده و مشتری هاش احتمالاْ آ۵ رو ترجیح بدن. وقتی با بی ام و زد۴ که رقیب اصلیش هست مقایسه میکنم میبینم زد۴ یه ابهت و تفاوت محسوسی نسبت به بی ام و های رایجتر مثل سری ۳ کوپه داره و طرفدارای خودش رو حغظ میکنه اما این تی تی داره خاص بودنش رو از دست میده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. زیگما

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3084 ديدگاه)

    یه سوالی برام پیش اومده.شما میخوای با دوستت یک موزیک ویدیو تو این ماشین تماشا کنی، صفحه نمایشش کو؟
    مثل بقیه مدل های آئودی مخفیه؟آخه هیچ جای مخفی دیده نمیشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. رامتین

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2278 ديدگاه)

    واقعا آئودی عالی است و مدل tts یا ttrs یه چیز دیگست. شتاب زیر ۵ واقعا ستودنی است. اصولا برای کشور ما با توجه به کیفیت جاده های شهرهای مختلف، اتومبیل بالای ۳۵۰ اسب، اصلا توجیه عقلانی و اقتصادی نداره. از طرفی شما همین آئودی را در نظر بگیرید که ۳۰۰ قدرت داره و شتاب ۴.۷، حال فراری کالیفرنیا را بخوای بخرید، با قدرت ۵۵۰ و شتاب تنها ۱ ثانیه کمتر و قیمت ۳ برابر، توجیه نداره. (گرچه برند و کیفیت فراری بهترین در دنیاست)ضمن اینکه حتی اگه تاپ اسپید فراری ۳۱۵ کیلومتر باشه و این آئودی ۲۷۰ هست، ولی هیچوقت نمیتونی بیش از ۲۰۰ تا۲۵۰ در جاده ها برید، مگر اینکه جونتون را دوس نداشته باشید. بنابراین واقعا محصولات آلمانی، انتخاب ۱ هر فردی میتونه باشه، البته باید بگم آلفا۴c با موتور۴ سیلندر۱.۸ لیتری و قدرت ۲۴۰ اسب، شتاب ۴.۵ داره که فقط میشه گفت حیرت آوره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. زیگما

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (3084 ديدگاه)

      شتاب رابطه مستقیم با مقاومت هوا داره.
      مقاومت هوا در سرعت های بالا خیلی زیاد تر میشه.
      مثلا بوگاتی برای دستیابی به ۲۰ کیلومتر بر ساعت سرعت ، مجبور میشه ۲۰۰ اسب بخار به قدرتش اضافه کنه.
      ۲۰۰ اسب برای فقط ۲۰ کیلوتر بر ساعت؟
      دلیلش رفتار عجیب هوا است.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. محمدرضا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    کاش توی کابین یه صفحه نمایش هم بود !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Arash66

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (87 ديدگاه)

      بد نیست سعی کنید در مورد چیزی که اطلاعات ندارین نظر ندین !

      صفحه کیلومتر TT MK3 کلا نمایشگر این مدل هم محسوب می شود.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. زیگما

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (3084 ديدگاه)

        یعنی بخوای واسه دوستت که روی صندلی شاگرد نشسته یه فیلم بذاری باید دوستت دولا بشه رو صفحه کیلومتر شمار؟ عجب مغزی دارن این مهندسای آئودی!
        اینجاست که طرف میخواد از یه چیز دفاع کنه، بدتر میزنه نابودش میکنه!هه هه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Arash66

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (87 ديدگاه)

          اسپم نده بابا !
          کدوم خری واسه رفیقش تو ماشین فیلم میزاره …

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. زیگما

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (3084 ديدگاه)

          ماشینی که این امکانات رو نداره به درد سطل آشغال میخوره.
          اسپم هفت جد و آبادته 😀

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  12. میلاد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (56 ديدگاه)

    من وقتی فهمیدم TT دف جلو هست خیــــلی تعجب کردم.
    ماشینایی تو این مایه معمولا دف عقب هستند.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. masood

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    وای…دریچه های تهویش عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. محمد، فقط تویوتا از ژاپن و بنز از آلمان

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    حالا این همه خصوصیات خوب داره به کنار حالا صفحه نمایش مخفی رو بچسب

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. رضا

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1694 ديدگاه)

    از جلو خیلی زیباست ولی انتظار داشتم عقبش متفاوت تر باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. رضا احمدى

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    وایییییییى!! چقدر خوشگله.خدا خدا میکنم بیاد ایران بخرمش.آیرودینامیک تر از این لامصب تا حالا ندیدم.TT جوووون!!منتظرتم.زود بیا.آئودى تو ایران نمایندگى داره؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. یاسر

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (400 ديدگاه)

    چنده؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا